Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW 335 Ci viritys?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • pheno
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2006
    • 1995
    • Tampere

    Mikäs moottorinohjaus näissä 335:ssä on ? Onko jokin näistä: MSV70, MSV80, MSD80, MSD85 ?

    Jos kiinnostaa, niin voisin tehdä testoon pari lisäjob:ia, jotka palauttaa halutut arvot eculta. Ja mittarinäytöt samalla vaikka. Tuolla olisi lista, jossa on ~600 arvoa voi kysellä.

    Nopeus näissä ecuissa on todella suuri, joten loggauksella varmaan saa selvillekin jo jotain.

    p.s. sorry off-topic
    Last edited by pheno; 02-10-2013, 09:59.

    Comment

    • b mutteri kasa
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2006
      • 1462
      • Area 03

      Originally posted by Veeksi View Post
      Tätä on arvuuteltu ennenkin ja faktaa ei ole keksitty. Kysy lontooksi [email protected] sähköpostilla, niin ehkäpä sieltä saa fiksun vastauksen.
      Täytyy kirjoitella ja kysyä.Itseäkin rupes kiinnostamaan toi itse virittely ja optimoinnin hakeminen.Paikka joka tehnyt viimeiset optimoinnit minulle,eivät ole vastanneet mitään kun kyselin,että voiko saada optimointi softaa jos käyttää metanoli ruiskutusta tai race bensaa,sekä ahtopaineiden nostoa jne.Eli täytyy ruveta ite harrastamaan.En vaan halua,että homma menee sellaiseksi että kokoajan täytyy hakea säätöjä.Kun löytää hyvät esim.Race bensalle/meth:lle,niin sen voi tallentaa ja tarvittaessa aina flashata Ecuun ja sitten normaali bensalla oma flash jne.
      BMW F11 530 dA VOLL
      Carbon-schwarz Metallic

      BMW E30 325i Sport

      Comment

      • b mutteri kasa
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2006
        • 1462
        • Area 03

        Originally posted by pheno View Post
        Mikäs moottorinohajaus näissä 335:ssa on ? Onko jokin näistä: MSV70, MSV80, MSD80, MSD85 ?
        2008 asti MSD80,ja 2009 eteenpäin MSD81

        Rajatapauksia voi olla,eli 2008 autoissa voi myös olla MSD81
        Last edited by b mutteri kasa; 02-10-2013, 09:48.
        BMW F11 530 dA VOLL
        Carbon-schwarz Metallic

        BMW E30 325i Sport

        Comment

        • pheno
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2006
          • 1995
          • Tampere

          Originally posted by b mutteri kasa View Post
          2008 asti MSD80,ja 2009 eteenpäin MSD81

          Rajatapauksia voi olla,eli 2008 autoissa voi myös olla MSD81
          Ok. Mulla ei näköjään olekaan koneella tota MSD81.prg:tä.

          Laitoin tänne ton listan msd80:n arvoista. http://phenoboy.kapsi.fi/testo/msd80.xls

          tekstit on saksaksi, mutta kyllä niistä aika paljon voi päätellä

          Comment

          • Hiace
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2011
            • 1203
            • Helsinki/Joensuu

            Täytyy sanoa että itseänikin alkoi kiinnostaa JB4 kun omin silmin näki Veeksin tulokset dynossa. Tähän asti ollut pieni epäilys noista jenkkituotteiden markkinointien takia, mutta se lienee tervettä...

            Itsellä kans tuo Karalan vakiosofta nyt. Jos nyt JB4 kallistun, niin minusta viisainta olisi lähteä puhtaalta pöydältä. Eli ajatus ois käydä merkkiliikkeessä päivittämässä auton kaikki softat ja samalla auton saa vakioksi. Sitten ois hyvä aloittaa säätely. Tosin liikaa säätöä en kaipaisi joka illalle, en tiedä saako JB4:sta hyviä vakioasetuksia jotka pelaa silloin kun tankissa on vähän etanolia tai ei ollenkaan. Tämän ketjun perusteella ei ihan aina helppoa ole ollut tuo säätely
            F20 M135i 2016 / Ex-autot: 335xi 135i 335i M3 330d 2 x Hiace

            Comment

            • b mutteri kasa
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2006
              • 1462
              • Area 03

              Originally posted by Hiace View Post
              Tosin liikaa säätöä en kaipaisi joka illalle, en tiedä saako JB4:sta hyviä vakioasetuksia jotka pelaa silloin kun tankissa on vähän etanolia tai ei ollenkaan. Tämän ketjun perusteella ei ihan aina helppoa ole ollut tuo säätely
              Tätä itsekkin ajan takaa,esim.menis normi pumppubensalla ja sitten kun kaadaan tankkiin MS109,niin homma rockais.Kumminkin nyt itselläkin hyvä viritys,auto toimii kuin junan vessa ja kelloa vastaan suht ripeä,vaikkei huipputehoja saatu paperilla kummoiseksi vs. Veeksin 440hp/600Nm
              Last edited by b mutteri kasa; 02-10-2013, 10:23.
              BMW F11 530 dA VOLL
              Carbon-schwarz Metallic

              BMW E30 325i Sport

              Comment

              • Jammü
                BTCF Member
                • Jan 2010
                • 191
                • Espoo

                Ei JB4.ää tarvitse koko ajan säädellä. Riittää kun kerran laittaa säädöt oman mielensä mukaisiksi ja sitten ajaa map5:llä. Tämä on oppiva kartta eli ei ole väliä ajaako 98, E85-seoksella vaiko MS109:llä.

                Päivityksiä ei tarvitse ladata kuin silloin tällöin jos huvittaa ja haluaa uusia ominaisuuksia käyttöön. Suosittelen!

                Comment

                • Juuzmo
                  Bimmer Fanatic
                  • Aug 2007
                  • 339

                  Päivityksiä ei oikeastaan edes KANNATA ladata, jos ohjelma toimii! Helpoiten käy jos käyttää ihan vaan map1 tai 2 kun ajelee normi 98:lla ja sitten map5 jos tuikkaa etanolia sekaan? Siitä voi tulla ongelmia jos on ollut e85 seassa ja tankkaa täyden tankillisen pelkkää 98, ne etanolille opitut arvot täytyy nollata sieltä käyttämällä välissä jollain muulla ohjelmalla. Ei vaadi silti suurta säätöä, pari kertaa kaasu pohjassa kiihdytys tankkauksen jälkeen

                  E: mutteri kasan tapauksessa kyllä pysyisin ennemmin siinä ohjelmassa mikä varmasti toimii, ellei ne muutamat lisähevoset ole välttämättömiä.
                  Last edited by Juuzmo; 02-10-2013, 12:21.

                  Comment

                  • jengstro
                    Bimmer Fanatic
                    • Jul 2006
                    • 380
                    • 02-alue

                    Asensin 27.3sen just äsken. Parannusta alavääntöön, jotenkin ahto tulee herkemmin alhaalta päälle (jos mittaria vahtii). Kuitenkin ihan "jouhevaa" menoa.

                    Ohessa video (ryömintävauhdista) 0...200km/h. Map5, 98Etä tankissa. Missäs muiden ahdot pyörii (Oil gauge hijack)? mulla vähän seilaa kun ahtaa pienemmillä vaihteilla.



                    (Ja pakko oli tähän editoida "tavoite", mihin pyritään ;-) )
                    Last edited by jengstro; 05-10-2013, 15:00. Reason: "target"

                    Comment

                    • Juuzmo
                      Bimmer Fanatic
                      • Aug 2007
                      • 339

                      Asentelin torstaina myös 27.3, tuntuu kyllä olevan kaikintavoin edellisiä parempi! Vääntää hyvin alhaalta ja tehoakin piisaa map 5 ainakin. Sellanen kummallisuus vaan tuli, että vaikka e85 suhde on sama kuin ennenkin, niin vitoskartan target pressure on 2psi pienempi mitä ennen, ennen siinä oli 17 ja nyt on 15 :think

                      Onko kukaan mittaillut 0-100 aikoja muuten? Mahtaako olla sinne päinkään kun kännykän gps sovelluksella mittailin useemman vedon, vakio tehoilla karvan yli 5s ja map5 antoi keskiarvoksi hiukan alle 4s.

                      Comment

                      • Jammü
                        BTCF Member
                        • Jan 2010
                        • 191
                        • Espoo

                        Päivitin myös 27.3:een ja tankkasin pitkästä aikaa reilummin E85:ta. Suhde oli n 40/60. Jumalauta että kulki! Ahdot jotain 16-17 psi ja persdynollakin auto tuntui todella pirteältä. "Pienenä" miinuspuolena oli että kolmosella ja nelosella kytkin välillä luisti hetken. Ei siis tuo Sachs Performancen 600Nm väännönkesto enää riitä Turha varmaan siis hakea enempää paukkua kun ei kytkin kestä, prkl!

                        Comment

                        • Veeksi
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2003
                          • 2177
                          • Kuopio

                          Originally posted by Jammü View Post
                          Päivitin myös 27.3:een ja tankkasin pitkästä aikaa reilummin E85:ta. Suhde oli n 40/60. Jumalauta että kulki! Ahdot jotain 16-17 psi ja persdynollakin auto tuntui todella pirteältä. "Pienenä" miinuspuolena oli että kolmosella ja nelosella kytkin välillä luisti hetken. Ei siis tuo Sachs Performancen 600Nm väännönkesto enää riitä Turha varmaan siis hakea enempää paukkua kun ei kytkin kestä, prkl!
                          Eikös se Sachsi kestä vain 540nm? Varmaan 40/60 suhteella on vääntöä pitkälle yli 600, kun mullakin toisella dynoajolla oli väännöt jotai 630nm ja E85:ttä oli vain se 30-35 %.
                          BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
                          BMW E63 630iA '05

                          Comment

                          • Jammü
                            BTCF Member
                            • Jan 2010
                            • 191
                            • Espoo

                            Originally posted by Veeksi View Post
                            Eikös se Sachsi kestä vain 540nm? Varmaan 40/60 suhteella on vääntöä pitkälle yli 600, kun mullakin toisella dynoajolla oli väännöt jotai 630nm ja E85:ttä oli vain se 30-35 %.
                            Näköjään siis 540Nm, joten ei ihme että luistaa. Onneksi ei ollut kovin kallis hankinta. Silti kyllä vituttaa etten saa kaikkea tehoa koneesta irti. Taidan silti tyytyä toistaiseksi tähän ja ajella max 25% viinaa tankissa. Kyllä silläkin kerkiää...

                            Ootko jo päätynyt johonkin ratkaisuun kytkimen kanssa?

                            Comment

                            • Veeksi
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2003
                              • 2177
                              • Kuopio

                              Originally posted by Jammü View Post
                              Näköjään siis 540Nm, joten ei ihme että luistaa. Onneksi ei ollut kovin kallis hankinta. Silti kyllä vituttaa etten saa kaikkea tehoa koneesta irti. Taidan silti tyytyä toistaiseksi tähän ja ajella max 25% viinaa tankissa. Kyllä silläkin kerkiää...

                              Ootko jo päätynyt johonkin ratkaisuun kytkimen kanssa?
                              Juu se Spec Stage 2+ on matkalla USAsta Suomeen. Ehkä parin viikon päästä saan kiinni sen. Jos kaikki menee ok. En kyllä tilatessa arvannut, että tarviisin sitä Specin pitävyyttä, mutta Sachsin poljin tuntuma oli vaan liian raskas. Täytyy nyt vaan toivoa, että tuo Specci ei olis yhtä raskas. Tai sit ei tarvii salilla tehdä kyykkyjä enää kuin oikealla jalalla.
                              BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
                              BMW E63 630iA '05

                              Comment

                              • ++500Nm
                                Bimmer Enthusiast
                                • Sep 2006
                                • 1356
                                • Turus nykyää

                                Puhutaan luvatuista/todellisista tehoista.
                                Mun kokemukset Burgerista...

                                Vakiosta > JB2 todella huomattava ero, voisin veikata 306 > 350/360.
                                JB2 > JB4 vähintään yhtä suuri ero.

                                Persdynon perusteella en epäile BMS:n lupaamaa 400 hv.
                                Nyt kun miettii, on vakio 335i aika laiska... :think

                                Jos JB2 antais vain ~330 ei fiilis olisi kaksinen.
                                Jos JB4 nostaisi siitä taas 30 hv, sama fiilis "ok...hiukka tehoa".

                                Nyt JB4:lla on syli täynnä käsiä, kun 80 km/h 3-vaihteella polkasee rampista motarille.

                                Ja vääntö...vakiona pakko käyttää vaihteita, nyt syöttää vitosella oikeen voimalla!
                                Last edited by ++500Nm; 10-10-2013, 22:25.
                                Blow My Whistle

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎