Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW 335 Ci viritys?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bemmeri
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2006
    • 4181

    Originally posted by Grandy View Post
    Itselläni on tuo MHD:n stage2 ajettu sisään.
    Onko sulla V5 kartan stg2 vai v6 betan?

    Itelle meinasin kokeilla ilman jb4 välillä, mutta tuo stage 2 vaatii (suosittelee) välijäähyn. V6 betakartoissa optio ilman cooleria.
    EVERYTHING | WORKS

    Comment

    • Zoppa
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2010
      • 238
      • Espoo

      Originally posted by bemmeri View Post
      Onko sulla V5 kartan stg2 vai v6 betan?

      Itelle meinasin kokeilla ilman jb4 välillä, mutta tuo stage 2 vaatii (suosittelee) välijäähyn. V6 betakartoissa optio ilman cooleria.
      Voi hyvin käyttää vakio jäähylläkin, mutta useamman vaihteen vedoissa auto alkaa kyllä puutumaan lämpöjen noustessa, joten toki suositeltavaa vaihtaa isompaan. itselläni tosiaan stage 1 fmic 95oct v6.1 kartta vakio jäähyllä ja lämmöt siedettävissä rajoissa (max 120f).. Kelien lämmetessä lähemmäs 30c voi olla että joutuu pudottamaan perus stage 1 kartalle
      Last edited by Zoppa; 12-05-2016, 16:28.
      E92 335i M-Sport -07
      EX: E85 Z4 3.0i

      Comment

      • Grandy
        Bimmer Rookie
        • Mar 2016
        • 99
        • Ristiina

        Originally posted by miyli View Post
        Yleensä misfiret johtuu tulpasta, Puolasta tai suuttimesta.
        Tänään en ottanut logeja mutta nuo oireet ovat tulleet melko kylmällä koneella. Lämpimäksi kun ajaa ei tule misfirejä..kai tulppien toimivuuteen vaikuttaa kuitenkin niiden ikä ja miten kylmänä toimivat, kuinka vaikuttaa suuttimien toimintaan jne. Luulen ja toivon että tulppien vaihto toisi ratkaisun ongelmiin, enkä kylmänä muutenkaan mitään lähtöjä ota! Käykö normitulppa vai jotain muuta kokeiltava, suosituksia?

        Comment

        • Cunttory
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2004
          • 1772
          • Kuopio

          Originally posted by Grandy View Post
          Tänään en ottanut logeja mutta nuo oireet ovat tulleet melko kylmällä koneella. Lämpimäksi kun ajaa ei tule misfirejä..kai tulppien toimivuuteen vaikuttaa kuitenkin niiden ikä ja miten kylmänä toimivat, kuinka vaikuttaa suuttimien toimintaan jne. Luulen ja toivon että tulppien vaihto toisi ratkaisun ongelmiin, enkä kylmänä muutenkaan mitään lähtöjä ota! Käykö normitulppa vai jotain muuta kokeiltava, suosituksia?
          Useammin tulppa/puola oireilee lämpimänä. Jos tulppien vaihto ei ole ajankohtainen muuten, niin eikö kannattais ekana vaihtaa puola ja tulppa ristiin testimielessä kun samasta sylinteristä antaa koodia ja keksiä sille sataselle mahdollisesti muuta käyttöä.
          Kaikista Pierburgin tuotteista tulee iän myötä paskaa!

          Comment

          • brainsurgery
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2011
            • 1355
            • Helsinki

            Jos 4. pytty antaa misfireä niin puola vitoseen ja tulppa kutoseen ja sit urku auki ja luetaan vikakoodit.

            Comment

            • P33P33
              Bimmer Rookie
              • Dec 2015
              • 181
              • Kellokoski

              Originally posted by bemmeri View Post
              Onko sulla V5 kartan stg2 vai v6 betan?

              Itelle meinasin kokeilla ilman jb4 välillä, mutta tuo stage 2 vaatii (suosittelee) välijäähyn. V6 betakartoissa optio ilman cooleria.
              Anna palaa vaan ilman uutta cooleria, kyllä softa ite tiputtaa tehot alas jos ahtolämmöt liikaa nousee, ellei joku (Wedge) oo softasta muokannu arvoja Mulla Toimi ainaki ihan hienosti vakio coolerilla ja myös vakio DP:llä tuo stage 2. VOisin kattoo jonku login myös näytiks myöhemmin. Toki ne IATit nousee aika korkeelle yhelläkin vaihteella ja varsinki jos useemman vaihteen rykii läpi kaasu pohjassa, ni varmasti näkyy jo kulkupuolessa.
              -Imukanavien putsaukset pähkinäpuhalluksella ja n54, n55, s55, b58, s58 ja s63 custom softat(Map switch ja flex fuel) MHDn kautta. Onnistuu myös n54 turbojen vaihdot yms. www.pperformance.fi

              Comment

              • bemmeri
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2006
                • 4181

                Originally posted by P33P33 View Post
                Anna palaa vaan ilman uutta cooleria, kyllä softa ite tiputtaa tehot alas jos ahtolämmöt liikaa nousee, ellei joku (Wedge) oo softasta muokannu arvoja Mulla Toimi ainaki ihan hienosti vakio coolerilla ja myös vakio DP:llä tuo stage 2. VOisin kattoo jonku login myös näytiks myöhemmin. Toki ne IATit nousee aika korkeelle yhelläkin vaihteella ja varsinki jos useemman vaihteen rykii läpi kaasu pohjassa, ni varmasti näkyy jo kulkupuolessa.

                Ootko ajanu pelkästään e98:lla, vai ootko viinaa laittanu sekaan?

                MHDllä on tuo e40 ohjelma, mutta toimineeko miten stage1 ja stage2 jos viinaa tankissa vaikka 30%? Omalla kylällä ei oo e85:sta, mutta välillä tulee sitä tankkailtua kun asema osuu kohdalle.
                Last edited by bemmeri; 13-05-2016, 09:09.
                EVERYTHING | WORKS

                Comment

                • P33P33
                  Bimmer Rookie
                  • Dec 2015
                  • 181
                  • Kellokoski

                  Tuossa pari logia. molemmissa jo DPt vaihettu mutta vakio cooleri edelleen. Ja tais olla aika viileillä keleillä otettu logit. Molempien flasheja tullu aika paljo muokkailtua omin päin ja tuolta ne suunnilleen tällä hetkellä näyttää. Tuo 98 logi ei oo paras mahollinen mutta kyllä tolla pitäs plus 400hv irrota. Penkkiin en oo viel kerenny.

                  98 logi


                  e50 logi
                  -Imukanavien putsaukset pähkinäpuhalluksella ja n54, n55, s55, b58, s58 ja s63 custom softat(Map switch ja flex fuel) MHDn kautta. Onnistuu myös n54 turbojen vaihdot yms. www.pperformance.fi

                  Comment

                  • P33P33
                    Bimmer Rookie
                    • Dec 2015
                    • 181
                    • Kellokoski

                    Originally posted by bemmeri View Post
                    Ootko ajanu pelkästään e98:lla, vai ootko viinaa laittanu sekaan?

                    MHDllä on tuo e40 ohjelma, mutta toimineeko miten stage1 ja stage2 jos viinaa tankissa vaikka 30%? Omalla kylällä ei oo e85:sta, mutta välillä tulee sitä tankkailtua kun asema osuu kohdalle.
                    Jos on 30% tankissa tuolla e40% flashilla ni varmaan tulee nakutusta, uskoisin ja ajotusta se rupee korjailemaan, varmaan aika nykivä täyskaasuveto luvassa.
                    -Imukanavien putsaukset pähkinäpuhalluksella ja n54, n55, s55, b58, s58 ja s63 custom softat(Map switch ja flex fuel) MHDn kautta. Onnistuu myös n54 turbojen vaihdot yms. www.pperformance.fi

                    Comment

                    • Xavier
                      Bimmer Rookie
                      • Mar 2006
                      • 108
                      • Helsinki

                      Termos, olisi suunnitteluissa upgreidata turbot N54 koneiseen 335i:n. Harkinnassa olisi RB:n vermeet. Itselle on vaan hieman utopiaa nuo bundle optionit mitä tuolla sivulla on tarjolla:

                      http://www.rbturbo.com/products/335i/rbn54335lhd

                      Mitä eroa noilla vaihtoehdoilla on ja millä kannattaisi lähteä liikenteeseen, hinta ei ole kynnyskysymys. Toki muutkin turbovaihtoehdot voivat tulla kyseeseen.

                      Nykyiset modit ovat JB4, katittomat DP:t ja isompi välijäähdytin (etanolia olen käyttänyt 35% sekoituksella). Joten turbo lienee ihan järkevä jatkumo näihin modeihin?

                      Comment

                      • brainsurgery
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2011
                        • 1355
                        • Helsinki

                        Originally posted by Xavier View Post
                        Termos, olisi suunnitteluissa upgreidata turbot N54 koneiseen 335i:n. Harkinnassa olisi RB:n vermeet. Itselle on vaan hieman utopiaa nuo bundle optionit mitä tuolla sivulla on tarjolla:

                        http://www.rbturbo.com/products/335i/rbn54335lhd

                        Mitä eroa noilla vaihtoehdoilla on ja millä kannattaisi lähteä liikenteeseen, hinta ei ole kynnyskysymys. Toki muutkin turbovaihtoehdot voivat tulla kyseeseen.

                        Nykyiset modit ovat JB4, katittomat DP:t ja isompi välijäähdytin (etanolia olen käyttänyt 35% sekoituksella). Joten turbo lienee ihan järkevä jatkumo näihin modeihin?
                        Ennen uusia turboja tarvit uuden tehokkaamman matalapainebensapumpun ja korkeapainepuolelle metanolit/TBI/PI. Muuten noista isommista turboista ei juurikaan ole hyötyä, kun soppa loppuu kesken.

                        Comment

                        • Veeksi
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2003
                          • 2177
                          • Kuopio

                          Voihan sitä aina käyttää aggressiivisempia karttoja kuin mitä tunerit suosittelee. Kyllä se auto niillä toimii, mutta jokainen pohtikoot omalla kohdallaan onko se viisasta.

                          Mikää softa tai boksi ei mittaa pakopaineita ja tee mitään säätöjä sen suhteen onko siellä liikaa painetta vai ei. Ne turbot vaan hajoaa nopeammin.

                          Vähän sama homma välijäähyn kanssa. Jos ostaa heikon jäähyn tai ajaa vakiolla niin se on oma valinta. Ennakot säätyy mitä säätyy mutta siksi siellä on eri softat, että raja niissäkin tulee vastaan. Tottakai ajotapakin vaikuttaa. Ei ne ahtoilmat yhden vaihteen läpi vetämisessä vielä kauheasti nouse, mutta sitä voi miettiä sit aina seuraavalla vaihteelle siirtyessä että vieläkö kiinnostaa kaasuttaa.
                          BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
                          BMW E63 630iA '05

                          Comment

                          • larippa
                            Bimmer Rookie
                            • Jun 2015
                            • 110
                            • hki

                            413hp koneelta antoi allekirjoituksen auto MAP 5:sella Motorbitin rullilla. Oli vähän tekniikkamurheita kummassakin päässä, oma läppäri kaatu juuri kun aloin loggaamaan ja dynottajan läppäri sekoili käyrät johonkin hevonkuuseen ja niitä en saanut mukaan. Myöskään vääntöä ei huomattu katsoa. Hyvää palvelua kuitenkin liikkeeltä, sillä sain mittauksen ilmaiseksi tuon käyrien puuttumisen takia.


                            https://www.youtube.com/watch?v=B8O7GWW3hXQ Turha video vedosta
                            Last edited by larippa; 27-05-2016, 21:12.
                            e90 335i AT
                            JB4, MHD race flash E45, VRSF DP

                            Comment

                            • brainsurgery
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2011
                              • 1355
                              • Helsinki

                              Originally posted by larippa View Post
                              413hp antoi allekirjoituksen auto Motorbitin rullilla. Oli vähän tekniikkamurheita kummassakin päässä, oma läppäri kaatu juuri kun aloin loggaamaan ja dynottajan läppäri sekoili käyrät johonkin hevonkuuseen ja niitä en saanut mukaan. Myöskään vääntöä ei huomattu katsoa. Hyvää palvelua kuitenkin liikkeeltä, sillä sain mittauksen ilmaiseksi tuon käyrien puuttumisen takia. Pitää vielä tarkastaa Motorbitiltä, että miten tuo teholukema on laskettu.

                              P33P33 onkin menossa tänään samaan lafkaan ja katsotaan mitä sieltä tulee hiukan korkeemmilla ahdoilla, mutta samoilla vireillä :think
                              Milläs ahdoilla ajelit?

                              Comment

                              • larippa
                                Bimmer Rookie
                                • Jun 2015
                                • 110
                                • hki

                                17-18 psi kadulla ahtaa, varmaankin dynossa ahtoi samat.
                                Käyn ottamassa joskus tässä kesällä uuden vedon vielä.

                                Tässä logi ennen dynoa




                                Originally posted by brainsurgery View Post
                                Milläs ahdoilla ajelit?
                                e90 335i AT
                                JB4, MHD race flash E45, VRSF DP

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎