Itselle vaihdettiin 120d 120kw termostaatti, koska termari kotelossa oli pieni vuoto. Lämmöt katsoin ennen vaihto 79-80 ja vaihdon jälkeen 89-90, eli kyllä tuo 90 astetta on normaali lämpötila, jos termari kunnossa. Kulutus tuntuisi laskeneen jonkin verran.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e9x 320d lämmöt ja kulutus / termostaattien vaihto
Collapse
X
-
Originally posted by mobility View PostMulla myös 320dA -06 ja lämmöt maantiellä parissa plus asteessa 80-81 astetta ja kun vähänkään enemmän polkaisee niin tipahtaa 2-3 astetta.
Koska muutamalla muullakin on täsmälleen samoja lämpöjä ollut niin alkaa kuulostamaan, että nuo voisi ihan normaalit ollakin.
mulla oli lopulta 83 astetta... kulutuskin laski taas kun vaihdoin talvikiekot. tuntuu ettei noi isot pyörät vaikuttanut kesäkelissä niin paljon kulutukseen :think
Comment
-
-
Nyt on termari vaihdettu ja kyllä kannatti. Pajalle ajettaessa lämmöt oli 79-80 ja takaisin tullessa tasan 90. Sekä uudessa että vanhassa termarissa sama lukema 88 astetta.
44e maksoi orkkis ja eiköhän tuo löpössä säästy hetkessä. Raportoin kulutuksista myöhemmin.Last edited by MakeH; 24-11-2009, 09:17.
Comment
-
-
Originally posted by MakeH View PostNyt on termari vaihdettu ja kyllä kannatti. Pajalle ajettaessa lämmöt oli 79-80 ja takaisin tullessa tasan 90. Sekä uudessa että vanhassa termarissa sama lukema 88 astetta.
44e maksoi orkkis ja eikähän tuo löpössä säästy hetkessä. Raportoin kulutuksista myöhemmin.
Olipas mielenkiintoista testata kulutusta kun kävin Helsingissä(yli 1000km). Menomatkalla oli lämpötila nollankieppeillä ja keskikulutus 5,7l. Takaisin tullessa
lämpöä olikin jo 7-8 astetta ja kas kummaa kulutukset aivan eri luokkaa. Nollasin kulutuksen Helsingissä moottoritiellä ja Heinolaan päästyä kulutus oli 4.8l, ajoin koko matkan nopeudella 109km/h joka on 104 GPS:llä. Nollasin mittarin uudestaan Heinolan ja Jyväskylän välillä kun tuli 80:n rajoitus ja ajelin suurimman osan matkasta 89km/h ja kulutus oli 4,5l.
Hommasta tekee hauskaa se, että loppumatkasta lämpötila laski alle viiden ja taas kulutus pompsahti ylös melkein litralla...
Koko reissun keskikulutus tankkaamalla mitattuna oli 5,4l, sisältäen myös kaupunkiajelut.
Comment
-
-
320 dA vm. 2007.
Lämmöt kaupungissa 87-88, maantiellä 85-86.
Kulutus viimeaikoina 6,8 l/100 km, keskinopeus 49 km/h, eli kohtalaisen paljon kaupunkiajoa ja laatikko pääsääntöisesti Sport-asennossa.________________________________
Kestävää kehitystä !
________________________________
Vähillä päästöillä kohtuullinen kulku
________________________________
Comment
-
-
No nyt heitän OIKEAN lämpöongelman tähän! Kertokaahan missä vika!!!
Eli auto siis E91 320dA. Pakkasta -15...-20 astetta. Sisälle ei tule lämpöä kuin juuri nimeksi ja salavalikon kautta lämmöt.... Nyt tarkkana!!! 45...50 astetta!!!
Mikä tuolla koneessa on vialla? Joissain threadeissa puhutaan termostaateista, joissain ERG termostaatista! Joka tapauksessa lämmöt ovat pirkanmaalaisjärjelläkin huolestuttavan alhaalla!- F31 320da - Pessimisti ei pety... Pimmeristi pettyy -
Comment
-
-
Originally posted by ducatirocks View PostNo nyt heitän OIKEAN lämpöongelman tähän! Kertokaahan missä vika!!!
Eli auto siis E91 320dA. Pakkasta -15...-20 astetta. Sisälle ei tule lämpöä kuin juuri nimeksi ja salavalikon kautta lämmöt.... Nyt tarkkana!!! 45...50 astetta!!!
Mikä tuolla koneessa on vialla? Joissain threadeissa puhutaan termostaateista, joissain ERG termostaatista! Joka tapauksessa lämmöt ovat pirkanmaalaisjärjelläkin huolestuttavan alhaalla!- F31 320da - Pessimisti ei pety... Pimmeristi pettyy -
Comment
-
-
Originally posted by MakeH View PostVaihda molemmat termarit. Eli egr- ja päätermari. Ne on siinä vierekkäin ja samalla vaivalla vaihtuu.
Mutta onko näissä samanlaista termaria vaihteistoöljylle kuin e60:ssa?- F31 320da - Pessimisti ei pety... Pimmeristi pettyy -
Comment
-
Comment