Announcement

Collapse
No announcement yet.

E90 eber-ongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JTP
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2008
    • 506
    • Hpj

    #31
    Originally posted by Juspa View Post
    Mihin oheisessa kuvassa oleva kytkentä (2.1) IPCU:lta kytketään? Viittaa kyllä eberin liittimeen, mutta mihin siihen se tulee?
    Itse ainakin kytkisin tuon Eberin kellolle menevän johtosarjan keltaiseen johtoon. (Kytkentäkaaviossa merkitty numerolla 2.)
    Tuohon johtoon/liittimeen Eberin oma kello / radiokaukosäädinkin antaa käynnistyssignaalin...


    Ja kytkentäkaavio löytyy tuosta linkistä
    e90 330i lci -09
    Opel Manta Gsi,yhteistä matkaa jo vuodesta -83
    Ex: e46 330d Touring M-Sport II -04

    Comment

    • Jürgen_
      Bimmer Enthusiast
      • May 2008
      • 2707
      • Mylsä

      #32
      Originally posted by JTP View Post
      Itse ainakin kytkisin tuon Eberin kellolle menevän johtosarjan keltaiseen johtoon. (Kytkentäkaaviossa merkitty numerolla 2.)
      Tuohon johtoon/liittimeen Eberin oma kello / radiokaukosäädinkin antaa käynnistyssignaalin...


      ...tai tietenkin riippuu mitä sillä kytkennällä aijotaan aikaansaada.
      Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

      Comment

      • Juspa
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2006
        • 1239
        • Pori

        #33
        Originally posted by JTP View Post
        Itse ainakin kytkisin tuon Eberin kellolle menevän johtosarjan keltaiseen johtoon. (Kytkentäkaaviossa merkitty numerolla 2.)
        Tuohon johtoon/liittimeen Eberin oma kello / radiokaukosäädinkin antaa käynnistyssignaalin...


        Ja kytkentäkaavio löytyy tuosta linkistä
        http://www.preheat.eu/uploads/images/easyTasennus.pdf
        En mä kuitenkaan sitä nyt ihan tohon laittais...

        Eli IPCU:lta lähtevistä johdoista jää vapaaksi 1mm2 mu/pu, jonka siis vetäisin eberin liittimen B1 3-pinniin, johon menee 0.5mm2 mu/pu johto. Tämähän ohjaa normaaliasennuksessa, jossa ohjataan puhallinta normaalilla releellä(2.5.7), releen kelaa ja näin käynnistää puhaltimen. Eli siis vetäisin tässä tapauksessa tuon kyseisen 1mm2 mu/pu johdon tähän 3-pinniin, joka antaisi ohjauksen IPCU:lle. Valaiskaa minua.

        Kuvassa siis normaali asennus releellä
        Attached Files
        E70 M-Sport AlpinWeiß 3

        Ex.
        F11 535d -11 M-Sport AlpinWeiß 3
        E60 535d -06 M-Sport Carbonschwartz
        E90 320d -05 Schwartz 2
        E36 328i touring -97 Diamantschwartz
        E36 352i -91 Diamantschwartz

        Comment

        • JTP
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2008
          • 506
          • Hpj

          #34
          Originally posted by Juspa View Post
          En mä kuitenkaan sitä nyt ihan tohon laittais...

          Eli IPCU:lta lähtevistä johdoista jää vapaaksi 1mm2 mu/pu, jonka siis vetäisin eberin liittimen B1 3-pinniin, johon menee 0.5mm2 mu/pu johto. Tämähän ohjaa normaaliasennuksessa, jossa ohjataan puhallinta normaalilla releellä(2.5.7), releen kelaa ja näin käynnistää puhaltimen. Eli siis vetäisin tässä tapauksessa tuon kyseisen 1mm2 mu/pu johdon tähän 3-pinniin, joka antaisi ohjauksen IPCU:lle. Valaiskaa minua.

          Kuvassa siis normaali asennus releellä
          Joo...tuohon minäkin sen laittaisin jos kerran haetaan ohjausta auton omalle puhaltimelle.
          En vaan sattunut lukemaan noita aikaisempia postauksia eilen vastatessani, joten oletin hakusessa olevan paikan käynnistyssignaalille...
          e90 330i lci -09
          Opel Manta Gsi,yhteistä matkaa jo vuodesta -83
          Ex: e46 330d Touring M-Sport II -04

          Comment

          • Juspa
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2006
            • 1239
            • Pori

            #35
            Voisiko joku, kuka tietää varmasti, vielä vahvistaa onko kytkentä näin?
            E70 M-Sport AlpinWeiß 3

            Ex.
            F11 535d -11 M-Sport AlpinWeiß 3
            E60 535d -06 M-Sport Carbonschwartz
            E90 320d -05 Schwartz 2
            E36 328i touring -97 Diamantschwartz
            E36 352i -91 Diamantschwartz

            Comment

            • Jürgen_
              Bimmer Enthusiast
              • May 2008
              • 2707
              • Mylsä

              #36
              Ehkäpä tämä nyt kannattaa jättää alan ammattilaisen tehtäväksi kun nuo sähköjutut näyttää olevan hiukan hakusessa :think

              ...ennenkun palaa koko auto.
              Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

              Comment

              • Juspa
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2006
                • 1239
                • Pori

                #37
                Originally posted by Jürgen_ View Post
                Ehkäpä tämä nyt kannattaa jättää alan ammattilaisen tehtäväksi kun nuo sähköjutut näyttää olevan hiukan hakusessa :think

                ...ennenkun palaa koko auto.
                Älä sä huolehdi meikäläisen sähkötaidoista, ne on kyllä hallussa. Minkä helvetin takia tarvii edes kommentoida tähänkin topikkiin jollei ole mitään sanottavaa.

                No mutta eniwei, kytkentä nyt on kuitenkin noin, vaikka eberin ohjeet hiukan vajavaiset tässä suhteessä ovatkin.

                Loppu
                E70 M-Sport AlpinWeiß 3

                Ex.
                F11 535d -11 M-Sport AlpinWeiß 3
                E60 535d -06 M-Sport Carbonschwartz
                E90 320d -05 Schwartz 2
                E36 328i touring -97 Diamantschwartz
                E36 352i -91 Diamantschwartz

                Comment

                • Jürgen_
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2008
                  • 2707
                  • Mylsä

                  #38
                  Originally posted by Juspa View Post
                  Älä sä huolehdi meikäläisen sähkötaidoista, ne on kyllä hallussa. Minkä helvetin takia tarvii edes kommentoida tähänkin topikkiin jollei ole mitään sanottavaa.

                  No mutta eniwei, kytkentä nyt on kuitenkin noin, vaikka eberin ohjeet hiukan vajavaiset tässä suhteessä ovatkin.

                  Loppu
                  Koska rupesit arpomaan niitä johtoja niin ajattelinpa vaan varoittaa eikä siitä tarvi palkokasveja hengityselimiinsä imaista...

                  ...eikä ne eberin ohjeet tässä(kään) suhteessa vajavaisia olleet.
                  Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

                  Comment

                  • Casull
                    Bimmer Fanatic
                    • May 2010
                    • 207
                    • Nivala

                    #39
                    Pirun vanha ketju mutta mulle ajankohtainen koska asentelen viimeinkin näin kevään korvalla tuota puhallinohjaustakin toimintaan...

                    Eli missä on se jarruvalokatkaisimen (BremsUchtschalter Stck ws 4-pol) liitin mistä Eberin merkkikohtaisessa asennusohjeessa neuvotaan ottamaan ohjausjännite tuolle läppien toiminnan katkaisevalle vaihtoreleelle?
                    (villi arvaus: jarrupolkimen juuressa...)

                    Sulakerasian ylimmäisen rivin pikkusulakkeisiin tulee toki samaan aikaan jännite kun virrat on päällä.
                    En vaan millään viitsisi alkaa repimään sulakerasiaa taas irti, on sen verran työläs homma ja johdon tökkääminen tyhjään sulakepaikkaan menee kategoriaan viritys.
                    (sulakerasia oli irti sähköisen vetokoukun asentamisen takia, eberin asentelin jo vuodenvaihteessa lukuunottamatta puhallinohjausta)

                    Tai osaako joku neuvoa jonkun muun turvallisen kohdan sulakerasian läheisyydestä ohjausjännitteen ryöstölle?
                    Ihan mistä tahansa jännitteellisestä johdosta ei oikein uskalla alkaa virtaa ryöstämään kun ei voi olla varma että millaista sähköä piuhassa kulkee.

                    Samoin kartta jolla voi paikantaa eri liittimet autosta noiden X-koodien perusteella, olisi myös tervetullut.
                    Last edited by Casull; 29-03-2012, 03:14. Reason: tarkennusta
                    Musta E90 330 xda -05 kaikilla mausteilla, Powered by Karala
                    Läppäleikkaukset, puslanvaihdot, jarrulevysorvaukset, jyrsin- yms. koneistushommat ja muuta teknistä vertaistukea E90:iin Nivalan seudulla: 0405113911

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎