Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW 335 Ci viritys?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jammü
    BTCF Member
    • Jan 2010
    • 191
    • Espoo

    Originally posted by Veeksi View Post
    Kävin testailemassa. Ajelin nyt map2:lla. Boost gauge näytti aika tasaisesti 16psi. Noin paljonhan sen ei edes pitäis ahtaa (vaan 14,5). Eli oletettavasti se ahtoi sen reilun 14psi. Auto kulki todella hyvin. Itseasiassa nyt vähän sutaskin kun ykkösellä painoin tallan pohjaan. 3 vetoa kolmosen loppuun eikä mitään ongelmaa. Sit heitin map5 käyttöön ja ekalla vedolla vielä ahtoikin melkolailla yhtä hyvin kuin map2:lla. Sit seuraava veto oli jo ihan tahmea ja ahtojakin oli ainakin 2psi:tä vähemmän. Kolmannella sama homma. Odottelin jo että tulee "Boost under pressure"-koodi. Ei tullut ja heitin takas map2:n ja kaasuttelin, niin taas toimi kuin kello. Ahtoi ja kulki hyvin.

    Ei siis hirveästi kuitenkaan viittaa ahtovuotoon. Yritin tutkia vähän noita putkia ja eipä ne mitenkään ihan tyrkyllä tässä autossa olekaan. Ainoa minkä panin merkille oli ahtoputkessa coolerin puolella joku ylöspäin lähteävä liitin oli juurestaan öljyinen, mikä vähän hämmästytti. Auto ei kuitenkaan ole vielä toukokuun öljynvaihdon jälkeen menettänyt tikussa tippaakaan öljyä ja OCC:kin on asennettu. Liekö jotain vanhaa öljyä mikä ei olis pesussa lähtenyt. Tarviiko tuosta huolestua?

    Semmoinen softapuolen homma tuossa selvis ihan just, että minulla on integroidun JB4:n parametrit vaikka piirilevy on ISO ja softa ISO. Sepä siis saattaa "vähän" sotkea tuota toimimista... eli pitää nollata ja päivittää uudestaan ja aloittaa testailemaan, jos selviäiskin sekä säikähdyksellä, että sais lisää voimaa.
    Imupuolelle kertyy hieman öljyä ahtoputkeen ym. Öljynkerääjäsäiliö auttaa tähän hieman. Siis mitä tarkoitat parametreilla? Jos boksi on ISO ja softa on ISO, niin pitäisi olla ok? Kannattaa ajaa softa uudelleen boksiin ja samalla resetoida asetukset.

    Comment

    • Veeksi
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2003
      • 2177
      • Kuopio

      Originally posted by Jammü View Post
      Imupuolelle kertyy hieman öljyä ahtoputkeen ym. Öljynkerääjäsäiliö auttaa tähän hieman. Siis mitä tarkoitat parametreilla? Jos boksi on ISO ja softa on ISO, niin pitäisi olla ok? Kannattaa ajaa softa uudelleen boksiin ja samalla resetoida asetukset.
      Jep. Boksi tuli integroituna ja ko. softalla. Katkaisin diodit ja laitoin iso softan mutta en ollu resetoinut asetuksia, niin sinne jäi jotain integroidun softan parametrejä. Ilmeisesti näin.
      BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
      BMW E63 630iA '05

      Comment

      • Juuzmo
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2007
        • 339

        Eikös sen luulisi vaihtavan ne asetukset siinä kohtaa kun boksiin puskee sen ISO version? Ainkin minulla riitti, en resetoinut erikseen mitään siinä kohtaa :think

        Comment

        • Veeksi
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2003
          • 2177
          • Kuopio

          Originally posted by Juuzmo View Post
          Eikös sen luulisi vaihtavan ne asetukset siinä kohtaa kun boksiin puskee sen ISO version? Ainkin minulla riitti, en resetoinut erikseen mitään siinä kohtaa :think
          Näin luulis. Tämmöisen tulkinnan mä kuitenkin logeista sain. Vieläkin on kokeilematta, kun ei ole ollut aikaa ajella. Viimeistään sunnuntaina testiin, että rupeeko sutimaan vai hatuttamaan.
          BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
          BMW E63 630iA '05

          Comment

          • Matson^
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2008
            • 2113
            • Seinäjoki

            Eihän se ammattilaisen tekemä autokohtainen softaus olisi vieläkään mitään?
            Ee, jb4 se olla pitää!

            | BMW G30 X-Drive M-Sport |
            | Nissan Navara TREK-1 |
            ex. | BMW e61 535dA Sport Edition LCI 2010 | Mercedes-Benz Vito 116CDI 4x4 2012 |Opel Astra H 5D | BMW e60 535d M5-look | Audi A3 2.0TDI Ambition | BMW e46 330D | Opel Omega 3.0 V6 Executive | Opel Astra G Coupe Bertone | Opel Astra G 3D |

            Comment

            • Juuzmo
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2007
              • 339

              Kyllä tässä ollaan jo vähän harkittu jb:n myymistä ja todella vahvasti harkitsen cobb:ia ja flashin kautta virittelyä, on se kumma kun tuota ei saada toimimaan kunnolla :think Jälkiviisaus ei auta, mutta olisi nyt joku mainostanut niitä muita vaihtoehtoja ENNEN kuin tilasin tuon mehulaatikon

              Comment

              • Veeksi
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2003
                • 2177
                • Kuopio

                Originally posted by Matson^ View Post
                Eihän se ammattilaisen tekemä autokohtainen softaus olisi vieläkään mitään?
                Ee, jb4 se olla pitää!

                Ei suoraan sanoen tulis pieneen mieleenkään ennenkuin hinnoista putoo 0 perästä. Kokemusta niistä on ja tehoa ei tule yhtään enempää. Maksaa ihan törkeästi ja jos aiot joskus tehdä jonkun muutoksen autoos tai teettää huollossa päivityksiä niin saat pian maksaa sen tonnin taas uudestaan. Samalla voisi N54:stä unohtaa myös downpipet, hukkaporttien säädöt, metanoliruiskutukset, e85:n tankkaamiset yms. Tai siis olishan ne mahdollisia jos ostais niille sit ohjausjärjestelmät ja maksais sen tonnin aina uudestaan sille ohjelmoijalle kun haluaa vaihtaa polttoainetta jne.

                Täytyy näissä JB4:n ongelmissa muistaa että muut ei ole siinä onnellisessa asemassa että vois olla ko. ongelmia kun ei ole toivoakaan ko. ominaisuuksista.
                BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
                BMW E63 630iA '05

                Comment

                • Veeksi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2003
                  • 2177
                  • Kuopio

                  Tähän väliin vielä vähän lisää JB- ja DCI-fanitusta.

                  JB4 G5 ISO
                  BMS back end flash -- "race" file
                  BMS downpipes
                  CPE intercooler
                  CPE chargepipe w/ tial valve
                  BMS DCI
                  BMS OCC
                  Spec clutch w/ steel single mass flywheel
                  BMS 2.2g meth kit w/ 80% ethanol / 20% water, CM12 nozzle
                  E40 fuel (40% E98, 60% pump 91 octane)
                  "Option2" inline booster pump

                  ...eli vakioahtimien virallinen ennätys.


                  Tässä sitten näkee isompien ahtimien merkityksen. Eli yläosastolla jopa 100hv enemmän vaikka huipputehoissa ei niin suuri ero olekaan.

                  Mutta vakioahtimien kanssa ihan arvostettavat tulokset siihen nähden ettei osiin nyt kauhean montaa tonnia mene. Lisäbensapumppu ja kytkin nyt ei pitäis olla edes välttämättömyyksiä tuossa paketissa.
                  BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
                  BMW E63 630iA '05

                  Comment

                  • b mutteri kasa
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2006
                    • 1462
                    • Area 03

                    Originally posted by Juuzmo View Post
                    Kyllä tässä ollaan jo vähän harkittu jb:n myymistä ja todella vahvasti harkitsen cobb:ia ja flashin kautta virittelyä, on se kumma kun tuota ei saada toimimaan kunnolla :think Jälkiviisaus ei auta, mutta olisi nyt joku mainostanut niitä muita vaihtoehtoja ENNEN kuin tilasin tuon mehulaatikon
                    Itse tainnut muutamassa topicissa kirjoitaa,muutama halpa muutos,DP:t ja softa sellaisella pajalla,jossa pystytään keskustelemaan mitä halutaan.Esim.itse kävin parisen kertaan optimoimassa autoa,kun palikkaa lisäiltiin.tyytyväinen olen ollut,enkä ikinä ole edes harkinnut mitään Juice/biggy bag ratkaisua...
                    BMW F11 530 dA VOLL
                    Carbon-schwarz Metallic

                    BMW E30 325i Sport

                    Comment

                    • Juuzmo
                      Bimmer Fanatic
                      • Aug 2007
                      • 339



                      Ei kenelläkään ole kokemuksia tälläisestä? Vaikuttaisi ihan pätevältä :think

                      Comment

                      • Veeksi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2003
                        • 2177
                        • Kuopio

                        Originally posted by Juuzmo View Post
                        http://www.cobbtuning.com/BMW-N54-Ac...p3-bmw-001.htm

                        Ei kenelläkään ole kokemuksia tälläisestä? Vaikuttaisi ihan pätevältä :think
                        Flashäykseenhän on se open source mahdollisuuskin. Bimmerboostilta saa ilmaiseksi karttoja. Tarvii vaan Bavarian technologyn (muistaakseni) kaapelin. Maksaa jotain vajaa 200€.

                        Tuon voi sitten yhdistää JB4:ään myös. Saa flashäyksen edun tarkemmassa ajoituksen säädössä ja vanoksen säädössä ja toisaalta JB4 boksi hoitaa paremmin ahtojen säädön.

                        Mulle on vaan jäänyt se epäselväks, että tuleeko tuossa just se ongelma sit, jos flashaa niin pystyykö tankkaamaan etanolia ja bensaa vapaasti vai pitäneekö olla just tarkasti tehty kartta. Tietysti muut JB4:n ominaisuudet toimii edelleen.
                        BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
                        BMW E63 630iA '05

                        Comment

                        • Juuzmo
                          Bimmer Fanatic
                          • Aug 2007
                          • 339

                          Mistä sen kaapelin mahdollisesti löytäisi? Sillä saisi tehtyä automaagivaihteistoon sen alpina flashäyksen myöskin!

                          Comment

                          • Veeksi
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2003
                            • 2177
                            • Kuopio

                            Originally posted by Juuzmo View Post
                            Mistä sen kaapelin mahdollisesti löytäisi? Sillä saisi tehtyä automaagivaihteistoon sen alpina flashäyksen myöskin!


                            Tuo ihan alhaalta löytyvä kikkare on riittävä yksityiskäyttöön. Näin olen ainakin saanut ymmärtää, että tämä se olis. Luulis tarkemmat ja varmemmat ohjeet löytyvän joltai foorumilta.
                            BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
                            BMW E63 630iA '05

                            Comment

                            • jartsa02
                              BTCF Member
                              • Jun 2003
                              • 1131
                              • Helsinki

                              Originally posted by Juuzmo View Post
                              Mistä sen kaapelin mahdollisesti löytäisi? Sillä saisi tehtyä automaagivaihteistoon sen alpina flashäyksen myöskin!
                              Tuon Alpinan automaatti-softan lataamisen saa kyllä tehtyä ihan Inpa-kaapelilla.
                              BMW 435d xDrive Coupé M-Sport -14

                              Comment

                              • jengstro
                                Bimmer Fanatic
                                • Jul 2006
                                • 380
                                • 02-alue

                                Originally posted by Veeksi View Post
                                Tänään tuli taas dynottua. Mutta eipä menny niinkuin elokuvissa taaskaan. Ekana dynottiin map5:llä ja tuli 340hv/455nm plus auto meni vikatilaan. Vikatila nollautui äkkiä (en saanut edes koodeja luettua). Päätin sit vielä dynottaa map2:lla ja sillä tulikin sit vähän fiksummat 366hv/473nm. Noi lukemat nyt on lienee jo vähän sinnepäin mitä map2:lla pitäisi tulla. Ja jos map5 toimisi kuten pitäisikin niin voisi odottaa, että sillä oli stullut jotain 380-400hv. Piti käydä sit vielä tuolla map2:lla kokeilemassa rupeeko se sit sutimaan, mutta ei. Ei se ole siitä ollut tähän mennessä kiinni. Jännä homma... map5 jotenkin nyt autoDEtunas mun auton säädöt vissii ihan vituiks mistä johtui tehonpuute ja lopulta vikatila. Joskus map5 tuntuu kyllä vähän laiskalta ja toisinaan ihan selvästi rivakammalta kuin map2. Mutta kun pääasiassa tämän havainnon takana on persdyno, niin on vaikea sanoa milloin viiraa omassa päässä ja milloin map5:ssä...
                                Tarkemmat dynolaput laitan tuonne omaan projektitopicciin.
                                Päivitin 4 päivää sitten ISO23 -> ISO25:seen. Kylläpäs ahtaa alhaalta ja mun mielestä jotenkin liikaa nyt. Meno kuolee välillä vaihtojen välissä. 2 mapilla, bensamittari (boost hijack) kajahtaa ahdot sinne 1 (täysi tankki) hetkeks, ISO23sella oltiin siellä reilu 1/2 lukemissa. 1 mapilla sama juttu. Homma on nyt controllissa kun laitoin MAP5:sen. Mutta MAP5sella se tuntuu aina välillä hieman arpovan, tyyliin: paljonko "tänään" ahdetaan. Tosin 23->25:sessa on parannusta tyhjäkäyntiin ja miten se alkaa ahtaa alhaalta (dieselmäinen efekti). Huom, Mutu/Perstuntuma.

                                Kyllähän se kulkee, mutta liika on liikaa. Tuli kerran Limp-modekin ruutuun.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎