Originally posted by Veeksi
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
BMW 335 Ci viritys?
Collapse
X
-
Mulle on jäänyt täysin epäselväks nuo rallatukset ja räminät, enkä noita ainakaan omassa havaitse.. Ainut ylimääräinen ääni kuuluu kylmänä startatessa ja se on metallinen pärähdys / kilahdus. Mulla on laitettu putkiston läppä auki asentoon JB:llä ja olen ollut siinä luulossa, että se pärähdys kuuluu siitä.
Voisi olla ihan mielenkiintoista järjestää vaikka pieni meetti 335i omistajien kesken ja vetää porukalla johtopäätökset. Jokainen kun näkee nuo rallatukset ja kilinät vähän eri tavalla ja foorumikommenttien perusteella on tosi vaikea vertaillaVeeksin kanssa tässä jo vähä suunnitelmaakin vertailla eri JB4-bokseja..
-Antti / VarkausG26 i4 M50 Portimao Blue '23 & G05 X5 45e Mineral White '20 & F10 M5 Singapore Grau '13
Comment
-
-
Originally posted by Jammü View PostOletko seurannut ahtomittaria? Yksi hvyä vaihtoehto on laittaa öljynlämpömittariin boost-on target päälle. Tällöin näet ahtaako kuten pitääkin. Voi olla että sulla on ahtovuoto tai alipainevuoto jossain jos välillä menee ja välillä ei. Sytyttääkö vikakoodeja kun vetää kolmosella kaasupohjassa?. Mutta mitä nyt kakkosella tulee motarin rampeista yms. revittyä, niin näyttäisi melkein että Map5:lla joskus ahtaa ihan hyvin (12,5psi tai jopa enemmän), mutta tänäänkin taas vaikutti siltä että ahtais vain (10psi). Vuotoihin en äkkiseltäään usko, kun Map1:llä vetää jatkuvasti sen 12,5psi:tä. Mulla vaan alkaa tuohon Map5:een menemään usko ihan totaalisesti. Pitäshän sen tosiaan tuolla Map5:llä vähintään se 12,5psi:tä puskea kun tankkaan 98:ia ja ilmaakin pitäis mukavasti tulla. Mutta jotenkin tuo nyt ei vaan meinaa ruveta toimimaan minulla. Saas nähdä mitä tapahtuu kun saa ne downpipet paikalleen...
Vikavalot ei oo vilkkuneet.
Olisko mitään muuta millä ahto tai alipainevuodon vois saada kiinni?BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
BMW E63 630iA '05
Comment
-
-
Originally posted by maagi View PostMulle on jäänyt täysin epäselväks nuo rallatukset ja räminät, enkä noita ainakaan omassa havaitse.. Ainut ylimääräinen ääni kuuluu kylmänä startatessa ja se on metallinen pärähdys / kilahdus. Mulla on laitettu putkiston läppä auki asentoon JB:llä ja olen ollut siinä luulossa, että se pärähdys kuuluu siitä.
-Antti / Varkaus
Itse huomasin asennuksen jälkeen myös, että pieniltä kierroksilta lähdettäessä kevyellä kaasulla 2000rpm nurkilla tulee ihme nykäys/empiminen, jonka jälkeen ahtaminen alkaa normaalisti. Tuon ominaisuuden kun saisi vielä pois, niin olisi hienoa. Reippaammalla kaasulla ja varsinkin lähdettäessä vetoon isommilta kierroksilta ei tuota ilmiötä tunnu...Last edited by Tiik; 26-06-2013, 23:28.
Comment
-
-
Originally posted by Tiik View PostJep, täysin identtinen tilanne täällä.
Itse huomasin asennuksen jälkeen myös, että pieniltä kierroksilta lähdettäessä kevyellä kaasulla 2000rpm nurkilla tulee ihme nykäys/empiminen, jonka jälkeen ahtaminen alkaa normaalisti. Tuon ominaisuuden kun saisi vielä pois, niin olisi hienoa. Reippaammalla kaasulla ja varsinkin lähdettäessä vetoon isommilta kierroksilta ei tuota ilmiötä tunnu...
Tosin noita rallatuksia voi vissiin aiheuttaa myös se äänenvaimentimen läppä. Itsellä kuulostais, että sekin saattais itseasiassa olla osittain syypää. Täytyy ens kuussa viedä hovihuoltajalle ja tarkastaa molemmat kaikki läpät mitkä on mahdollista.BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
BMW E63 630iA '05
Comment
-
-
Originally posted by Veeksi View PostOon mä sitä välillä yrittänyt seurailla. Öljymittarissa mulla onkin se. Sehän tässä on, että en mä oo vetänyt kolmosella kaasupohjassa. Ei tule ajeltua oikein semmoisilla mestoilla, että vois sen 160-180kmh ajaa hyvillä mielin. Mutta mitä nyt kakkosella tulee motarin rampeista yms. revittyä, niin näyttäisi melkein että Map5:lla joskus ahtaa ihan hyvin (12,5psi tai jopa enemmän), mutta tänäänkin taas vaikutti siltä että ahtais vain (10psi). Vuotoihin en äkkiseltäään usko, kun Map1:llä vetää jatkuvasti sen 12,5psi:tä. Mulla vaan alkaa tuohon Map5:een menemään usko ihan totaalisesti. Pitäshän sen tosiaan tuolla Map5:llä vähintään se 12,5psi:tä puskea kun tankkaan 98:ia ja ilmaakin pitäis mukavasti tulla. Mutta jotenkin tuo nyt ei vaan meinaa ruveta toimimaan minulla. Saas nähdä mitä tapahtuu kun saa ne downpipet paikalleen...
Vikavalot ei oo vilkkuneet.
Olisko mitään muuta millä ahto tai alipainevuodon vois saada kiinni?. Mulla downpipet ja cooleri niin nousee 14-15psi kun 98 bensaa tankissa ja 3 tai 4 vaihde. Ykkös ja kakkosvaihteella ei välttämättä ehdi ahtaa kaikkea.
Comment
-
-
Originally posted by Tiik View PostJep, täysin identtinen tilanne täällä.
Itse huomasin asennuksen jälkeen myös, että pieniltä kierroksilta lähdettäessä kevyellä kaasulla 2000rpm nurkilla tulee ihme nykäys/empiminen, jonka jälkeen ahtaminen alkaa normaalisti. Tuon ominaisuuden kun saisi vielä pois, niin olisi hienoa. Reippaammalla kaasulla ja varsinkin lähdettäessä vetoon isommilta kierroksilta ei tuota ilmiötä tunnu...
Comment
-
-
Mä olen koittanut opettaa tuota JB4 ISOn 5-tunea vähän väliä noilla kolmosvaihteen vedoilla koska oon kokeillut RE85:n kanssa eri sekoituksia. Nyt oon pääasiassa ajanut siten että tankissa on 20 litraa RE85:ttä ja loput 98:ia. Tosin välillä ei aina osu RE85 asemaa matkalle ja silloin pitää kai tuo JB4 taas opettaa... Ootteko muut kokeilleet RE85 sekoituksia?
Asia mitä oon miettinyt on että automaattilaatikko helposti ottaa 2-vaihteen päälle jos yritän painaa kaasun pohjaan jo tuolla 80km/h:ssa. Ilmeisesti siihen auttaa kun aluksi painaa vähän vähemmän ja sitten vasta pohjaan. Mites muut teette tuon 3 vaihteen tunauksen automaatilla?
Vielä yks kyssäri; pystyykö mistään muokkaamaan automaatin vaihteiden vaihtoa alemmas? Mutuna se kierrättää vähän liian korkealle noita vaihteita kun vaihtaa vasta ihan kierrosalueen lopussa. Eikö näin vääntävällä koneella kannattaisi vaihtaa jo hetkeä aikaisemmin?__________________
E93 335i -08; JB4, Spearco code III intercooler, VK downpipet, Remus Racing, KW3 alusta, Prior Design 1M etuhelma, Duke Dynamics diffuser
http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=266863
Comment
-
-
Originally posted by kaartma View PostMä olen koittanut opettaa tuota JB4 ISOn 5-tunea vähän väliä noilla kolmosvaihteen vedoilla koska oon kokeillut RE85:n kanssa eri sekoituksia. Nyt oon pääasiassa ajanut siten että tankissa on 20 litraa RE85:ttä ja loput 98:ia. Tosin välillä ei aina osu RE85 asemaa matkalle ja silloin pitää kai tuo JB4 taas opettaa... Ootteko muut kokeilleet RE85 sekoituksia?
Asia mitä oon miettinyt on että automaattilaatikko helposti ottaa 2-vaihteen päälle jos yritän painaa kaasun pohjaan jo tuolla 80km/h:ssa. Ilmeisesti siihen auttaa kun aluksi painaa vähän vähemmän ja sitten vasta pohjaan. Mites muut teette tuon 3 vaihteen tunauksen automaatilla?
Vielä yks kyssäri; pystyykö mistään muokkaamaan automaatin vaihteiden vaihtoa alemmas? Mutuna se kierrättää vähän liian korkealle noita vaihteita kun vaihtaa vasta ihan kierrosalueen lopussa. Eikö näin vääntävällä koneella kannattaisi vaihtaa jo hetkeä aikaisemmin?
Map5 oppii koko ajan, mutta jos tankkaa pelkää 98:a rankan E85 seoksen jälkeen, kannattaa laittaa vaikka map2 hetkeksi ja vaihtaa sitten takaisin map5. Tällöin ei ole vaarana että ahtaisi hetkellisesti liikaa.
Mulla 6MT ja vaihdan vaihteen ennen 6rpm, koska tuntuu että vääntö häviää sen jälkeen. Vaihtovalon laitoin muistaakseni 5800rpm. Automaatin säätömahdollisuuksista ei valitettavasti ole hajua...
Comment
-
-
Jammulta tulee niin asiallisia vastauksia että pakko pistää vielä yks kyssäri koska puhuit tuosta bensapumpusta...
Mulla JB4 herjaa 29F3:a eli Faulty Low Fuel Pressure Sensor. Se resetoitiin viimeeksi huollossa mutta on taas tullut takaisin. Jenkkifoorumeilta olen asiaa tutkinut ja tuntuisi että muillakin on ollut tuota mutta toisilla se ei ole missään näkyvä juttu ja taas toiset sanoo että ei ole edes korjaantunut sensorin vaihdolla (joka ilmeisen vaikeassa paikassa = kallis vaihtaa).
Olisko sulla kommenttia johtuuko tuo jostain RE85 leikkimisistä vai onko oikeasti tarve vaihtaa sensori tms? Autossa en tunne mitään ongelmia hyvin satunnaisia kaasun pätkimisiä lukuunottamatta mutta oon ajatellut noiden olevan uudesta RE85 seoksesta johtuvia...__________________
E93 335i -08; JB4, Spearco code III intercooler, VK downpipet, Remus Racing, KW3 alusta, Prior Design 1M etuhelma, Duke Dynamics diffuser
http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=266863
Comment
-
-
OK, täytyy käydä sit hurjastelemassa joku ilta.
Terry on vissiin väsännyt jo jonkun beta version sellasesta hexistä millä tuo alakierrosten epätasainen kiihdytys kuuluis poistua. Pyysin lähettämään sähköpostilla sen. Jos joku haluaa nii laittakaa meiliosoitetta niin laitan forwardilla sitten sen. Ilmoittelen tähän vaikutuksista kunhan on kokemusta.BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
BMW E63 630iA '05
Comment
-
-
Originally posted by Jammü View PostOlen kokeillut E85:ta aina 40% asti. Tuo 20/40 suhde on aika hyvä (eli 30% seos). Pitäisi katsoa Jb4 ja läppärillä logeja jos menee yli 30%. Nykyisellä bensapumpulla en pysty tankkaamaan edes 20% seosta kun loppuu tuotto. Walbro 455 on jo tallissa odottamassa asennusta. Toivottavasti sillä kaikki toimii ja voisin taas tankata viinaa ja saada tehot takaisin.
Map5 oppii koko ajan, mutta jos tankkaa pelkää 98:a rankan E85 seoksen jälkeen, kannattaa laittaa vaikka map2 hetkeksi ja vaihtaa sitten takaisin map5. Tällöin ei ole vaarana että ahtaisi hetkellisesti liikaa.
Mulla 6MT ja vaihdan vaihteen ennen 6rpm, koska tuntuu että vääntö häviää sen jälkeen. Vaihtovalon laitoin muistaakseni 5800rpm. Automaatin säätömahdollisuuksista ei valitettavasti ole hajua...
Automaagin vaihtamiseen, eikö se ole helpointa vaan laittaa vaihtovalo ja vaihtaa itse ratin läpysköillä kun siltä tuntuu?Tai kepillä vaihtoehtoisesti.
Comment
-
-
Originally posted by Juuzmo View PostMulla oli myös tuo 20l E85 ja loput 98, logien mukaan oli varaa vielä kasvattaa e85 %, bensapumpussa piisasi vielä puhtia hyvin. Eri E85 seoksilla ollut ahdot siellä 15-17psi välillä map 5:dellä.
Automaagin vaihtamiseen, eikö se ole helpointa vaan laittaa vaihtovalo ja vaihtaa itse ratin läpysköillä kun siltä tuntuu?Tai kepillä vaihtoehtoisesti.
Comment
-
-
Originally posted by kaartma View PostJammulta tulee niin asiallisia vastauksia että pakko pistää vielä yks kyssäri koska puhuit tuosta bensapumpusta...
Mulla JB4 herjaa 29F3:a eli Faulty Low Fuel Pressure Sensor. Se resetoitiin viimeeksi huollossa mutta on taas tullut takaisin. Jenkkifoorumeilta olen asiaa tutkinut ja tuntuisi että muillakin on ollut tuota mutta toisilla se ei ole missään näkyvä juttu ja taas toiset sanoo että ei ole edes korjaantunut sensorin vaihdolla (joka ilmeisen vaikeassa paikassa = kallis vaihtaa).
Olisko sulla kommenttia johtuuko tuo jostain RE85 leikkimisistä vai onko oikeasti tarve vaihtaa sensori tms? Autossa en tunne mitään ongelmia hyvin satunnaisia kaasun pätkimisiä lukuunottamatta mutta oon ajatellut noiden olevan uudesta RE85 seoksesta johtuvia...
Sensori kannattaa vaihtaa itse koska se on suht helppo homma. Netistä löytyy DIY (alla linkit) ja niitä hieman soveltamalla sain homman tehtyä noin kahdessa tunnissa. Homma onnistuu ilman imusarjan irroittamista. Toisaalta jos irrottaa imusarjan niin voi putsata imupuolen venttiilit karstasta samalla. Siihen taas vaaditaan aika paljon enemmän aikaa.
Sensorin vaihtoa varten kannattaa tehdä työkalu, jolla saa "mustan laatikon" imusarjan alta helposti irti. Sensori on sen alla HPFP:n vieressä. DIY:ssä työkalu tehdään ruuvimeisselistä, mutta itse tein sen metallin palasesta. Voin lainata sitä kun näytät asuvan nurkilla. Ilman työkalua menee hermot ja tulee tuhoa, se on varmaTässä linkit:
Comment
-
-
Originally posted by Jammü View PostMillä perusteella tiedät että on varaa kasvattaa seossuhdetta? En ole vielä ajanut omastani logeja, joten vähän on opeteltavaa siinä, mitä kannattaisi katsoa ja mikä on ns "hyvä alue" millekin. E85 tankatessa ilmeisesti AFR ja Timing ovat kriittisiä ja niitä pitää seurata ettei käy laihalla ja ettei ennakko ole tapissa??? Tiedätkö millä alueilla nämä tulisivat olla?Ei niitä ilmeisesti siitä pelkästä kuvasta näe, tarvii sen .csv tiedoston syyniin. Todettiin LP ja HP fuel pressuret näytti hyvältä ja FOL eli fuel open loop oli 50, maksimi arvo sille on 100 joten etanolia saa tuikata lisää.
Last edited by Juuzmo; 28-06-2013, 21:03.
Comment
-
Comment