Elikäs sigun autossa kun on JB4 kiinni ja perinteinen hukkaporttien kilinä, niin säädin valikon 10 asetuksista arvoon 900rpm, jolloin hukkaportit lakkaavat rallattamasta. Tästä vaan seuraa se, että auto alkaa jonkin ajan päästä savuttamaan. Selkeästi öljyä palaa putkessa siis. Tämän olen nyt testannut moneen kertaan. Jos laitan valikon 10 vakio asetuksille, eli 3000rpm, ei savutusta, mutta hukkaportit kilisee. Arvo pienemmäksi niin savuttaa. Tuo valikko 10:hän säätää käsittääkseni hukkaporttien asentoa, eli mitä pienempi, sitä enemmän ovat auki (lisää myös turbo viivettä/kaasun vastetta aavistuksen) ja mitä suurempi, sitä kiinnemäs menevät. Kysymys kuuluukin.
Mikä siis vuotaa mahdollisesti, joka nyt ilmenee tällä tavalla?
turboille tulevat öljyletkut, se pvc venttiili vai mikä sen nimi oli siellä koneen päädyssä vai jokin muu? Auton alle ei ainakaan toistaiseksi ole jäänyt lätäkköä ja muuten toimii moitteetta. Tulpat ja öljyt kun vaihdoin tuossa noin kk sitten niin kaikki tulpat olivat talven jäljiltä todella siistissä kunnossa ulkoisesti.
Niin ja öljynä olen käyttänyt nyt CASTROL MAGNATEC 5W-40 A3/B4 aikaisemmin Mobilia. Tosin öljyn vaihdon jälkeen tullut kilometrejä about 2000-2500 ja kerran olen lisännyt ja ehkä saattoi mennä pikkuisen liikaa öljyä koneeseen, koska ei öljytikkua, niin voisiko johtua myös ihan ylitäytöstä?
TEdit: tilasin tuon RB PCV venttiilin niin aloitetaan sillä
Taken from another forum:
Here is THE list of things it can be...
1) Bad PCV (does not actuate properly)
2) Clogged OCC
3) Bad head cover gasket (broken/deteriorating)
4) Bad head cover (cracked/breather ports clogged)
5) Kinked turbo oil return lines
6) Bad turbo seals (improper shaft balance can accelerate this issue)
7) Bad valve stem seals
Until you check/replace all these items, all you can do is speculate. Cats will only mask your smoking issue. I would start with #1 and work your way to #7. When you pull the turbos, if the exhaust ports are dry, then it's a safe bet it's the turbo seals.
Mikä siis vuotaa mahdollisesti, joka nyt ilmenee tällä tavalla?
turboille tulevat öljyletkut, se pvc venttiili vai mikä sen nimi oli siellä koneen päädyssä vai jokin muu? Auton alle ei ainakaan toistaiseksi ole jäänyt lätäkköä ja muuten toimii moitteetta. Tulpat ja öljyt kun vaihdoin tuossa noin kk sitten niin kaikki tulpat olivat talven jäljiltä todella siistissä kunnossa ulkoisesti.
Niin ja öljynä olen käyttänyt nyt CASTROL MAGNATEC 5W-40 A3/B4 aikaisemmin Mobilia. Tosin öljyn vaihdon jälkeen tullut kilometrejä about 2000-2500 ja kerran olen lisännyt ja ehkä saattoi mennä pikkuisen liikaa öljyä koneeseen, koska ei öljytikkua, niin voisiko johtua myös ihan ylitäytöstä?
TEdit: tilasin tuon RB PCV venttiilin niin aloitetaan sillä
Taken from another forum:
Here is THE list of things it can be...
1) Bad PCV (does not actuate properly)
2) Clogged OCC
3) Bad head cover gasket (broken/deteriorating)
4) Bad head cover (cracked/breather ports clogged)
5) Kinked turbo oil return lines
6) Bad turbo seals (improper shaft balance can accelerate this issue)
7) Bad valve stem seals
Until you check/replace all these items, all you can do is speculate. Cats will only mask your smoking issue. I would start with #1 and work your way to #7. When you pull the turbos, if the exhaust ports are dry, then it's a safe bet it's the turbo seals.
Comment