Announcement

Collapse
No announcement yet.

320D E90 177hp remap?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tepe1
    Bimmer Rookie
    • Mar 2009
    • 27
    • Vantaa

    #61
    Vielä kun joku kävisi mittauttamassa suoritusarvoja manuaalilaatikolla ja Karalan softalla (211hp/480Nm) ?

    t. E90 ja 163hp
    Last edited by Tepe1; 02-10-2009, 13:32.
    e60 530dA M-Sport LCI
    e91 330dA
    e90 320da

    Comment

    • JKK
      Bimmer Enthusiast
      • May 2006
      • 2328
      • Uusimaa

      #62
      Originally posted by Tepe1 View Post
      Vielä kun joku kävisi mittauttamassa suoritusarvoja manuaalilaatikolla ja Karalan softalla (211hp/480Nm) ?

      t. E90 ja 163hp
      Jos on hiukkassuodatin, niin taitaa tuo vääntötoive olla hieman ylimitoitettu. Mulla saatiin/(otettin?) se 200/400 tuon DPF:n vuoksi. Enempi olisi tukkinut suodattimen aika nopeasti. Ja kallilla rahalla hankitun kokemuksen (MB E220CDi) kautta voin suositella, että kannattaa tuon DPF:n suhteen todellakin kuunnella esim. Karalan puheita. On nimittäin sellainen maailmanpelastajasuodatin, että hankalaksi heittäytyessään saa ihokarvat kiukusta pystyyn. Uusi suodin 320D:hen maksaa 1000 euroa.
      BMW G30 545e M-Sport

      Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

      Comment

      • Tepe1
        Bimmer Rookie
        • Mar 2009
        • 27
        • Vantaa

        #63
        Originally posted by JKK View Post
        Jos on hiukkassuodatin, niin taitaa tuo vääntötoive olla hieman ylimitoitettu. Mulla saatiin/(otettin?) se 200/400 tuon DPF:n vuoksi. Enempi olisi tukkinut suodattimen aika nopeasti. Ja kallilla rahalla hankitun kokemuksen (MB E220CDi) kautta voin suositella, että kannattaa tuon DPF:n suhteen todellakin kuunnella esim. Karalan puheita. On nimittäin sellainen maailmanpelastajasuodatin, että hankalaksi heittäytyessään saa ihokarvat kiukusta pystyyn. Uusi suodin 320D:hen maksaa 1000 euroa.
        Jos tuon valmiin softan (Karala) asentaa jossain muualla kuin heidän tiloissaan, niin onko ko softassa jo otettu huomioon suodattimen kestävyys? Ja saako noita 163hp:lle tarkoitettuja softia Karalalta erilaisilla säädöillä ilman penkitystä ja siten, että softa asennetaan muualla kuin heillä? Tuo suodattimen kestävyys kieltämättä hieman mietityttää :think
        e60 530dA M-Sport LCI
        e91 330dA
        e90 320da

        Comment

        • NokiNuija
          Newbiemmer
          • Sep 2009
          • 18
          • In Mind

          #64
          Onkohan toi Karalan 211 hp / 480 Nm ihan totta ? Kun laskee kaavalla hp * Nm / 5252 saadaan, että vääntö pitää tulla alle 2309 rpm, tai teho menee yli 211 hp ! Onko siinä todella hirmuinen vääntöpiiki alle 2309 rpm:n ? 3000 rpm vääntöä enää 370 Nm (= teho 211 hp). En siis epäile Karalan tekemisiä ollenkaan (kun en ko. toimijaa tunne), mutta toi teho / vääntö tuntuu vähän omituiselta.
          ________________________________
          Kestävää kehitystä !
          ________________________________
          Vähillä päästöillä kohtuullinen kulku
          ________________________________

          Comment

          • Cell
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2004
            • 7037
            • Uusikaupunki

            #65
            Originally posted by NokiNuija View Post
            Onkohan toi Karalan 211 hp / 480 Nm ihan totta ? Kun laskee kaavalla hp * Nm / 5252 saadaan, että vääntö pitää tulla alle 2309 rpm, tai teho menee yli 211 hp ! Onko siinä todella hirmuinen vääntöpiiki alle 2309 rpm:n ? 3000 rpm vääntöä enää 370 Nm (= teho 211 hp). En siis epäile Karalan tekemisiä ollenkaan (kun en ko. toimijaa tunne), mutta toi teho / vääntö tuntuu vähän omituiselta.
            On vähän nyt yksiköt ja kaavat menny sikinsokin
            325i -08
            i3 REx -17
            M5 -98 Imolarot
            535i -90 N/A project (maatumassa)

            Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

            Comment

            • NokiNuija
              Newbiemmer
              • Sep 2009
              • 18
              • In Mind

              #66
              Sorry lukijat ja Karala ! Toi mun edellinen viesti on ihan puuta heinää, kollegan nimissä kirjoittelin tarkistamatta asiaa. Oikea kaavahan on hp = (rpm * Nm)/ 12988, jolloin 211 hp ja 480 Nm alkaa näyttämään järkevältä.
              ________________________________
              Kestävää kehitystä !
              ________________________________
              Vähillä päästöillä kohtuullinen kulku
              ________________________________

              Comment

              • tomppah
                Bimmer Rookie
                • Jul 2007
                • 79

                #67
                120d partikkelisuodattimella (DPF) alla (163hp/340Nm), tavoite olisi ottaa se 200/400 irti. Mitäs pajaa suosittelette lähellä pk-seutua, ja myöskin edullista (alle 500e) ?

                Comment

                • NokiNuija
                  Newbiemmer
                  • Sep 2009
                  • 18
                  • In Mind

                  #68
                  tomppah: EPD Motorsport Hyvinkäällä, 499,- johon kuuluu dynomittaus ennen ja jälkeen. http://www.vtech.fi/.

                  Näiltäkin voi Hesassa kysellä, http://www.premiercars.fi/, näkyy olevan tarjous 450,-, kauppaavat näitä http://www.digituning.com/fi/tuotteet/bmw.htm.

                  Itsekin alkusyksystä mietin näiden kahden välillä, hinnat oli silloinkin samat kuin nyt, päädyin EPDM:n lähinnä hintaan kuuluvan dynotestauksen vuoksi.
                  ________________________________
                  Kestävää kehitystä !
                  ________________________________
                  Vähillä päästöillä kohtuullinen kulku
                  ________________________________

                  Comment

                  • -V-
                    Bimmer Rookie
                    • May 2006
                    • 55
                    • Espoo

                    #69
                    Originally posted by NokiNuija View Post
                    Onkohan toi Karalan 211 hp / 480 Nm ihan totta ?
                    Näyttää olevan sivuille jo tiedot muuttuneet, nyt lukemat 211/420.
                    f10 LCI 520dA xDrive, f20 LCI 118iA, aiempi BMW-kokemus: F10 520dA, f11 LCI 520dA xDrive, f30 318dA, f20 116i, e90 LCI 320dA xDrive, e92 LCI 320d, e60 LCI 530dA, e84 X1 xDrive20dA, e90 335dA M-Sport, e60 LCI 525i, e90 320d M-Sport, e81 LCI 118d, e91 LCI 320i, e92 325CdA, e46 LCI 330Ci Cabrio M-Sport, e90 325iA, e82 120dA Coupe, e30 320iA 2D

                    Comment

                    • Nettipepe
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2004
                      • 1341
                      • Kajaani

                      #70
                      Remappaajat, paljonko on keskikulutus muuttunut uudelleenohjelmoinnilla?
                      Ylös tai alaspäin?
                      Ajattelin josko saisi keskikulutusta PIENENNETTYÄ lisäämällä tehoa :P
                      tuo e90 320da DPF:llä varustettuna tuntuu vievän kevyelläkin ajotavalla 7L/100Km
                      F30 320xia
                      Ex E90 325da
                      Ex E90 320da
                      Ex E46 330D

                      Comment

                      • NokiNuija
                        Newbiemmer
                        • Sep 2009
                        • 18
                        • In Mind

                        #71
                        Nettipepe: Olen runsas 3 000 km ajanut EPDM:n ohjelmoinnin jälkeen ja keskikulutus on pysynyt samana. Ennen ohjelmointia ajotietokone näytti 6.6 l/100 km ja näyttää edelleen samaa. Nollasin siis ajotietokoneen (= akun napa hetkeksi irti) ohjelmoinnin jälkeen ja nyt se on tasaantunut ja asettunut lukemaan 6.6 l/100 km.
                        ________________________________
                        Kestävää kehitystä !
                        ________________________________
                        Vähillä päästöillä kohtuullinen kulku
                        ________________________________

                        Comment

                        • 03R6
                          Bimmer Rookie
                          • Sep 2005
                          • 153
                          • Kotka

                          #72
                          Originally posted by Nettipepe View Post
                          Remappaajat, paljonko on keskikulutus muuttunut uudelleenohjelmoinnilla?
                          Ylös tai alaspäin?
                          Ajattelin josko saisi keskikulutusta PIENENNETTYÄ lisäämällä tehoa :P
                          tuo e90 320da DPF:llä varustettuna tuntuu vievän kevyelläkin ajotavalla 7L/100Km

                          Kovalta kulutukselta kyllä kuulostaa. Oma e90 320d keskikulutus pyörinyt nyt 5 l/100km/h tuntumassa vaikka raskaalla jalalla ohituskaistaa tulee käytetyttyä. Joo ei ole vielä ohjelmaa mutta toivottavasti saa tässä lähiaikoina asian hoidettua.

                          Comment

                          • JKK
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2006
                            • 2328
                            • Uusimaa

                            #73
                            Originally posted by 03R6 View Post
                            Kovalta kulutukselta kyllä kuulostaa. Oma e90 320d keskikulutus pyörinyt nyt 5 l/100km/h tuntumassa vaikka raskaalla jalalla ohituskaistaa tulee käytetyttyä. Joo ei ole vielä ohjelmaa mutta toivottavasti saa tässä lähiaikoina asian hoidettua.
                            Taitaa olla sinulla manuaaliloota? Ilmeisesti manuaalit kulkevat merkittävästi pienemmällä annoksella, koska itsekään en ole automaatillani päässyt usein alle 6,0 litran keskikulutukseen. Aika monesti on tankillisen kulutus luokkaa 6,5-6,9. Toisaalta on se niin mukavata tuolla ajaminen, että mielellään maksaa pienen lisän...
                            BMW G30 545e M-Sport

                            Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

                            Comment

                            • 03R6
                              Bimmer Rookie
                              • Sep 2005
                              • 153
                              • Kotka

                              #74
                              Originally posted by JKK View Post
                              Taitaa olla sinulla manuaaliloota? Ilmeisesti manuaalit kulkevat merkittävästi pienemmällä annoksella, koska itsekään en ole automaatillani päässyt usein alle 6,0 litran keskikulutukseen. Aika monesti on tankillisen kulutus luokkaa 6,5-6,9. Toisaalta on se niin mukavata tuolla ajaminen, että mielellään maksaa pienen lisän...
                              Totta joo eli hämmennettävä karvalakki on kyseessä. Jostain luin ettei dyno-testiin pääse nastarenkailla. Onko jollakulla kokemuksia?

                              Comment

                              • JKK
                                Bimmer Enthusiast
                                • May 2006
                                • 2328
                                • Uusimaa

                                #75
                                Originally posted by 03R6 View Post
                                Totta joo eli hämmennettävä karvalakki on kyseessä. Jostain luin ettei dyno-testiin pääse nastarenkailla. Onko jollakulla kokemuksia?
                                On. Ainakaan Karalan dynoon on turha yrittää nastoilla. Veikkaan että sama linja on muillakin. Ottaa mukaan pari kesärengasta ja vaihtaa alle ennen dynoajoa.
                                BMW G30 545e M-Sport

                                Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎