xHP Flashtool - ZF automaattien fläsäytystä
Collapse
X
-
Vaikuttaako tämä ohjelma vain Ds puolella ajaessa vai myös D? Drivellä ajaessa kaupungissa melko ärsyttävää jurnutusta 1000~rpm ja reagointi kaasupolkimeen hidasta. Ilmeisesti vaikuttaa positiivisesti laatikon kestoon ehkä? Mites polttoaineen kulutukseen?
-
-
Oma F13 taitaisi myös kaivata tämmöistä, se 'liika' luistatus ja etenkin Eco Pro-ohjelman 'hummaus' ( päästää kierrokset nousemaan ennen vaihtoa) ärsyttää,
Leave a comment:
-
-
Itsellä stage 2 ja 99,99% rauhallista ajoa. Ei mitään huonoa sanottavaa, vaihtoja ei huomaa, öljyjen lämmitys nopeampaan pakkasella.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by MayheM View PostNoniin. Ensi viikolla olisi fläsäytys ja ECUn ohjelmointi tiedossa sigun kulkineeseen. Onko suosituksia Stagesta herrasmiesajoa harrastavalle, jolla tavoitteena lähinnä ensisijaisesti kulutusta optimoida ja luotettavuutta painottaa? Oma valinta varmasti tulee olemaan Stage 1 tai 2. Kakkonen taitaa se suosituin valinta olla. Kannattaako ykköstä edes miettiä?
Vehje siis tuo E61 530 xd. Kierrokset ajoittain vähän humppaavat ja tuohon tietävämmät lääkkeeksi suositelleet fläsäytystä. Sitten kun tuli EGR:stä harmia, niin päätin sen myös ohjelmoida pois (+ EGR delete kit) - ja kun lisälöylyt tulee koneeseen käytännössä samaan hintaan, niin ajattelin ottaa ns. "koko paketin". Vaikka tuon laatikon humppaamisenkin takia olen toistaiseksi ECUn ohjelmoinnista pidättäytynyt, niin ajattelin nyt sitten kuitenkin kokeilla, kun tosiaan puoli-ilmaiseksi ne kaakit melkein muun päivityksen ohessa tulevat. Ja eihän autoa ole pakko revittää, vaikka löylyjä löytyisikin.
Stage 1:n puolesta puhuu:
- shiftpoints adjusted to facilitate sporty YET ECONOMY style driving
- optimized shiftpoints for uphill/downhill
- ei "liian korkeat" vääntörajat... tarkoittaako tämä sitten käytännösä kytkimen luistatusta, vai mitä? En ole varma olenko tässä puolesta vai vastaan.
Stage 2:n puolesta puhuu:
- 25 % faster upshifts
- faster paddle response time, eli reagointi polkimeen?
Käytännössä en haluaisi liian nykivää ja häiritsevästi reagoivaa lootaa - ja ennen kaikkea kulutuksen ja lootan keston optimointia. Tuo nopeampi vaihto ainoa joka kakkosen puolesta omissa papereissa puhuisi - ja "paddle response time". Paha sanoa itse ilman kokeilua...
Mutta näkemyksiä Stage 1 vs. 2?
Leave a comment:
-
-
Noniin. Ensi viikolla olisi fläsäytys ja ECUn ohjelmointi tiedossa sigun kulkineeseen. Onko suosituksia Stagesta herrasmiesajoa harrastavalle, jolla tavoitteena lähinnä ensisijaisesti kulutusta optimoida ja luotettavuutta painottaa? Oma valinta varmasti tulee olemaan Stage 1 tai 2. Kakkonen taitaa se suosituin valinta olla. Kannattaako ykköstä edes miettiä?
Vehje siis tuo E61 530 xd. Kierrokset ajoittain vähän humppaavat ja tuohon tietävämmät lääkkeeksi suositelleet fläsäytystä. Sitten kun tuli EGR:stä harmia, niin päätin sen myös ohjelmoida pois (+ EGR delete kit) - ja kun lisälöylyt tulee koneeseen käytännössä samaan hintaan, niin ajattelin ottaa ns. "koko paketin". Vaikka tuon laatikon humppaamisenkin takia olen toistaiseksi ECUn ohjelmoinnista pidättäytynyt, niin ajattelin nyt sitten kuitenkin kokeilla, kun tosiaan puoli-ilmaiseksi ne kaakit melkein muun päivityksen ohessa tulevat. Ja eihän autoa ole pakko revittää, vaikka löylyjä löytyisikin.
Stage 1:n puolesta puhuu:
- shiftpoints adjusted to facilitate sporty YET ECONOMY style driving
- optimized shiftpoints for uphill/downhill
- ei "liian korkeat" vääntörajat... tarkoittaako tämä sitten käytännösä kytkimen luistatusta, vai mitä? En ole varma olenko tässä puolesta vai vastaan.
Stage 2:n puolesta puhuu:
- 25 % faster upshifts
- faster paddle response time, eli reagointi polkimeen?
Käytännössä en haluaisi liian nykivää ja häiritsevästi reagoivaa lootaa - ja ennen kaikkea kulutuksen ja lootan keston optimointia. Tuo nopeampi vaihto ainoa joka kakkosen puolesta omissa papereissa puhuisi - ja "paddle response time". Paha sanoa itse ilman kokeilua...
Mutta näkemyksiä Stage 1 vs. 2?Last edited by MayheM; 15-12-2018, 05:59.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Markojs View PostMikäköhän stage/kartta tollaiseen 2006 e91 325i ois hyvä laittaa?
Onnistuuko flashays samoilla vermeillä kuin MHD? (K/DCAN johto ja usb otg adapteri + android)
Työkaverin puolesta kyselen ja itsellä ei automaateista kokemusta niin hyvät neuvot
otetaan vastaanvalitellut että laiskanoloisesti vaihtaa jne.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Tommix View PostMä olen kyllä eri mieltä. Jos ja kun xHP nostaa öljypaineita venttiilikoneistossa/laatikossa, niin harvoin se kestävyys siitä kasvaa. Sanoisin että kuluminen kyllä nopeutuu. Mutta ei se xHP heti laatikkoa tuhoa.
Vähän sama karrikoiden jos vertaa manuaalilla liikkeellelähtössä kytkintä 0,5 sekunttia tai 1 sekunnin luistattamiseen.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Mauri H. View PostKyllä se lootan kulumista vähentää kun vaihdot jämäköityvät.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Markojs View PostMikäköhän stage/kartta tollaiseen 2006 e91 325i ois hyvä laittaa?
Onnistuuko flashays samoilla vermeillä kuin MHD? (K/DCAN johto ja usb otg adapteri + android)
Työkaverin puolesta kyselen ja itsellä ei automaateista kokemusta niin hyvät neuvot
otetaan vastaanvalitellut että laiskanoloisesti vaihtaa jne.
Leave a comment:
-
-
Mikäköhän stage/kartta tollaiseen 2006 e91 325i ois hyvä laittaa?
Onnistuuko flashays samoilla vermeillä kuin MHD? (K/DCAN johto ja usb otg adapteri + android)
Työkaverin puolesta kyselen ja itsellä ei automaateista kokemusta niin hyvät neuvot
otetaan vastaanvalitellut että laiskanoloisesti vaihtaa jne.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Happyhands View PostOnkos muuten muilla xHP valittanut alhaisesta jännitteestä eikä suostunut fläshäämään? Autostani meni tuossa akku äskettäin ja rupesin muistelemaan ettei se ole kertaakaan suostunut fläshäämään uutta laatikkosoftaa ilman laturiin laittoa. Vai onko se enemmän ominaisuus?
Leave a comment:
-
-
Onkos muuten muilla xHP valittanut alhaisesta jännitteestä eikä suostunut fläshäämään? Autostani meni tuossa akku äskettäin ja rupesin muistelemaan ettei se ole kertaakaan suostunut fläshäämään uutta laatikkosoftaa ilman laturiin laittoa. Vai onko se enemmän ominaisuus?
Leave a comment:
-
-
No näin minäkin olen lähtökohtaisesti antanut itseni ymmärtää. Tuon käyttiksen kanssa vain on se ajatus nimenomaan maksimoida luotettavuus ja siksi täällä vielä vahvistusta omille ajatuksille haen. Tosin tuli tarvetta ohittaa toimimaton EGR, päätin tehdä sen ohjelmalla... ja samalla sitten varmaan ohjelmoidaan jo kunnolla, mielessä polttoainetaloudellisuuskin. Eli se siitä luotettavuudesta. Mutta toisaalta ajotyylistähän se laatikon kuorma on paljon kiinni ja omani nykypäivänä suht rauhallinen. Joskin turha kai vajaat 300 hp on pönttöön laittaa jos ei koskaan nilkkaa ojenna...
Leave a comment:
-
-
Onko porukalla valistunutta näkemystä xhp:n vaikutuksesta lootan kestoon. Olen omaan E61 530 xd:hen ajatellut fläsäytystä, kun kuulin "omamekaanikolta", että auttaisi laatikon kevyeen humppaamiseen - ja saattaisi jopa parantaa lootan kestoakin, kun luistattaminen loppuu. Minkälaisia näkemyksiä xhp:n vaikutuksesta lootan kestoon porukalla täällä?
Leave a comment:
-
Leave a comment: