Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW 335 Ci viritys?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jammü
    BTCF Member
    • Jan 2010
    • 191
    • Espoo

    #46
    Originally posted by bmw323it View Post
    Itselläni on nyt tuo JB4 Stage 3 ollut jonkin aikaa, ja onhan se mahtava viekotin. Mutta tietysti nälkä kasvaa syödessä.

    Mikäs olisi seuraava steppi? Burgertuningin mukaan DCI olisi seuraava vaihe mutta onko noista mitään hyötyä, ihan oikeesti? Eiks se vedä kuumat ilmat sisään siitä koneen päältä?

    Sit seuraavaksi olisi kuulemma vuorossa downpipet. CPE:llä olisi katillisetkin avaramat downpipet, olisiko noista hyötyä?

    Vai isompi IC? CPE:llä olisi IC:n kylkeen vielä lisäjäähdytin öljyillekin, siis oman oil coolerin lisäksi. Pitäisikö tuommoinen hommata, jottei jatkossa tule niitä lämpöongelmia, joista toi 335i on kuuluisa?

    Mitäs sanotte, missä järjestyksessä noita lisäilisitte?
    1. IC
    2. Downpipet
    3. DCI
    noinko?

    Ilokaasut ja koko putkiston vaihdon taidan tässä kohtaa jättää väliin, päästötestien kanssa ei viitsi ottaa riskejä.
    Hommaisin ensin DCI't. Burgerin mukaan noin 10whp lisää ja paremmat imuäänet. Kuuma ilma koneesta ei ole ongelma sillä cooleri jäähdyttää ilman kuitenkin. Itselläni on lisäksi ilmanottoskuupit munuaisten alla, jotka ohjaavat ilmaa suodattimille. Toinen modi on downpipet. Katillisten hyöty ei vastaa hintaa. Eli jos hommaa katittomat tai jätä laittamatta. N54 vakio cooleri on myös aika lelu. Eli sen vaihtaisin myös. Ainakin persdynolla tuntui että voimaa tuli lisää ja pitkissä vedoissa kone ei puudu. Bolt-on coolereita saa n 700€ tai sitten Ebay-cooleri reilu 200€. Siinä tosin joutuu vähän modailemaan, mutta lopputulos on sama.

    Lisäöljynlauhdutin on hyödyllinen, jos ajat radalla. Vakiojäähdyttimellä voi kyllä vedellä pari kierrosta kerrallaan ilman ongelmia.

    Comment

    • Jammü
      BTCF Member
      • Jan 2010
      • 191
      • Espoo

      #47
      Originally posted by Juuzmo View Post
      Löytyi Sveitsistä Burger tuuninkin jälleenmyyjä niin tilasin sieltä JB4 USB johdolla, tänään sen läiskein kiinni niin morjes Vähän teki tiukkaa saada mahtumaan se boksi sinne johtojen sekaan, mutta ei tuota usko enään samaksi autoksi! Tehojen myötä tuli sellainen ominaisuus, että vähän kovempaa vetäessä auto on hiukan levoton takapäästä, seilaa hiukan levottomasti. Vika vai ominaisuus? Renkaina 255 Yokohamat takana, edessä 225 18" kokoisina :think:
      Kts USB:lla mikä ohjelmaversio sulla on. Sitten tankkaa esim 20 % E85:sta ja laita Map5. Muutama veto 3000-6000rpm ja ECU adaptoituu. Sitten on vielä kivempaa . Viinaan jää koukkuun!

      Comment

      • harossi
        Bimmer Fanatic
        • Oct 2004
        • 619
        • Haukipudas

        #48
        Löytyi tuollainen viritystä käsittelevä sivu:

        e39 M5

        Comment

        • Juuzmo
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2007
          • 339

          #49
          Originally posted by Jammü View Post
          Kts USB:lla mikä ohjelmaversio sulla on. Sitten tankkaa esim 20 % E85:sta ja laita Map5. Muutama veto 3000-6000rpm ja ECU adaptoituu. Sitten on vielä kivempaa . Viinaan jää koukkuun!
          Justiinsa päivittelin niin nyt on se uusin G5 ISO_18 versio, testasin map5 niin heti ekalla vedolla antoi 15,2psi huiput ihan 98 bensalla Kuinka iso tankki näissä on, jotain 60 litran tietämillä niin 10-15l viinaa per tankkaus?

          Onko mitään hyvää nettikauppaa päivitettyjen puslien hankkimiseen?

          Comment

          • Jammü
            BTCF Member
            • Jan 2010
            • 191
            • Espoo

            #50
            Originally posted by Juuzmo View Post
            Justiinsa päivittelin niin nyt on se uusin G5 ISO_18 versio, testasin map5 niin heti ekalla vedolla antoi 15,2psi huiput ihan 98 bensalla Kuinka iso tankki näissä on, jotain 60 litran tietämillä niin 10-15l viinaa per tankkaus?

            Onko mitään hyvää nettikauppaa päivitettyjen puslien hankkimiseen?
            Joo noin 60l pitäisi olla tankin koko. E91:ssä muistaakseni 63l. Itse olen ajanut n 25% seoksella. Antaa jo mukavasti lisää potkua. Yli 40 % ei kannata mennä. Eli kokeile tankata 15 litraa E85 ja 45 litraa 98:a. Parin vedon jälkeen ahdot noin 17psi.

            Googleta jälleenmyyjiä suomesta sanalla powerflex. Powerflexin sivuilta näkee osanumerot. Ebaysta saa myös tilattua.

            Comment

            • Juuzmo
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2007
              • 339

              #51
              US-Parts ainakin löytyi, mutta mitkäs sieltä pistetään vaihtoon kun niitä siellä on vähän enemmänkin, ja pitäisikö edestäkin vaihdella :think

              Comment

              • kaartma
                Bimmer Rookie
                • Aug 2012
                • 33
                • Helsinki

                #52
                Hmm... kovasti tavannut tuota N54tech foorumia koskien noita ISO firmiksiä... Vielä kuitenkin vähän epäselvä eli voisko joku selventää?

                Mulla siis autossa JB4 G5 boardi jonka ostin lokakuussa. Pitikö ne diodit siis leikata jopa noin uusista boardeista jotta ISO firmistä voi käyttää?

                Lisäksi yleisesti kiinnostaa noiden firmisten ero? Miksi joku ei käyttäisi ISOa? Onko siitä jotain haittaa vs normaali firmis?

                Ootteko säätäneet noita lagfixejä yms? Toiveena olisi saada varsinkin kylmäkäynti hiljemmaksi mutta muutenkin pakoäänet alaspäin ja E90forumilla mainittiin että tuolta voisi löytyä keino...
                __________________
                E93 335i -08; JB4, Spearco code III intercooler, VK downpipet, Remus Racing, KW3 alusta, Prior Design 1M etuhelma, Duke Dynamics diffuser
                http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=266863

                Comment

                • Juuzmo
                  Bimmer Fanatic
                  • Aug 2007
                  • 339

                  #53
                  n54tech.com lueskelin, niin siellä ainakin mainittiin jotain että siihen boksiin on merkattu ISO ja se täytyy itse kertoa tilausvaiheessa jos haluaa sen version, niin lähettävät valmiiksi nipsaistun. Omani tilasin maaliskuussa ja sain G5 boardilla olevan missä oli diodit paikallaan. ISO firmis ja diodit paikallaan aiheuttaa liian kovia paineita ja vaikka mitä ongelmia ilmeisesti.

                  Comment

                  • b mutteri kasa
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2006
                    • 1462
                    • Area 03

                    #54
                    Eli opastakaa vähän tästä vesi/etanoli suihkutuksesta.

                    Vesi/etanoli suihkutus kiinnostaa ja olenko ymmärtänyt periaatteen oikein:

                    Vesi/etanoli suihkutuksen aikana,voi ahtopainetta nostaa,koska palamisreaktio viileämpi kuin vs. pelkkä bensiini.Suihkutuksen aikana myös puristusuhde on korkeampi,kun etanolia sylinterissä?Suihkutus vaati kartan,jossa määrätyssä tilanteessa suihkutus menee päälle (rpm >XXXX)koska jos vesi/etanoli suihkutus aina päällä,moottoria ei saa käyntiin,juurikin viileämmän paloreaktion johdosta?Jos kyseisen vesi/etanoli asennus kit:n hommaa,on myös syytä vaihtaa suuttimet isompiin,jos 335:seen saatavilla?
                    BMW F11 530 dA VOLL
                    Carbon-schwarz Metallic

                    BMW E30 325i Sport

                    Comment

                    • Jammü
                      BTCF Member
                      • Jan 2010
                      • 191
                      • Espoo

                      #55
                      Originally posted by b mutteri kasa View Post
                      Eli opastakaa vähän tästä vesi/etanoli suihkutuksesta.

                      Vesi/etanoli suihkutus kiinnostaa ja olenko ymmärtänyt periaatteen oikein:

                      Vesi/etanoli suihkutuksen aikana,voi ahtopainetta nostaa,koska palamisreaktio viileämpi kuin vs. pelkkä bensiini.Suihkutuksen aikana myös puristusuhde on korkeampi,kun etanolia sylinterissä?Suihkutus vaati kartan,jossa määrätyssä tilanteessa suihkutus menee päälle (rpm >XXXX)koska jos vesi/etanoli suihkutus aina päällä,moottoria ei saa käyntiin,juurikin viileämmän paloreaktion johdosta?Jos kyseisen vesi/etanoli asennus kit:n hommaa,on myös syytä vaihtaa suuttimet isompiin,jos 335:seen saatavilla?

                      Vesi viilentää ahto ilmaa ja metanoli/etanoli toimii polttoaineena. Eli 100% metanoli --> enemmän tehoa ja vähemmän jäähdytystä vrt 80/20% metanoli/vesi. Suihkutus toimii siis tavallaan lisäpolttoaineena, joten tälle on oma suuttimensa ahtoputkessa. Isompia suuttimia et siis tarvitse, eikä sellaisia ole vielä 335:een saatavillakaan. Ainakin JB4:ssä on tuki metanoliruikutukselle (oma kartta) ja se oletuksena kytkeytyy päälle 3000rpm kun kaasu pohjassa. Tällöin asetuksista riippuen tulee noin 2psi lisää ahtoja.

                      Ajettaessa 98:lla metanoliruiksku antaa kivasti lisäbuustia, mutta kun on e85:sta tankissa, niin ero ei ole enää kovin suuri. Metanolille on siis oma tankki, joka yleensä on kontissa. Googlella löytää kuvia asennuksista.

                      Comment

                      • maagi
                        Bimmer Rookie
                        • Jan 2012
                        • 190
                        • Varkaus

                        #56
                        Onko isoa etua päivittää JB4 G4 boardia G5:een? Käsittääkseni E85 pelaisi myös G4 boardia käytettäessä? En ole vielä omaan G4 boardilliseen uskaltanut E85:sta laittaa... G5 upgrade ei olisi kovin kallis (150$).

                        -Antti
                        G26 i4 M50 Portimao Blue '23 & G05 X5 45e Mineral White '20 & F10 M5 Singapore Grau '13

                        Comment

                        • Tiik
                          BTCF Member
                          • Apr 2012
                          • 497
                          • Vantaa

                          #57
                          Originally posted by Juuzmo View Post
                          n54tech.com lueskelin, niin siellä ainakin mainittiin jotain että siihen boksiin on merkattu ISO ja se täytyy itse kertoa tilausvaiheessa jos haluaa sen version, niin lähettävät valmiiksi nipsaistun. Omani tilasin maaliskuussa ja sain G5 boardilla olevan missä oli diodit paikallaan. ISO firmis ja diodit paikallaan aiheuttaa liian kovia paineita ja vaikka mitä ongelmia ilmeisesti.
                          Jep, tällaisen vastauksen itsekin sain:

                          "It would say ISO on the black box in black marker."

                          Comment

                          • Jammü
                            BTCF Member
                            • Jan 2010
                            • 191
                            • Espoo

                            #58
                            Originally posted by maagi View Post
                            Onko isoa etua päivittää JB4 G4 boardia G5:een? Käsittääkseni E85 pelaisi myös G4 boardia käytettäessä? En ole vielä omaan G4 boardilliseen uskaltanut E85:sta laittaa... G5 upgrade ei olisi kovin kallis (150$).

                            -Antti
                            Itse päivitin eilen G5:een. Auto kiihtyy tasaisemmin (ja siksi ehkä tuntuu jopa laiskemmalta). Laitoin lisäksi NLS/2-step johto sarjan, joilla voi siis vaihtaa vaihteita kaasu pohjassa ja ottaa ns paukkulähtöjä. Näitä en ole vielä kokeillut.

                            E85 voi tankata myös G4:llä kunhan on suht tuore ohjelma ladattuna. Kannattaa kokeilla vaikka 20% seoksella aluksi. Viinaan ja sen tarjoamaan lisäpotkuun tosin jää koukkuun

                            Comment

                            • Juuzmo
                              Bimmer Fanatic
                              • Aug 2007
                              • 339

                              #59
                              Originally posted by kaartma View Post
                              Ootteko säätäneet noita lagfixejä yms? Toiveena olisi saada varsinkin kylmäkäynti hiljemmaksi mutta muutenkin pakoäänet alaspäin ja E90forumilla mainittiin että tuolta voisi löytyä keino...
                              Jos löydät tähän konstin, niin kerro ihmeessä se tännekin! Itsellä myös ihan järjetön meteli kun lyö kylmänä käymään, pärisee niin kuin olisi putki poikki keskeltä, hetken ryminän jälkeen käynti yhtäkkiä tasaantuu ja pärinä lakkaa, eikä vastaavaa ääntä tule vaikka antaisi kierroksia. Canflappia olen epäillyt syylliseksi tuohon, mutta ei senkään säätäminen jb:llä vaikuttanut asiaan :think Kuulostaa niinkuin siellä resonoisi jokin, mutta mihin se sitten katoaa siinä <1min käymisen jälkeen?




                              Onko tietoa, olisiko suomessa ketään joka osaisi tuon vaihteiston alpina flashin suorittaa? Lopputuloksena automaattivaihteisto on siis huomattavasti nopeampi vaihtamaan, ja mittaristossa näkyy jatkuvasti vaihde (D1,D2, S1, S2) eikä pelkästään S tai D.
                              Last edited by Juuzmo; 11-05-2013, 14:37.

                              Comment

                              • Jammü
                                BTCF Member
                                • Jan 2010
                                • 191
                                • Espoo

                                #60
                                [QUOTE=Juuzmo;3035961]Jos löydät tähän konstin, niin kerro ihmeessä se tännekin! Itsellä myös ihan järjetön meteli kun lyö kylmänä käymään, pärisee niin kuin olisi putki poikki keskeltä, hetken ryminän jälkeen käynti yhtäkkiä tasaantuu ja pärinä lakkaa, eikä vastaavaa ääntä tule vaikka antaisi kierroksia. Canflappia olen epäillyt syylliseksi tuohon, mutta ei senkään säätäminen jb:llä vaikuttanut asiaan :think Kuulostaa niinkuin siellä resonoisi jokin, mutta mihin se sitten katoaa siinä <1min käymisen jälkeen?


                                Hukkaportit siellä rämisee kun käynnistää kylmänä. Itselläkin sama juttu. Hukkaporttien kalina on N54:ssä yleinen ongelma. Vakioturbojen hukkaporttien akseli löystyy ajan myötä. Tästä systä hukkaportit alkavat kilkattaa kun kaasun päästää irti kovemmilla kierroksilla. JB4 G5:llä voi säätää ajossa hukkaporttien asentoa, jolloin räminä vaimenee tai loppuu. G4:lläkin säätö onnistuu läppärillä.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎