Tuohon aikaisempaan, että jokin ohjelma rikkoisi auton, minulla ainakin radalla kenkäillessä, viimeksi Ahvenistolla 7 kierroksen jälkeen, menee ihan kiltisti vikatilaan, ja uskon sen olevan ohjelman hyvyyttä eli turvarajoja ei ole ylitetty tai on kohtuudella vain tai sitten autossa oli jo alunperinkin jokin vika, joka lämmetessään(?) tulee esiin. Ja tuikun softa siis kyseessä olkoonkin e60:ssä, mutta samat koneet/softat näissä varmaankin pyörii. Tähän täytyy taikoa jollain konstilla jäähdytystä lisää, niin eiköhän se siitä.
mulla oli aj ohjelma ennen ltr. aj softassa ei ollut mitään turvarajoja.. ahtoputki kun irtos ni syötti edelleen täysillä ja ei mitään vikakoodia.
Softissa on monia turvakarttoja - tehojen tiputus progressiivisesti jonkin lämpötilan noustessa, kartat määrittämään progressiivisuuden tehon laskulle, syöttöjen määrä vikatilassa, toimivatko vikatilat/vikakoodit ylipäätänsä.
Pahinta on että kaikki tämä kytketään pois, eikä auton omistaja tiedä sitä.
Mitäs oot ltr softasta tykänny? En oo kuullu et softissa ois joku safe mode?
Tottakai autoissa on limp mode, niin vakiona kuin toivottavasti softattunakin.
Kun auton softaa muutetaan ei periaatteessa turvarajoja pitäisi muuttaa, esim. ahtopaine, ahtopainetta tottakai nostetaan joten max raja ns. nousee, mutta siellä on alkuperäinen hystereesi esim. 0,4bar, eli jos ahtopaine kasvaa pyydetystä arvosta yli 0,4bar niin auto menee vikatilaan ja tätä ei pitäisi muuttaa.
Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
Virallinen Xhp jälleenmyyjä
Mitäs oot ltr softasta tykänny? En oo kuullu et softissa ois joku safe mode?
juu eipä siinä oo ollu mitään ongelmaa, savutus loppui aajiin jäljiltä. Portteriin teki sellasen softan ettei vedä alle 2000rpm ihan täysillä ettei kaksoismassa levii. elikkä ns järkeviä softia
noniin ohjelmointiin pitäisi auto kiikuttaa ja tässä mietiskellyt muutamiakin eri paikkoja.
Mitäs mestaa jengi suosittelisi tässä jossain pk seudun lähettyvillä?
lisäätehoa.fi ainakin mainittu.
mimmosta softaa kannattaisi autoon miettiä kun ajatuksena oli ainakin toistaiseksi säilyttää auto muuten vakiona. Tietty EGR myös pois pelistä!
Joissain antavat jopa 330hp / 750nm lukemia ja joissain ilmoitetaan noin 300/620.
kokemusta tämmöisestä ei aikaisemmin ole siksi herääkin näitä kysymyksiä että mimmosissa lukemissa on ns "turvallinen" vielä pysyä?
autona siis vuoden 2010 330d xdrive,n57 moottori, vakiona 245/520
noniin ohjelmointiin pitäisi auto kiikuttaa ja tässä mietiskellyt muutamiakin eri paikkoja.
Mitäs mestaa jengi suosittelisi tässä jossain pk seudun lähettyvillä?
lisäätehoa.fi ainakin mainittu.
mimmosta softaa kannattaisi autoon miettiä kun ajatuksena oli ainakin toistaiseksi säilyttää auto muuten vakiona. Tietty EGR myös pois pelistä!
Joissain antavat jopa 330hp / 750nm lukemia ja joissain ilmoitetaan noin 300/620.
kokemusta tämmöisestä ei aikaisemmin ole siksi herääkin näitä kysymyksiä että mimmosissa lukemissa on ns "turvallinen" vielä pysyä?
autona siis vuoden 2010 330d xdrive,n57 moottori, vakiona 245/520
Meiltä AJ-Techiä, ei tuohon oikein parempaa taida saada
Turvallisinta on pysyä vakiossa, mutta nykyisellään tuo on toiseksi yleisin moottorityyppi joita meilläkin ohjelmoidaan, ja yhtään rikkoontunutta ei ole korviin kuulunut.
noniin ohjelmointiin pitäisi auto kiikuttaa ja tässä mietiskellyt muutamiakin eri paikkoja.
Mitäs mestaa jengi suosittelisi tässä jossain pk seudun lähettyvillä?
lisäätehoa.fi ainakin mainittu.
mimmosta softaa kannattaisi autoon miettiä kun ajatuksena oli ainakin toistaiseksi säilyttää auto muuten vakiona. Tietty EGR myös pois pelistä!
Joissain antavat jopa 330hp / 750nm lukemia ja joissain ilmoitetaan noin 300/620.
kokemusta tämmöisestä ei aikaisemmin ole siksi herääkin näitä kysymyksiä että mimmosissa lukemissa on ns "turvallinen" vielä pysyä?
autona siis vuoden 2010 330d xdrive,n57 moottori, vakiona 245/520
JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET! tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
huollot/korjaukset!
BMW E&F sarjaan. Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu! AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!
noniin ohjelmointiin pitäisi auto kiikuttaa ja tässä mietiskellyt muutamiakin eri paikkoja.
Mitäs mestaa jengi suosittelisi tässä jossain pk seudun lähettyvillä?
lisäätehoa.fi ainakin mainittu.
mimmosta softaa kannattaisi autoon miettiä kun ajatuksena oli ainakin toistaiseksi säilyttää auto muuten vakiona. Tietty EGR myös pois pelistä!
Joissain antavat jopa 330hp / 750nm lukemia ja joissain ilmoitetaan noin 300/620.
kokemusta tämmöisestä ei aikaisemmin ole siksi herääkin näitä kysymyksiä että mimmosissa lukemissa on ns "turvallinen" vielä pysyä?
autona siis vuoden 2010 330d xdrive,n57 moottori, vakiona 245/520
Motorbit tuusulassa.
G20 330e M-Sport ’20 Dravitgrey metallic
E46 325ti M-Sport ’03 Sapphireblack metallic
1 x F20
3 x E30
2 x E36
5 x E46
3 x E9X
320d m47 6v manuaali, ajettu 350tkm. Miettinyt softausta, aj tech olisi ainakin sopivan matkan päässä. Onko mitään järkeä näillä kilsoilla? :think Turbon ja kytkimen vaihdosta ei tietoa, kytkin ainakin luultavasti alkuperäinen joten varmaan jossain vaiheessa hajoaa vakionakin. Egr ja dpf luultavasti käytössä, kun jopa imusarjanläpätkin oli vielä ostaessa paikoillaan. Mitähän mahtaa kustantaa homma aj techilla?
Mulla on motorbitillä e91 330xd ohjelmoitu ja penkkilappu löytyy. Olisiko jollakin esittää verrokiksi esim AJ techin penkkilappu x30d:hen niin näkisi käyrää?
320d m47 6v manuaali, ajettu 350tkm. Miettinyt softausta, aj tech olisi ainakin sopivan matkan päässä. Onko mitään järkeä näillä kilsoilla? :think Turbon ja kytkimen vaihdosta ei tietoa, kytkin ainakin luultavasti alkuperäinen joten varmaan jossain vaiheessa hajoaa vakionakin. Egr ja dpf luultavasti käytössä, kun jopa imusarjanläpätkin oli vielä ostaessa paikoillaan. Mitähän mahtaa kustantaa homma aj techilla?
Itsellä vastaavanlainen kampe ~100 tkm vähemmän ajettuna ja samaa joskus pohtinut. Kiinnostaisi kuulla mielipiteitä/kokemuksia.
320d m47 6v manuaali, ajettu 350tkm. Miettinyt softausta, aj tech olisi ainakin sopivan matkan päässä. Onko mitään järkeä näillä kilsoilla? :think Turbon ja kytkimen vaihdosta ei tietoa, kytkin ainakin luultavasti alkuperäinen joten varmaan jossain vaiheessa hajoaa vakionakin. Egr ja dpf luultavasti käytössä, kun jopa imusarjanläpätkin oli vielä ostaessa paikoillaan. Mitähän mahtaa kustantaa homma aj techilla?
Itsellä vastaavanlainen kampe ~100 tkm vähemmän ajettuna ja samaa joskus pohtinut. Kiinnostaisi kuulla mielipiteitä/kokemuksia.
Olen ajanut nyt softattuna (200hp,490Nm (EGR off, DPF off)) tuolla omalla M47 320d 6v manuaalilla noin 150tkm (josta ensimmäinen 40tkm 400Nm väännöllä ja loput 490Nm), eikä vielä ole muu kuin kytkin kulunut kahteen kertaan loppuun, mutta se on ihan omaa vikaa, kun vakiokytkin ei kestä tuota melkein viidensadan vääntöä. Mitään muuta ei ole moottorille tehty kuin öljyjä vaihdeltu 20tkm välein.
Mittarissa nyt 411tkm.
Comment