memebuy23buy

xHP Flashtool - ZF automaattien fläsäytystä

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Kernwaffe
    replied
    Vaikuttaako tämä ohjelma vain Ds puolella ajaessa vai myös D? Drivellä ajaessa kaupungissa melko ärsyttävää jurnutusta 1000~rpm ja reagointi kaasupolkimeen hidasta. Ilmeisesti vaikuttaa positiivisesti laatikon kestoon ehkä? Mites polttoaineen kulutukseen?

Leave a comment:

• TON-III
    replied
    Oma F13 taitaisi myös kaivata tämmöistä, se 'liika' luistatus ja etenkin Eco Pro-ohjelman 'hummaus' ( päästää kierrokset nousemaan ennen vaihtoa) ärsyttää,

Leave a comment:

• jhelen
    replied
    Itsellä stage 2 ja 99,99% rauhallista ajoa. Ei mitään huonoa sanottavaa, vaihtoja ei huomaa, öljyjen lämmitys nopeampaan pakkasella.

Leave a comment:

• mmie
    replied
    Originally posted by MayheM View Post
    Noniin. Ensi viikolla olisi fläsäytys ja ECUn ohjelmointi tiedossa sigun kulkineeseen. Onko suosituksia Stagesta herrasmiesajoa harrastavalle, jolla tavoitteena lähinnä ensisijaisesti kulutusta optimoida ja luotettavuutta painottaa? Oma valinta varmasti tulee olemaan Stage 1 tai 2. Kakkonen taitaa se suosituin valinta olla. Kannattaako ykköstä edes miettiä?

Vehje siis tuo E61 530 xd. Kierrokset ajoittain vähän humppaavat ja tuohon tietävämmät lääkkeeksi suositelleet fläsäytystä. Sitten kun tuli EGR:stä harmia, niin päätin sen myös ohjelmoida pois (+ EGR delete kit) - ja kun lisälöylyt tulee koneeseen käytännössä samaan hintaan, niin ajattelin ottaa ns. "koko paketin". Vaikka tuon laatikon humppaamisenkin takia olen toistaiseksi ECUn ohjelmoinnista pidättäytynyt, niin ajattelin nyt sitten kuitenkin kokeilla, kun tosiaan puoli-ilmaiseksi ne kaakit melkein muun päivityksen ohessa tulevat. Ja eihän autoa ole pakko revittää, vaikka löylyjä löytyisikin.

Stage 1:n puolesta puhuu:
    - shiftpoints adjusted to facilitate sporty YET ECONOMY style driving
    - optimized shiftpoints for uphill/downhill
    - ei "liian korkeat" vääntörajat... tarkoittaako tämä sitten käytännösä kytkimen luistatusta, vai mitä? En ole varma olenko tässä puolesta vai vastaan.

Stage 2:n puolesta puhuu:
    - 25 % faster upshifts

- faster paddle response time, eli reagointi polkimeen?

Käytännössä en haluaisi liian nykivää ja häiritsevästi reagoivaa lootaa - ja ennen kaikkea kulutuksen ja lootan keston optimointia. Tuo nopeampi vaihto ainoa joka kakkosen puolesta omissa papereissa puhuisi - ja "paddle response time". Paha sanoa itse ilman kokeilua...

Mutta näkemyksiä Stage 1 vs. 2?
    Paddle response time liittynee ratissa olevien läpysköiden käytön reagointinopeuteen. Eli manuaalinen vaihtaminen ratin läpysköistä nopeutuu, jos semmoiset sulta löytyy.

Leave a comment:

• MayheM
    replied
    Noniin. Ensi viikolla olisi fläsäytys ja ECUn ohjelmointi tiedossa sigun kulkineeseen. Onko suosituksia Stagesta herrasmiesajoa harrastavalle, jolla tavoitteena lähinnä ensisijaisesti kulutusta optimoida ja luotettavuutta painottaa? Oma valinta varmasti tulee olemaan Stage 1 tai 2. Kakkonen taitaa se suosituin valinta olla. Kannattaako ykköstä edes miettiä?

Vehje siis tuo E61 530 xd. Kierrokset ajoittain vähän humppaavat ja tuohon tietävämmät lääkkeeksi suositelleet fläsäytystä. Sitten kun tuli EGR:stä harmia, niin päätin sen myös ohjelmoida pois (+ EGR delete kit) - ja kun lisälöylyt tulee koneeseen käytännössä samaan hintaan, niin ajattelin ottaa ns. "koko paketin". Vaikka tuon laatikon humppaamisenkin takia olen toistaiseksi ECUn ohjelmoinnista pidättäytynyt, niin ajattelin nyt sitten kuitenkin kokeilla, kun tosiaan puoli-ilmaiseksi ne kaakit melkein muun päivityksen ohessa tulevat. Ja eihän autoa ole pakko revittää, vaikka löylyjä löytyisikin.

Stage 1:n puolesta puhuu:
    - shiftpoints adjusted to facilitate sporty YET ECONOMY style driving
    - optimized shiftpoints for uphill/downhill
    - ei "liian korkeat" vääntörajat... tarkoittaako tämä sitten käytännösä kytkimen luistatusta, vai mitä? En ole varma olenko tässä puolesta vai vastaan.

Stage 2:n puolesta puhuu:
    - 25 % faster upshifts

- faster paddle response time, eli reagointi polkimeen?

Käytännössä en haluaisi liian nykivää ja häiritsevästi reagoivaa lootaa - ja ennen kaikkea kulutuksen ja lootan keston optimointia. Tuo nopeampi vaihto ainoa joka kakkosen puolesta omissa papereissa puhuisi - ja "paddle response time". Paha sanoa itse ilman kokeilua...

Mutta näkemyksiä Stage 1 vs. 2?
    Last edited by MayheM; 15-12-2018, 05:59.

Leave a comment:

• Happyhands
    replied
    Originally posted by Markojs View Post
    Mikäköhän stage/kartta tollaiseen 2006 e91 325i ois hyvä laittaa?
    Onnistuuko flashays samoilla vermeillä kuin MHD? (K/DCAN johto ja usb otg adapteri + android)

Työkaverin puolesta kyselen ja itsellä ei automaateista kokemusta niin hyvät neuvot
    otetaan vastaan valitellut että laiskanoloisesti vaihtaa jne.
    Itse laitoin ensin stage 3 ja ajelin sillä pidemmän tovin. Sitten jossain vaiheessa alkoi häiritsemään se pieni adhd mitä tuo tekee kun vähän turhan innokkaastikin on pykältämässä niin pudotin stage 2. Sillä olen nyt ajellut ja on ihan ok. Toki välillä toivoisi terävämpää reagointia stage 2:lla, mutta toisaalta tönäisee S:lle niin sitten on taas raikkautta. Oma ajo on kehä1/3 jonottelua ja jumittelua. Tämä siis dieselissä, tuo bensakone varmaan antaa vähän erilaisen mausteen.

Leave a comment:

• Mauri H.
    replied
    Originally posted by Tommix View Post
    Mä olen kyllä eri mieltä. Jos ja kun xHP nostaa öljypaineita venttiilikoneistossa/laatikossa, niin harvoin se kestävyys siitä kasvaa. Sanoisin että kuluminen kyllä nopeutuu. Mutta ei se xHP heti laatikkoa tuhoa.
    Kun tuosta ylipehmeästä, vaihtoja venyttäen suorittavasta ohjelmasta mennään terävämpään niin kyllähän se luisto vaihtohetkellä vähenee oleellisesti. Se luisto noita laatikoita eniten kuluttaa kohtuullisilla tehoilla.

Vähän sama karrikoiden jos vertaa manuaalilla liikkeellelähtössä kytkintä 0,5 sekunttia tai 1 sekunnin luistattamiseen.

Leave a comment:

• Tommix
    replied
    Originally posted by Mauri H. View Post
    Kyllä se lootan kulumista vähentää kun vaihdot jämäköityvät.
    Mä olen kyllä eri mieltä. Jos ja kun xHP nostaa öljypaineita venttiilikoneistossa/laatikossa, niin harvoin se kestävyys siitä kasvaa. Sanoisin että kuluminen kyllä nopeutuu. Mutta ei se xHP heti laatikkoa tuhoa.

Leave a comment:

• aku1979
    replied
    Originally posted by Markojs View Post
    Onnistuuko flashays samoilla vermeillä kuin MHD? (K/DCAN johto ja usb otg adapteri + android)

Työkaverin puolesta kyselen ja itsellä ei automaateista kokemusta niin hyvät neuvot
    Noilla vermeillä onnistui -06 330xd:een. Stagen valinta on kuskin mieltymyksistä kiinni, mutta kaikki ovat parempia kuin vakio. Suosittelisin stage3:sta tosin diesel-auton kokemuksella. En jaksa uskoa, että stage3 tuntuisi liian sporttiselta varsinkaan 325i:ssä. Jos haluaa arpoa versioiden välillä, kannattaa ostaa kaikki staget + mahdollisuus säätää vaihtoja....maksaa tietty jonkun verran enemmän, mutta Eipähän jää harmittamaan väärä valinta. Flashäystä ajatellen mielenrauhan saa hankkimalla virtalähteen n. 90€. Kyllähän tuossa toki hintaa tulee useampi satanen koko helahoito.

Leave a comment:

• Markojs
    replied

Leave a comment:

• reekoon
    replied
    Originally posted by Happyhands View Post
    Onkos muuten muilla xHP valittanut alhaisesta jännitteestä eikä suostunut fläshäämään? Autostani meni tuossa akku äskettäin ja rupesin muistelemaan ettei se ole kertaakaan suostunut fläshäämään uutta laatikkosoftaa ilman laturiin laittoa. Vai onko se enemmän ominaisuus?
    Valittaa käytännössä aina oli kuinka uus ja hyvä akku tahansa. ITselläni aivan uusi laatu akku ja silti pitää laittaa ctek kiinni kun päivittää firmwaren vaikka siinä prosessissa ei mene kuin muutama minuutti. Itse ensimmäinen fläshäys kestää huomattavasti kauemmin, niin kannattaa olla kyllä ihan kunnon virtalähde lainassa. Kuitenkin pienempi vaiva kuin selvitellä mykkää vaihteistoa :think

Leave a comment:

• Happyhands
    replied
    Onkos muuten muilla xHP valittanut alhaisesta jännitteestä eikä suostunut fläshäämään? Autostani meni tuossa akku äskettäin ja rupesin muistelemaan ettei se ole kertaakaan suostunut fläshäämään uutta laatikkosoftaa ilman laturiin laittoa. Vai onko se enemmän ominaisuus?

Leave a comment:

• MayheM
    replied
    No näin minäkin olen lähtökohtaisesti antanut itseni ymmärtää. Tuon käyttiksen kanssa vain on se ajatus nimenomaan maksimoida luotettavuus ja siksi täällä vielä vahvistusta omille ajatuksille haen. Tosin tuli tarvetta ohittaa toimimaton EGR, päätin tehdä sen ohjelmalla... ja samalla sitten varmaan ohjelmoidaan jo kunnolla, mielessä polttoainetaloudellisuuskin. Eli se siitä luotettavuudesta. Mutta toisaalta ajotyylistähän se laatikon kuorma on paljon kiinni ja omani nykypäivänä suht rauhallinen. Joskin turha kai vajaat 300 hp on pönttöön laittaa jos ei koskaan nilkkaa ojenna...

Leave a comment:

• Mauri H.
    replied
    Kyllä se lootan kulumista vähentää kun vaihdot jämäköityvät.

Leave a comment:

• MayheM
    replied
    Onko porukalla valistunutta näkemystä xhp:n vaikutuksesta lootan kestoon. Olen omaan E61 530 xd:hen ajatellut fläsäytystä, kun kuulin "omamekaanikolta", että auttaisi laatikon kevyeen humppaamiseen - ja saattaisi jopa parantaa lootan kestoakin, kun luistattaminen loppuu. Minkälaisia näkemyksiä xhp:n vaikutuksesta lootan kestoon porukalla täällä?

Leave a comment:

Working...
X