Announcement

Collapse
No announcement yet.

320D E90 177hp remap?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jacques
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2008
    • 573
    • pk

    #91
    Originally posted by bigbear View Post
    Ps. Miten voi olla, että VW dieselit 1.9-2.0L kiihtyy 60-120km/h paljon nopeammin kuin saman tehoiset bemarit???
    Niin siis kiihtyvätkö ne volkkarit muka paremmin? Missäs moista tietoa löytyy? Eihän verrata manuaali vs automaatti?
    Suuntaa antavasti tuo oma 163hv automaatti kulkee 60-120 ja 80-120 ihan samaan kuin Seat Leon 2.0tdi 140hv dsg.

    Vagin 140hv versio kyllä antaa todellisuudessa noin 150hv tehoa, ja 170hv on mitattu parhaimmillaan vakiona 190hv. Eli 170hv versio manuaalina kyllä pärjää näille kaksilitraisille kieltämättä.
    G30 540i
    F32 435d

    Comment

    • bigbear
      Bimmer Rookie
      • Nov 2006
      • 95

      #92
      Originally posted by Jacques View Post
      Niin siis kiihtyvätkö ne volkkarit muka paremmin? Missäs moista tietoa löytyy? Eihän verrata manuaali vs automaatti?
      Suuntaa antavasti tuo oma 163hv automaatti kulkee 60-120 ja 80-120 ihan samaan kuin Seat Leon 2.0tdi 140hv dsg.

      Vagin 140hv versio kyllä antaa todellisuudessa noin 150hv tehoa, ja 170hv on mitattu parhaimmillaan vakiona 190hv. Eli 170hv versio manuaalina kyllä pärjää näille kaksilitraisille kieltämättä.


      Tuolta löytyy VAGGineden aikoja, hiukan joutuu filtteröimään, jotta erottaa vakiot.

      Oma 220tkm ajettu 120d 163hv manuaali meni eilen.

      60-120km/h 8,79
      80-120km/h 6,30
      90-120km/h 5,07

      Vaggineiden väitetään pystyvän vakiona lähelle nelosen aikoihin tuossa 80-120km/h

      Ote ffp forumilta

      "Passat tdi 2.0 125 kW sedan man. vakio aikoja:
      60-120 km/h 6,3 s. 3-vaihde, 8,1 s. 4-vaihde
      80-120 km/h 4,7 s. 3-vaihde, 5,4 s. 4-vaihde
      50-100 km/h 4,7 s. 3-vaihde"
      Last edited by bigbear; 15-01-2010, 15:22.

      Comment

      • 535SD
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2005
        • 1068
        • Lahti

        #93
        Tuollaisen uusikorisen 140 hv 2.0tdi audi a4 avantin kanssa tuli vedettyä 0-200 km/h vetoja muutama kerta. itsellä oli e46 320d -05 110kw manuaali ja tuo audi jäi kyllä ihan reilusti joka kerta. audi oli "skootterivaihteistolla"
        Olleita ja menneitä
        1XE21 2xE30 4xE46 1xE90 3xE91 1xE60 1xE70 1xE71(RIP)

        Tällähetkellä perseenalla mersu odotellessa että BMW osaa tehdä jotain muuta kuin 2010 luvulla

        Comment

        • Jacques
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2008
          • 573
          • pk

          #94
          Originally posted by bigbear View Post
          http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=43260

          Tuolta löytyy VAGGineden aikoja, hiukan joutuu filtteröimään, jotta erottaa vakiot. ....
          Tuossa nyt ihan ensimmäisenä käy mielessä mittaustarkkuus, kellolla mitattuja ja volkkareiden mittarivirhe on jo melkoinen. 170hv tdi on kuitenkin kunnon voimapakkaus vakiona. En tiedä kuinka pärjää uudemmille bmw:n 177hv moottorilla varustetuille 1-3sarjalaisille.

          Verrokkeina 163hv 320d ja 140 tdi golf/leon ovat samalla viivalla kulkupuolen suhteen. Nämä on vuosien varrella mitattu moneen kertaan. 2005 140tdi:n omistaneena voin kertoa.

          En jaksa enää oikein reagoida mitenkään käsimittauksiin, ne kun ovat usein jopa sekunnin pielessä verrattuna tempesiin. Tempesillä on vain tärkeää tarkastaa satelliittien määrä. Alle 9 ja mittaustulos on epätarkka.
          Last edited by Jacques; 15-01-2010, 20:02.
          G30 540i
          F32 435d

          Comment

          • Jacques
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2008
            • 573
            • pk

            #95
            Oma 320da tempesillä paikaltaan laatikko DS-moodissa hieman kosteassa kelissä:

            0-100kmh 8,8s
            0-400m 16,4s
            0-400m 139,7kmh

            60-120kmh 8,3s
            80-120kmh 6,1s

            0-10 0,6s
            0-20 1,2s
            0-30 1,8s
            0-40 2,4s
            0-50 3,2s
            0-60 4,0s
            0-70 5,1s
            0-80 6,2s
            0-90 7,5s
            0-100 8,8s
            0-110 10,6s
            0-120 12,3s
            0-130 14,3s
            0-140 16,4s
            0-150 19,0s
            0-160 22,1s

            Aiemmin topikissa mainittu että luotettavassa dynossa mitattu 127hv renkailta ja laskennallinen moottoriteho 160hv. Ei huonosti automaatilta. DS-moodi huudatti liikaa konetta kierroksille, ehkä paremmat ajat saisi ihan D-moodilla, mutta eipä näillä keleillä juuri kannata testailla.

            530d hurja saavutus 80-120kmh 7,5s
            Luistonesto vilkkui koko matkan, mutta kolmosvaihde on kuin suunniteltu tuolle 60-120/80-120 kellotuksille.
            G30 540i
            F32 435d

            Comment

            • JKK
              Bimmer Enthusiast
              • May 2006
              • 2325
              • Uusimaa

              #96
              Sitten vertailun vuoksi tähän omat mittaukset lastutetusta E91 320dA Touringista kitkakumeilla. Vakiotulokset korreloivat aika hyvin edellisen postaajan lukemia. Taisi mennä satanen parhaimmillaan 8,9s ennen karalointia. Dynossa mitattua tehoa siis 200hp/400Nm:

              0-100km/h: 7,5s
              60-120km/h: 7,4s
              80-120km/h: 5,7s
              0-160km/h: 20,3s

              Mittaukset tehty lämpimällä kelillä kitkoilla, ESP-valo vilkkuen 60km/h saakka, joten jotain kymmenyksiä tuosta lähtee selkeästi kunnon olosuhteissa kesällä mitattuna.

              Ennen tätä autoa omistin erään kaupan tiimoilta pari viikkoa 08-mallisen Octavia RS-TDi:n (170hp) ja mieleen jäi, että tarjosi aika jöötiä menoa. Vastapainoksi tosin sai nauttia infernaalisesta metelistä konsernin tyyliin. Veikkaan että tiukkaa tekisi pysyä sen mukana tällä nykyisellä lastutetulla 320dA:lla.
              BMW G30 530e X-Drive

              Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

              Comment

              • Jacques
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2008
                • 573
                • pk

                #97
                JKK, kyllä hyvin korreloivat arvot sinulla softatussa. Tervetuloa mukaan penkittämään autoa Kotkaan, jos se enää kiinnostaa. Onhan tuo kertaalleen mitattu.
                Kotkassa vain tulee yleensä hieman.. realistisempia tuloksia.

                Väitän että kesällä paikaltaan lähtiessä Ocu RS tdi -kuski ei saa sinua missään vaiheessa kiinni. Automaattilootalla tappavan tehokas kiihdytys on jotain aivan muuta mitä kepillä ja herkästi suttaavalla vagilla saa aikaan.

                Hyvänä esimerkkinä krhm tilanne viime kesän lopulta. Vieressä Seat Altea 1.8tfsi koneella, nimellisesti 160heppainen - mutta noista on penkitetty vakiona lähes 180hv lukemia luotettavassa dynossa. Vieri vierellä mentiin kunnes vauhti oli todella laittomissa lukemissa, sen jälkeen seat käveli karkuun. Itse ratissa lähinnä naureskelin ja vilkuttelin vierelle, kun siellä tehtiin kovasti töitä vaihtamisten kanssa.
                Aina vaihdossa seat jäi puoli autonmittaa taakse, kiri puoli mittaa edelle ja taas vaihdossa jäi saman verran taakse. Kummallakaan ei pokka pitänyt, vaan naurettiin hyvässä hengessä.
                G30 540i
                F32 435d

                Comment

                • elreino
                  Bimmer Rookie
                  • Apr 2009
                  • 90
                  • s-joki

                  #98
                  audi a4 farmari orginal 130hv
                  tekemäni ohjelman muutoksen jälkeen

                  10.09.2009 15:46
                  0-100 km/h: 7,3 s
                  0-400 m: 15,1 s
                  0-400 m: 139,8 km/h
                  0-10 km/h: 0,4 s
                  0-20 km/h: 0,9 s
                  0-30 km/h: 1,4 s
                  0-40 km/h: 2,1 s
                  0-50 km/h: 2,9 s
                  0-60 km/h: 3,4 s
                  0-70 km/h: 4,0 s
                  0-80 km/h: 5,0 s
                  0-90 km/h: 6,4 s
                  0-100 km/h: 7,3 s
                  0-110 km/h: 8,8 s
                  0-120 km/h: 10,6 s
                  0-130 km/h: 13,0 s
                  0-140 km/h: 15,1 s
                  0-150 km/h: 17,4 s
                  0-100 m: 6,1 s
                  0-200 m: 9,5 s
                  0-300 m: 12,4 s
                  0-400 m: 15,1 s
                  0-500 m: 17,5 s
                  0-10 km/h: 2 m
                  0-20 km/h: 4 m
                  0-30 km/h: 10 m
                  0-40 km/h: 17 m
                  0-50 km/h: 28 m
                  0-60 km/h: 38 m
                  0-70 km/h: 50 m
                  0-80 km/h: 73 m
                  0-90 km/h: 107 m
                  0-100 km/h: 132 m
                  0-110 km/h: 178 m
                  0-120 km/h: 237 m
                  0-130 km/h: 320 m
                  0-140 km/h: 402 m
                  0-150 km/h: 493 m
                  0-100 m: 88,3 km/h
                  0-200 m: 115,7 km/h
                  0-300 m: 127,6 km/h
                  0-400 m: 139,8 km/h
                  0-500 m: 150,6 km/h
                  Peak: 155 km/h
                  0-60 mph: 7,1 s
                  0-1/4 mi: 15,1 s
                  0-1/4 mi: 140,0 km/h
                  0-1/4 mi: 87,0 mph

                  Comment

                  • Jacques
                    Bimmer Fanatic
                    • Mar 2008
                    • 573
                    • pk

                    #99
                    Elreino, todella hyvät ajat. Onko quattro kyseessä?
                    G30 540i
                    F32 435d

                    Comment

                    • bigbear
                      Bimmer Rookie
                      • Nov 2006
                      • 95

                      Tuosta mittaus tarkkuudesta vielä. Käsiajanotto ja lukemat mittarista on varmasti huonoin tapa. GPS ja siihen softa on jo paljon parempi.Nokian sisäiset gepsin toimivat 1 Hz taajuudella, niin ei niidenkään mittatarkkuus ole siitä parhaasta päästä. Itse olen kokeillut Racechronoa nokian gepsillä sekä ulkoisella 5Hz gepsillä ja mielestäni tarkkuus on parantunut melkoisesti. Esim harraste mikroautolla tuota 5Hz gepsiä voi käyttää jo dataloggaukseen.

                      Onko VAGgineiden ja BMW dynokäppyröissä eroa vaikka teho olisi sama? Eli onko VAG peleissä suurempi ja laajempi vääntöalue?

                      Comment

                      • Jacques
                        Bimmer Fanatic
                        • Mar 2008
                        • 573
                        • pk

                        Originally posted by bigbear
                        Onko VAGgineiden ja BMW dynokäppyröissä eroa vaikka teho olisi sama? Eli onko VAG peleissä suurempi ja laajempi vääntöalue?
                        Vagin vanhemmissa pumppusuutin dieseleissä tulee muulinpotku hieman ennen 2000rpm. Uudemmissa commonrail-moottoreissa on taas hyvin vastaava vääntökäyrä kuin bemareissakin:

                        A4 Avant 105kw CR TDI -08 http://www.rri.se/popup/performanceg...p?ChartsID=812
                        VW Passat 103kw TDI -05 http://www.rri.se/popup/performanceg...p?ChartsID=268
                        VW Passat 125kw TDI -06 http://www.rri.se/popup/performanceg...p?ChartsID=639
                        BMW 320d 110kw -02 http://www.rri.se/popup/performanceg...hp?ChartsID=98
                        BMW 520da 120kw -06 http://www.rri.se/popup/performanceg...p?ChartsID=451

                        Pidän www.rri.se sivustoa todella hyvänä tietokantana. Kotkan dynossa autot ovat aina piirtäneet samanmuotoiset käyrät, ja tulokset ovat myös täysin linjassa tuon sivuston mittauksiin. Huomioitavaa että tuolla mitataan teho akselilta - rengas ei ole tuottamassa häviötä. Eli sijoittuu moottoritehon ja rengastehon välimaastoon.
                        Huomioikaa vanhan pumppusuutin 125kw TDI:n vääntökäyrä verrattuna muihin, selittää miksi niillä on vaikea lähteä liikkeelle sutimatta.
                        Last edited by Jacques; 16-01-2010, 09:59.
                        G30 540i
                        F32 435d

                        Comment

                        • bigbear
                          Bimmer Rookie
                          • Nov 2006
                          • 95

                          Dynot käppyröinä

                          Comment

                          • paapaa
                            Bimmer Rookie
                            • Apr 2008
                            • 194
                            • Finland

                            hmmm

                            hyvä topikki ja seurailtuani taitaa mittausajatkin olla linjassaan tehojen suhteen....mutta tuo ote Passatin 125kw 80-120 km/h 4,7 s. 3-vaihde kyllä hieman särähti korvaan :think ex Volvo V50 T5 autom.lastutettuna n.240-250hp muistaakseni välin noihin aikoihin ja vaikka tomaatti ja painavampi auto niin kuulostaa kyllä hieman optimistiselta passatin aika



                            Originally posted by bigbear View Post
                            http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=43260

                            Tuolta löytyy VAGGineden aikoja, hiukan joutuu filtteröimään, jotta erottaa vakiot.

                            Oma 220tkm ajettu 120d 163hv manuaali meni eilen.

                            60-120km/h 8,79
                            80-120km/h 6,30
                            90-120km/h 5,07

                            Vaggineiden väitetään pystyvän vakiona lähelle nelosen aikoihin tuossa 80-120km/h

                            Ote ffp forumilta

                            "Passat tdi 2.0 125 kW sedan man. vakio aikoja:
                            60-120 km/h 6,3 s. 3-vaihde, 8,1 s. 4-vaihde
                            80-120 km/h 4,7 s. 3-vaihde, 5,4 s. 4-vaihde
                            50-100 km/h 4,7 s. 3-vaihde"

                            Comment

                            • Jacques
                              Bimmer Fanatic
                              • Mar 2008
                              • 573
                              • pk

                              Originally posted by paapaa View Post
                              hyvä topikki ja seurailtuani taitaa mittausajatkin olla linjassaan tehojen suhteen....mutta tuo ote Passatin 125kw 80-120 km/h 4,7 s. 3-vaihde kyllä hieman särähti korvaan :think ex Volvo V50 T5 autom.lastutettuna n.240-250hp muistaakseni välin noihin aikoihin ja vaikka tomaatti ja painavampi auto niin kuulostaa kyllä hieman optimistiselta passatin aika
                              Esimerkkinä 2.0tfsi 147kw(mitattu 210-215hv) vagit kiihtyvät 80-120 4-4.2s väliin. Siihen nähden tuo 125kw dieseli kyllä voi kiihtyä alle 5sekunnissa. Volvon automaatin vaihdevälit eivät sovi ollenkaan tuolle kiihdytykselle, huono aika johtuu puhtaasti siitä.
                              G30 540i
                              F32 435d

                              Comment

                              • paapaa
                                Bimmer Rookie
                                • Apr 2008
                                • 194
                                • Finland

                                totta

                                Originally posted by Jacques View Post
                                Esimerkkinä 2.0tfsi 147kw(mitattu 210-215hv) vagit kiihtyvät 80-120 4-4.2s väliin. Siihen nähden tuo 125kw dieseli kyllä voi kiihtyä alle 5sekunnissa. Volvon automaatin vaihdevälit eivät sovi ollenkaan tuolle kiihdytykselle, huono aika johtuu puhtaasti siitä.
                                Totta...tuo 210-215hp aika taitaapi olla linjassaan eli aika n.4-4.2s.en jotenkin osannut suhteuttaa koska 125kw on kuitenkin n.167hp eli aika hyvin.Ja totta myös Volvo asia, eli se oli muistaakseni huono väli mitata suoritusta.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎