Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW E91 - keskuslukituksen kauko-ohjaus ei toimi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kouris
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2005
    • 713

    Originally posted by A*J*P View Post


    No niin, tuon näköistä meininkiä siellä sitten oli…

    Eli viidestä piuhasta oli päällyste hajonnut. Johdot eivät kuitenkaan olleet poikki, joten vetäisin nyt alkajaisiksi vain teippiä jokaisen ympärille niin ettei tule kosketushäiriöitä, ja katsotaan vähän aikaa miten toimii. Ainakin ensimmäisellä kauppareissulla toimi kaukkari nyt hyvin!

    Jos vika oikeasti johtui tuosta, niin vetäisen jossain vaiheessa varmaan vaan vähän paremmat teippipäällysteet piuhoihin ja teippaan suojuksen huolella umpeen, ja alan vaihdella piuhoja vasta sitten jos/kun kokonaan katkeavat.

    Seuraava projektikin sitten tuli ilmi, eli seuraavaksi paikkaillaan naarmuja. Olin antennivahvistinta irrottaessani laskenut spoilerin tuohon katolle, enkä huomannut että sen oli alla jotain terävää… Vinkiksi siis muillekin että kantsii laittaa jotain suojaa katolle ennen spoilerin irroittamista.

    Toinen vinkki: kokeile ensin että erikseen avautuva ikkuna aukeaa. Itsellä ei auennut joten ensin piti sen avausnappi vaihtaa.

    Comment

    • A*J*P
      Newbiemmer
      • Mar 2012
      • 12
      • Helsinki

      Originally posted by Kouris View Post
      Toinen vinkki: kokeile ensin että erikseen avautuva ikkuna aukeaa. Itsellä ei auennut joten ensin piti sen avausnappi vaihtaa.
      Eipä ole sekään enää vähään aikaan auennut, mutta en ole jaksanut alkaa sitä tarkemmin tutkimaan, kun en niin paljon käyttänyt. En saanut toimimaan vaikka yritin oikosulkea johdot sieltä napin alta, niin että olisiko siitäkin piuha katkennut...

      Comment

      • kinkkelaade
        Bimmer Rookie
        • Mar 2014
        • 35
        • Rovaniemi

        Originally posted by A*J*P View Post


        No niin, tuon näköistä meininkiä siellä sitten oli…

        Eli viidestä piuhasta oli päällyste hajonnut. Johdot eivät kuitenkaan olleet poikki, joten vetäisin nyt alkajaisiksi vain teippiä jokaisen ympärille niin ettei tule kosketushäiriöitä, ja katsotaan vähän aikaa miten toimii. Ainakin ensimmäisellä kauppareissulla toimi kaukkari nyt hyvin!

        Jos vika oikeasti johtui tuosta, niin vetäisen jossain vaiheessa varmaan vaan vähän paremmat teippipäällysteet piuhoihin ja teippaan suojuksen huolella umpeen, ja alan vaihdella piuhoja vasta sitten jos/kun kokonaan katkeavat.

        Seuraava projektikin sitten tuli ilmi, eli seuraavaksi paikkaillaan naarmuja. Olin antennivahvistinta irrottaessani laskenut spoilerin tuohon katolle, enkä huomannut että sen oli alla jotain terävää… Vinkiksi siis muillekin että kantsii laittaa jotain suojaa katolle ennen spoilerin irroittamista.

        sieltä autosta muistaakseni tulee kahdessa haitarissa niitä johtoja. ja se mikä on pienempi nippu niin sisälsi minulla ainakin ne antennivahvistimen johdot ja se missä on isompi nippu niin meni takavaloille siinä kontissa. itsellä oli molemmista nipuista johtoja poikki ja yhteensä kait jotain 5 ja melkein poikki 9.
        BMW 530Xd F10

        Comment

        • A*J*P
          Newbiemmer
          • Mar 2012
          • 12
          • Helsinki

          Päivitellään nyt tätä keissiä vielä: Väliaikainen johtojen teippaaminen tuntui tosiaan auttavan. Aina siihen asti kunnes pesin auton, ja kosteus pääsi johtoihin.

          Sitten käärin galvanoituvalla teipillä tiiviisti kaikki piuhat ja suojakumin. Sen jälkeenkään avain ei toiminut ihan kunnolla, ja muutaman päivän päästä lakkasi toimimasta kokonaan. Silloin huomasin että luukun sarana oli hangannut teipit jo rikki.

          Mitähän tuohon nyt keksisi? Pitäisi olla kosteudenpitävää ja riittävän kestävää, mutta ei liian paksua että mahtuu tuohon ilmeisen ahtaaseen tilaan.

          Vai pitääkö hankkia uusi johtosarja kuitenkin? Kuinka suuri työ sellaisen vaihtaminen tuohon olisi?

          Ja löytyykö muuten mistään tietoa mikä johto on mikäkin?

          Edit: Jaa, löysinkin jo johtojen korjaussarjan asennusohjeet, eli about puolet auton sisustuksesta pitäisi purkaa. Tsiisus. :( Ainakin tämän videon perusteella siis: https://www.youtube.com/watch?v=Ue3Lx8hAyZE&t=3s
          Last edited by A*J*P; 07-10-2018, 15:17.

          Comment

          • HTK12
            BTCF Member
            • Jul 2011
            • 10941
            • Joensuu

            Originally posted by A*J*P View Post
            Päivitellään nyt tätä keissiä vielä: Väliaikainen johtojen teippaaminen tuntui tosiaan auttavan. Aina siihen asti kunnes pesin auton, ja kosteus pääsi johtoihin.

            Sitten käärin galvanoituvalla teipillä tiiviisti kaikki piuhat ja suojakumin. Sen jälkeenkään avain ei toiminut ihan kunnolla, ja muutaman päivän päästä lakkasi toimimasta kokonaan. Silloin huomasin että luukun sarana oli hangannut teipit jo rikki.

            Mitähän tuohon nyt keksisi? Pitäisi olla kosteudenpitävää ja riittävän kestävää, mutta ei liian paksua että mahtuu tuohon ilmeisen ahtaaseen tilaan.

            Vai pitääkö hankkia uusi johtosarja kuitenkin? Kuinka suuri työ sellaisen vaihtaminen tuohon olisi?

            Ja löytyykö muuten mistään tietoa mikä johto on mikäkin?

            Edit: Jaa, löysinkin jo johtojen korjaussarjan asennusohjeet, eli about puolet auton sisustuksesta pitäisi purkaa. Tsiisus. :( Ainakin tämän videon perusteella siis: https://www.youtube.com/watch?v=Ue3Lx8hAyZE&t=3s
            Ei tuohon auta kun vaihtaa se johtosarja / korjata nykyinen. Sama purkaminen kuitenkin kun liitosta ei voi sihen tehdä, tai katkeaa kohta siitä vierestä. Eli liitos pitää saada sinne kattoverhoilun yläpuolelle tehtyä.
            e39 540iA E85

            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

            Comment

            • pyroz
              BTCF Member
              • Nov 2002
              • 6730
              • PK-seutu

              Originally posted by K3SSU View Post
              Onkohan tähän löytynyt ratkaisua? Oma e91 LCI alkoi jonkin aikaa sitten oireilla täsmälleen samalla tavalla.

              Eli lyhyesti: Auto ei reagoi kumpaankaan kaukosäätimeen millään tavalla, eikä tiirikallakaan toimi kuin kuskin oven lukko. Sisältä napista kaikki lukot toimii normaalisti ja myös automaattilukitus liikkeelle lähdön jälkeen toimii kuten pitääkin. Tankin luukku ei mene lukkoon, mutta sen ei tietääkseni kuulukkaan lukkiutua tuosta kojelaudan napista. Radiokin toimii hyvin, eikä mitään keskuslukitukseen liittyviä vikakoodejakaan ole löytynyt :think.

              Lisäyksenä vielä se, että Webaston kaukosäätö toimii kuten ennenkin, mutta se ei taida olla millään tavalla yhteydessä tuohon keskuslukituksen kaukosäätöön.

              Sulakkeet on katottu ja myös antennivahvistin näyttää ehjältä.
              Näköjään jäänyt huomaamatta sinun viesti. Omaan ongelmaan löytyi vika ja ratkaisu kuinkas muutenkaan kuin takakontin johtosarjasta. Auton takana kun seisoo ja katsoo antennivahvistinta, niin vahvistimen oikeaan päätyyn tulevan johtonipun maajohto oli poikki haitarikumin sisällä. Simppeli vika ja taas rokkaa
              Last edited by pyroz; 08-10-2018, 09:20.
              S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1

              Comment

              • jönez
                Bimmer Rookie
                • May 2005
                • 35
                • Lahti

                Originally posted by A*J*P View Post
                Mitähän tuohon nyt keksisi? Pitäisi olla kosteudenpitävää ja riittävän kestävää, mutta ei liian paksua että mahtuu tuohon ilmeisen ahtaaseen tilaan.

                Vai pitääkö hankkia uusi johtosarja kuitenkin? Kuinka suuri työ sellaisen vaihtaminen tuohon olisi?

                Ja löytyykö muuten mistään tietoa mikä johto on mikäkin?
                Omassa autossa ei palanu enää lisäjarruvalo, se ledi valo joka on siinä spoilerissa, joten päädyin sitte uusimaan kaikki (paitsi antennikaapelin) vasemman puolen johdot, jotka menee sinne spoilerin mustaan boksiin. Oli aika kovettuneet johdot ja jokaisessa pientä halkeamaa...

                Muutama huomio mitä nyt muistelen homman kun tein toissa kesänä:

                - johtoja on kahta eri paksuutta
                - tein uudet liitokset takalasin päälle ja sisäverhouksen päälle katon alle
                - ostin ihan perus silikoni päälysteistä kaapelia metri tavarana
                - spoileri kannattaa irrottaa kokonaan työn ajaksi
                - akusta miinus johto irti ja joku suoja luukun ja lasin eteen ettei mee kiinni
                - hommaan kannattaa varata aikaa 6-8 tuntia

                Lopputuloksena hyvin toimiva jarruvalo, keskuslukitus, radio ja lasiluukun aukasu. Takalasin lämmitys toimii 5 kertaa nopeemmin ja tehokkaammin ehjällä kaapelilla. Valmiita johtosarjoja saa ebay:stä, tosin aika suolanen hinta metri tavaraan nähden.
                Vasen puoli -> https://www.ebay.de/itm/Kabelsatz-Re...oAAOSwvoNbl8Ta

                Oikea puoli -> https://www.ebay.de/itm/HERTH-BUSS-E....c100642.m3226

                Vielä pitäis joku päivä tehä oikee puoli ja vaihtaa saranat... Nää on näitä E91 omistajan iloja

                Comment

                • ruupanen
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2006
                  • 5155
                  • Joensuu

                  Kaverin 320da:ssa on astetta hankalampi keskuslukko vika päällä.
                  Avaimen kaukosäätö rupes temppuilemaan satunnaisesti kunnes lopulta lopetti toimintansa kokonaan.
                  Keskuslukko toimii avaimella sekä napista sisältä, mutta ei kaukosäätimestä. Kokeiltu uudella antennivahvarilla mutta sillä ei ollut vaikutusta.
                  Avattu johtonipu oikeasta laidasta.
                  Johdoissa oli halkeamat ja signaalijohto melkein poikki. Signaalijohto kolvattu ja muut teipattu --> Ei vaikutusta.
                  Avattu kaksi muuta nippua ja kummastakin löytyi halkeilleita johtoja.
                  Kaikki suojattu, mutta ei vaikutusta muuta kuin että vilkku toimi taas hetkellisesti vilkuttaen 5 kertaa. Lopetti melkein heti ja taas vilkuttaa kerran. Tämän toiminta lakkasi samaan aikaan kun keskuslukko vika iski päälle.

                  Inpalla ei pääse keskuslukkoon käsiksi, vaikka muualta autosta koodit pystyykin lukemaan. Pitää kokeilla vielä toisella koneella lukea.
                  Oisko mahdollisesti vika jossain moduulissa? Sittenkin vielä johdoissa?
                  E30 cabriolet(½), E46 cabriolet(½), E61 535d M-sport, E91 330 xd M-sport

                  Vikakoodien lukemista ja pieniä koodailuja Joensuun seudulla. Myös VAG, muille merkeille autocom. Yv tai O44 533 2446 tavoittaa.

                  Comment

                  • Dualfun
                    Moderator
                    • Jan 2003
                    • 17844
                    • PKS

                    Originally posted by ruupanen View Post
                    Inpalla ei pääse keskuslukkoon käsiksi, vaikka muualta autosta koodit pystyykin lukemaan. Pitää kokeilla vielä toisella koneella lukea.
                    Oisko mahdollisesti vika jossain moduulissa? Sittenkin vielä johdoissa?
                    Eiköhän siellä modulissa ole vikaa, tai sitten virransyötössä mennyt oikosulkulukko päälle jos katkenneet piuhat ovat ottaneet yhteen kunnolla.

                    Lähtisin siitä liikkeelle että modulit pitää ensin vastata.
                    E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
                    G20 320d xDrive mineralweiss metallic
                    E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
                    E28 ///M535i '87 zinnoberrot

                    ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
                    ½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
                    Muut talouden vehkeet:
                    E36 320i Cabrio ///M-Sport '98, Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
                    Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
                    Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

                    Comment

                    • Nummika
                      Bimmer Rookie
                      • Sep 2016
                      • 65
                      • Rauma

                      Eli bmw 320 touring vm 2006
                      Kaukosäädin temppuilee, yleensä kylmässä toimii mutta lämpimässä pitää mennä takalipan lähelle että ovet aukeaa, aina on kaukkarilla kuitenkin ovet auenneet.

                      Antennivahvistin on ollut pimeä muutamia vuosia ja viime viikonloppuna oikeanpuoleisen johtosarjan purin, siellä oli katkennut johto ja nyt sekin toimii., samalla tutkin hiukan piirilevyä niin se oli ihan kuin uusi, ei merkejä että olisi joskus saanut kosteutta.

                      Onko tuo antennivahvistin kuitenkin sökö ja pääseeko sitä inpalla tai jollain tutkimaan? Jos pääsee niin saisiko siihen ohjeita miten se tehdään?

                      Edit: inpalla tutkin vikakoodeja eikä vikamuistissa ollut mitään. Onko vika olla silti antennivahvistimessa?
                      Last edited by Nummika; 07-01-2019, 12:52.
                      Rauman säätila http://nummika.com

                      Comment

                      • massim087
                        Newbiemmer
                        • Sep 2012
                        • 20
                        • Helsinki, Kuopio, St. Petersburg

                        Väittää ovien olevan auki vaikka ovat kiinni

                        Ei antanut tehdä uutta niin kysyn tässä! Hei! Eli sellainen ongelma että avasin ovet parkkipaikalla ja laitoin kiinni j lähdin ajamaan. Matkassa rupes väittää että ovet on auki koko ajan. Keskuslukko sisustan napista toimii jos löytää oikean hetken painaa, ja tiirikalla ei mee ku kuskin ovi kiinni. Kokeiltu nollata koneella, ei auttanut, näytti koneella että ovet menevät vuorottellen kiinni ja auki. Sulakkeet katsottu, kaikki ehjää. Auttakaa jos pystytte, vittumaista ajaa ku vilkku valo ja pimputtaa koko ajan ajossa. Autona e91 320d - 08vm
                        Last edited by massim087; 18-01-2019, 10:10. Reason: Lisäys

                        Comment

                        • HTK12
                          BTCF Member
                          • Jul 2011
                          • 10941
                          • Joensuu

                          Originally posted by massim087 View Post
                          Ei antanut tehdä uutta niin kysyn tässä! Hei! Eli sellainen ongelma että avasin ovet parkkipaikalla ja laitoin kiinni j lähdin ajamaan. Matkassa rupes väittää että ovet on auki koko ajan. Keskuslukko sisustan napista toimii jos löytää oikean hetken painaa, ja tiirikalla ei mee ku kuskin ovi kiinni. Kokeiltu nollata koneella, ei auttanut, näytti koneella että ovet menevät vuorottellen kiinni ja auki. Sulakkeet katsottu, kaikki ehjää. Auttakaa jos pystytte, vittumaista ajaa ku vilkku valo ja pimputtaa koko ajan ajossa. Autona e91 320d - 08vm
                          Millä laitteella vikakoodit luettu? Temppuileeko kaikki ovet?
                          e39 540iA E85

                          Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                          Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                          Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                          Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                          INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                          Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                          Comment

                          • massim087
                            Newbiemmer
                            • Sep 2012
                            • 20
                            • Helsinki, Kuopio, St. Petersburg

                            Originally posted by HTK12 View Post
                            Millä laitteella vikakoodit luettu? Temppuileeko kaikki ovet?
                            Luettu kaverin läppärillä, eikä antanut mitään vikakoodia.
                            Onhelma osittain saatu selville, eli yllättäen ongelman aiheuttaa kiinan parkkiledit, eli ne jotka asennettu enkelisilmille, silloin kun valot sammuttaa niin ei valita ajossa, heti ku laittaa valot päälle niin aloittaa valituksen kaikista ovista. Tänään ostan uudet ledit ja katson muuttuko mikään. Kirjoitan muuttuiko mikään vai ei.

                            Comment

                            • massim087
                              Newbiemmer
                              • Sep 2012
                              • 20
                              • Helsinki, Kuopio, St. Petersburg

                              Originally posted by massim087 View Post
                              Luettu kaverin läppärillä, eikä antanut mitään vikakoodia.
                              Onhelma osittain saatu selville, eli yllättäen ongelman aiheuttaa kiinan parkkiledit, eli ne jotka asennettu enkelisilmille, silloin kun valot sammuttaa niin ei valita ajossa, heti ku laittaa valot päälle niin aloittaa valituksen kaikista ovista. Tänään ostan uudet ledit ja katson muuttuko mikään. Kirjoitan muuttuiko mikään vai ei.
                              Elikkäs! Ledit enkeliiin vaihdettu laadukkaampiin ja ongelma lähti sillä!!!

                              Comment

                              • A*J*P
                                Newbiemmer
                                • Mar 2012
                                • 12
                                • Helsinki

                                Päivitelläänpä taas vähän tätä turhauttavaa ongelmaa, kun talven jälkeen aloin taas asiaa tutkia. Nyt on piuhat vaihdettu (Schmiedmannin valmiit korjaussarjat molemmille puolille) ja antennivahvistin vaihdettu (käytetty osa ebaystä), ja edelleen sama ongelma. Eli keskuslukituksen kauko-ohjaus toimii kun toimii, useimmiten ei. Ja pahemmaksi mennyt hiljalleen, nykyään pitää tiirikoida melkein aina. Ja olisin ollut huomaavinani että kostealla ilmalla ongelma olisi pahempi, mutta siitä en mene ihan takuuseen.

                                Mikähän tässä olisi seuraava toimenpide…?

                                Avaimia on kahdet, ja molemmat temppuilevat samalla tavalla, joten uskoisin että ongelma ei ole siellä päässä. Myöskään takaikkunan avausnappi ei toimi, mutta vika saattaa olla napissa.

                                (Ei muuten ollut ihan pieni homma tällaiselle maallikolle se piuhojen vaihto… Varsinkin kun mukana ei tullut kunnon ohjeita... Suosittelen muita kokeilemaan sitä antennivahvistimen vaihtoa ensin, on hieman helpompi homma.)

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎