Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW 335 Ci viritys?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • suppari
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2006
    • 4049
    • Turku

    Originally posted by böntti View Post
    Joo kyllä se putken pituus vaikuttaa virtausvastukseen mutta se on toinen juttu että onko sillä mitään käytännön merkitystä.
    Virtausnopeus ainoastaan muuttuu, ja tässä tapauksessa järjelläkin ajatellen niin sillä ei ole merkitystä..
    sigpic
    P:0409699000

    JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
    tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
    huollot/korjaukset!

    BMW E&F sarjaan.
    Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
    8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
    AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

    Comment

    • böntti
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2011
      • 2857
      • Tampere

      Jos nyt vielä vähän hiuksia haljotaan niin virtausnopeus muuttuu juurikin virtausvastuksen kasvamisen vuoksi. Ei sillä silti edelleenkään ole mitään merkitystä. End of discussion....???
      -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
      -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
      -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
      -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

      -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

      Comment

      • bemmeri
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2006
        • 4181

        Kuinka paksua tuo silikoniletku on? Voisi jo valmiiksi ostaa nuo letkun pätkät.
        Tilasin kiinasta tuollaisen burgerin kopion, mutta letkuja ei tule mukana.

        EVERYTHING | WORKS

        Comment

        • Tommix
          BTCF Member
          • Dec 2006
          • 5429
          • S:t Karins

          Kannattaa odottaa että kiinapurkki on kotona. Silloin selviää letkukoko, ei ole nimittäin välttämättä sama kuin tuo burgerin kipon. Voin letkut irrottaa kannusta ja mitata illalla. Ellei joku ehdi ensin.
          Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
          Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
          ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
          Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

          Comment

          • bemmeri
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2006
            • 4181

            Originally posted by Tommix View Post
            Kannattaa odottaa että kiinapurkki on kotona. Silloin selviää letkukoko, ei ole nimittäin välttämättä sama kuin tuo burgerin kipon. Voin letkut irrottaa kannusta ja mitata illalla. Ellei joku ehdi ensin.


            Kuvissa kyllä näyttää hyvin samalle kuin Burgerin vastaava. Ilman letkuja n. $100 halvempi kun ei tuu posteja kiinasta. Saa nähdä tuleeko myös ilman, että jää tulliin. Nykyään Alin tavarat tulleet Viron tai Hollannin kautta.
            EVERYTHING | WORKS

            Comment

            • bemmeri
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2006
              • 4181

              On tuo burgerin kopio oil cats can ollu jonkin aikaa kiinni. Reilun 1000km on ajettu ja ei ole mitään pöntön pohjalla. :think

              Letkut on kyllä kytketty burgerin ohjeen mukaan ja kikkare on aivan samanlainen, paitsi ilman burgerin logoa.



              Toinen juttu, en kattonu niin tarkasti kun purin osia, niin öljyn jäähdyttimen "termostatin" kasausjärjestys askarruttaa. Meneehän se jousi eka sinne perille ja sitten se hylsy/tappi? Osat käy kummin perin vaan, mutta järkeilin että jousi ensin ja sitten se toinen osa.
              Alkuperäinen osa siis kyseessä.
              Pitäis varmaan seuraavalla kerralla tehdä ilman asennusolusia...
              Last edited by bemmeri; 23-10-2015, 17:57.
              EVERYTHING | WORKS

              Comment

              • Blitz
                BTCF Member
                • Apr 2003
                • 260
                • Helsinki

                Originally posted by bemmeri View Post
                On tuo burgerin kopio oil cats can ollu jonkin aikaa kiinni. Reilun 1000km on ajettu ja ei ole mitään pöntön pohjalla. :think

                Letkut on kyllä kytketty burgerin ohjeen mukaan ja kikkare on aivan samanlainen, paitsi ilman burgerin logoa.



                Toinen juttu, en kattonu niin tarkasti kun purin osia, niin öljyn jäähdyttimen "termostatin" kasausjärjestys askarruttaa. Meneehän se jousi eka sinne perille ja sitten se hylsy/tappi? Osat käy kummin perin vaan, mutta järkeilin että jousi ensin ja sitten se toinen osa.
                Alkuperäinen osa siis kyseessä.
                Pitäis varmaan seuraavalla kerralla tehdä ilman asennusolusia...
                Ei sinne OCC:n pohjalle paljoa välttämättä kerry. On ihan normaalia, että 1000km jälkeen ei ole mitään. Riippuu aika paljon kaasujalasta.

                Joo, jousi ensin pohjalle ja sitten hylsy.
                X35i N54 imuventtiilien pähkinäpuhallukset
                YV:llä lisätietoja

                Ex. E92 335i MOTIV 900 Single turbo
                996 Turbo X50
                500whp.net

                Comment

                • bemmeri
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2006
                  • 4181

                  Originally posted by Blitz View Post
                  Ei sinne OCC:n pohjalle paljoa välttämättä kerry. On ihan normaalia, että 1000km jälkeen ei ole mitään. Riippuu aika paljon kaasujalasta.

                  Joo, jousi ensin pohjalle ja sitten hylsy.
                  En uskaltanu enää eilen kasata osia. Tänään kun uusin silmin katsoi, niin kyllähän se jousi kuuluu sinne perälle ja luisti sulkee/aukoo sitä apparin puolen linjaa öljyjäähylle. Vaihdoin tiivisteet, kun öljyä mehi välistä.

                  Oon kyllä kenkää antanu, yms. Lisäksi aika paljon tulee pätkäajoa ja öljyt ei kerkeä lämmetä. Kylmillä ilmoilla oli hieman majoneesia öljykorkissa, mutta se hävisi sitten kun ajoi pitemmän lenkin.

                  Imusarjaa jouduin raottamaan, että sain öljynsuodattimen rungon pultin auki. Aika kökköiset imuventtiilit oli mitä pariin ekaan imukurkkuun näki, varmaan pähkinäpuhallus olisi hyvä tehdä jossain välissä. Ei kuitenkaan ollut niin pahoja, mitä joillain foorumeilla kuvia nähny.
                  EVERYTHING | WORKS

                  Comment

                  • bemmeri
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2006
                    • 4181

                    Välillä ihmetyttänyt kun bensamittaria käyttää ahtopaineen näyttönä, niin kylmällä koneella ahtaa pienillä kierroksilla jo selvästi, ei montaa psi:tä, mutta kumminkin viisari nousee herkemmin kuin lämpinänä.

                    Onko normaalia, vai onko joku vuoto esim. alipaineletkuissa, tms.? Toimii muuten hyvin ja kestää ahdot targetissa kovemmilla ahdoilla, yms.



                    Arvelin turbojen kannalta, että onko tuo kylmänä miedosti ahtaminen haitallista. Luulisin maalaisjärjellä että ei ole niin hyvä voitelu kylmillä/paksuilla öljyillä. Öljyt on 0-30 edge fst.
                    En kylmänä kovilla kierroksilla aja, mutta "ahtoviisari" nousee jo parin tuhannen paikkeilla, riippuen kuinka on kuormaa (eli kiihdytykset, yms.). En osaa sanoa oliko noin ennen jb4 asennusta, kun ei aikaisemmin ollut tietoa paineen käytöksestä.
                    EVERYTHING | WORKS

                    Comment

                    • brainsurgery
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2011
                      • 1355
                      • Helsinki

                      Originally posted by bemmeri View Post
                      Välillä ihmetyttänyt kun bensamittaria käyttää ahtopaineen näyttönä, niin kylmällä koneella ahtaa pienillä kierroksilla jo selvästi, ei montaa psi:tä, mutta kumminkin viisari nousee herkemmin kuin lämpinänä.

                      Onko normaalia, vai onko joku vuoto esim. alipaineletkuissa, tms.? Toimii muuten hyvin ja kestää ahdot targetissa kovemmilla ahdoilla, yms.



                      Arvelin turbojen kannalta, että onko tuo kylmänä miedosti ahtaminen haitallista. Luulisin maalaisjärjellä että ei ole niin hyvä voitelu kylmillä/paksuilla öljyillä. Öljyt on 0-30 edge fst.
                      En kylmänä kovilla kierroksilla aja, mutta "ahtoviisari" nousee jo parin tuhannen paikkeilla, riippuen kuinka on kuormaa (eli kiihdytykset, yms.). En osaa sanoa oliko noin ennen jb4 asennusta, kun ei aikaisemmin ollut tietoa paineen käytöksestä.
                      Samaa ongelmaa on ollut muillakin JB4 käyttäjillä. Kylmällä koneella ahtaa välillä niin, että pistää vikatilaan yliahdon takia.

                      Comment

                      • bemmeri
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2006
                        • 4181

                        Originally posted by brainsurgery View Post
                        Samaa ongelmaa on ollut muillakin JB4 käyttäjillä. Kylmällä koneella ahtaa välillä niin, että pistää vikatilaan yliahdon takia.
                        Ei oo yliahdoille menny. En oo kylläkään kylmällä koneella edes kokeillu sen reilummin polkaista.
                        EVERYTHING | WORKS

                        Comment

                        • brainsurgery
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2011
                          • 1355
                          • Helsinki

                          Originally posted by bemmeri View Post
                          Ei oo yliahdoille menny. En oo kylläkään kylmällä koneella edes kokeillu sen reilummin polkaista.
                          Oletko logannut vai mistä tiedät? Muillakin ongelma esiintyy nimenomaan osakaasulla.

                          Comment

                          • bemmeri
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2006
                            • 4181

                            Originally posted by brainsurgery View Post
                            Oletko logannut vai mistä tiedät? Muillakin ongelma esiintyy nimenomaan osakaasulla.
                            En kylmänä ole logia kattonu. Juu, nyt hokasin, mitä yliahdolla meinasit. Mielsin sen ensiksi vaan maksimiahtorajan ylitykseen. Vähän hitaalla pyörii pääkoppa näin la aamuna...
                            EVERYTHING | WORKS

                            Comment

                            • brainsurgery
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2011
                              • 1355
                              • Helsinki

                              Originally posted by bemmeri View Post
                              En kylmänä ole logia kattonu. Juu, nyt hokasin, mitä yliahdolla meinasit. Mielsin sen ensiksi vaan maksimiahtorajan ylitykseen. Vähän hitaalla pyörii pääkoppa näin la aamuna...


                              Tuossa yhdellä kaverilla pyytää 0-1psi ja välillä ahtaa 8-9psi kylmällä koneella, kun ajelee sunnuntaisin kirkkoon. Lämpimällä koneella ei ole ongelmia.

                              Comment

                              • yarski
                                BTCF Member
                                • Sep 2013
                                • 311
                                • Rauma

                                Originally posted by brainsurgery View Post

                                Tuossa yhdellä kaverilla pyytää 0-1psi ja välillä ahtaa 8-9psi kylmällä koneella, kun ajelee sunnuntaisin kirkkoon. Lämpimällä koneella ei ole ongelmia.
                                Hep, ilmoittaudun ja vahvistan että näin on. Saatanan ärsyttävä juttu eikä auta vaikka miten säätäisi jb asetuksia.
                                Tulee siis ilmi uusimmilla firmwareilla, 31.x oon kokeillut ainakin .4 5 ja 7 ja kaikilla sama. Nyt on fw30 käytössä ja sillä ei ole tuota ongelmaa.
                                Bemmeri, mikä firmware sulla on jb4:ssa ?
                                G26 i4 M50 supercharged
                                ex: F36 440i xdrive msport
                                ex: E91 335 lci xdrive msport

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎