335i N54 kysymyksiä

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • makebm5
    replied
    Originally posted by mmie View Post

    Kuinkahan paljon lie ollu lämpötilanvaihteluita seisonnan aikan, eli onko kondenssille ollu minkämoiset mahollisuudet? Omassa lämmöt pyörii 94-96 välillä, termarin ja pumpun vaihoin 210tkm kohalla, nyt 260tkm läpi. Ja toi 10min käyttö varmaan vain lisää vedenkertymisen mahollisuutta.
    Loppu syksyn oli ulkona ja loppu ajan joulukuusta alkaen lämpimässä (10c) parkkihallissa. Hankala sanoa mutta pieni siirtoja tosiaan ajettu vain kesän jälkeen. 270 itsellä ajettu.
    Halpis termostaatilla nuo alemmat lukemat mitkä ei ylittynyt edes kesäaikaan kuin paikallaan käyttäessä ja nyt Behrillä ollaan tehtaan arvoissa jo lyhyemmälläkin ajolla.

    Leave a comment:


  • mmie
    replied
    Originally posted by makebm5 View Post
    Vähän mysteeri tämä kun ei itselläkään aiemmin ole tullut vastan. Taustaa tähän että auto ollut talvi seisonnassa ja ajettu satunnaisesti pieniä pätkiä sekä käytetty pari kertaa 10min. Termostaatti oli mallia että lämmöt nousi 20 km ajossa 88 asteeseen (nyt 100c). Öljyn väri oli kuin metallia olisi ollut seassa mutta mitään lastuja ei löytynyt suodattimesta eikä öljypohjasta.
    Kuinkahan paljon lie ollu lämpötilanvaihteluita seisonnan aikan, eli onko kondenssille ollu minkämoiset mahollisuudet? Omassa lämmöt pyörii 94-96 välillä, termarin ja pumpun vaihoin 210tkm kohalla, nyt 260tkm läpi. Ja toi 10min käyttö varmaan vain lisää vedenkertymisen mahollisuutta.
    Last edited by mmie; 07-02-2025, 13:50.

    Leave a comment:


  • makebm5
    replied
    Vähän mysteeri tämä kun ei itselläkään aiemmin ole tullut vastan. Taustaa tähän että auto ollut talvi seisonnassa ja ajettu satunnaisesti pieniä pätkiä sekä käytetty pari kertaa 10min. Termostaatti oli mallia että lämmöt nousi 20 km ajossa 88 asteeseen (nyt 100c). Öljyn väri oli kuin metallia olisi ollut seassa mutta mitään lastuja ei löytynyt suodattimesta eikä öljypohjasta.

    Leave a comment:


  • mmie
    replied
    Originally posted by makebm5 View Post
    Öp tiivisteen vaihdossa kun öljyt laski pois olivat melkoisen harmaata. Onko nämä N54set kuinka herkkiä keräämään kondenssi vettä?
    Ei ainakaan omani ole ollut 7vuoden ja vajaan 100tkm aikana. Ajettu ympäri vuoden.

    Leave a comment:


  • makebm5
    replied
    Öp tiivisteen vaihdossa kun öljyt laski pois olivat melkoisen harmaata. Onko nämä N54set kuinka herkkiä keräämään kondenssi vettä?

    Leave a comment:


  • Tommix
    replied
    Originally posted by Wibu View Post
    Joku ohjelma tossa varmasti on, mutta se on kysymysmerkki mikä. Jb4:sta ei ainakaan oo. Saako selvitettyä jotenkin onko Mhd:ta vai saako sen vaan selville kyseisillä tunnuksillä millä se on mahdollisesti ajettu autoon sisään?
    Helpoiten tuon saa selville kysymällä edelliseltä omistajalta. Mutta jos tietoa ei ole niin aina voi ecu:un flässätä MHD:n. Ja MHD:llä saa myös palautettua ecun vakioksi.

    Leave a comment:


  • Wibu
    replied
    Joku ohjelma tossa varmasti on, mutta se on kysymysmerkki mikä. Jb4:sta ei ainakaan oo. Saako selvitettyä jotenkin onko Mhd:ta vai saako sen vaan selville kyseisillä tunnuksillä millä se on mahdollisesti ajettu autoon sisään?

    Leave a comment:


  • Tommix
    replied
    Eikä ole järkeä laittaa DP:tä jos ei samalla laita virituuninkia.

    Leave a comment:


  • Georgios Terziakis
    replied
    Joo, ei noita kait saa muuten pois kun MHD tai JB4

    Leave a comment:


  • makebm5
    replied
    Originally posted by Wibu View Post
    Saako koodattua kateista tulevat vikakoodit pois, kun on vaihdettu katittomat dp:t ja keltä sellanen mahdollisesti onnistuis Pirkanmaalla?
    Esim MHD hyvä vaihtoehto.

    Leave a comment:


  • Wibu
    replied
    Saako koodattua kateista tulevat vikakoodit pois, kun on vaihdettu katittomat dp:t ja keltä sellanen mahdollisesti onnistuis Pirkanmaalla?

    Leave a comment:


  • makebm5
    replied
    Originally posted by azlakki View Post
    Savustus ainoa keino löytää pienetkin vuodot, iso ei tarvitse olla ja heti näkyy trimmeissä.

    Teit varmaan suuttimien vaihdon jälkeen niiden adaptaatioiden nollauksen ja tämän ohjeen mukaan sopeutuksien proseduurit myös vauhtipyörälle?
    https://bimmerprofs.com/how-i-perform-n53-adaptations/
    Totta tuonkin ja olen savukoneen hankintaa harkinnut. Toisaalta auto käy oikein nätisti ja trimmit on molemmissa bankeissa koholla joten luulisi olevan silloin iso vuoto.

    Nollauksen tein mutta en ole orjallisesti noudattanut tuota ohjetta vaan ajellut vaihtelevasti.

    Leave a comment:


  • azlakki
    replied
    Savustus ainoa keino löytää pienetkin vuodot, iso ei tarvitse olla ja heti näkyy trimmeissä.

    Teit varmaan suuttimien vaihdon jälkeen niiden adaptaatioiden nollauksen ja tämän ohjeen mukaan sopeutuksien proseduurit myös vauhtipyörälle?

    Leave a comment:


  • makebm5
    replied
    Originally posted by azlakki View Post

    Vaikuttaisi imuvuodolta, mitä enemmän kierroksia sitä vähemmän alipainetta/vuotoa ja tyhjäkäynnillä alipaine suurimmillaan. Kai imuvuodot tarkastit savutestillä?
    Jos vaihdoit suuttimia niin teitkö sopeutusajon niille?
    Näin äkkiseltään voisi olla mutta imusarjan ja kaasuläpän tiivisteet vaihdettu ja silmämääräisesti sarja ehjä. EVAP systeemi tukittuna ei vaikuttanut asiaan tyhjäkäynnillä. Savutestiä en ole tehnyt. Suuttimien sopeutus ajoa ajettu nyt 200 km.
    Pari logia.
    - https://datazap.me/u/marker/light-th...17-18-21-22-23 Tästä näkee hyvin että korjaukset suurimmillaan juuri kun mennään ahtopuolelle.
    - https://datazap.me/u/marker/full-throttle?log=0&data=21
    Last edited by makebm5; 22-05-2024, 20:51.

    Leave a comment:


  • alfaromeo
    replied
    Coupella ajettu nyt pari viikkoa ja noin tuhat kilometriä. Toimii kuin kello ! Räväkkä peli ja löytyy nyt nettiautosta. Sieltä kiinnostuneet kauppaa tekemään, foorumin jäsenille alennettu hinta !

    Leave a comment:

Working...
X