Niin nastarenkailla ei ole asia mun penkkille, enkä oikein usko että se tekee hyvää nastoillakaan. Toki meidän tapauksessa on muutamia nostureita samassa korjaamon tiloissa että voi vaihtaa renkaat aika vaivattomasti.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
320D E90 177hp remap?
Collapse
X
-
Tämän päivän 2007 e90 320d "163/340nm" manuaali tulos. Auto italian malli...ehkä siksi hieman outo perus ohjelmointi/käyrät, eli matala teho ja korkea vääntö..:think.... mutta saimmehan siitä oikein kauniita käyriä. Huipputehoja ei ollut asiakkaan painepiste, mutta ajattavuus...Last edited by EPDM; 19-03-2015, 09:23.Viviendo en Lahiti
BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
Vw Corrado vr6
Comment
-
-
Originally posted by paapaa View Posthttp://www.mybluefin.co.uk/index.php...els&Itemid=135
PPC laite Englannista tuli tilattua. Punta alhaalla, niin saa halvemmalla ohjelmointilaitteen+tietty ohjelman kuin suomessa pelkän ohjelmoinnin.
Todennäköisesti hiukkasen ilmaa noissa "dyno" lupauksissa, mutta onhan tuossa varaa ilmaa ollakin
Käyttää Superchips:n tekemää ohjelmaa.Tuo Superchips UK perustettu jo 1977 joten onhan tuossa aikaa,missä opetella tekemään hyvin ohjelmia.
ja sata varmasti (ei lasissa) vien dynoon kotipuolessa, jahka saa ohjelman koneeseen...Originally posted by paapaa View Posttuohon remappaukseen liittyen...sanokaa suoraan
onko K & N air filteristä 320D bemussa mitään iloa..enkä
nyt tarkoita mahdollisia ääniä
mietin vaan onko järkevää hommata, ennenkuin laittaa ohjelmaa
sisään?
t.Kai
Comment
-
-
noup
Originally posted by BMW View PostKävitkö penkittämässä tämän ja laitoitko tuon K&N suodattimen?
jäi kyllä hyvä maksu tuotteesta, kun tutkin miten kauan toi
UK firman tehnyt ohjelmia.
ei myöskään K&N suodatinta...lähellä oli että olisin jonkun typhoon cold air intaken laittanut, mutta Karalan pajassa sano et turhaa...niin enpä taida ottaa riskiä.
Comment
-
-
Originally posted by paapaa View Posten käynyt, auto ehti vaihtua ja peruin Bluefin kaupat.
jäi kyllä hyvä maksu tuotteesta, kun tutkin miten kauan toi
UK firman tehnyt ohjelmia.
ei myöskään K&N suodatinta...lähellä oli että olisin jonkun typhoon cold air intaken laittanut, mutta Karalan pajassa sano et turhaa...niin enpä taida ottaa riskiä.
Comment
-
-
Originally posted by EPDM View PostMika on kyllä oikeassa niiden K&N tai mikä tahansa suodattimien kanssa. Miehekästä imuääntä saa ehkä lisää, muuta ei.
Comment
-
-
Originally posted by BMW View PostDieseleistä en osaa sanoa varmaksi, mutta bensakoneisista (sekä vapaasti hengittävistä että turboahdetuista) on kyllä monesti penkitetty 1-15hv lisää tehoa sopivalla vapaavirtaussuodatin ratkaisulla.
toisaalta jos kyse on vain ahtopaineesta niin bensassa pienempi ahtopaineen nousu näkyy helpommin kuin dieselissä...M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
-
...Ja ketkä joudutte ajelemaan suolaloskassa talven läpi, niin älkää ihmetelkö tuhoutuneita ilmamäärämittareitanne. Itselläni oli taannoin eräs Peugeot 406 Hdi, johon edellinen omistaja oli asentanut vapaavirtaussuotimen. Autosta katoili ajoittain tehot kesken kiihdyttelyn, ja syyksi paljastui tuhoutunut MAF. Irtiotettaessa itse anturi, sekä kuumalanka oli sellaisen valkoisen suolakerrostuman peitossa, jota ei saanut putsastuksi oikein millään, eikä anturista saatu toimivaaa muuten kuin vaihtamalla uuteen. Eli nämä vapaastivirtaavat filtterit laskevat läpi myös muutakin kuin ilmaa. Suuremmat kivet kaiketi suodattuvat pois
Ja mitä nyt olen kuullut todellisista mittauksista, niin ainkakin mykydieseleissä se tehon kasvu taitaa olla lähempänä sitä yhtä hevosvoimaa kuin viittätoista... Jokainen voi tietysti tuhota konettaan kuten parhaaksi näkee, mutta lähtökohtaisesti suhtaudun noihin filttereihin kuten mihin tahansa taikauskoisten hölynpölyyn.
Comment
-
-
On niillä K&N filttereillä tehoon enemmän vaikutusta kuin 1 hv. Mikan pajalla on mitattu paljon suurempia tehontiputuksia K&N-filtterillä kun taas tehtaan filtterillä on saanut hieman isompia lukuja
EDIT: Ja yksi sattui olemaan juuri otsikon mukainen uudehko auto. Tehoa oli K&N:lla yli 10 hv vähemmän kuin originaaliputsarilla.---
Comment
-
-
Originally posted by -Tapi View PostEDIT: Ja yksi sattui olemaan juuri otsikon mukainen uudehko auto. Tehoa oli K&N:lla yli 10 hv vähemmän kuin originaaliputsarilla.
Comment
-
-
Voi olla muutamissa tapauksessa saatu muutamia heppoja lisää ylärekisterissä, mutta vääntö on sitten lähtenyt alhaalta enemmänkin. Bensamoottoreissa siis. Diesseileissä ei ollut mitään vaikutus suunta tai toiseen..
Yksi tapaus vag 1.8t 150hv passatilla missä oli kartiosuodatin imemässä kuuma ilmaa suoraan moottorissa oli etta saimme 208hv kun konepelti oli auki ja 15hv vähemmän kun se oli kiini. Tässä tapauksessa suodatin olikin harvinaisen huonossa paikassa, eli heti konepellin vastaan ylhäälä oikealla...
Ja meidän korjaamon puolelle on havaittu niin monta IMM vikoja kun ettenkin avonainen kartiosuodatin on käytetty että se ei voi olla muusta kiini..Last edited by EPDM; 08-11-2009, 21:33.Viviendo en Lahiti
BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
Vw Corrado vr6
Comment
-
-
Mitä eroa on 2litraisissa 163hv vs. 177hv moottoreissa kun niistä tuntuu saavan saman tehon ulos? Vai onko tuo sama huipputeho vain myyntimiesten puhetta? Monella valmistajalla on 211hv molempien moottoreiden kohdalla.
Ps. Miten voi olla, että VW dieselit 1.9-2.0L kiihtyy 60-120km/h paljon nopeammin kuin saman tehoiset bemarit???
Comment
-
-
.
Moottoreiden eroista en tiedä.
Mutta 163hv versiossa näyttää olevan edc-16 ecu ja 177 - edc-17.
Noita vanhempien ecujen autoja on jo jonkin aikaa tuunailtu ja ohjelmasta suunnilleen jo kaikki rajoitteet löydetty.
Edc-17 autoja on ollut vielä kohti vähän aikaa, varmaan kaikilla on niistä vielä paljonkin oppimista, ainakin mulla on.
Sitten loppupelissä sama teho voi selittyä niinkin "arkipäiväisellä" asialla, kun että jos molemmissa malleissa on sama ahdin...CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5
Comment
-
Comment