335i N54 kysymyksiä

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Petri.Kekkonen
    replied
    Originally posted by alfaromeo View Post
    Siinä n.3000rpm heräävät täyteen lauluun.
    Huh, aika korkealta kuulostaa kun muistaakseni N54 maksimivääntö on speksien mukaan 1300 rpm alkaen tarjolla. Vaan eipä taida tuollaista mitatuissa dynokäppyröissä näkyä vähän ajetuillakaan turboilla?

    Leave a comment:


  • alfaromeo
    replied


    Oudon sitkeitä tuntuu olevan nuo Mitsubishin turbot. Minun tietojeni mukaan ovat alkuperäiset vuodelta 2006. Edelleen ahtaa nätisti tasaista käyrää, toki heräävät aika myöhään.. Tämä johtuu suoraan hukkaporttien säädöistä, jotka ovat "anti-rattlen" takia säädetty tappiin asti.

    Rätinä on minimissään, mutta turbot ovat alhaalla tukkoiset. Siinä n.3000rpm heräävät täyteen lauluun.

    "Uudesta asti" on ollut lievä öljyn/ruudin katku, juuri liikennevaloissa, jos tuulee takaata päin. Etanoli tietysti myös haisee kamalalta, sekä tuottaa valkoista höyryä..

    Saa nähdä, koska nuo hajoaa. Tällöin voisi harkita jopa top mount single turboa ja päivittää kaikki täysin uusiksi.

    Leave a comment:


  • alfaromeo
    replied
    Samoja kokemuksia kyseisestä "oksasta". Ö-Suodattimen jalan tiivisteen vaihdossa tuo kyseinen niinsanotusti "jäi käteen"... Pikku jatkopala viritys korjasi tilanteen "väliaikaisesti". Nykyisin edelleen paikallaan...

    Leave a comment:


  • MikeDry
    replied
    Tuo jäähdyttimen päällä oleva muovi putki on vaihdettu alumiiniseen, koska se meni poikki apulaitehihnan vaihto hetkellä

    Leave a comment:


  • mmie
    replied
    Viime syksynä huomasin pienen jäähdytinnestelaikun oman e92:n alla.

    Ajelin sitten tallille tutkimaan tilannetta. Hetken etsinnän jälkeen tihkupaikka löytyi paisarilta syylärin päältä poikittain kulkevan, ylävesiletkun oksanhaaraan päätyvään putkeen. Tämä syylärin päällä kulkeva osuus on sitä perinteistä bemarin "paskamuovia", joka rusahti samointein tuhannen päreiksi, kun sitä sormella tökkäsin. Myös se ylävesiletkun oksanhaara katkesi heti, kun sitä vähän kokeili. Eli vaihtoon meni paisarilta lähtevä putki ja ylävesiletku.

    Arvelin tämän kokemuksen jakaa heads uppina muillekin, että kysinen osa kannattanee tarkastaa / vaihtaa ennakoivasti, koska tienpäällä porsiminen katkaisee ainakin pidemmän matkanteon.

    Leave a comment:


  • alfaromeo
    replied
    HKS tarjoaa noihin erilaisia "adaptereita", millä saadaan erinlainen ääni. Perus "tokyo" meininki... Tuo vakio on tuo klassinen "Genuine HKS sound". Omasta mielestä todella asiallinen ja sivistynyt pihaus

    Leave a comment:


  • MikeDry
    replied
    Originally posted by makebm5 View Post
    Aika kimeän oloinen sihahdus tuntui olevan mitä videoita löysi.
    Sellainen old school ääni, tulee vähän 2000-luvun tuning, mutta muistelisin että tuossa on sellainen kaksiportainen mahdollisuus. Mä tykkään sellaisesta kunnon aivastuksesta

    Leave a comment:


  • makebm5
    replied
    Originally posted by alfaromeo View Post
    Asiallinen saundi. Riippuu tietty, millä paineilla ajelee. Itsellä 1.25 bar ja todella sivistynyt pihaus.

    https://www.flickr.com/photos/911489...posted-public/

    Tuossa paikalleen kaasuttelua, toki, ei ahda tällöin kunnolla... Luultavasti vakiopaineet 0.55 bar.
    Eipä itselläkään tuon yli mene. Toisaalta ei tarvitsisi kauheasti kuulua auton ulkopuolelle tuo sihahdus.

    Leave a comment:


  • makebm5
    replied
    Originally posted by MikeDry View Post
    On ja ei, kandee esim youtubesta kattoo, oon kuullut sellaisena mistä kuulu sihaus ja sitten on aika järkky ääni toiset ei tykkää, itse kyllä tykkään
    Aika kimeän oloinen sihahdus tuntui olevan mitä videoita löysi.

    Leave a comment:


  • alfaromeo
    replied
    Originally posted by makebm5 View Post
    Onko tuo HKS kuinka äänekäs?
    Asiallinen saundi. Riippuu tietty, millä paineilla ajelee. Itsellä 1.25 bar ja todella sivistynyt pihaus.

    https://www.flickr.com/photos/911489...posted-public/

    Tuossa paikalleen kaasuttelua, toki, ei ahda tällöin kunnolla... Luultavasti vakiopaineet 0.55 bar.
    Last edited by alfaromeo; 25-07-2023, 19:00.

    Leave a comment:


  • MikeDry
    replied
    Originally posted by makebm5 View Post
    Onko tuo HKS kuinka äänekäs?
    On ja ei, kandee esim youtubesta kattoo, oon kuullut sellaisena mistä kuulu sihaus ja sitten on aika järkky ääni toiset ei tykkää, itse kyllä tykkään

    Leave a comment:


  • makebm5
    replied
    Onko tuo HKS kuinka äänekäs?

    Leave a comment:


  • jessemikkola
    replied
    Originally posted by alfaromeo View Post
    Juuri näin. Ainut mikä tosta kitistä puutuu on kaasuläpän iso O-rengas. Se täytyy ottaa vanhasta. Ja on todella tiukka menemään pohjaan asti, suosittelen voitelemaan sen reilulla vaseliinilla / rasvalla. Sitten istuu nätisti paikalleen
    Muutakin asiaa paikalliseen BMW liikkeeseen nii taidan käydä sieltä hommaamassa uuden o-renkaan. Tuskin hirveitä maksaa. 🙂

    Leave a comment:


  • alfaromeo
    replied
    Originally posted by jessemikkola View Post
    Täähän oli ihan Edullinen setti ja postitki ilmaset. Laitoin tän tilaukseen. Kiitoksia 👍
    Juuri näin. Ainut mikä tosta kitistä puutuu on kaasuläpän iso O-rengas. Se täytyy ottaa vanhasta. Ja on todella tiukka menemään pohjaan asti, suosittelen voitelemaan sen reilulla vaseliinilla / rasvalla. Sitten istuu nätisti paikalleen

    Leave a comment:


  • jessemikkola
    replied
    Originally posted by alfaromeo View Post
    https://www.driftshop.com/hks-sqv-bl...135i-335i.html Siitä ostoskoriin. Edullinen "plug & play" kitti aidolla HKS dumpilla. Single Dump Kit. Itsellä tämä ja homma toimii.
    Täähän oli ihan Edullinen setti ja postitki ilmaset. Laitoin tän tilaukseen. Kiitoksia 👍

    Leave a comment:

Working...
X