Thule koukku asennus e91
- Varustettu peruutus tutkalla.
- Puskuri irti
- takalamput irti
- Johtosarjan kytkentä, 6 piuhaa.
- Hiukan leikkattava puskurin alahelmaa, ei näy missään.
- Purku ja asennus liikkeessä 2h.
- Hintaa tulee 750 asennuksineen.
En asentanut, olisi arkuudella mennyt aikaa varmasti 2 päivää. Oli mielestäni OK.
vetokoukku e91/e90:seen?!
Collapse
X
-
Pahoitteluni että nostin ikivanhan topicin ylös, mutta asiaan:
Mulla on purkuautosta BMW:n oem taittuva vetokoukku jonka haluaisin asentaa mun -07 e91:een. Johtosarja minulta puuttuu, käykö joku johtosarja tuohon koukkuun/autoon. 13->7 napaisuus adapteri löytyy.
Last edited by Vollgas; 10-09-2012, 13:06.
Leave a comment:
-
-
Kiitos coneheadille vinkeistä. Ja kaverin kanssa laitetaan, kun sille tuli samanlainen setti. Jos sujuisi sitten se toisen asennus puolta jo nopeemminkin.
Itelle pitäis laittaa vielä moottorin lämppäri ja sisähaarakin. Ja eukon E87 Bemuun sisähaara. Eli puuhaa tiedossa ihan riittämiin ens viikon illoille.Last edited by pke70; 27-11-2011, 18:51.
Leave a comment:
-
-
Westfalia irrotettava koukku tuli E91:seen viime vuonna asennettua. Ruuveja ja nippeleitä saa jonkun verran irrotella ennen kuin puskurin pääsee vetämään suoraan taaksepäin kannattimiltaan irti. Kaveri olisi hyödyllinen puskuria käsitellessä, se on melko vetelää tavaraa.
CAN-väylä löytyy kontista jos autossa on parkkitutka, muuten voi joutua hakemaan kauempaa. Jarruvalosignaali piti muistaakseni erikseen kytkeä, ja sitten vielä virrat ohjausboksille.
Täysi päivä meni itseltä puuhastellessa, kiirettä en pitänyt.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by pke70 View PostOlis Thule/Brink koukun asennus E91:een edessä. Ohjeessa käsketään purkaa käytännössä koko auton perä sisältä ja päältä.
Asiaa vielä sen paremmin tutkimatta, ajattelin kysäistä homman tehneiltä, että onko valojen, puskurin yms. irroittaminen millanen homma?
Ettei vaan tulisi hajotettua mitään...
Leave a comment:
-
-
Olis Thule/Brink koukun asennus E91:een edessä. Ohjeessa käsketään purkaa käytännössä koko auton perä sisältä ja päältä.
Asiaa vielä sen paremmin tutkimatta, ajattelin kysäistä homman tehneiltä, että onko valojen, puskurin yms. irroittaminen millanen homma?
Ettei vaan tulisi hajotettua mitään...
Leave a comment:
-
-
Minkä merkkisiä koukkuja olette asentaneet M-paketilla varustettuun E91een? Ehdottomasti irroitettavaa mallia eikä mitään saisi näkyä ilman koukkua perästä.
Onko noissa jotain istuvuus eroja merkkien välillä?
Ebaystä näyttäisi 200-250£ löytyvän irroitettavaa mallia sisältäen sähköt ja kaikki muu tilpehööri. Onko kellään kokemuksia noista?
Leave a comment:
-
-
mielenkiintoinen hinnoittelupolitiikka merkkihuollossa...:think
Suurin aika ainaki ittellä meni puskurin irti saamiseen ehjänä. Itse koukun mekaaninen asennus on korkeintaan tunnin homma. Sähkösatsin kans se aika menee ihmetellessä, mutta jos vertaa merkkiliikkeen hintoja tuosta työstä niin kyllä siinä kokonaisuudessaan tuntipalkoille pääsee. Ei vaatinut oma sähkösatsi mitään uudelleenkoodausta.
Leave a comment:
-
-
No itse asensin itse orkkis koukun ja modulin tuossa joku vuosi sitten omaan E91:een. En ohjelmoinut mitään mitenkään ja kaikki toimii.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Delphin View PostEn tiiä onko kaikkien edellä olevien vetokoukku asennettu päin persettä vai onko merkkihuollossa puhuttu paskaa? Sain hinta arvioksi n. 1400 e koukun kanssa. Suurin osa tuosta hinnasta on ohjelmointiin menevää työtä. Autoon pitää ohjelmoida ennen vetokoukun asennusta viimeisimmät softat, jonka jälkeen asennetaan softa joka ottaa huomioon vetokoukun. 7-8 tuntia työtä ja auto 2 päivää pajalla. Auto 325i -08.
Originaali moduuli vaatii koodaamisen, mutta esim. tuo minun Thulen mokkula ei vaadi koodausta, eikä siihen kyllä pääse esim. Inpallakaan käsiksi. Mutta se toimii kuten pitääkin, mm. disabloi kärry kytkettynä parkkitutkan takaa (edessä toimii silloinkin) ja ilmoittelee jos kärrystä on joku poltin palanut.
BMW:n ohje menee kuulemma niin, että aina ennen kuin koodataan mitään, pitää päivittää kaikkien moduulien softat. Tuon perävaunumoduulin koodaus onnistuu varmasti myös päivittämättä hiukankin tuoreemmissa softissa, mutta merkkikorjaamot menee ohjeiden mukaan...Last edited by sassi; 15-10-2011, 12:44.
Leave a comment:
-
-
En tiiä onko kaikkien edellä olevien vetokoukku asennettu päin persettä vai onko merkkihuollossa puhuttu paskaa? Sain hinta arvioksi n. 1400 e koukun kanssa. Suurin osa tuosta hinnasta on ohjelmointiin menevää työtä. Autoon pitää ohjelmoida ennen vetokoukun asennusta viimeisimmät softat, jonka jälkeen asennetaan softa joka ottaa huomioon vetokoukun. 7-8 tuntia työtä ja auto 2 päivää pajalla. Auto 325i -08.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by tpaivaa View PostJuu ja Westfalian koukun myynti ilmoituksessa mainittiin että
Malleissa, 335i ja 335d toinen pakoputken kiinnike tarvitaan. Pidkkeet pyydettäessä.
Mutta tuo korisarja saattaa asettaa omat haasteet josta tosin ehkä selviää silpomalla.
Leave a comment:
-
-
Juu ja Westfalian koukun myynti ilmoituksessa mainittiin että
Malleissa, 335i ja 335d toinen pakoputken kiinnike tarvitaan. Pidkkeet pyydettäessä.
Mutta tuo korisarja saattaa asettaa omat haasteet josta tosin ehkä selviää silpomalla.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by JNIJNI View PostJuu, alkuperäinen irrotettava, niin kuin taitaa muutkin, menee "heittämällä". Eli ei tarvi puskuria muokkailla mitenkään.
Joten ei ehkä sellasta kannata...
Itse tilasin Ebay:stä ORIS merkkisen irroitettavan ja siinä maininta että:
Vetokoukku ei mahdu 335i malleissa turboahdin ja autot M-puskuri.
koukku+sähkösarja 334€ + 35€ rahtia.
Maksu PAYPAL:lla.
Odottelen että ehkäpä jopa alkuviikosta pääsis tarkemmin tutkimaan.
Tomi
Leave a comment:
-
-
Hienoa, kiitos tiedosta!
Viikon päästä hakureissuun. Toivottavasti pysyy niin kauan myytävänä.
Leave a comment:
-
Leave a comment: