Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW 335 Ci viritys?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pohjoisen Poika
    Bimmer Fanatic
    • May 2014
    • 464
    • Lappi

    Originally posted by Xavier View Post
    Termos, olisi suunnitteluissa upgreidata turbot N54 koneiseen 335i:n. Harkinnassa olisi RB:n vermeet. Itselle on vaan hieman utopiaa nuo bundle optionit mitä tuolla sivulla on tarjolla:

    http://www.rbturbo.com/products/335i/rbn54335lhd

    Mitä eroa noilla vaihtoehdoilla on ja millä kannattaisi lähteä liikenteeseen, hinta ei ole kynnyskysymys. Toki muutkin turbovaihtoehdot voivat tulla kyseeseen.

    Nykyiset modit ovat JB4, katittomat DP:t ja isompi välijäähdytin (etanolia olen käyttänyt 35% sekoituksella). Joten turbo lienee ihan järkevä jatkumo näihin modeihin?
    Bensapumppu ja tbi on tosiaan hyvä hankki samalla/ensin. Saattaa olla täällä Suomessakin saatavilla.
    CP menee myös vaihtoon. Ei kestä muoviosat painetta.

    Comment

    • Pohjoisen Poika
      Bimmer Fanatic
      • May 2014
      • 464
      • Lappi

      Originally posted by larippa View Post
      17-18 psi kadulla ahtaa, varmaankin dynossa ahtoi samat.
      Käyn ottamassa joskus tässä kesällä uuden vedon vielä.

      Tässä logi ennen dynoa
      http://datazap.me/u/larii/log-1463831138
      Samalla ahtopaineella saa 50hv enemmän vaihtamalla putkiston ja korkea oktaanisella polttoaineella. 458hv itsellä oli jo 17,7psi paineella (maksimi tehon kohdalla vielä 1psi vähemmän). Käytännössä matanoli /tbi että viilentää samalla tuon ahtoilman ja kestää laittaa E85:sta +70%. Välijäähdyttimellä ei penkissä ole mitään vaikutusta. Tiellä paljonkin.

      Comment

      • bemmeri
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2006
        • 4181

        Tarviiko e90:stä ottaa puskuria pois coolerin vaihdossa? Joutuuko kuinka leikkelemään muoveja, tms Wagnerin evo2 asennuksessa? Ei näköjään ollu asennusohjeita mukana, vaikka simppelihän tuo vaihto on, mutta olisi nähny mistä tarvii leikata, yms.

        Edit. Oli siellä paketin pohjalla ohjeet/takuupaperit. Käsketään poistamaan etupuskuri. Pitääpä kohta lähtee tutkailemaan tuota hommaa.

        Edit2.
        Sinnehän tuo sujahti.
        Suurin pähkäilyn aihe oli, kuinka oem s-putki mahtuu pois sieltä ahtaasta välistä. Aikani pyörittelin, mutta ei mahtunut, piti sitten nappasta pois se muovikiinnike siitä putken kyljestä ja sitten sopi tulemaan hyvin.
        Ei tarvinnu puskuria irroittaa. Ilmanohjaimen muoveja piti hieman leikata että mahtuu tuo uusi cooleri. Testi jääkin huomiselle, kun asennuskaljoja tuli hörpittyä...
        Last edited by bemmeri; 28-05-2016, 12:51.
        EVERYTHING | WORKS

        Comment

        • P33P33
          Bimmer Rookie
          • Dec 2015
          • 181
          • Kellokoski

          Originally posted by Pohjoisen Poika View Post
          Samalla ahtopaineella saa 50hv enemmän vaihtamalla putkiston ja korkea oktaanisella polttoaineella. 458hv itsellä oli jo 17,7psi paineella (maksimi tehon kohdalla vielä 1psi vähemmän). Käytännössä matanoli /tbi että viilentää samalla tuon ahtoilman ja kestää laittaa E85:sta +70%. Välijäähdyttimellä ei penkissä ole mitään vaikutusta. Tiellä paljonkin.

          Näin itekin luulin ettei välijäähdytin vaikuta mitään penkissä, mutta ei sitä kannata orkkiksellakaan yrittää yli 25 asteen päivänä. Wagneri oottaa jo hyllyssä ja tarkotus oli verrata tosiaan larin kanssa jb4:sen ja pelkän flashin eroja samoilla modeilla muuten. Mulla ahtoja (yli 21 psi) sen verran enemmän, että nostaa ahtolämmöt entisestään korkeemmalle. maksimi ahtolämmöt dynossa 110-120 astetta, jonka takia sytkäennakot romahti sinne 0-5 asteen korville. 757nm @2900 ja 404hp @ 4100. Väännöt lähtee romahtamaan tuon 4100 rpm jälkeen ja logissa näkyy lämpöjen nousu ja ennakoiden romahdus. Pienemmillä ahdoilla ois varmasti saanu paremman tuloksen ja huipputehon sinne oikeelle kierrosalueelle, kun ahtolämmöt ois ollu inhimillisemmät. No seuraava yritys wagnerilla ja inleteillä ja valmiiks viileemmällä ilmalla ni ei tarvii jossitella enempää.
          -Imukanavien putsaukset pähkinäpuhalluksella ja n54, n55, s55, b58, s58 ja s63 custom softat(Map switch ja flex fuel) MHDn kautta. Onnistuu myös n54 turbojen vaihdot yms. www.pperformance.fi

          Comment

          • Tommix
            BTCF Member
            • Dec 2006
            • 5419
            • S:t Karins

            Tästä pitää avaa uusi topicci kun 1000 on täynnä. Otsikon voisi samalla muuttaa BMW 335i viritys tai BMW N54 viritys?
            Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
            Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
            ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
            Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

            Comment

            • larippa
              Bimmer Rookie
              • Jun 2015
              • 110
              • hki

              N54
              e90 335i AT
              JB4, MHD race flash E45, VRSF DP

              Comment

              • Betrayer123
                Newbiemmer
                • Jul 2016
                • 5
                • hollola

                ...

                Taas kasa tyhmiä kysymyksiä tyhmältä...Elikkäs Sopiiko kysyä perustietoa 335i vaikka vähän off topit meneekin...olen ostamassa juuri 07 manuaalia 137k km. Toisena 110k km automaatti. Automaatissa vetopyörästön öljyvuoto, korjaavat kyllä mutta ootteko kuullut vastaavista? Ohjelmointi tulee autoon, ehkä jb4. Katsotaan. Mites tuossa autossa äänet noin vakiona ilman downpipejä.? Perus viat olen pääpuolin kahtellut...

                Comment

                • Betrayer123
                  Newbiemmer
                  • Jul 2016
                  • 5
                  • hollola

                  Originally posted by Betrayer123 View Post
                  Taas kasa tyhmiä kysymyksiä tyhmältä...Elikkäs Sopiiko kysyä perustietoa 335i vaikka vähän off topit meneekin...olen ostamassa juuri 07 manuaalia 137k km. Toisena 110k km automaatti. Automaatissa vetopyörästön öljyvuoto, korjaavat kyllä mutta ootteko kuullut vastaavista? Ohjelmointi tulee autoon, ehkä jb4. Katsotaan. Mites tuossa autossa äänet noin vakiona ilman downpipejä.? Perus viat olen pääpuolin kahtellut...
                  Ja sitähän ei mahdollisista vaurioista osaa sanoa ennenkun huollettu...eniten mietityttää tuo että onko noilla km yleinenkin "perusvika"

                  Lisää tyhmiä kysymyksiä...eli täältä lukenut tuosta jb4 ja ilmeisesti ei pitäisi olla vaikea asentaa. Eri mappejahan tuossa on ja mietinkin onko tuo ihan helppo käyttää ns arkiajossa, ilman säätöjä tai miettimistä ahtopaineista. Eli helppokäyttöisyyttä haetaan. Kuullut paljon kehuja ja aika edullinenkin näyttäs olevan...

                  Comment

                  • hoikkas
                    BTCF Member
                    • Oct 2005
                    • 1579
                    • TURKU

                    Blitz nimimerkki on sellainen kaveri, jonka kautta kannattaa itseasiassa nää kaikki hoitaa. Ota yhteyttä siihen kaveriin ja sano että tahdot helpot käyttöautomaiset 420hv niin hän kertoo sulle mitä kannattaa hankkia tasan tarkkaan Osat, asennukset ja neuvot saat sieltä. Jos asut Hollolassa, niin sieltä pyyhkii sukkelaan Helsinkiin missä Blitz toimii...

                    Mutta juuri niin, tulpat ja puolat vaihtoon, JB4 ja USB kitti myös, jotta saa logattua että kaikki ok ja myös tarkkailtua kaikkea kivaa että tarpeellista. Sitten dp:t myös vaihtoon sekä ehkä ne DCI tötteröt kanssa. Näillä onkin sitten kiva ja helppo cruisailla 420-430hv tehoilla. Eikä tarvi vaihtaa karttoja tms. jos pitää vaikka map5 paikallaan joka on ehkä yksi monikäyttöisimmistä kartoista noilla modeilla

                    Mutta pieni lisä siihen ja metanolit kiinni jolla saa sitten jo imulämpöjä kuriin ja tehoa lisää myös! Sellainen löytyy minulta, vielä toistaiseksi
                    BMW i4M50

                    Comment

                    • Tommix
                      BTCF Member
                      • Dec 2006
                      • 5419
                      • S:t Karins

                      Originally posted by Betrayer123 View Post
                      Toisena 110k km automaatti. Automaatissa vetopyörästön öljyvuoto, korjaavat kyllä mutta ootteko kuullut vastaavista?
                      Tyyppivikana näissä automaateissa on sähköjen läpivientipistokkeen vuoto. Osa on halpa, mutta vaihdettaessa pitää laatikosta lasjea öljyt ulos ja pohja irti.
                      Eli tämä osa:

                      Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                      Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                      ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                      Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                      Comment

                      • Viljo540
                        Bimmer Rookie
                        • Apr 2012
                        • 55
                        • KPO

                        Originally posted by P33P33 View Post
                        Näin itekin luulin ettei välijäähdytin vaikuta mitään penkissä, mutta ei sitä kannata orkkiksellakaan yrittää yli 25 asteen päivänä. Wagneri oottaa jo hyllyssä ja tarkotus oli verrata tosiaan larin kanssa jb4:sen ja pelkän flashin eroja samoilla modeilla muuten. Mulla ahtoja (yli 21 psi) sen verran enemmän, että nostaa ahtolämmöt entisestään korkeemmalle. maksimi ahtolämmöt dynossa 110-120 astetta, jonka takia sytkäennakot romahti sinne 0-5 asteen korville. 757nm @2900 ja 404hp @ 4100. Väännöt lähtee romahtamaan tuon 4100 rpm jälkeen ja logissa näkyy lämpöjen nousu ja ennakoiden romahdus. Pienemmillä ahdoilla ois varmasti saanu paremman tuloksen ja huipputehon sinne oikeelle kierrosalueelle, kun ahtolämmöt ois ollu inhimillisemmät. No seuraava yritys wagnerilla ja inleteillä ja valmiiks viileemmällä ilmalla ni ei tarvii jossitella enempää.
                        Jumalauta miten hyvät väännöt!Ja varsinkin että jo 2900 kohdalla!!Herra siunaa että saattaa kelata isolla vaihteella vauhtia!
                        Sen oon pistäny merkille et ku porukka hakee tehoja aina vaan,mutta vääntökäyrä on se mitä pitäs enemmänkin tarkkailla.Jos te tehoja haluatte niin säätäkää se moottori antamaan huippuvääntö korkeammilta kierroksilta,ja tehoa tulee.
                        Koska teho=vääntö x kierrokset,jonka varmaan kyllä tiesittekin.Mutta mitä korkeammilta kierroksilta huippuvääntö tulee,sitä enemmän on myös tehoa.


                        Ps.Herra nimim. Bemmeri,sun autos on ilmeisesti myynnissä?Oon sitä vähä katellu "sillä silmällä" et jos haluat voit YV:llä pommittaa mua vaikka jonkinlaisilla myyntipuheilla
                        Sieg Nature!

                        -2003 e39 touring 525 iA msport- "mustanvärinen"

                        -2001 e39 touring iA 525- "musta"
                        -1998 Zetor 7431-
                        -1989 w124 230-
                        -1972 El Camino 383cid-
                        -1974 Tunturi pappa puch- "Black Pappa"
                        -1969 Amazon b20- "Amazzingsson"

                        Comment

                        • Tommix
                          BTCF Member
                          • Dec 2006
                          • 5419
                          • S:t Karins

                          Originally posted by P33P33 View Post
                          Näin itekin luulin ettei välijäähdytin vaikuta mitään penkissä, mutta ei sitä kannata orkkiksellakaan yrittää yli 25 asteen päivänä. Wagneri oottaa jo hyllyssä ja tarkotus oli verrata tosiaan larin kanssa jb4:sen ja pelkän flashin eroja samoilla modeilla muuten. Mulla ahtoja (yli 21 psi) sen verran enemmän, että nostaa ahtolämmöt entisestään korkeemmalle. maksimi ahtolämmöt dynossa 110-120 astetta, jonka takia sytkäennakot romahti sinne 0-5 asteen korville. 757nm @2900 ja 404hp @ 4100. Väännöt lähtee romahtamaan tuon 4100 rpm jälkeen ja logissa näkyy lämpöjen nousu ja ennakoiden romahdus. Pienemmillä ahdoilla ois varmasti saanu paremman tuloksen ja huipputehon sinne oikeelle kierrosalueelle, kun ahtolämmöt ois ollu inhimillisemmät. No seuraava yritys wagnerilla ja inleteillä ja valmiiks viileemmällä ilmalla ni ei tarvii jossitella enempää.
                          Originally posted by Viljo540 View Post
                          Jumalauta miten hyvät väännöt!Ja varsinkin että jo 2900 kohdalla!!Herra siunaa että saattaa kelata isolla vaihteella vauhtia!
                          Sen oon pistäny merkille et ku porukka hakee tehoja aina vaan,mutta vääntökäyrä on se mitä pitäs enemmänkin tarkkailla.Jos te tehoja haluatte niin säätäkää se moottori antamaan huippuvääntö korkeammilta kierroksilta,ja tehoa tulee.
                          Koska teho=vääntö x kierrokset,jonka varmaan kyllä tiesittekin.Mutta mitä korkeammilta kierroksilta huippuvääntö tulee,sitä enemmän on myös tehoa.
                          Tämä järjetön vääntöpiikki noin alhaisia kierroksilla on tuttu kaikilla vakio virisoftilla ja vakioturboilla ajaville. Helvetillinen aasinpotku 3000:ssa. Ja myrkkyä automaatille sekä kytkimelle manuaalissa. Vakioahtimissa ei vaan ilmamäärän tuotto riitä enää 4500 rpm:n jälkeen.
                          Moottorin softaa räpläämällä saadaan vääntökäyrästä järkevämpi. Ja hybridiahtimilla veto vain kasvaa kierrosten kasvaessa. Itse olen tämän todennut kun ensin oli "kaikki irti vakioturboista" ja nykyään hybriditurbot + customisofta.
                          Paljon miellyttävämpi käytös nykyään vaikka tehoa on 150 hv enemmän. Ja vääntö on sama 750 Nm kuin 450 heppaisena.
                          Last edited by Tommix; 13-07-2016, 09:51.
                          Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                          Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                          ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                          Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                          Comment

                          • Pohjoisen Poika
                            Bimmer Fanatic
                            • May 2014
                            • 464
                            • Lappi

                            Tommix mukaillen. Kyllä näissä vehkeissä taidetaan jo ennemmin rajoittaa vääntöä matalille normi käyttökierroksille. Sinne ylös toki otetaan vääntöä (=lue tehoa) niin paljon kuin vain tulee.

                            Comment

                            • hoikkas
                              BTCF Member
                              • Oct 2005
                              • 1579
                              • TURKU

                              Originally posted by Pohjoisen Poika View Post
                              Tommix mukaillen. Kyllä näissä vehkeissä taidetaan jo ennemmin rajoittaa vääntöä matalille normi käyttökierroksille. Sinne ylös toki otetaan vääntöä (=lue tehoa) niin paljon kuin vain tulee.
                              Juuri niin kuin Tommix ja Pohjoisen poika kirjoitti. Itselläkin vääntöä rajoitettiin matalemmille kierroksille, vaikka tehoa oli jotain + reippaasti yli 500hv. Omaa flashiä hieroi juurikin sama Ranskalainen kuin Tommixillakin
                              BMW i4M50

                              Comment

                              • Tommix
                                BTCF Member
                                • Dec 2006
                                • 5419
                                • S:t Karins

                                Just näin, customisoftalla teho tulee ulos täysin lineaarisesti kierrosten kasvaessa.
                                Auton hallinta on paljon helpompaa.
                                Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                                Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                                ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                                Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎