Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW 335 Ci viritys?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tommix
    BTCF Member
    • Dec 2006
    • 5419
    • S:t Karins

    Originally posted by bemmeri View Post
    Onko noissa Inleteissä oikeesti noin iso ero, mitä osa myyjistä ilmoittaa? 10hp-30hp lupailevat. Esim. tuossa +27hp


    BMS olisi halvin ja usealla käytössä. Mutta mites nuo muut, millä olisi eniten vastetta rahalle?
    En tässä vaiheessa kuumalle puolelle alkaisi siirtämään, vaikka tuntuukin olevan suuri vaikutus etenkin yläkierroksilla. Ei ole vielä välijäähyä ja metanolijuttuja tuskin tulee. Tarkoitus olisi 400-420 paikkeilla pysytellä, jos ei nälkä kasva syödessä.
    400 heppaan pääsee vakiosuodatimellakin. Tämän jälkeen alkaa ahistaa. Kyllä nuo auttaa 400 hv:n jälkeen.
    Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
    Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
    ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
    Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

    Comment

    • ASDTurku
      Bimmer Rookie
      • Dec 2013
      • 145
      • Turku

      Originally posted by Tommix View Post
      400 heppaan pääsee vakiosuodatimellakin. Tämän jälkeen alkaa ahistaa. Kyllä nuo auttaa 400 hv:n jälkeen.
      En kyllä huomannut vakio ilmafiltterillä ja välijäähdyttäjän ja moottorin välisellä
      ahtoputkella mitään eroa 560hp teho tasolla. Nyt ahtoputki ja dumpit vaihdettu ei mitään eroa. Yli ahoa pukkaa..

      Comment

      • Tommix
        BTCF Member
        • Dec 2006
        • 5419
        • S:t Karins

        Originally posted by ASDTurku View Post
        En kyllä huomannut vakio ilmafiltterillä ja välijäähdyttäjän ja moottorin välisellä
        ahtoputkella mitään eroa 560hp teho tasolla. Nyt ahtoputki ja dumpit vaihdettu ei mitään eroa. Yli ahoa pukkaa..
        Vakioahtimilla?
        Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
        Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
        ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
        Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

        Comment

        • Pohjoisen Poika
          Bimmer Fanatic
          • May 2014
          • 464
          • Lappi

          Inletit ja ilmanputsarit on kaksi täysin eri asiaa.
          Inletit eli turbojen ja ilmanputsarien välisien putkien vaihdolla on merkittävä vaikutus. Tosin oma kohtaista kokemusta ei ole, ihan vielä.
          Välijäähdyttimen ja ahtoputkien vaihtamisella ei ole merkittävää tehoeroa. Ahtoilman viilenemisen teho ero vaikuttaa vasta usean vaihteen kiihdytyksessä.
          Ahtoputki vaihdetaan lähinnä koska orkkis muovinen ei kestä isompia paineita.
          Jb4 map2 kanssa ei huomannut mitään eroa ilmanputsarien vaihdossa.

          ASDTurku: miten olette saaneet bensan riittämään? Missä tehoissa nykyisin mennään?

          Comment

          • miyli
            BTCF Member
            • Dec 2008
            • 2089
            • Naantali

            Originally posted by Pohjoisen Poika View Post
            Inletit ja ilmanputsarit on kaksi täysin eri asiaa.
            Inletit eli turbojen ja ilmanputsarien välisien putkien vaihdolla on merkittävä vaikutus. Tosin oma kohtaista kokemusta ei ole, ihan vielä.
            Välijäähdyttimen ja ahtoputkien vaihtamisella ei ole merkittävää tehoeroa. Ahtoilman viilenemisen teho ero vaikuttaa vasta usean vaihteen kiihdytyksessä.
            Ahtoputki vaihdetaan lähinnä koska orkkis muovinen ei kestä isompia paineita.
            Jb4 map2 kanssa ei huomannut mitään eroa ilmanputsarien vaihdossa.

            ASDTurku: miten olette saaneet bensan riittämään? Missä tehoissa nykyisin mennään?
            Ei taida olla kuin kahdessa N54 Suomessa tällä hetkellä turbojen inletit vaihdettu isompiin ja omakohtaisesta kokemuksella voin sanoa että yläkierroksilla alkuperäisillä turboilla ahtaa 2-3 psi enemmän kuin vakioilla inleteillä eli turbosta tulevat imuputket ilmansuodattimille vaihdettu 2,5 tuumaisiksi ja jätetty kuumalle puolelle, eli ovat huomattavasti lyhyemmätkin kuin alkuperäiset.
            Käyttis: BMW IX3 G08 Lci Mineral Weiss Metallic
            Harraste: BMW Z4 G29 M-Sport Alpinweiss 3 "with all equipment"
            Talviprojekti: BMW E91 330ix "manual"

            Talviharraste: BMWe36 vompatti (jäärata vehje)
            Ex Harraste: BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss 534hv/803Nm



            Ex: BMW e92 335iA 600hv/719nm
            1/4 maili 11.8 / 205 km/h
            0-200km/h 11.40s
            100-200km/h 6,00s
            http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=309354

            Exät: 19 kpl BMW, 17 kpl muita mielenhäiriöitä ja 6 kpl prätkää

            Comment

            • suppari
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2006
              • 4049
              • Turku

              Ahtimet on muutenkin niin äärimmäisen pikkuruiset,että jokainen tuuma kun saadaan lisää imu ja pakopuolelle helpottaa niitä suoriutumaan tehtävästään paremmin, taaimmainen imuputki on kyllä todella keksintö. Putkien pituudella ei ole merkitystä.
              sigpic
              P:0409699000

              JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
              tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
              huollot/korjaukset!

              BMW E&F sarjaan.
              Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
              8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
              AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

              Comment

              • Veeksi
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2003
                • 2177
                • Kuopio

                Originally posted by suppari View Post
                Putkien pituudella ei ole merkitystä.
                Ei suoranaisesti, mutta käytännössä vielä ei oo sellasia pitkiä putkia N54:ään kukaan tehnyt (tai ainakaan testattu) jotka virtais läheskään yhtä hyvin kuin nuo lyhyet. Sinänsä ei tietysti ole kyse putken pituudesta vaan siitä mistä se putki joutuu tulemaan ja sen aiheuttamista muista ongelmista kuten mutkista ja jopa litistymistä (ikäänkuin alkuperäisputkessakin). Tietysti uusia inlet-sarjoja on tulossa reilusti, joten tuokin totuus ehtii vielä muuttua.
                BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
                BMW E63 630iA '05

                Comment

                • miyli
                  BTCF Member
                  • Dec 2008
                  • 2089
                  • Naantali

                  Vähän epäilen juurikin niitä valmiita pitkiä silikoni inlettejä varsinkin kun ne menee siellä koneen takana kun tila on tosiaankin rajallinen. Siellä ei ole kuin n. 30 mm tilaa joten kyllä ne silikoniputket siellä littiin menee, mut sit nähdään tuloksia kun ensimmäiset paikoillaan ja testattu. Ja varmaan niistä jotakin hyötyä on mutta onko hyöty sama kuin 2,5 tuuman lyhkäsillä. Jo turbot meinaa päivittää kuvittelisin ainakin että noi 2,5 tuuman lyhkäset olis paremmat.
                  Käyttis: BMW IX3 G08 Lci Mineral Weiss Metallic
                  Harraste: BMW Z4 G29 M-Sport Alpinweiss 3 "with all equipment"
                  Talviprojekti: BMW E91 330ix "manual"

                  Talviharraste: BMWe36 vompatti (jäärata vehje)
                  Ex Harraste: BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss 534hv/803Nm



                  Ex: BMW e92 335iA 600hv/719nm
                  1/4 maili 11.8 / 205 km/h
                  0-200km/h 11.40s
                  100-200km/h 6,00s
                  http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=309354

                  Exät: 19 kpl BMW, 17 kpl muita mielenhäiriöitä ja 6 kpl prätkää

                  Comment

                  • Pluto
                    Bimmer Enthusiast
                    • Nov 2002
                    • 1860
                    • Raisio

                    Originally posted by suppari View Post
                    Putkien pituudella ei ole merkitystä.
                    No aivan varmasti on. Tosin en osaa sanoa 300mm ja 900mm pitkän putken virtauksen eroa, mutta eroa on. Ja vielä enemmän lisääntyneet mutkat haittaa.
                    BMW F32 435d

                    Comment

                    • suppari
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2006
                      • 4049
                      • Turku

                      Originally posted by Pluto View Post
                      No aivan varmasti on. Tosin en osaa sanoa 300mm ja 900mm pitkän putken virtauksen eroa, mutta eroa on. Ja vielä enemmän lisääntyneet mutkat haittaa.
                      No ei aivan varmastikkaan ole Ainakaan tuolla 2,5" putkella.
                      sigpic
                      P:0409699000

                      JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
                      tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
                      huollot/korjaukset!

                      BMW E&F sarjaan.
                      Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
                      8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
                      AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

                      Comment

                      • Pohjoisen Poika
                        Bimmer Fanatic
                        • May 2014
                        • 464
                        • Lappi

                        Voisiko joku laittaa sen inlettien virtaustestin tänne? Siinä oli kuitenkin Vargasin inletit mukana.
                        Alkuperäistä reittiä käyttäviin saa merkittävästi isommat ilmanputsarit kiinni. Tuskin eroksi jää montaa hevosvoimaa siellä viidensadan tasossa.
                        Kohta noita penkkituloksia alkaa jenkeistä tulla.

                        Comment

                        • Pluto
                          Bimmer Enthusiast
                          • Nov 2002
                          • 1860
                          • Raisio

                          Originally posted by suppari View Post
                          No ei aivan varmastikkaan ole Ainakaan tuolla 2,5" putkella.
                          Pystyt muuttamaan fysiikan lakeja jotenkin?
                          BMW F32 435d

                          Comment

                          • suppari
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2006
                            • 4049
                            • Turku

                            Originally posted by Pluto View Post
                            Pystyt muuttamaan fysiikan lakeja jotenkin?
                            Onko sun ajatus että tuo yhden vakioahtimen läpi menevä ilma ei liiku tarpeeksi hyvin 2,5" putkessa, oli se sitten 30cm pitkä tai 90cm pitkä? Rutut ja ryssäkurvit erikseen.
                            sigpic
                            P:0409699000

                            JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
                            tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
                            huollot/korjaukset!

                            BMW E&F sarjaan.
                            Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
                            8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
                            AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

                            Comment

                            • Sallinen
                              Bimmer Rookie
                              • Apr 2010
                              • 96
                              • Kuopio

                              Kyllähän ahtoputkiston tilavuudella on myös merkitys siihen, kuinka kauan kestää ylipaine tuottaa palotilaan. 90 cm putken täyttämiseen /paineistamiseen tarvitaan kuitenkin kolminkertainen ilmamäärä verrattuna 30 cm putkeen. Tätä kait haettiin fysiikan lailla?

                              Edut: Ajatusvirhe. Nythän keskustellaan ennen ahtimia olevista putkista.
                              Last edited by Sallinen; 28-08-2015, 13:04.
                              e91 320dA xDrive -12
                              Porsche 911
                              Audi TT

                              Comment

                              • böntti
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2011
                                • 2857
                                • Tampere

                                Joo kyllä se putken pituus vaikuttaa virtausvastukseen mutta se on toinen juttu että onko sillä mitään käytännön merkitystä.
                                -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
                                -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
                                -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
                                -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

                                -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎