memebuy23buy

vetokoukku e91/e90:seen?!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • JNIJNI
    replied
    Originally posted by wiikki View Post
    Moi

    Olen lähdössä hakemaan päivitettyä perhevankkuria Saksasta. Tällä hetkellä päälimmäisenä mielessä on tämä yksilö:



    Onko tuollaiseen Aerodynamik sarjalla varustettuun mahdollista jälkiasentaa vetokoukku? Käyvätkö kaikki jälkiasennettavat vai pitääkö ostaa joku spesiaaliversio?

    Antti
    Juu, alkuperäinen irrotettava, niin kuin taitaa muutkin, menee "heittämällä". Eli ei tarvi puskuria muokkailla mitenkään.

    Leave a comment:


  • wiikki
    replied
    Vetokoukku E91 M-Sport + Aerodynamik Paket

    Moi

    Olen lähdössä hakemaan päivitettyä perhevankkuria Saksasta. Tällä hetkellä päälimmäisenä mielessä on tämä yksilö:



    Onko tuollaiseen Aerodynamik sarjalla varustettuun mahdollista jälkiasentaa vetokoukku? Käyvätkö kaikki jälkiasennettavat vai pitääkö ostaa joku spesiaaliversio?

    Antti

    Leave a comment:


  • Bemmister
    replied
    Kyllä jos vähän viittii nähdä itte vaivaa niin satasia säästyy. Omaan E91 tilasin ebay.de:sta westfalian irroitettavan koukun ja sähkösatsin toimitettuna hintaan 375e. Muutaman erehdyksen ja oivalluksen jälkeen sähkösarjankin asennus oli helppo homma. Hommaa auttaa, jos autossa on pysäköintitutka => ei tarvi vetää piuhoja CAN-väylälle hanskalokeroon asti vaan homma hoituu takakontista käsin.

    Leave a comment:


  • ducatirocks
    replied
    Muuten, ei siinä ihan kympeistä puhuta, hintaero on n. 300e tänne toimitettuna.[/QUOTE]

    Viitsitkö laittaa privaa, mistä ostit tohon hintaan.

    Leave a comment:


  • Esal
    replied
    Originally posted by sassi View Post
    Aivan niin, kyllä niitä halvemmallakin saa mutta koukun sain heti ja myyjäkin puhuu selvää suomea
    En vihtinyt alkaa odottamaan ja taikinoimaan muutaman kympin takia...
    Totta, mulla meni sähkösarja täysin pimeäksi ekalla käyttökerralla, yhtäkkiä pimeällä ajaessa huomasin vaan että mikään ei pala. Oli siinä google-kääntäjä kovassa käytössä, ja välillä tuli vastaus saksaksi että "mitä oikein tarkoitat", eivät antaneet periksi ja lähettäneet uutta vaan vika haettiin kohta kohdalta esille. Lopulta lähettivät sen ohjaimen liittimen kytkiksen ja pyysivät mitata, sieltähän se vika löytyi, asentanut korjaamo oli laittanut maadoituksen maalin päälle.

    Muuten, ei siinä ihan kympeistä puhuta, hintaero on n. 300e tänne toimitettuna.

    Leave a comment:


  • sassi
    replied
    Originally posted by sassi
    Koukku hieman vajaa 420e...
    Halvempiakin koukkuja oli, mutta otin tuon Thulen irroitettavan kun siitä ei jää irroitettuna näkyviin käytännössä mitään.
    Originally posted by Esal
    Huh, samanlaisia hintoja sain 2 vuotta sitten varaosaliikkeistä. Netistä kun katsoin niin saksassa Westfalia sähkösarjoineen alle 350, Brink alle 300, niin ja irroitettavia. Rahdit suomeen tuo kyllä ainakin 50 lisää.
    Aivan niin, kyllä niitä halvemmallakin saa mutta koukun sain heti ja myyjäkin puhuu selvää suomea
    En vihtinyt alkaa odottamaan ja taikinoimaan muutaman kympin takia...
    Last edited by sassi; 19-08-2010, 10:43.

    Leave a comment:


  • Esal
    replied
    Originally posted by sassi View Post
    Koukku hieman vajaa 420e ja johtosarja 240e

    Halvempiakin koukkuja oli, mutta otin tuon Thulen irroitettavan kun siitä ei jää irroitettuna näkyviin käytännössä mitään.
    Koukun kiinnityshahlon 3cm leveä suojamuovi jää näkyviin 1cm puskurin alapuolelle, mutta sitäkään ei näe jos ei alennu kurkkimaan auton alle
    Huh, samanlaisia hintoja sain 2 vuotta sitten varaosaliikkeistä. Netistä kun katsoin niin saksassa Westfalia sähkösarjoineen alle 350, Brink alle 300, niin ja irroitettavia. Rahdit suomeen tuo kyllä ainakin 50 lisää.

    Leave a comment:


  • sassi
    replied
    Originally posted by ducatirocks View Post
    Mitä maksoit osista? Koukku, kaapeli, sälät?
    Koukku hieman vajaa 420e ja johtosarja 240e

    Halvempiakin koukkuja oli, mutta otin tuon Thulen irroitettavan kun siitä ei jää irroitettuna näkyviin käytännössä mitään.
    Koukun kiinnityshahlon 3cm leveä suojamuovi jää näkyviin 1cm puskurin alapuolelle, mutta sitäkään ei näe jos ei alennu kurkkimaan auton alle

    Leave a comment:


  • ducatirocks
    replied
    Mitä maksoit osista? Koukku, kaapeli, sälät?

    Leave a comment:


  • sassi
    replied
    Originally posted by sassi View Post
    Eli jos olen tulkinnut oikein, asennussarjan musta/keltainen voidaan kytkeä peräkontin oikean sivun johtonipussa oleviin vihreä/vihreä-oranssi CAN johtoihin. TAI sitten tuo musta/keltainen vedetään sulakerasialle asti ja kytketään siellä vihreä/vihreä-oranssi johtoihin.
    Vastaanpa itse itselleni, tulkitsin ihan oikein. Eli CAN -väyläkytkennän voi tehdä joko peräkontin johtoihin tai vetää sulakerasialle ja kytkeä siellä. Vähemmällä purkamisella pääsee tietysti kun kytkee peräkonttiin. Peräkontissa oli 2 CAN -väylän johtoparia, kytkin siihen joka oli helpommin käsillä.

    Hyvin toimii, eikä tarvinnut koodausta. Check control näyttää vialliset kärryn polttimot ja kärryn kytkeminen poistaa parkkitutkan anturit takaa käytöstä.

    Leave a comment:


  • sassi
    replied
    Eilen asentelin koukun (Thule Brink) paikalleen E90 sedaniin, tänään pitäisi ihmetellä sähkösarjan kytkennät.

    Tuo ohje on hiukkasen vaikeaselkoinen CAN väylän kytkennän osalta...
    Onko tuossa ohjeessa http://www.brink.eu/download_kabelsetmanual.php?id=412 kohta 16 - 18 vaihtoehtoinen ohjekuvien 19 - 21 kanssa?

    Eli jos olen tulkinnut oikein, asennussarjan musta/keltainen voidaan kytkeä peräkontin oikean sivun johtonipussa oleviin vihreä/vihreä-oranssi CAN johtoihin. TAI sitten tuo musta/keltainen vedetään sulakerasialle asti ja kytketään siellä vihreä/vihreä-oranssi johtoihin.

    Paikallistin jo peräkontista akun yläpuolelta kulkevasta johtonipusta tuon vihreä/vihreä-oranssi johtoparin. Voinko kytkeä suoraan siihen, vai pitääkö vetää hanskalokerolle asti?

    Leave a comment:


  • pete95zhn
    replied
    Omaani ostin Saksasta Westfalian setin irroitettavalla koukulla ja sähkösarjalla. Asennus -mitä siitä nyt enää muistan, tein 3v sitten- oli ihan piece of kakku. En nyt enää muista pitikö yhtään piuhaa vetää eteen saakka ( kuten E46:ssa ), mutta koodausta ei tarvita. Koska E90/1:ssä on koukun kiinnitys hieman keskilinjasta sivussa ei siiheen näyttänyt saavan Westfalialta samalaista alumiinipornokoukkua kuin E46:een,se ei painanut yhtään mitään...
    Hinta oli muistaakseni halvempi kuin Kovilin ruostepommilla Suomessa ja asennuksen tein itse.

    Leave a comment:


  • JNIJNI
    replied
    Originally posted by petrolhead View Post
    Vois äkkiä kuvitella että sinne lätkästään ohjainlaite , plussa , miinus , CAN piuhat ja koodaillaan toimimaan.Eli hyvinkin heleppova. Kovilin satsissa ainakin tulee asennusohjeet joilla jopa petrolhead laittaa uudemman auton koukun kiinni sähköineen.
    Juurikin noin, patsi ei vaatinut edes koodausta, ainakaan omassa E91:ssä. Hyvin pelittää ja I-Driveen tulee ilmoitukset, minkä puolen esim. jarruvalo kärrystä ei toimi

    Leave a comment:


  • petrolhead
    replied
    Originally posted by Sigfried View Post
    Pitäisi saada koukku kun joskus pitää kiskoa kärryä eli onko ajatuksia firmoista jotka laittaisi koukun mulle tohon E90? Tekeekö noita joku pienempi firma vai pitääkö mennä suoraan Laakkoselle?

    Speciaalin tossa taitaa olla sähköjen veto? Koukun ja sähkösarjan saan edullisesti yhdeltä tutulta varaosakauppiaalta.

    Vinkkejä?
    Vois äkkiä kuvitella että sinne lätkästään ohjainlaite , plussa , miinus , CAN piuhat ja koodaillaan toimimaan.Eli hyvinkin heleppova. Kovilin satsissa ainakin tulee asennusohjeet joilla jopa petrolhead laittaa uudemman auton koukun kiinni sähköineen.

    Leave a comment:


  • Sigfried
    replied
    Koukku E90?

    Pitäisi saada koukku kun joskus pitää kiskoa kärryä eli onko ajatuksia firmoista jotka laittaisi koukun mulle tohon E90? Tekeekö noita joku pienempi firma vai pitääkö mennä suoraan Laakkoselle?

    Speciaalin tossa taitaa olla sähköjen veto? Koukun ja sähkösarjan saan edullisesti yhdeltä tutulta varaosakauppiaalta.

    Vinkkejä?

    Leave a comment:

Working...
X