Originally posted by jartsa02
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
BMW 335 Ci viritys?
Collapse
X
-
Originally posted by jengstro View PostPäivitin 4 päivää sitten ISO23 -> ISO25:seen. Kylläpäs ahtaa alhaalta ja mun mielestä jotenkin liikaa nyt. Meno kuolee välillä vaihtojen välissä. 2 mapilla, bensamittari (boost hijack) kajahtaa ahdot sinne 1 (täysi tankki) hetkeks, ISO23sella oltiin siellä reilu 1/2 lukemissa. 1 mapilla sama juttu. Homma on nyt controllissa kun laitoin MAP5:sen. Mutta MAP5sella se tuntuu aina välillä hieman arpovan, tyyliin: paljonko "tänään" ahdetaan. Tosin 23->25:sessa on parannusta tyhjäkäyntiin ja miten se alkaa ahtaa alhaalta (dieselmäinen efekti). Huom, Mutu/Perstuntuma.
Kyllähän se kulkee, mutta liika on liikaa. Tuli kerran Limp-modekin ruutuun.
Tässä muuten kuva niistä parametreista. Ylemmät on integrated ja alemmat ISO. Jos o jostai vanhoista päivityksistä jääny noi integratedin parametrit niin kannattanee default asetukset painella.
Tosin itsellä tämä ei nyt sittenkään auttanut... päin vastoin. Olin ihan unohtanutkin miltä se hukkaportin rallatus kuulostaa. Eli sitä tuli roimasti lisää. Lisäks ei kestä näköjään map5:ttä käyttää tai menee vikatilaan. Ei ilmeisesti ahda nyt vaan tarpeeks. Pitää vielä logeilla varmistaa ja sit alkaa tuumailemaan mistä se vuotaa. Eipä juuri vituta yhtään. Voihan se olla, että tuo hukkaportti on nyt vaan liian väljä ja sitä kautta ei ahdotkaan nouse ja rallattalee. Täytyy kopaista säätää sitä. Alustavasti oli JPautotuningin Putkosen kanssa puhettakin, että 3 viikon päästä katottais sitä jos/kun en keksi mistään itse työkalua siihen mennessä. Jos ei se auta, niin kai se täytyy sit alkaa miettimään laittaako RB Turbot vai OEM:t seuraavaks... pelottaa vaan, että isommilla ahtimilla tulee taas pian vastaan jotain uutta sulaketta (ihan oikea ahtovuoto, kytkimen sulaminen tms.). OEM:t laittamalla taas pelottaa, että kohta rallattaa taas...BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
BMW E63 630iA '05
Comment
-
-
Originally posted by Juuzmo View PostHaa, mistäs tälläsen piuhan sitten saisi? Jotenkin tuntuu hassulta, että metrin pätkä johtoa maksaa 200€
Mulla tuossa B3:ssa on kanssa jonkin aikaa ollut tuo JB4 kiinni .. en tiiä onko sitä kukaan koskaan koittanut Alpinan B3:n N54:n kanssa, mutta aattelin että eipä se varmaan haittaa jos sitä koittaa vähän. Tällä hetkellä on ollut käytössä tuo iso25:n map2 ja sekin vaikuttaa jo aikas "hupaisalta" . Mulla on kylläkin on DP:t vaihdettu parempiin (AR-design katilliset) ja välijäähykin on järeempi, kun rupesi lokien mukaan ahtolämmöt nousemaan aikas vauhdilla.BMW 435d xDrive Coupé M-Sport -14
Comment
-
-
Miten helvetissä te jaksatte säätää jatkuvasti noiden ohjelmien kanssa? Vai onko niin, että suurinosa ajaa ongelmitta? Vai tuleeko ongelmia vasta kun haetaan ihan huippuja ulos?
Itellä päivittäisessä käytössä viritetty diesel (393hp, 752nm) ja en jotenkin ymmärrä tuota jatkuvaa säätöä auton/ohjelmien kanssa. Eikö näitä bensapuolen autoja saa viritettyä sillain, ettei tulis yhtäkään vikakoodia/boost ongelmia?
Ei ole provo. Ymmärrän kyllä tehon, ja sen lisää saamisen nälänE70 X5 40d + F31 330d
Ex Harraste: E34 M5 Turbo maililla 331km/h
Myyty tämäkin335d E91 perheauto
Vanhemmat Ex: E36/7 Z3M Coupe 1999, E38 730i 1995, E34 525iax 1993, E39 540ia 1996
Comment
-
-
Originally posted by Komu View PostMiten helvetissä te jaksatte säätää jatkuvasti noiden ohjelmien kanssa? Vai onko niin, että suurinosa ajaa ongelmitta? Vai tuleeko ongelmia vasta kun haetaan ihan huippuja ulos?
Itellä päivittäisessä käytössä viritetty diesel (393hp, 752nm) ja en jotenkin ymmärrä tuota jatkuvaa säätöä auton/ohjelmien kanssa. Eikö näitä bensapuolen autoja saa viritettyä sillain, ettei tulis yhtäkään vikakoodia/boost ongelmia?
Ei ole provo. Ymmärrän kyllä tehon, ja sen lisää saamisen nälän
Eihän se ole oikeasti kuin marginaalinen joukko, joka jaksaa noita uusia päivityksiä ja säätöjä hakea. Mutta itse esimerkiksi olen täydellisyyden hakija enkä mee ikinä sieltä mistä aita on matalin. Tällainen luonne kyllä syö välillä itseäkin ja kukkaroa, mutta sitä pitää tehdä niinkuin mieli tekee.
Itse asiassa itse tässä juuri eilen järkeilin, että mitäpä siitä vaikka ahtimet vaihtaiskin. Halvemmaksi ja helpommaksi tämä silti tulee huoltojen suhteen kuin lastutettu 530da tuli aikoinaan.BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
BMW E63 630iA '05
Comment
-
-
Originally posted by Komu View PostMiten helvetissä te jaksatte säätää jatkuvasti noiden ohjelmien kanssa? Vai onko niin, että suurinosa ajaa ongelmitta? Vai tuleeko ongelmia vasta kun haetaan ihan huippuja ulos?
Jos olisi uusi vehje niin tuskin olisi mitään onglelmia ahtojen ym kanssa. Eihän se toisaalta olisi harrastamista jos ei tarvitsisi välillä ropata...
Comment
-
-
Comment
-
-
Originally posted by Juuzmo View PostKyllä mulla ainakin paloi käpy taas tänään totaalisesti tohon mehuboksiin...! Päätin antaa mahdollisuuden tolle uudelle ISO 25 versiolle kun sitä kehuttiin, niin jumalauta hirvittävä rallatas kun löi auton käyntiin, jos säätää hukkaportit siten ettei rämise kylmänä niin sitten ne rallattaa moottorijarrulla aivan törkeästi! Sain säädettyä siten ettei ajossa metelöi, mutta sitten taas alakierrosten tehot on hukassa. Siitä tasaisesta alhaalta asti vääntämisestä ei siis tietoakaan, ylhäällä kyllä tehoa on siihen tahtiin että paikaltaan lähtiessä nappaa pitoa vasta kolmosella Eli taidan taas kerran repiä boksin auki ja kolvata ne vastukset takaisin ja jatkaa sillä integroidulla versiolla mikä sentään toimii kunnolla. Isolla tuntuu olevan ajaminen ja vaihteetkin paljon töksähtelevämpiä, tekee ihmeellisiä vaihtoja :think Vikakoodeja tai mitään sellasia ei sentään ole minulle tullut, kaikkea muuta kivaa kyllä En noita rallatuksia nyt puhki ajettujen hukkaporttien piikkiin laittaisi kuitenkaan, kun ilman jb:tä ja integroidulla versiolla ei ole mitään ääntelehtimistä vaikka miten ajelee :think
Melko mystinen tuo rallatus asia tuntuu näin kuolevaiselle olevan. Selkeästi ääni viittaa mekaaniseen vikaan ja voisi kuvitella, että ihan ehjä hukkis ei rallattais. Toisaalta tuolla softapuolen säädöllä tuntuu olevan ihan järkyttävän iso merkitys ääneen, mitä on taas vaikea jotenkin ymmärtää. Tuntuu että liekkö toi Terrykään sitä ihan täysin ymmärtää. Ja sitten tulee vielä näitä, että sama asia pahentaa toisella ja parantaa toisella, niin...BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
BMW E63 630iA '05
Comment
-
-
Noh, kerkesin jo puskemaan integroidun sisään, täytyy katsoa sitä 26 sitten joskus Kieltämättä on kyllä mystinen ääni, Terry ei kyllä ole itsekään oikein kartalla että mistä se varsinaisesti tulee tai mikä siihen auttaa, meikäläiselle julisti että hukkaportit on sököt, mitä kyllä epäilen tässä vaiheessa kun eri ohjelmalla ne käyttäytyy täysin äänettömästi Paineetkin on integroidulla samat map viitosella niin ei se siitäkään voi olla että iso repisi enemmän tehoa ja sitäkautta saisi ääntä.
Comment
-
-
Nyt kun vähän tutkailin tuota konehuonetta niin heräsi pari kysymystä, meneekö hukkaportti auki vai kiinni, kun siitä akselista työntää? Ja pisti silmään pari letkua mitkä pujotteli pakosarjan seassa, muuten ihan jämäköitä mutta ihan litteitä ja löysiä niistä kohtiin missä osui pakoputkeen ja tuo kohta mikä taittui alaspäin. Onko jotain tärkeitä, kuka tietää?
Ympyröin vähän niitä kohtia mistä letkut taittuu, letkut tulevat siis koneen takaa ja lähtevät alaspäin tossa puolessavälissä.
Comment
-
-
Originally posted by Juuzmo View PostJa pisti silmään pari letkua mitkä pujotteli pakosarjan seassa, muuten ihan jämäköitä mutta ihan litteitä ja löysiä niistä kohtiin missä osui pakoputkeen ja tuo kohta mikä taittui alaspäin. Onko jotain tärkeitä, kuka tietää?
Tai sitten voit hieman kokeilla niitä "letkuja" downpipen suuntaan ja päätellä itse...
Comment
-
-
Originally posted by Juuzmo View PostSe oli muistaakseni 04/07 tai 05/07, sen kuitenkin varmistin että on tarpeeksi nuori siihen alpina flashiin Kuinka monimutkainen operaatio on tälläiselle ihan perus jampalle, mikä ei tietokoneista nyt niin mahdottomasti ymmärrä?
Originally posted by JuuzmoJep jep, eihän ne ollut letkuja sitten alkuunkaan... Jokin vaijeri noitten sukkien sisällä meni?BMW 435d xDrive Coupé M-Sport -14
Comment
-
-
Originally posted by Veeksi View PostSe on kyllä erittäin epäilyttävää jos vetää boostit tappiin. Se tarkoittais minimissään 20psi ahtoja. Mulla teki kerran tuon kun oli ISO softa mutta integroitu piiri. Kannattaa ottaa logi ja laittaa asiantuntijoille.
Perin outoa, kun he sanoo että sitä integroitua SW:aa ei enää kehitetä, silti ne jättää ne diodit sinne sisuksiin?.... JB4/G5 kesäkuussa ostettu.
Comment
-
Comment