Announcement

Collapse
No announcement yet.

E9x alustan päivitystä II

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Dinkke
    Bimmer Rookie
    • Jan 2008
    • 40

    #46
    Eibach

    Heijssan!

    Osaisiko joku bmw guru tarkistaa jostain madallus jousien sopivuuden autooni, kun minä perhanan kemali en meinaa mistään löytää

    Auto olis: 320D -05 E90

    Jouset: Eibach KBA91401 / 112001301HA Ja KBA91401 / 112001404VA

    Kiitos suurenmoisesti jos joku osaa jeesata

    Comment

    • VilhoO
      BTCF Member
      • Sep 2018
      • 2
      • Finland

      #47
      E92 330D vakioalusta tarvis päivitystä. 190tkm ajettu ja liian korkealla koko auto tällä hetkellä. Mietin, että jos tilaisi pelkät jouset tai jos on ehdottaa jotain "budjetti" alustasarjaa niin kertokaa pois. Jos pelkät jouset laittaa niin onko suosituksia jostain tietyistä?

      Comment

      • AnttiJuhani
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2010
        • 2056
        • Kittilä

        #48
        H&R tai Eibach jousiksi. Edulliseksi alustasarjaksi esim Bilstein tai AP sportfahrwerk. Kaikista hyviä kokemuksia. BC racing on hyvä jos vähän laittaa lisää euroja.

        Comment

        • Calypsocoupe
          Bimmer Enthusiast
          • Mar 2003
          • 2932
          • Vihti

          #49
          Mitä hemmettiä näiden urheilualustaa suunnitellessa on mietitty, Nyrrellekö nuo on suunniteltu, vai onko vaatimus runflateistä vaatinut liian jäykän setupin?

          Ideoida korvaamiseen jos korkeutta ei haluta muuttaa? Kolmekutoseen joskus viilasin mieluista katualustaa, ja totesin lopulta päätyneeni samoihin ratkaisuihin kuten Alpina. Alpinan ETK käskee jousien kohdalla katsomaan jousitaulukkoa, mutta mistäs tollasen pieraiset..


          Originally posted by RoniV View Post
          Oliko jollain tietoa?
          Muistelisin nähneeni madaltavia yläpään laakereita, tuottanee paremman lisäarvon kuin lautaset?
          - 330d E91 LCI - 320d E91 - 330ia M-sport '00 - 325πM coupé '94 - 316i 2.0/4 touring '98 - SLK 230K AMG Designo -

          Comment

          • HTK12
            BTCF Member
            • Jul 2011
            • 10949
            • Joensuu

            #50
            Originally posted by Calypsocoupe View Post
            Mitä hemmettiä näiden urheilualustaa suunnitellessa on mietitty, Nyrrellekö nuo on suunniteltu, vai onko vaatimus runflateistä vaatinut liian jäykän setupin?

            Ideoida korvaamiseen jos korkeutta ei haluta muuttaa? Kolmekutoseen joskus viilasin mieluista katualustaa, ja totesin lopulta päätyneeni samoihin ratkaisuihin kuten Alpina. Alpinan ETK käskee jousien kohdalla katsomaan jousitaulukkoa, mutta mistäs tollasen pieraiset..
            Ei tarvitse pieraista, kun katsoo suoraan BMW virallisesta varaosaluettelosta Vai onkohan Alpinalla oma taulukko. :think
            Last edited by HTK12; 01-04-2019, 16:01.
            e39 540iA E85

            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

            Comment

            • Calypsocoupe
              Bimmer Enthusiast
              • Mar 2003
              • 2932
              • Vihti

              #51
              Originally posted by HTK12 View Post
              Ei tarvitse pieraista, kun katsoo suoraan BMW virallisesta varaosaluettelosta Vai onkohan Alpinalla oma taulukko. :think
              Helpottui kun kaivoi LCI D3 biturbon ETK:n, jossa käsketään käyttämään S704A (MSport-alusta) option jousia. Pre-LCI M47 D3:sen ETK käskee käyttämään S226A (sport suspension) option jousia, joita ei omalla N57 VIN:illä tullut valittavaksi.

              Eli iskareilla pitäis pelastua, en kyllä jaksa uskoa. Täytyy ihmetellä H&R osastoa.
              - 330d E91 LCI - 320d E91 - 330ia M-sport '00 - 325πM coupé '94 - 316i 2.0/4 touring '98 - SLK 230K AMG Designo -

              Comment

              • AnttiJuhani
                Bimmer Enthusiast
                • Nov 2010
                • 2056
                • Kittilä

                #52
                Onko kokemuksia Lowtec madallusjousista? Vielä parempi jos olisi kokemusta xdriveen tarkoitetusta sarjasta, mutta eniten kiinnostaa tieto että onko se kovin pintakova? 45/30 olisi tarjolla 330xd:hen joka on matalin keulan osalta paperilla. Eibach sekä H&R jousilla keula jää liian ylös.

                Comment

                • McBeast
                  Bimmer Enthusiast
                  • Dec 2007
                  • 2998
                  • Tallinn

                  #53
                  Säädettävä alustasarja hakusessa. Oltava TÜV hyväksytty, koska viranomaiset täällä sen vaativat. K-Sport, D2 ja BC siis ulkona vaihtoehdoista.

                  En se koommin tuosta edellisen E92:n BC-Racingista niinkään edes välittänyt. Tahtoi olla aika pintakova ja BC:n omien yläpäiden ansiosta (ilmeisesti) kantautui ikävästi rengasmelut sisälle.

                  Hakusessa siis joku hieman herrasmiesmäisempi, mutta jämpti alustasarja. Radalle en ole menossa, mutta madallusvaraa saisi olla.

                  Täältä olen satseja katsonut.

                  Onko nuo AP / Vogtland / ST alustasarjat mistään kotoisin vai kannattaako suosiolla satsata pari sataa ja ostaa H&R / Bilstein / Eibach / KW?

                  Thanks.
                  Ex: BMW 530d X-Drive F11, BMW 335i E93, BMW 325i E92, BMW 740iL E38, BMW 330Ci E46, BMW 740iA E38

                  Comment

                  • AnttiJuhani
                    Bimmer Enthusiast
                    • Nov 2010
                    • 2056
                    • Kittilä

                    #54
                    AP on mukavuus painotteisempi. AP:n kiinteä alustasarja oli ex-e46:ssa mainio ajoltaan ja on se säädettäväkin saanut kehuja. Vogtlandia halunnut itse aina kokeilla koska sitä on kehuttu varsinkin volvo piireissä ja rapakon takana.
                    Last edited by AnttiJuhani; 28-04-2019, 17:25.

                    Comment

                    • works
                      BTCF Member
                      • Nov 2013
                      • 123
                      • Espoo

                      #55
                      Jos joku harkitsee ST/KW:n coilovereita niin suosittelen kiertämään oman kokemukseni mukaan kaukaa. Kun ne toimivat niin kaikki on hyvin, mutta jos kamat ovat paskana suoraan laatikosta tulee ongelmia supportin kanssa:

                      135 E82 flexfuel / stg1 turbot

                      Comment

                      • Nautinto
                        Newbiemmer
                        • Apr 2017
                        • 13
                        • Karleby

                        #56
                        Onko tavallista että keula nousee huomattavasti osien uusimisen jälkeen (uudet iskarit, tukivarret, iskareiden yläpään laakerit, ym.)? Keula on nyt varmaan 2-3cm korkeampana kun mitä aikasemmin oli, enkä oikeen tiiä mistä voisi johtua? Hyvin näyttää jouset myös olevan paikoillaan. Iskareina Koni STR.T:t...

                        Comment

                        • retkuperä
                          Newbiemmer
                          • Oct 2008
                          • 12

                          #57
                          Originally posted by Nautinto View Post
                          Onko tavallista että keula nousee huomattavasti osien uusimisen jälkeen (uudet iskarit, tukivarret, iskareiden yläpään laakerit, ym.)? Keula on nyt varmaan 2-3cm korkeampana kun mitä aikasemmin oli, enkä oikeen tiiä mistä voisi johtua? Hyvin näyttää jouset myös olevan paikoillaan. Iskareina Koni STR.T:t...
                          Kyllä. Esim. vaihdoin E91:een uudet sachsin iskarit ja sekä etu- että takapää nousi selkeästi. Ratkaisin homman vaihtamalla eibachin jouset. Entiset oli vakiot ja vanhoilla iskareilla korkeus oli ok.
                          E21 316

                          Comment

                          • fraatti
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2002
                            • 4595
                            • Tampere

                            #58
                            Originally posted by Nautinto View Post
                            Onko tavallista että keula nousee huomattavasti osien uusimisen jälkeen (uudet iskarit, tukivarret, iskareiden yläpään laakerit, ym.)? Keula on nyt varmaan 2-3cm korkeampana kun mitä aikasemmin oli, enkä oikeen tiiä mistä voisi johtua? Hyvin näyttää jouset myös olevan paikoillaan. Iskareina Koni STR.T:t...
                            Onhan tukivarret kiristetty niin että navan korkeus on sama kuin ajettaessa eli auton paino päällä. Muuten tukivarren/varsien pusla vääntää jousitusta ylöspäin.
                            F11 535dX LCI
                            Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                            Comment

                            • Nautinto
                              Newbiemmer
                              • Apr 2017
                              • 13
                              • Karleby

                              #59
                              Originally posted by fraatti View Post
                              Onhan tukivarret kiristetty niin että navan korkeus on sama kuin ajettaessa eli auton paino päällä. Muuten tukivarren/varsien pusla vääntää jousitusta ylöspäin.
                              Joo, ovat paino päällä kiristetty, kahteen kertaan. Kulmat myös säädetty, positiivista camberia tuli iskareiden vaihtoon jälkeen joka myös viittaa siihen että auto istuu korkeammalla mitä ennen. Mietittiin jopa olisiko Konin "runko" hieman vakiota pitempi mikä vaikuttaisi tähän?

                              Comment

                              • AnttiJuhani
                                Bimmer Enthusiast
                                • Nov 2010
                                • 2056
                                • Kittilä

                                #60
                                Ensi testit otettu lowtec 45/30mm madallusjousilla E91 xdrivessa. Stance parempi kuin H&R tai Eibachin jousilla, eli keula tuli hieman alemmas. Perä laski vähemmän mitä luvattu joka oli pelkästään hyvä asia. Silti keulassa olis vielä toivomisen varaa ja iskarin yläpäässä on 5mm spaceri jonka pois ottamalla saisi lisää alas. Taidan tämän modin vielä tehdä. Iskarin yläpultit tulee siis myös sen 5mm ylöspäin ja en tiedä tuleeko yksi osumaan poikkitukeen. Millipeliä on. Ajoltaan on yllättävän hyvät, ei pintakova mutta jämäkkä. Iskareina toimii uudet bilsteinit.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎