Originally posted by wiikki
View Post
vetokoukku e91/e90:seen?!
Collapse
X
-
-
-
Vetokoukku E91 M-Sport + Aerodynamik Paket
Moi
Olen lähdössä hakemaan päivitettyä perhevankkuria Saksasta. Tällä hetkellä päälimmäisenä mielessä on tämä yksilö:
Onko tuollaiseen Aerodynamik sarjalla varustettuun mahdollista jälkiasentaa vetokoukku? Käyvätkö kaikki jälkiasennettavat vai pitääkö ostaa joku spesiaaliversio?
Antti
Leave a comment:
-
-
Kyllä jos vähän viittii nähdä itte vaivaa niin satasia säästyy. Omaan E91 tilasin ebay.de:sta westfalian irroitettavan koukun ja sähkösatsin toimitettuna hintaan 375e. Muutaman erehdyksen ja oivalluksen jälkeen sähkösarjankin asennus oli helppo homma. Hommaa auttaa, jos autossa on pysäköintitutka => ei tarvi vetää piuhoja CAN-väylälle hanskalokeroon asti vaan homma hoituu takakontista käsin.
Leave a comment:
-
-
Muuten, ei siinä ihan kympeistä puhuta, hintaero on n. 300e tänne toimitettuna.[/QUOTE]
Viitsitkö laittaa privaa, mistä ostit tohon hintaan.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by sassi View PostAivan niin, kyllä niitä halvemmallakin saa mutta koukun sain heti ja myyjäkin puhuu selvää suomea
En vihtinyt alkaa odottamaan ja taikinoimaan muutaman kympin takia..., eivät antaneet periksi ja lähettäneet uutta vaan vika haettiin kohta kohdalta esille. Lopulta lähettivät sen ohjaimen liittimen kytkiksen ja pyysivät mitata, sieltähän se vika löytyi, asentanut korjaamo oli laittanut maadoituksen maalin päälle.
Muuten, ei siinä ihan kympeistä puhuta, hintaero on n. 300e tänne toimitettuna.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by sassiKoukku hieman vajaa 420e...
Halvempiakin koukkuja oli, mutta otin tuon Thulen irroitettavan kun siitä ei jää irroitettuna näkyviin käytännössä mitään.Originally posted by EsalHuh, samanlaisia hintoja sain 2 vuotta sitten varaosaliikkeistä. Netistä kun katsoin niin saksassa Westfalia sähkösarjoineen alle 350, Brink alle 300, niin ja irroitettavia. Rahdit suomeen tuo kyllä ainakin 50 lisää.
En vihtinyt alkaa odottamaan ja taikinoimaan muutaman kympin takia...Last edited by sassi; 19-08-2010, 10:43.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by sassi View PostKoukku hieman vajaa 420e ja johtosarja 240e
Halvempiakin koukkuja oli, mutta otin tuon Thulen irroitettavan kun siitä ei jää irroitettuna näkyviin käytännössä mitään.
Koukun kiinnityshahlon 3cm leveä suojamuovi jää näkyviin 1cm puskurin alapuolelle, mutta sitäkään ei näe jos ei alennu kurkkimaan auton alle
Leave a comment:
-
-
Originally posted by ducatirocks View PostMitä maksoit osista? Koukku, kaapeli, sälät?
Halvempiakin koukkuja oli, mutta otin tuon Thulen irroitettavan kun siitä ei jää irroitettuna näkyviin käytännössä mitään.
Koukun kiinnityshahlon 3cm leveä suojamuovi jää näkyviin 1cm puskurin alapuolelle, mutta sitäkään ei näe jos ei alennu kurkkimaan auton alle
Leave a comment:
-
-
Originally posted by sassi View PostEli jos olen tulkinnut oikein, asennussarjan musta/keltainen voidaan kytkeä peräkontin oikean sivun johtonipussa oleviin vihreä/vihreä-oranssi CAN johtoihin. TAI sitten tuo musta/keltainen vedetään sulakerasialle asti ja kytketään siellä vihreä/vihreä-oranssi johtoihin.
Hyvin toimii, eikä tarvinnut koodausta. Check control näyttää vialliset kärryn polttimot ja kärryn kytkeminen poistaa parkkitutkan anturit takaa käytöstä.
Leave a comment:
-
-
Eilen asentelin koukun (Thule Brink) paikalleen E90 sedaniin, tänään pitäisi ihmetellä sähkösarjan kytkennät.
Tuo ohje on hiukkasen vaikeaselkoinen CAN väylän kytkennän osalta...
Onko tuossa ohjeessa http://www.brink.eu/download_kabelsetmanual.php?id=412 kohta 16 - 18 vaihtoehtoinen ohjekuvien 19 - 21 kanssa?
Eli jos olen tulkinnut oikein, asennussarjan musta/keltainen voidaan kytkeä peräkontin oikean sivun johtonipussa oleviin vihreä/vihreä-oranssi CAN johtoihin. TAI sitten tuo musta/keltainen vedetään sulakerasialle asti ja kytketään siellä vihreä/vihreä-oranssi johtoihin.
Paikallistin jo peräkontista akun yläpuolelta kulkevasta johtonipusta tuon vihreä/vihreä-oranssi johtoparin. Voinko kytkeä suoraan siihen, vai pitääkö vetää hanskalokerolle asti?
Leave a comment:
-
-
Omaani ostin Saksasta Westfalian setin irroitettavalla koukulla ja sähkösarjalla. Asennus -mitä siitä nyt enää muistan, tein 3v sitten- oli ihan piece of kakku. En nyt enää muista pitikö yhtään piuhaa vetää eteen saakka ( kuten E46:ssa ), mutta koodausta ei tarvita. Koska E90/1:ssä on koukun kiinnitys hieman keskilinjasta sivussa ei siiheen näyttänyt saavan Westfalialta samalaista alumiinipornokoukkua kuin E46:een,se ei painanut yhtään mitään...
Hinta oli muistaakseni halvempi kuin Kovilin ruostepommilla Suomessa ja asennuksen tein itse.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by petrolhead View PostVois äkkiä kuvitella että sinne lätkästään ohjainlaite , plussa , miinus , CAN piuhat ja koodaillaan toimimaan.Eli hyvinkin heleppova. Kovilin satsissa ainakin tulee asennusohjeet joilla jopa petrolhead laittaa uudemman auton koukun kiinni sähköineen.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Sigfried View PostPitäisi saada koukku kun joskus pitää kiskoa kärryä eli onko ajatuksia firmoista jotka laittaisi koukun mulle tohon E90? Tekeekö noita joku pienempi firma vai pitääkö mennä suoraan Laakkoselle?
Speciaalin tossa taitaa olla sähköjen veto? Koukun ja sähkösarjan saan edullisesti yhdeltä tutulta varaosakauppiaalta.
Vinkkejä?
Leave a comment:
-
-
Koukku E90?
Pitäisi saada koukku kun joskus pitää kiskoa kärryä eli onko ajatuksia firmoista jotka laittaisi koukun mulle tohon E90? Tekeekö noita joku pienempi firma vai pitääkö mennä suoraan Laakkoselle?
Speciaalin tossa taitaa olla sähköjen veto? Koukun ja sähkösarjan saan edullisesti yhdeltä tutulta varaosakauppiaalta.
Vinkkejä?
Leave a comment:
-
Leave a comment: