335i N54 kysymyksiä
Collapse
X
-
Tommoset pistin tulemaan, suoraan kaliforniasta. OEM uudet index 12 tikut. Koko roska 700€ veroineen ja rahteineen yms. Ihanan kallista... Toivottavasti tulee kuntoon.
-
sekaisin samassa bankissa. Kyllähän kaikki sanoo ettei noin saa olla, mutta oli ja toimi, kun ei ollut tarpeeks index 12 -suuttimia silloin.
Leave a comment:
-
Oliko ne indeksit sekaisin samassa bankissa vai oliko toisessa index 9 ja toisessa 12? Kun en nyt muista onko tuossa jokin tämmöinen rajoitus.Originally posted by Georgios Terziakis View PostJoo, kyllä vituttaa ettei tullu sillon ostettua täyttä settiä suuttimia kun sai about 200€/kpl. Miulla oli index12 ja index9 -suuttimia sekaisin ja ei ollu mitään ongelmia, ihan nätisti kävi.
Leave a comment:
-
Olisko tää nyt halvin, kun on alle 400? https://www.hubauer-shop.de/en/advan...9&inc_subcat=1
Näyttää että voi heti toimittaa, mutta voi olla ettei varastossa ole.
Leave a comment:
-
Joo, kyllä vituttaa ettei tullu sillon ostettua täyttä settiä suuttimia kun sai about 200€/kpl. Miulla oli index12 ja index9 -suuttimia sekaisin ja ei ollu mitään ongelmia, ihan nätisti kävi.
Leave a comment:
-
Kovin ovat mustia nuo 4-6 tulpat. Luultavasti kaikki kolme suutinta on täysin vaihtokunnossa. Sitä nuo vikakooditkin taitaa just kertoa.
Halvalla noita ei taida saada nyt mistään. Taitaa hinta olla 500eur/kpl, jos jossakin varastossa on.
Mutta mitä sille 2-tulpalle on tapahtunut?
Leave a comment:
-
Jaahas, taas päästiin pari kolme kuukautta ilman murheita. Oli jo aikakin, että leviää taas. Tässä kun kunnon pakkaskelit alkoivat, ihmettelin tyhjäkäyntiä kylmänä. Hieman epäröivää, pikkasen rötää ja haisee. Ajossa kuitenkin tuntuu toimivan ja ihan ok menee maantietä. Mittariin pyörähti viime vklp:na miehekkäät 250tkm. Tämän johdosta vanha piiska ansaitsi reippaan päälipesun ja öljynvaihdon. Samalla asensin defan sisätilanpuhaltimen (ollut kolme vuotta työn alla). Josko rupeisi käyttämään lohkaria kovilla pakkasilla... Tämän jälkeen muutama sata kilometriä ja alkoi ongelmat. Rötää oikeen kunnolla ja tekee pahaa antaa kaasua. Pakko ajaa laite takaisin töihin ja tutkia mitä on hajonnut.
Pyöreitä mittarissa.
Tämmöset vikakoodit oli oksentanut
Noh, ensimmäisenä tuli mieleen, että tulpat on loppu ja mahdollisesti puola/puolat. Tulpilla on ajettu 33tkm, piti vaihtaa ne jo aiemmin.. Laitoin sitten uudet tulpat ja bank 2 (4,5,6) puolat myös.
Tulpat ja puolat. Ylhäällä on ykkönen.
Bank 2 tulpat täysin mustat, tietysti kun ECU on sulkenut suuttimet vian johdosta.
Näiden vaihdolla ei vaikutusta. Edelleen prötköttää ja valitettavasti alkaa vaikuttamaan suutin vialta...
Ei oo hyvä homma ei...
https://flic.kr/p/2pkpsEp
Tästä sitten tutkimaan suuttimien korjausarvoja. Kutonen vetää omaa sooloa ja muut käyttäytyy nätisti.
https://flic.kr/p/2pkihCA
Poistaa kaikki vikakoodit ja resetoi koko roskan, käy 2-3min "ihan nätisti", sitten alkaa pikkuhiljaa yskimään/rötäämään ja sitten alkaa oksentamaan vikakoodeja, nuo samaiset tulee. Yleensä alkaa tuolla kutosen katkoksella.
Tässä murheenkryyni
Kaverin tallin perältä vanhasta pahvilaatikosta löytyi "joskus latviassa korjattu" index 12 suutin. Tämä paikalleen ja koodaus. Taas kävi ehkä 2-5min nätisti ja sitten alkoi rötköttää. Ei vastaa kaasuun ja käy ihan pisin v*ttuja... Ei hyvä.
Eli nyt pitäisi siis vaihtaa kaikki kuusi suutinta uusiin. Ei sattuisi kellään olemaan "sikspäkkiä" fölissä edulliseen hintaan ? Kattelin nopeasti intternetistä, todella kiven alla on nämä vanhat. Nyt on aika kuumottavaa, auto on muuten täysin tikissä (vasen etuiskari paskana), pakko saada laite ajoon taas.
Leave a comment:
-
Tässä aiemman omistajan toimesta on ö-pohjan tiiviste vaihdettu. Aivan kuiva edelleen. Index6 on ilmeisesti ensimmäinen ja index11 on viimeisin versio.Originally posted by KtKtuned View PostMutta öljypohjasta hieman tihkuttaa,ei maksa vaivaa korjata ja ehkä kampiakselin takastefasta. Suojaa korroosiolta metalliosia niiden lähellä
Ja ei edes tiputa maahan asti.
Ja index 01 (vai mikä se eka satsi oli) orkkis suuttimet tuntuu pelaavan ihan ok?
Leave a comment:
-
Meinaatko, että suuttimet on vielä kokonaan vaihtamatta 175 tkm kohdalla?Originally posted by KtKtuned View PostItellä ehkä hyvä tsäkä,kun ei 2007 mallin 175tkm ajetussa toi venakopan tiiviste vuoda.
Mutta öljypohjasta hieman tihkuttaa,ei maksa vaivaa korjata ja ehkä kampiakselin takastefasta. Suojaa korroosiolta metalliosia niiden lähellä
Ja ei edes tiputa maahan asti.
Ja index 01 (vai mikä se eka satsi oli) orkkis suuttimet tuntuu pelaavan ihan ok?
Itsellä on 2008 ja koko setti meni vähän päälle 30 tkm kohdalla uusiksi. Vuotivat kaiken läpi aina pakoputkesta hankeen asti.
Edit: Nyt on vasta vähän alle 50 tkm ajettu ja jo taas hyppyyttää tyhjäkäynnillä. Onkohan taas suutin vai nyt jo pumppu menossa...
Leave a comment:
-
Itellä ehkä hyvä tsäkä,kun ei 2007 mallin 175tkm ajetussa toi venakopan tiiviste vuoda.
Mutta öljypohjasta hieman tihkuttaa,ei maksa vaivaa korjata ja ehkä kampiakselin takastefasta. Suojaa korroosiolta metalliosia niiden lähellä
Ja ei edes tiputa maahan asti.
Ja index 01 (vai mikä se eka satsi oli) orkkis suuttimet tuntuu pelaavan ihan ok?Last edited by KtKtuned; 27-09-2023, 20:44.
Leave a comment:
-
Tämä selvä. Eli suuttimet on vaihdettu, mahdollisesti jopa Dubaissa, missä auto on viettänyt ensimmäiset 7-vuotta.
Leave a comment:
-
Ei kai siinä, tänään painoin uuden vk-tiivisteen paikoilleen. Vanha luultavasti alkuperäinen, aivan koppurainen.
Aika ruuhka on tuossa venttiilinkopan alueella, johtoa ynnä muuta. Käärmeenpesä tulee mieleen...
Ihmettelin, kun "kaikki" pultit oli auki ja ei millään meenaa irrota. Ajattelin, että perinteisesti vanha tiiviste on palanut vaan kiinni. Joskus voi olla todella kovin kiinni. Todellisuudessa kolme pulttia oli vielä kiinni
Eli nämä pitkät, mihin tulee sytkän maadoitukset kiinni. Pitkä 10mm hylsy niin saa nämät auki.
Tämän jälkeen otti kiinni öljykorkista niin johan nousi koko hässäkkä ylös.
Toki, johtosarjat tiellä ja tulppien ohjainholkit yms päistää kokoajan vastaan. Siitä sitten jotenkin vääntäen sain kopan pois. Ja tietysti välttäen, ettei riko kaikkea mm. suuttimien liittimiä.
Onnistunutta asennusta helpottaakseni vedin nippusiteillä johtosarjat yms piukasti pois edestä, että saisi venttiilinkopan nätisti ja suoraan omalle paikalleen.
Koppa putsattiin huolellisesti ja tiivisteen urat täyteen jarruvaseliinia, siihen sitten uusi notkea tiiviste oli kiva painaa paikalleen. Pysyy myös kivasti paikallaan asennuksen ajan.
Samalla tuli tarkistettua, että kaikki johdot/alipaineletkut yms kulkee OEM reittiä ja on asiallisesti paikallaan. Kaikki näytti hyvältä.
Koppa irti

Vanha kovettunut tiiviste ja koppa

Johtosarjat yms pois edestä

Eikö nämä ole Index10 suuttimet ?

Konehuone kasattuna

Jos taas pääsis pari kuukautta
Leave a comment:
-
Tuli sitten kuitenkin haettua motonetistä 12mm spacerisarja pultteineen taakse ja eteen 5mm kiekot. Nyt on "m3 ET:t". Istuu taas nätisti, aivan kaaren reunalle.
Seuraavaksi sitten vk-tiiviste vaihtoon
Leave a comment:
Leave a comment: