Announcement

Collapse
No announcement yet.

E9x alustan päivitystä II

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Nautinto
    Newbiemmer
    • Apr 2017
    • 13
    • Karleby

    #61
    Originally posted by Nautinto View Post
    Joo, ovat paino päällä kiristetty, kahteen kertaan. Kulmat myös säädetty, positiivista camberia tuli iskareiden vaihtoon jälkeen joka myös viittaa siihen että auto istuu korkeammalla mitä ennen. Mietittiin jopa olisiko Konin "runko" hieman vakiota pitempi mikä vaikuttaisi tähän?
    On se auto nyt varmaan vakiokorkeudessa, näytti vaan hieman korkealta aluksi.

    Comment

    • ruupanen
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2006
      • 5150
      • Joensuu

      #62
      EIBACH BILSTEIN B4 Sportline Fahrwerk 50mm

      Tuollainen setti odottelisi postissa. Saas nähä millainen on.
      Hyvin toi orkkis alusta on kestänyt, kun nyt mittarissa noin. 240 000 km ja muuten alusta vielä vallan ok, mutta takaiskarit alkaneet vuotamaan.
      E30 cabriolet(½), E46 cabriolet(½), E61 535d M-sport, E91 330 xd M-sport

      Vikakoodien lukemista ja pieniä koodailuja Joensuun seudulla. Myös VAG, muille merkeille autocom. Yv tai O44 533 2446 tavoittaa.

      Comment

      • AnttiJuhani
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2010
        • 2056
        • Kittilä

        #63
        Originally posted by ruupanen View Post
        EIBACH BILSTEIN B4 Sportline Fahrwerk 50mm

        Tuollainen setti odottelisi postissa. Saas nähä millainen on.
        Hyvin toi orkkis alusta on kestänyt, kun nyt mittarissa noin. 240 000 km ja muuten alusta vielä vallan ok, mutta takaiskarit alkaneet vuotamaan.

        Varmasti hyvä sarja. Voi yllättää kuinka huonoksi 240tkm ajettu iskari on jo mennyt kun otat sen irti. Oman 200tkm sai painettua yhden sormen voimin pohjaan ilman irvistämistä vaikka ajossa en huomannut mitään kummallista. Voi myös yllättää iskareiden alapulttien totaalinen jumiminen ellei ole joskus käytetty auki ja laitettu kuparitahnaa väliin. Omassa oli aikamoinen urakka saada irti, itseasiassa molemmat alapään pultit katkesi ja lämmöllä sekä kunnon lyöntivehkeillä se sitten irtosi. Varaahan torch, jäähdyttävää irrotusainetta, kuparitahnaa, porakoneen/dremelin päähän sopiva pieni hiomapää (saa iskarin alakiinnikkeen reiät putsata) sekä aikaa hommaan.

        Comment

        • Markojs
          Bimmer Rookie
          • Apr 2014
          • 160
          • Kirkkonummi

          #64
          Onko jousia syytä vaihtaa ennen kuin poikkeaa?
          Itsellä alkanut pinta ruostua hiukan ylhäältä jo ja pitää ajoittain
          töyssyissä pientä narahtelua kun hinkkaa jousilautasiin kasaan painuessa.

          Millaisetkohan jouset olisi hyvät kun nykyisten spekseistä ei ole mitään tietoa.
          Hartge lukee jousissa ja ilmeisesti ovat jotkin uudelleen brändätyt eibachit. :think

          Autossa konin sport (keltaiset) iskarit, madallusjousilautaset ja 19" vanteet
          235/35 - 265/30 rengastuksella.
          e92 335i 2006.

          Comment

          • AnttiJuhani
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2010
            • 2056
            • Kittilä

            #65
            Originally posted by Markojs View Post
            Onko jousia syytä vaihtaa ennen kuin poikkeaa?
            Itsellä alkanut pinta ruostua hiukan ylhäältä jo ja pitää ajoittain
            töyssyissä pientä narahtelua kun hinkkaa jousilautasiin kasaan painuessa.

            Millaisetkohan jouset olisi hyvät kun nykyisten spekseistä ei ole mitään tietoa.
            Hartge lukee jousissa ja ilmeisesti ovat jotkin uudelleen brändätyt eibachit. :think

            Autossa konin sport (keltaiset) iskarit, madallusjousilautaset ja 19" vanteet
            235/35 - 265/30 rengastuksella.
            e92 335i 2006.
            Uudet kumit lautasiin? Jos jouset menee vaihtoon niin h&r, eibach sekä lowtec on minusta hyviä ajaa.

            Comment

            • AnttiJuhani
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2010
              • 2056
              • Kittilä

              #66
              Osaako joku sanoa suoraan mistä saa sopivat koiranluut xdriveen? Edessä on nyt -45mm jouset ja alkoi kolisemaan routamontun jälkeen. Alkuperäiset meni asentaessa aivan heittämällä paikalleen, reiät oli just eikä melkein kohillaan kun keula oli ilmassa.
              Last edited by AnttiJuhani; 16-07-2019, 00:36.

              Comment

              • Dualfun
                Moderator
                • Jan 2003
                • 17837
                • PKS

                #67
                Originally posted by AnttiJuhani View Post
                Osaako joku sanoa suoraan mistä saa sopivat koiranluut xdriveen? Edessä on nyt -45mm jouset ja alkoi kolisemaan routamontun jälkeen. Alkuperäiset meni asentaessa aivan heittämällä paikalleen, reiät oli just eikä melkein kohillaan kun keula oli ilmassa.
                Siis uudet orkkikset? Osanumerolla vaikka aeromotors.fi ?
                E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
                E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic

                E28 ///M535i '87 zinnoberrot

                ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
                ½ E36
                ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
                Muut talouden vehkeet:
                E36 320i Cabrio ///M-Sport '98, Clio TCe 100 Intens '20, Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
                Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84
                Vikakoodien lukua ja diagnosointia, koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

                Comment

                • AnttiJuhani
                  Bimmer Enthusiast
                  • Nov 2010
                  • 2056
                  • Kittilä

                  #68
                  No ei se koiranluu ollutkaan, vaan pitkittäis välystä tuntuu vetonivelessä ja rasvat sylkäisi ulos navan luota. Viime päivinä alkoi kolinaa kuulua satunnaisesti alasjoustossa mutta muuten ei oireillut, ei vapinaa eikä mitään napsutusta edes ääriasennoissa. Jarruttaessa on tuntunut mietoa puoltamista ja tärinää pitkän aikaa samalta kulmalta, mutta voiko vetari tätä aiheuttaa vai voinko olettaa edelleen että jarrulevy/satula on syypää?

                  Comment

                  • ruupanen
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2006
                    • 5150
                    • Joensuu

                    #69
                    Originally posted by AnttiJuhani View Post
                    Varmasti hyvä sarja. Voi yllättää kuinka huonoksi 240tkm ajettu iskari on jo mennyt kun otat sen irti. Oman 200tkm sai painettua yhden sormen voimin pohjaan ilman irvistämistä vaikka ajossa en huomannut mitään kummallista. Voi myös yllättää iskareiden alapulttien totaalinen jumiminen ellei ole joskus käytetty auki ja laitettu kuparitahnaa väliin. Omassa oli aikamoinen urakka saada irti, itseasiassa molemmat alapään pultit katkesi ja lämmöllä sekä kunnon lyöntivehkeillä se sitten irtosi. Varaahan torch, jäähdyttävää irrotusainetta, kuparitahnaa, porakoneen/dremelin päähän sopiva pieni hiomapää (saa iskarin alakiinnikkeen reiät putsata) sekä aikaa hommaan.
                    Oikeassa olit. Heti tän jälkeen oli itellä vielä juhannus reissu milloin rupesi iskarit sorateillä kolisemaan ja Helsigin reissu Tuskaan oli viimeinen niitti. Toinen takaiskari katkesi. Kolina oli melkoinen viimeiset 30 km takaisin Joensuuhun.

                    Itse alustanvaihto meni hyvin. Ei ollut jumivia pultteja tai muutakaan. Tosin ulkoistin homman kaverille, joka näitä työkseen korjaa, niin nätisti hommat hänellä sujui. Kaikki iskarit oli loppu. Etusetkin oli juurikin noin loppu kuten sanoit, vaikka ne ajoissa tuntui vielä ihan ok:lta. Tosin nyt kun on uusi setti alla, niin kyllähän ero on valtava. Todella paljon tykkään tuosta alustasta ajoltaan, mutta korkeus oli pettymys. Keula jäi liian ylös. Odotin että ois tippunut 10-15mm vakioon nähden, mutta äkkiseltään näytti ettei olisi tippunut ollenkaan. Perä on onneks just sopiva. Kysymys kuuluu saako näihin mistään madaltavia jousilautasia?

                    Edit: alustan vaidon jälkeen ajettu jo 1500 km, joten on varmasti vajunut sen minkä vajuukin.

                    Edit 2: Supersport näyttää valmistavan koodilla: SUFT015. Löytyy nähtävästi ok hintaan myös kotimaasta completokselta.

                    Kuva 1 m-sport alustalla:



                    Kuva 2 Bilstein / Eibach alustalla (50/30mm)

                    Last edited by ruupanen; 17-07-2019, 22:01.
                    E30 cabriolet(½), E46 cabriolet(½), E61 535d M-sport, E91 330 xd M-sport

                    Vikakoodien lukemista ja pieniä koodailuja Joensuun seudulla. Myös VAG, muille merkeille autocom. Yv tai O44 533 2446 tavoittaa.

                    Comment

                    • AnttiJuhani
                      Bimmer Enthusiast
                      • Nov 2010
                      • 2056
                      • Kittilä

                      #70
                      Tuo keuliminen on ongelma ollut näissä jousilla madalletuissa aina. Omassa on vielä ne jousien yläpään korokerenkaat ottamatta pois (xdrive) ja niillä saan sen puuttuvan puoli senttiä alemmas keulaa. Jousilautaset lienee ainoa vaihtoehto sulle. Ehkä turhauttavaa tieten jälkikäteen hommailla mitään mutta hyvä kun muuten oot tyytyväinen. Hyvältä näyttää nytkin.

                      Comment

                      • hasba
                        Bimmer Fanatic
                        • Feb 2004
                        • 584
                        • 05900

                        #71
                        Omassa E91 HR Cup kit 50/25. Juuri sopivan matala ja mukava.
                        E91 335i M-Sport (17T, VRSF, BMS...)
                        Ex: E91 330D LCI, E92 335i, E39 M5, E36 M3, E34 540i...

                        Comment

                        • N.T
                          Bimmer Rookie
                          • Apr 2017
                          • 49
                          • LPR

                          #72
                          Onko noissa etupään iskareiden tukilaakereissa jotain eroa normaali vs. M sport?
                          E91 330IA M-performance BLACK SAPPHIRE METALLIC
                          EX:e91 320i

                          Comment

                          • Kouris
                            Bimmer Fanatic
                            • Mar 2005
                            • 685

                            #73
                            E91 320d M-sport jouset -> eibach pro kit?

                            Napsahti etujousi poikki ja tietysti katkennut jousi tuhosi vielä renkaankin


                            Mikä olisi paras vaihtoehto korvata orkkis m-sport jouset, eibach pro kit? Onko juuri muita vaihtoehtoja kun en haluaisi madallusta mielellään yhtään lisää?



                            -J

                            Comment

                            • MikeDry
                              BTCF Member
                              • May 2006
                              • 6169
                              • Helsinki

                              #74
                              Originally posted by Kouris;
                              4195061eibach pro kit?
                              Suosittelen veljellä on kyseinen alusta 40mm madalluksella, ei oo liian matala ja paljon parempi alusta kuin msport, just passeli, ei liian kova jne..
                              Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
                              Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better

                              Comment

                              • miggges
                                Newbiemmer
                                • Jul 2014
                                • 10
                                • Helsinki

                                #75
                                Originally posted by Kouris View Post
                                Napsahti etujousi poikki ja tietysti katkennut jousi tuhosi vielä renkaankin


                                Mikä olisi paras vaihtoehto korvata orkkis m-sport jouset, eibach pro kit? Onko juuri muita vaihtoehtoja kun en haluaisi madallusta mielellään yhtään lisää?



                                -J
                                Jos tarvetta orginaali M-Sport jousille, niin löytyy 20tkm ajetut 320dA E93:sesta peräisin olevat. Saa hakea pois nurkista.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎