memebuy23buy

vetokoukku e91/e90:seen?!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Limit
    replied
    Thule koukku asennus e91

    - Varustettu peruutus tutkalla.
    - Puskuri irti
    - takalamput irti
    - Johtosarjan kytkentä, 6 piuhaa.
    - Hiukan leikkattava puskurin alahelmaa, ei näy missään.
    - Purku ja asennus liikkeessä 2h.
    - Hintaa tulee 750 asennuksineen.

    En asentanut, olisi arkuudella mennyt aikaa varmasti 2 päivää. Oli mielestäni OK.

    Leave a comment:


  • Vollgas
    replied
    Pahoitteluni että nostin ikivanhan topicin ylös, mutta asiaan:

    Mulla on purkuautosta BMW:n oem taittuva vetokoukku jonka haluaisin asentaa mun -07 e91:een. Johtosarja minulta puuttuu, käykö joku johtosarja tuohon koukkuun/autoon. 13->7 napaisuus adapteri löytyy.

    Last edited by Vollgas; 10-09-2012, 13:06.

    Leave a comment:


  • pke70
    replied
    Kiitos coneheadille vinkeistä. Ja kaverin kanssa laitetaan, kun sille tuli samanlainen setti. Jos sujuisi sitten se toisen asennus puolta jo nopeemminkin.

    Itelle pitäis laittaa vielä moottorin lämppäri ja sisähaarakin. Ja eukon E87 Bemuun sisähaara. Eli puuhaa tiedossa ihan riittämiin ens viikon illoille.
    Last edited by pke70; 27-11-2011, 18:51.

    Leave a comment:


  • conehead
    replied
    Westfalia irrotettava koukku tuli E91:seen viime vuonna asennettua. Ruuveja ja nippeleitä saa jonkun verran irrotella ennen kuin puskurin pääsee vetämään suoraan taaksepäin kannattimiltaan irti. Kaveri olisi hyödyllinen puskuria käsitellessä, se on melko vetelää tavaraa.

    CAN-väylä löytyy kontista jos autossa on parkkitutka, muuten voi joutua hakemaan kauempaa. Jarruvalosignaali piti muistaakseni erikseen kytkeä, ja sitten vielä virrat ohjausboksille.

    Täysi päivä meni itseltä puuhastellessa, kiirettä en pitänyt.

    Leave a comment:


  • Delphin
    replied
    Originally posted by pke70 View Post
    Olis Thule/Brink koukun asennus E91:een edessä. Ohjeessa käsketään purkaa käytännössä koko auton perä sisältä ja päältä.
    Asiaa vielä sen paremmin tutkimatta, ajattelin kysäistä homman tehneiltä, että onko valojen, puskurin yms. irroittaminen millanen homma?
    Ettei vaan tulisi hajotettua mitään...
    Samanlainen Thule/Brink koukku tuli hankittua. Olis mielenkiintoista kuulla tehneiltä kommentit.

    Leave a comment:


  • pke70
    replied
    Olis Thule/Brink koukun asennus E91:een edessä. Ohjeessa käsketään purkaa käytännössä koko auton perä sisältä ja päältä.
    Asiaa vielä sen paremmin tutkimatta, ajattelin kysäistä homman tehneiltä, että onko valojen, puskurin yms. irroittaminen millanen homma?
    Ettei vaan tulisi hajotettua mitään...

    Leave a comment:


  • alttu
    replied
    Minkä merkkisiä koukkuja olette asentaneet M-paketilla varustettuun E91een? Ehdottomasti irroitettavaa mallia eikä mitään saisi näkyä ilman koukkua perästä.

    Onko noissa jotain istuvuus eroja merkkien välillä?
    Ebaystä näyttäisi 200-250£ löytyvän irroitettavaa mallia sisältäen sähköt ja kaikki muu tilpehööri. Onko kellään kokemuksia noista?

    Leave a comment:


  • Bemmister
    replied
    mielenkiintoinen hinnoittelupolitiikka merkkihuollossa...:think

    Suurin aika ainaki ittellä meni puskurin irti saamiseen ehjänä. Itse koukun mekaaninen asennus on korkeintaan tunnin homma. Sähkösatsin kans se aika menee ihmetellessä, mutta jos vertaa merkkiliikkeen hintoja tuosta työstä niin kyllä siinä kokonaisuudessaan tuntipalkoille pääsee. Ei vaatinut oma sähkösatsi mitään uudelleenkoodausta.

    Leave a comment:


  • JNIJNI
    replied
    No itse asensin itse orkkis koukun ja modulin tuossa joku vuosi sitten omaan E91:een. En ohjelmoinut mitään mitenkään ja kaikki toimii.

    Leave a comment:


  • sassi
    replied
    Originally posted by Delphin View Post
    En tiiä onko kaikkien edellä olevien vetokoukku asennettu päin persettä vai onko merkkihuollossa puhuttu paskaa? Sain hinta arvioksi n. 1400 e koukun kanssa. Suurin osa tuosta hinnasta on ohjelmointiin menevää työtä. Autoon pitää ohjelmoida ennen vetokoukun asennusta viimeisimmät softat, jonka jälkeen asennetaan softa joka ottaa huomioon vetokoukun. 7-8 tuntia työtä ja auto 2 päivää pajalla. Auto 325i -08.
    Ei ole asennettu päin persettä, kun niitä perävaunumoduuleitakin on erilaisia.
    Originaali moduuli vaatii koodaamisen, mutta esim. tuo minun Thulen mokkula ei vaadi koodausta, eikä siihen kyllä pääse esim. Inpallakaan käsiksi. Mutta se toimii kuten pitääkin, mm. disabloi kärry kytkettynä parkkitutkan takaa (edessä toimii silloinkin) ja ilmoittelee jos kärrystä on joku poltin palanut.

    BMW:n ohje menee kuulemma niin, että aina ennen kuin koodataan mitään, pitää päivittää kaikkien moduulien softat. Tuon perävaunumoduulin koodaus onnistuu varmasti myös päivittämättä hiukankin tuoreemmissa softissa, mutta merkkikorjaamot menee ohjeiden mukaan...
    Last edited by sassi; 15-10-2011, 12:44.

    Leave a comment:


  • Delphin
    replied
    En tiiä onko kaikkien edellä olevien vetokoukku asennettu päin persettä vai onko merkkihuollossa puhuttu paskaa? Sain hinta arvioksi n. 1400 e koukun kanssa. Suurin osa tuosta hinnasta on ohjelmointiin menevää työtä. Autoon pitää ohjelmoida ennen vetokoukun asennusta viimeisimmät softat, jonka jälkeen asennetaan softa joka ottaa huomioon vetokoukun. 7-8 tuntia työtä ja auto 2 päivää pajalla. Auto 325i -08.

    Leave a comment:


  • JNIJNI
    replied
    Originally posted by tpaivaa View Post
    Juu ja Westfalian koukun myynti ilmoituksessa mainittiin että
    Malleissa, 335i ja 335d toinen pakoputken kiinnike tarvitaan. Pidkkeet pyydettäessä.
    Mutta tuo korisarja saattaa asettaa omat haasteet josta tosin ehkä selviää silpomalla.
    Orkkis (Westfalian) koukun kanssa ei tarvi silpoa mitenkään. Koukku kiertää sen verran alhaalta, ettei ota diffuun mitenkään kiinni

    Leave a comment:


  • tpaivaa
    replied
    Juu ja Westfalian koukun myynti ilmoituksessa mainittiin että
    Malleissa, 335i ja 335d toinen pakoputken kiinnike tarvitaan. Pidkkeet pyydettäessä.
    Mutta tuo korisarja saattaa asettaa omat haasteet josta tosin ehkä selviää silpomalla.

    Leave a comment:


  • tpaivaa
    replied
    Originally posted by JNIJNI View Post
    Juu, alkuperäinen irrotettava, niin kuin taitaa muutkin, menee "heittämällä". Eli ei tarvi puskuria muokkailla mitenkään.
    Tollasen kiinteän koukun sopivuusohjeessa maininta että "Ei kaksipakoputkiseen" liekkö sillä sitten hieman ahdasta silloin
    Joten ei ehkä sellasta kannata...
    Itse tilasin Ebay:stä ORIS merkkisen irroitettavan ja siinä maininta että:
    Vetokoukku ei mahdu 335i malleissa turboahdin ja autot M-puskuri.

    koukku+sähkösarja 334€ + 35€ rahtia.
    Maksu PAYPAL:lla.

    Odottelen että ehkäpä jopa alkuviikosta pääsis tarkemmin tutkimaan.

    Tomi

    Leave a comment:


  • wiikki
    replied
    Hienoa, kiitos tiedosta!

    Viikon päästä hakureissuun. Toivottavasti pysyy niin kauan myytävänä.

    Leave a comment:

Working...
X