memebuy23buy

xHP Flashtool - ZF automaattien fläsäytystä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • M-ERiMiEs
    replied
    Originally posted by Paarma78 View Post
    Ååkke, eli oman hankkimiseks taitaa mennä. Tuo ohjelmointi onnistuu siis ihan normaalilla android puhelimella. Ilmeisesti piuhoissa on eroja. Ostoslista:
    - USB-C sopiva kaapeli, toimiva ja mistä?
    - Se peruslisenssi riittänee?
    - Stage2/3 softa, kumpaan sitten päätyykään.
    - Peruslisenssin kanssa 20€ lisäoptio, jotta diiseliin saa vaihdot kohdalleen (yli 4200rpm ei kannata tuota omaa kierrättää).

    Onko tuo nyt se järkevä/riittävä ostoslista vai pitääkö niitä superlisenssejä tms. kattoa?

    Jollakin oli E-sarja 530xd LCI kuten itselläkin ja sanoi että stage3 ei ollut möhköön mukava mutta stage2 sitten parempi. Itellä on tuossa omassa se 353/760 (modattu turbo, DPF off, EGR off, isompi cooleri). En halua mitenkään ärhäkkää tuosta D-modesta. Tällähetkellä siis 530d laitteen aito sporttisofta nappivirityksellä, eli toimii oikeesti sportilla (tätähän ei xd malliin ole koskaan ollut saatavilla) ja sitten D on normaali. Saanko kuitenkin toimimaan tuon sport-napin kanssa tuon xHP:n?
    Normi inpa-kaapeli riittää ja siihen lisäksi usb-usb-c adapteri väliin, itsellä tuli puhelimen mukana moinen palikka. Itse ainakin ostin suoraan superlisenssin, jotta pystyy kokeilemaan kaikkea, mutta stage3 ajeltu kokoajan. Flässäykseen tarvii lisäks min 35A virtalähteen, normi akkulaturi ei riitä. Tuossa 20e lisäosassa on paljo muitakin ominaisuuksia mm. vaihtojen nopeuden säätöä jne tuon vaihtokohtien säädön lisäksi.

    Leave a comment:


  • Paarma78
    replied
    Ååkke, eli oman hankkimiseks taitaa mennä. Tuo ohjelmointi onnistuu siis ihan normaalilla android puhelimella. Ilmeisesti piuhoissa on eroja. Ostoslista:
    - USB-C sopiva kaapeli, toimiva ja mistä?
    - Se peruslisenssi riittänee?
    - Stage2/3 softa, kumpaan sitten päätyykään.
    - Peruslisenssin kanssa 20€ lisäoptio, jotta diiseliin saa vaihdot kohdalleen (yli 4200rpm ei kannata tuota omaa kierrättää).

    Onko tuo nyt se järkevä/riittävä ostoslista vai pitääkö niitä superlisenssejä tms. kattoa?

    Jollakin oli E-sarja 530xd LCI kuten itselläkin ja sanoi että stage3 ei ollut möhköön mukava mutta stage2 sitten parempi. Itellä on tuossa omassa se 353/760 (modattu turbo, DPF off, EGR off, isompi cooleri). En halua mitenkään ärhäkkää tuosta D-modesta. Tällähetkellä siis 530d laitteen aito sporttisofta nappivirityksellä, eli toimii oikeesti sportilla (tätähän ei xd malliin ole koskaan ollut saatavilla) ja sitten D on normaali. Saanko kuitenkin toimimaan tuon sport-napin kanssa tuon xHP:n?

    Leave a comment:


  • Tommix
    replied
    Originally posted by pyroz View Post
    ensi kuussahan uhoavat julkaisevansa softat myös 8HP laatikoille
    Tätä odotellessa
    Ei tuo vakionakaan mikään hidas ole kun vertaa 6 vaihteiseen

    Leave a comment:


  • pyroz
    replied
    Originally posted by reekoon View Post
    Ei pysty. Auton VON implementoidaan itse applikaatioon. Kun tällaisen laitteen yhdistää toiseen autoon niin saa virheilmoituksen. Ei ole isosta rahasta kiinni. Ostat vaan applikaation ja lisenssin pelkkään stage3 suoraan. Et tule katumaan.
    Pystyyhän, mutta se on rajoitettu muistaakseni kolmeen autoon. Eli itsekään en tutuille viitsi sitä tehdä, koska en tiedä montako 6HP laatikolla varustettua vielä omassa omistuksessa käy.

    Fiksuinta on kuitenkin omalla luurilla se asentaa.

    EDIT: ja ensi kuussahan uhoavat julkaisevansa softat myös 8HP laatikoille
    Last edited by pyroz; 25-10-2018, 09:21.

    Leave a comment:


  • reekoon
    replied
    Originally posted by Paarma78 View Post
    En saanut lyhyellä selaamisella selvää: Pystyykö joku joka omistaa lisenssin sekä kaapelin ajamaan toiselle softan sisään autoon?

    Tekisi mieli kokeilla...
    Ei pysty. Auton VON implementoidaan itse applikaatioon. Kun tällaisen laitteen yhdistää toiseen autoon niin saa virheilmoituksen. Ei ole isosta rahasta kiinni. Ostat vaan applikaation ja lisenssin pelkkään stage3 suoraan. Et tule katumaan.

    Leave a comment:


  • Paarma78
    replied
    En saanut lyhyellä selaamisella selvää: Pystyykö joku joka omistaa lisenssin sekä kaapelin ajamaan toiselle softan sisään autoon?

    Tekisi mieli kokeilla...

    Leave a comment:


  • rikuh1
    replied
    Kickdownin poisto siis ei poista automaatti moodeilla d/s tietenkään vaihteiston alasvaihtoa, vaan se deletoi vain sen kytkimen minkä tunnette kun kaasun painaa aivan pohjaan asti.

    Vaihteiston vaihtamisprosessit ei ole niin yksinkertaisia kun voisi kuvitella, esim alasvaihtorutiiniin liittyy kuinka nopeasti painat kaasua jne. Kickdown delete ainakin omassa ex 530xd oli ihan hyvä juttu, koska sen kickdown kytkimen tehtävä on valita Pienin mahdollinen vaihde suhteutettuna auton sekä moottorin nopeuteen jolloin ainakin tuossa dieselissä ei ollut mitään pointtia vaihtaa vaihde niin että kierroksia on yli 4k

    Sitten taas M moodissa tuo kickdown delete on hyvä jos tykkää ajella radalla niin ei tarvitse miettiä painaako poljinta yli kickdownin, kun ei se tee silloin mitään.

    Jos halusi esim D moodilla nopeaa vaihtoa alas, riitti nopea ojennus polkimesta jolloin auto kyllä reagoi hienosti siltikin. Stage 3 oli silloin askissa, muita en siihen autoon edes kokeillut.

    Leave a comment:


  • amisqo
    replied
    Originally posted by Silmaauki View Post
    Ei tarvi miettiä enää. Löysin tähän selityksen ja kuulostaa järkevältä ratkaisulta.


    Eli kyllä kickdown edelleen toimii, mutta se ei välttämättä vaihda niin monen vaihteen ”yli” pienemmälle.
    Tämä juuri, elikkä jos heität orkkis softalla kickdownin sulla on menee kolmonen pesään ja rundit tapissa ja heti nelosta perään. Xhp jättää nelosen silmään ja iskee vähän enemmän väännöllä ja siinä jää se yks "ylimääränen" vaihto tekemättä sielä kolmosen puolella. Mielestäni parempi niin.

    Leave a comment:


  • Silmaauki
    replied
    Ei tarvi miettiä enää. Löysin tähän selityksen ja kuulostaa järkevältä ratkaisulta.


    Eli kyllä kickdown edelleen toimii, mutta se ei välttämättä vaihda niin monen vaihteen ”yli” pienemmälle.

    Leave a comment:


  • Silmaauki
    replied
    Minä varmaan ton ominaisuuden kanssa pystyn elämään, mutta ihmetyttää noi syyt, miksi tuohon on päädytty.

    Pitää tosin miettiä, josko ton jättäis D:lle päälle.

    Leave a comment:


  • M-ERiMiEs
    replied
    Originally posted by Silmaauki View Post
    Tämä hieman hämmästyttää:

    Onko se todellakin poistettu myös D-moodista?

    Uskon kyllä ymmärtäväni lukemani, mutta tuntuu sen verran oudolta ratkaisulta toi kickdownin poisto myös D-moodista, että pakko nostaa tää esille.:think

    Mikähän tuossa ratkaisussa on mahtanut olla takana?
    Custom-lisenssillä pystyy itse vaihtamaan sen kickdownin päälle tai pois erikseen D/S/M.

    Leave a comment:


  • Supra^
    replied
    Originally posted by Silmaauki View Post
    Tämä hieman hämmästyttää:

    Onko se todellakin poistettu myös D-moodista?

    Uskon kyllä ymmärtäväni lukemani, mutta tuntuu sen verran oudolta ratkaisulta toi kickdownin poisto myös D-moodista, että pakko nostaa tää esille.:think

    Mikähän tuossa ratkaisussa on mahtanut olla takana?
    Jos näin on ja asia haittaa, niin voihan sitä aina fläshätä vanhemman version jossa ei ko. ominaisuutta ole.

    Leave a comment:


  • Silmaauki
    replied
    Tämä hieman hämmästyttää:
    - Kickdown removed in D/S/M modes
    Onko se todellakin poistettu myös D-moodista?

    Uskon kyllä ymmärtäväni lukemani, mutta tuntuu sen verran oudolta ratkaisulta toi kickdownin poisto myös D-moodista, että pakko nostaa tää esille.:think

    Mikähän tuossa ratkaisussa on mahtanut olla takana?

    Leave a comment:


  • aku1979
    replied
    Originally posted by Snike View Post
    Itsellä juuri tuo e-villen kaapeli ei toiminut xHP:n kanssa. Kaiken muun kanssa se toimii. :think
    Okeii. Ei varmaankaan hirvittävän tasalaatuista tavaraa nämä.

    Leave a comment:


  • Snike
    replied
    Originally posted by aku1979 View Post
    Käyttänyt e-villestä muutama vuosi takaperin hankkimaani tuotetta nimikkeellä "K+DCAN USB -kaapeli BMW INPA Ediabas". Toiminut moitteetta xhp+otg+ OnePlus kombinaatiolla..kaikki kolme stagea asennettu. Inpa,carly,torque ja pari muuta softaa pyörineet myös kivasti.
    Itsellä juuri tuo e-villen kaapeli ei toiminut xHP:n kanssa. Kaiken muun kanssa se toimii. :think

    Leave a comment:

Working...
X