Päivitin 4 päivää sitten ISO23 -> ISO25:seen. Kylläpäs ahtaa alhaalta ja mun mielestä jotenkin liikaa nyt. Meno kuolee välillä vaihtojen välissä. 2 mapilla, bensamittari (boost hijack) kajahtaa ahdot sinne 1 (täysi tankki) hetkeks, ISO23sella oltiin siellä reilu 1/2 lukemissa. 1 mapilla sama juttu. Homma on nyt controllissa kun laitoin MAP5:sen. Mutta MAP5sella se tuntuu aina välillä hieman arpovan, tyyliin: paljonko "tänään" ahdetaan. Tosin 23->25:sessa on parannusta tyhjäkäyntiin ja miten se alkaa ahtaa alhaalta (dieselmäinen efekti). Huom, Mutu/Perstuntuma.
Kyllähän se kulkee, mutta liika on liikaa. Tuli kerran Limp-modekin ruutuun.
Se on kyllä erittäin epäilyttävää jos vetää boostit tappiin. Se tarkoittais minimissään 20psi ahtoja. Mulla teki kerran tuon kun oli ISO softa mutta integroitu piiri. Kannattaa ottaa logi ja laittaa asiantuntijoille.
Tässä muuten kuva niistä parametreista. Ylemmät on integrated ja alemmat ISO. Jos o jostai vanhoista päivityksistä jääny noi integratedin parametrit niin kannattanee default asetukset painella.
Tosin itsellä tämä ei nyt sittenkään auttanut... päin vastoin. Olin ihan unohtanutkin miltä se hukkaportin rallatus kuulostaa. Eli sitä tuli roimasti lisää. Lisäks ei kestä näköjään map5:ttä käyttää tai menee vikatilaan. Ei ilmeisesti ahda nyt vaan tarpeeks. Pitää vielä logeilla varmistaa ja sit alkaa tuumailemaan mistä se vuotaa. Eipä juuri vituta yhtään. Voihan se olla, että tuo hukkaportti on nyt vaan liian väljä ja sitä kautta ei ahdotkaan nouse ja rallattalee. Täytyy kopaista säätää sitä. Alustavasti oli JPautotuningin Putkosen kanssa puhettakin, että 3 viikon päästä katottais sitä jos/kun en keksi mistään itse työkalua siihen mennessä. Jos ei se auta, niin kai se täytyy sit alkaa miettimään laittaako RB Turbot vai OEM:t seuraavaks... pelottaa vaan, että isommilla ahtimilla tulee taas pian vastaan jotain uutta sulaketta (ihan oikea ahtovuoto, kytkimen sulaminen tms.). OEM:t laittamalla taas pelottaa, että kohta rallattaa taas...
Haa, mistäs tälläsen piuhan sitten saisi? Jotenkin tuntuu hassulta, että metrin pätkä johtoa maksaa 200€
Aina noita löytyy muutama ylimääräinen jemmasta . Onkos tuo sun auto uudempi kuin 03/07, kun tuo Alpinan softa käy vain tuosta uudempiin. Tuo softahan ladataan sinne automaattiin winkfp:llä, joka on kuuluu noihin Inpa-paketteihin yleensä .. sen kanssa pelaaminen on jokseenkin outoa touhua ja jos softan lataus tilttaa kesken, nii autohan on siinä eikä enää liiku mihkään .
Mulla tuossa B3:ssa on kanssa jonkin aikaa ollut tuo JB4 kiinni .. en tiiä onko sitä kukaan koskaan koittanut Alpinan B3:n N54:n kanssa, mutta aattelin että eipä se varmaan haittaa jos sitä koittaa vähän. Tällä hetkellä on ollut käytössä tuo iso25:n map2 ja sekin vaikuttaa jo aikas "hupaisalta" . Mulla on kylläkin on DP:t vaihdettu parempiin (AR-design katilliset) ja välijäähykin on järeempi, kun rupesi lokien mukaan ahtolämmöt nousemaan aikas vauhdilla.
Se oli muistaakseni 04/07 tai 05/07, sen kuitenkin varmistin että on tarpeeksi nuori siihen alpina flashiin Kuinka monimutkainen operaatio on tälläiselle ihan perus jampalle, mikä ei tietokoneista nyt niin mahdottomasti ymmärrä?
Miten helvetissä te jaksatte säätää jatkuvasti noiden ohjelmien kanssa? Vai onko niin, että suurinosa ajaa ongelmitta? Vai tuleeko ongelmia vasta kun haetaan ihan huippuja ulos?
Itellä päivittäisessä käytössä viritetty diesel (393hp, 752nm) ja en jotenkin ymmärrä tuota jatkuvaa säätöä auton/ohjelmien kanssa. Eikö näitä bensapuolen autoja saa viritettyä sillain, ettei tulis yhtäkään vikakoodia/boost ongelmia?
Ei ole provo. Ymmärrän kyllä tehon, ja sen lisää saamisen nälän
Miten helvetissä te jaksatte säätää jatkuvasti noiden ohjelmien kanssa? Vai onko niin, että suurinosa ajaa ongelmitta? Vai tuleeko ongelmia vasta kun haetaan ihan huippuja ulos?
Itellä päivittäisessä käytössä viritetty diesel (393hp, 752nm) ja en jotenkin ymmärrä tuota jatkuvaa säätöä auton/ohjelmien kanssa. Eikö näitä bensapuolen autoja saa viritettyä sillain, ettei tulis yhtäkään vikakoodia/boost ongelmia?
Ei ole provo. Ymmärrän kyllä tehon, ja sen lisää saamisen nälän
Saa. Mutta silloin ei mene rahat ja henkinen terveys. Ei se semmoinen myöskään ole harrastamista.
Eihän se ole oikeasti kuin marginaalinen joukko, joka jaksaa noita uusia päivityksiä ja säätöjä hakea. Mutta itse esimerkiksi olen täydellisyyden hakija enkä mee ikinä sieltä mistä aita on matalin. Tällainen luonne kyllä syö välillä itseäkin ja kukkaroa, mutta sitä pitää tehdä niinkuin mieli tekee.
Itse asiassa itse tässä juuri eilen järkeilin, että mitäpä siitä vaikka ahtimet vaihtaiskin. Halvemmaksi ja helpommaksi tämä silti tulee huoltojen suhteen kuin lastutettu 530da tuli aikoinaan.
Miten helvetissä te jaksatte säätää jatkuvasti noiden ohjelmien kanssa? Vai onko niin, että suurinosa ajaa ongelmitta? Vai tuleeko ongelmia vasta kun haetaan ihan huippuja ulos?
Itellä päivittäisessä käytössä viritetty diesel (393hp, 752nm) ja en jotenkin ymmärrä tuota jatkuvaa säätöä auton/ohjelmien kanssa. Eikö näitä bensapuolen autoja saa viritettyä sillain, ettei tulis yhtäkään vikakoodia/boost ongelmia?
Ei ole provo. Ymmärrän kyllä tehon, ja sen lisää saamisen nälän
Ongelmia tulee lähinnä siksi että kilsoja on taulussa ja haluaa enemmän tehoa, vaikka kyllä sitä vähemmälläkin kerkiäsi
Jos olisi uusi vehje niin tuskin olisi mitään onglelmia ahtojen ym kanssa. Eihän se toisaalta olisi harrastamista jos ei tarvitsisi välillä ropata...
Miten helvetissä te jaksatte säätää jatkuvasti noiden ohjelmien kanssa? Vai onko niin, että suurinosa ajaa ongelmitta? Vai tuleeko ongelmia vasta kun haetaan ihan huippuja ulos?
Itellä päivittäisessä käytössä viritetty diesel (393hp, 752nm) ja en jotenkin ymmärrä tuota jatkuvaa säätöä auton/ohjelmien kanssa. Eikö näitä bensapuolen autoja saa viritettyä sillain, ettei tulis yhtäkään vikakoodia/boost ongelmia?
Ei ole provo. Ymmärrän kyllä tehon, ja sen lisää saamisen nälän
Kyllä mulla ainakin paloi käpy taas tänään totaalisesti tohon mehuboksiin...! Päätin antaa mahdollisuuden tolle uudelle ISO 25 versiolle kun sitä kehuttiin, niin jumalauta hirvittävä rallatas kun löi auton käyntiin, jos säätää hukkaportit siten ettei rämise kylmänä niin sitten ne rallattaa moottorijarrulla aivan törkeästi! Sain säädettyä siten ettei ajossa metelöi, mutta sitten taas alakierrosten tehot on hukassa. Siitä tasaisesta alhaalta asti vääntämisestä ei siis tietoakaan, ylhäällä kyllä tehoa on siihen tahtiin että paikaltaan lähtiessä nappaa pitoa vasta kolmosella Eli taidan taas kerran repiä boksin auki ja kolvata ne vastukset takaisin ja jatkaa sillä integroidulla versiolla mikä sentään toimii kunnolla. Isolla tuntuu olevan ajaminen ja vaihteetkin paljon töksähtelevämpiä, tekee ihmeellisiä vaihtoja :think Vikakoodeja tai mitään sellasia ei sentään ole minulle tullut, kaikkea muuta kivaa kyllä En noita rallatuksia nyt puhki ajettujen hukkaporttien piikkiin laittaisi kuitenkaan, kun ilman jb:tä ja integroidulla versiolla ei ole mitään ääntelehtimistä vaikka miten ajelee :think
Kyllä mulla ainakin paloi käpy taas tänään totaalisesti tohon mehuboksiin...! Päätin antaa mahdollisuuden tolle uudelle ISO 25 versiolle kun sitä kehuttiin, niin jumalauta hirvittävä rallatas kun löi auton käyntiin, jos säätää hukkaportit siten ettei rämise kylmänä niin sitten ne rallattaa moottorijarrulla aivan törkeästi! Sain säädettyä siten ettei ajossa metelöi, mutta sitten taas alakierrosten tehot on hukassa. Siitä tasaisesta alhaalta asti vääntämisestä ei siis tietoakaan, ylhäällä kyllä tehoa on siihen tahtiin että paikaltaan lähtiessä nappaa pitoa vasta kolmosella Eli taidan taas kerran repiä boksin auki ja kolvata ne vastukset takaisin ja jatkaa sillä integroidulla versiolla mikä sentään toimii kunnolla. Isolla tuntuu olevan ajaminen ja vaihteetkin paljon töksähtelevämpiä, tekee ihmeellisiä vaihtoja :think Vikakoodeja tai mitään sellasia ei sentään ole minulle tullut, kaikkea muuta kivaa kyllä En noita rallatuksia nyt puhki ajettujen hukkaporttien piikkiin laittaisi kuitenkaan, kun ilman jb:tä ja integroidulla versiolla ei ole mitään ääntelehtimistä vaikka miten ajelee :think
ISO25:ttä on kehuttu tasaisen kaasunvasteen ansiosta ja siitä se kiitoksensa ansaitsee. Pian on tulossa ISO26 ja se on alphatestaajilla pääasiassa antanut erittäin hyviä tuloksia rallatuksen suhteen (sekä vapaalla että moottorijarrutuksessa ja pienellä kaasulla). ISO26 päivitys keskittyykin ymmärtääkseni vain rallatuksen vähentämiseen. Tosin joku jannu siihenkin porukkaan mahtuu, joilla on pahentunut.
Melko mystinen tuo rallatus asia tuntuu näin kuolevaiselle olevan. Selkeästi ääni viittaa mekaaniseen vikaan ja voisi kuvitella, että ihan ehjä hukkis ei rallattais. Toisaalta tuolla softapuolen säädöllä tuntuu olevan ihan järkyttävän iso merkitys ääneen, mitä on taas vaikea jotenkin ymmärtää. Tuntuu että liekkö toi Terrykään sitä ihan täysin ymmärtää. Ja sitten tulee vielä näitä, että sama asia pahentaa toisella ja parantaa toisella, niin...
Noh, kerkesin jo puskemaan integroidun sisään, täytyy katsoa sitä 26 sitten joskus Kieltämättä on kyllä mystinen ääni, Terry ei kyllä ole itsekään oikein kartalla että mistä se varsinaisesti tulee tai mikä siihen auttaa, meikäläiselle julisti että hukkaportit on sököt, mitä kyllä epäilen tässä vaiheessa kun eri ohjelmalla ne käyttäytyy täysin äänettömästi Paineetkin on integroidulla samat map viitosella niin ei se siitäkään voi olla että iso repisi enemmän tehoa ja sitäkautta saisi ääntä.
Nyt kun vähän tutkailin tuota konehuonetta niin heräsi pari kysymystä, meneekö hukkaportti auki vai kiinni, kun siitä akselista työntää? Ja pisti silmään pari letkua mitkä pujotteli pakosarjan seassa, muuten ihan jämäköitä mutta ihan litteitä ja löysiä niistä kohtiin missä osui pakoputkeen ja tuo kohta mikä taittui alaspäin. Onko jotain tärkeitä, kuka tietää?
Ja pisti silmään pari letkua mitkä pujotteli pakosarjan seassa, muuten ihan jämäköitä mutta ihan litteitä ja löysiä niistä kohtiin missä osui pakoputkeen ja tuo kohta mikä taittui alaspäin. Onko jotain tärkeitä, kuka tietää?
Ei oo tärkeitä "letkuja", kysy vaikka Jammulta
Tai sitten voit hieman kokeilla niitä "letkuja" downpipen suuntaan ja päätellä itse...
Se oli muistaakseni 04/07 tai 05/07, sen kuitenkin varmistin että on tarpeeksi nuori siihen alpina flashiin Kuinka monimutkainen operaatio on tälläiselle ihan perus jampalle, mikä ei tietokoneista nyt niin mahdottomasti ymmärrä?
Ei se nyt mahdoton operaatio oo sillee, jos siihen löytää vaan kunnon rautalanka-ohjeet.
Originally posted by Juuzmo
Jep jep, eihän ne ollut letkuja sitten alkuunkaan... Jokin vaijeri noitten sukkien sisällä meni?
Taitaa mennä etummaisten lambdojen piuhat noitteen suojakuorien sisällä.
Se on kyllä erittäin epäilyttävää jos vetää boostit tappiin. Se tarkoittais minimissään 20psi ahtoja. Mulla teki kerran tuon kun oli ISO softa mutta integroitu piiri. Kannattaa ottaa logi ja laittaa asiantuntijoille.
Kiitoksia Veeksi vinkistä, mulla oli integroitu sw sisuksissa, vaikka luulin että on ISO. Eli, diodit leikkasin. Auto lentää taas. Terry Burgerilta 12h tunnin sisään laitto replyn, sanoi että leikkaa diodit. Aika hyvää palvelua, sanoisin.
Perin outoa, kun he sanoo että sitä integroitua SW:aa ei enää kehitetä, silti ne jättää ne diodit sinne sisuksiin?.... JB4/G5 kesäkuussa ostettu.
Comment