335i N54 kysymyksiä

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • azlakki
    replied
    Originally posted by makebm5 View Post
    Mielenkiintoinen tuo LTFT arvojen nouseminen suht korkealle adaption nollauksen jälkeen. Ensin ollaan muutaman prosentin verran plussalla ja kiihdyttäessä nollan tuntumassa. Sitten arvot alkaa kiipeämään ylös aina 25% ja sitten laskevat ja pyörivät 13-18% välissä. Kiihdyttäessä rajummin laskevat nollan tuntumaan edelleen. Mitään ilma vuotoja en ole löytänyt ja nyt 12 indexin suuttimetkin. Arvot nousee jonkun verran mitä lämpimämpi kone on.
    Vaikuttaisi imuvuodolta, mitä enemmän kierroksia sitä vähemmän alipainetta/vuotoa ja tyhjäkäynnillä alipaine suurimmillaan. Kai imuvuodot tarkastit savutestillä?
    Jos vaihdoit suuttimia niin teitkö sopeutusajon niille?

    Leave a comment:


  • makebm5
    replied
    Mielenkiintoinen tuo LTFT arvojen nouseminen suht korkealle adaption nollauksen jälkeen. Ensin ollaan muutaman prosentin verran plussalla ja kiihdyttäessä nollan tuntumassa. Sitten arvot alkaa kiipeämään ylös aina 25% ja sitten laskevat ja pyörivät 13-18% välissä. Kiihdyttäessä rajummin laskevat nollan tuntumaan edelleen. Mitään ilma vuotoja en ole löytänyt ja nyt 12 indexin suuttimetkin. Arvot nousee jonkun verran mitä lämpimämpi kone on.

    Leave a comment:


  • alfaromeo
    replied
    Jaahas, pitkästä aikaa taas. Auto sai seistä hangessa kaksi ja puoli kuukautta, motivaatio oli aikalailla nollan tuntumilla, ehkä välillä jopa pakkasen puolella. Noh, nyt oli aika taas jatkaa projektia. Ykköslambdat ovat myös olleet tuossa keittiön pöydällä samaisen ajan. Auton siirto halleille ja vaihtamaan lambdoja.

    Lukuisten pettymyksien jälkeen odotukset eivät olleet kovin korkealla, mutta loogisesti ajateltuna näillä pitäisi saada kone käymään taas normaalisti. Kaikki muu on tosiaan vaihdettu jo uuteen. Kakkoslambdat olivat karussa kunnossa, kun ne vaihdettiin. Silloin jo mietittiin, miltä ykköset mahtaisi näyttää. Todenäköisesti ei kovin hyvältä.

    Hammastangon hanttarin puoleinen pultti pois ja kuskin puolelta riittää löysäys, sitten pääsee käsiksi ykköslambdoihin.



    Lambdan irroitus työkalut yksinkertaisuudessaan



    Tosiaan, lohko 2 anturi on harmaalla lyhyemmällä johdolla ja lohko 1 on mustalla pidemmällä johdolla. Liittimien telineet on siinä venakopan kyljessä.

    Kuluneet ovat, lohko 2 anturi oli aivan pikimusta ja muurautunut tuosta noesta umpeen.



    Lohko 2 anturi vasemmalla. Kovaa kyytiä on saanut. Lohko 1 anturi oli selkeästi terveemmän oloinen, reijät auki ja keskellä valkoista.



    Uudet raikkaat anturit, OEM laatuiset.



    Uudet asennettuna



    Todella vaivattomasti meni vaihto. Isolla lenkillä alkunykäys ja katkotulla muutama kierros, ja loput meninkin kädellä kääntäen. Ylhäältä saa helposti käden tuonne ja nostettua anturit pois ja uudet hollille. Tämän jälkeen mhd kaikki koodit pois ja kaikkien adaptioiden nollaus. Sitten virrat päällä 30s ja vasta sitten käymään (throttle resetin takia). Nätisti lähti tulittamaan ja annoin käydä tyhjäkäyntiä n.10 minuuttia. Jotenkin siinä jo kuuli, että käy eritavalla kuin aiemmilla kerroilla. Paljon vakaampi ja luotettavampi käynti. Reipas koeajo, tasakaasua isolla tiellä, nurkissa pyörimistä jne kokoajan vaan toimii kuin kello. Kyllä se nyt vähän näyttäisi että kuntoon taisi tulla. Mutta, epäileväinen olen edelleen, aiempien kertojen takia. Annetaan jäähtyä ja käydään pariin kertaan vielä uudestaan ajamassa seuraavina päivinä. Jos ja kun auto toimii, lähtee se myyntiin. Ei riitä varat pitää kahta autoa tällä hetkellä. Puolisen vuotta taisi auto olla talviunilla ja n.2000€ mennyt valuuttaa käyntivian selvittämiseen. Toivottavasti nyt tulittaa kerta toisensa jälkeen uudestaan ja uudestaan.

    Ohessa video koeajon jälkeen
    https://flic.kr/p/2pPPhaW

    Leave a comment:


  • Peltsis
    replied
    Katsastus lähenee ja takaäänenvaimentimet pitäisi laittaa paikoilleen, autossa siis suoraputki. Mitkä putket ovat halkaisijoiltaan. Netissä erilaisia näkemyksiä mitoista. auto e92.

    Leave a comment:


  • käkke
    replied
    Originally posted by makebm5 View Post

    Paljon se korkeapaine puolen arvo on samassa kohtaa?
    Korkeapaine puolen arvot näyttävät normaalilta ja nousevat/laskevat suhteessa kaasun asentoon ja haluttuun sopan määrään.

    Leave a comment:


  • makebm5
    replied
    Originally posted by käkke View Post
    Nyt tarvis vanhemmilta villoittajilta apua. Ongelma seuraava: Autoni OLI täysin vakio, kunnes viime lauantaina fläshasin siihen MHD stage 1 ohjelman (V10, eli tuoreimmat kartat). Ajossa auto toimi alkuun hyvin, kunnes huomasin että täysikaasu kiihdytyksessä auto menee vikatilaan ja herjaa koodia 29DC, eli injector cutout.

    Logeja silmäilessä huomasin, että aina vähänkin reippaamin kaasua painaessa alkaa matalapainepuolen arvot heittämään siksakkia välillä 50psi-110psi. Heti kun palaan tasakaasulle, tasaantuvat matalapaine arvot normaalin 72.5psi-80psi tuntumaan.

    Mikä ihme aiheuttaa matalapainepuolen sekoamisen kaasua reippaamin painaessa?

    -En jaksa uskoa, että ohjelma olisi sen sekoittanut
    -Matalapainepumppu tai
    -Sittenkin matalapainesensori?

    Yhtäkaikki: Uskon, että matalapaine arvojen sekoaminen aiheutti tämän 29DC koodin.

    Kiitos jo etukäteen!
    Paljon se korkeapaine puolen arvo on samassa kohtaa?

    Leave a comment:


  • käkke
    replied
    Nyt tarvis vanhemmilta villoittajilta apua. Ongelma seuraava: Autoni OLI täysin vakio, kunnes viime lauantaina fläshasin siihen MHD stage 1 ohjelman (V10, eli tuoreimmat kartat). Ajossa auto toimi alkuun hyvin, kunnes huomasin että täysikaasu kiihdytyksessä auto menee vikatilaan ja herjaa koodia 29DC, eli injector cutout.

    Logeja silmäilessä huomasin, että aina vähänkin reippaamin kaasua painaessa alkaa matalapainepuolen arvot heittämään siksakkia välillä 50psi-110psi. Heti kun palaan tasakaasulle, tasaantuvat matalapaine arvot normaalin 72.5psi-80psi tuntumaan.

    Mikä ihme aiheuttaa matalapainepuolen sekoamisen kaasua reippaamin painaessa?

    -En jaksa uskoa, että ohjelma olisi sen sekoittanut
    -Matalapainepumppu tai
    -Sittenkin matalapainesensori?

    Yhtäkaikki: Uskon, että matalapaine arvojen sekoaminen aiheutti tämän 29DC koodin.

    Kiitos jo etukäteen!

    Leave a comment:


  • makebm5
    replied
    Originally posted by miyli View Post

    Eikös se ole 700-1500psi. Tyhjäkäynnillä ihan normaali tuo 700psi paine.
    Niin taitaa olla mutta miten lie ajossa kevyellä kuormituksella kun samassa pyörii kuin tyhjäkäynnilläkin. Mietin että voiko ylärajoilla olevat LTFT arvot johtua tuosta ja kun kiihdyttää reippaammin niin tippuvat 0% pintaan samalla kun paineet nousee. Paine siis "heiluu" 680-740 välissä tasakaasullakin.

    Leave a comment:


  • miyli
    replied
    Originally posted by makebm5 View Post
    Paljonko pitäisi olla rail paine näissä? Itsellä tyhjä käynnillä ja ajossa vaihtelee 50 bar +- 5. (700psi)
    Eikös se ole 700-1500psi. Tyhjäkäynnillä ihan normaali tuo 700psi paine.

    Leave a comment:


  • makebm5
    replied
    Paljonko pitäisi olla rail paine näissä? Itsellä tyhjä käynnillä ja ajossa vaihtelee 50 bar +- 5. (700psi)

    Leave a comment:


  • makebm5
    replied
    Sieltäpä ne palautui suuttimet. Kaikki vuotaa ja eivät edes kysyneet tehdäänkö jotain vaan postiennakko ilmoitus tuli.
    No mitä opimme tästä? Se että jos onnistut paikantamaan viallisia suuttimia niin kuin nämä ( ei vikakoodeja) turha rahan haaskausta laittaa tuonne.
    Näissä oireina oli pientä tupsutusta käynnissä ja vibraa kun kutonen käy tasaisesti muuten.

    Leave a comment:


  • makebm5
    replied
    Sain valkattua 9 Latvian suuttimesta melko hyvän setin. 3 nyt laitoin kokeeksi sitten Finjectorin huoltoon menemään.

    Leave a comment:


  • Silmaauki
    replied
    Originally posted by makebm5 View Post

    Tässäpä juuri kysymys että kun oireilee missä kohdin roskiin ja missä kohdin huoltoon. Tarkistus 24e + huolto 48e ja käytetty suutin halvimmilla 25e.
    Jos ei oireile, niin ei kannata tehdä mitään ja jos oireilee, niin roskiin?

    Leave a comment:


  • Silmaauki
    replied
    Originally posted by KtKtuned View Post
    Suuttimien puhdistusaine bensan joukossa tekee sen mitä näille suuttimille joskus kannattaa tehdä. Sen enempää irrotettuna ei pysty suutinhuolto näihin juurikaan tekemään. Ja oireilevan suuttimen voi tosiaan viedä metallinkeräykseen. Piezo systeemiä ei voi elvyttää,jos se vituiks menee.
    Onkos monikin tätä tehnyt tai kokeillut? Eihän toi paljon maksa, joten voishan tuon jossain välissä laittaa tankkiin. Tosin omassa on suuttimet vaihdettu joskus 30tkm ja neljä vuotta sitten, joten ei ehkä vielä varsinaisesti tarvetta. Mutta kait sitä silti voisi ennakoivasti käyttää vaikka joka toinen vuosi.

    Esim. tää?

    Leave a comment:


  • makebm5
    replied
    Originally posted by Tommix View Post

    Siinä vaiheessa kun suutin oireilee sille ei ole mitään muuta tehtävissä kuin heittää roskiin.
    Tässäpä juuri kysymys että kun oireilee missä kohdin roskiin ja missä kohdin huoltoon. Tarkistus 24e + huolto 48e ja käytetty suutin halvimmilla 25e.

    Leave a comment:

Working...
X