Announcement

Collapse
No announcement yet.

e9x 320d lämmöt ja kulutus / termostaattien vaihto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Heikkiher
    Bimmer Rookie
    • Mar 2009
    • 93
    • Vihti

    #16
    Itselle vaihdettiin 120d 120kw termostaatti, koska termari kotelossa oli pieni vuoto. Lämmöt katsoin ennen vaihto 79-80 ja vaihdon jälkeen 89-90, eli kyllä tuo 90 astetta on normaali lämpötila, jos termari kunnossa. Kulutus tuntuisi laskeneen jonkin verran.

    Comment

    • mickey555
      Newbiemmer
      • Aug 2006
      • 19

      #17
      Katsoin lämmöt: 87-88 astetta. Ulkolämpötila oli n. 8 astetta ja auto E90 320d
      BMW E90 320D -05
      *************
      ex BMW E39 528iA -97
      ex BMW E36 320iA coupe -92
      ex Volvo S40 T4 -98
      ex Nissan 200sx -92
      ex Mitsubishi Sapporo -88
      ex Toytota Corolla -88
      ex Peugeot 205xs -88
      ex Saab 900 GLS -81

      Comment

      • mobility
        Bimmer Rookie
        • Sep 2009
        • 84
        • Oulu

        #18
        Mulla myös 320dA -06 ja lämmöt maantiellä parissa plus asteessa 80-81 astetta ja kun vähänkään enemmän polkaisee niin tipahtaa 2-3 astetta.

        Koska muutamalla muullakin on täsmälleen samoja lämpöjä ollut niin alkaa kuulostamaan, että nuo voisi ihan normaalit ollakin.

        Comment

        • MakeH
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2004
          • 1170
          • Vantaa

          #19
          Prkl mulla jää lämmöt aina sinne 80 kieppeille ja soppaa kuluu. Täytyypä vaihtaa termari, ei tuo niin iso kustannus ole.

          Comment

          • bemu2000
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2003
            • 17799
            • Jämsä

            #20
            Originally posted by mobility View Post
            Mulla myös 320dA -06 ja lämmöt maantiellä parissa plus asteessa 80-81 astetta ja kun vähänkään enemmän polkaisee niin tipahtaa 2-3 astetta.

            Koska muutamalla muullakin on täsmälleen samoja lämpöjä ollut niin alkaa kuulostamaan, että nuo voisi ihan normaalit ollakin.

            mulla oli lopulta 83 astetta... kulutuskin laski taas kun vaihdoin talvikiekot. tuntuu ettei noi isot pyörät vaikuttanut kesäkelissä niin paljon kulutukseen :think
            TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
            Vanteet edullisesti
            Nostureita ja rengaskoneita

            Comment

            • MakeH
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2004
              • 1170
              • Vantaa

              #21
              Nyt on termari vaihdettu ja kyllä kannatti. Pajalle ajettaessa lämmöt oli 79-80 ja takaisin tullessa tasan 90. Sekä uudessa että vanhassa termarissa sama lukema 88 astetta.

              44e maksoi orkkis ja eiköhän tuo löpössä säästy hetkessä. Raportoin kulutuksista myöhemmin.
              Last edited by MakeH; 24-11-2009, 09:17.

              Comment

              • exodus
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2003
                • 774
                • Oulu

                #22
                Originally posted by MakeH View Post
                Nyt on termari vaihdettu ja kyllä kannatti. Pajalle ajettaessa lämmöt oli 79-80 ja takaisin tullessa tasan 90. Sekä uudessa että vanhassa termarissa sama lukema 88 astetta.

                44e maksoi orkkis ja eikähän tuo löpössä säästy hetkessä. Raportoin kulutuksista myöhemmin.
                Joko on tankillinen löpöä tuhlattu?

                Olipas mielenkiintoista testata kulutusta kun kävin Helsingissä(yli 1000km). Menomatkalla oli lämpötila nollankieppeillä ja keskikulutus 5,7l. Takaisin tullessa
                lämpöä olikin jo 7-8 astetta ja kas kummaa kulutukset aivan eri luokkaa. Nollasin kulutuksen Helsingissä moottoritiellä ja Heinolaan päästyä kulutus oli 4.8l, ajoin koko matkan nopeudella 109km/h joka on 104 GPS:llä. Nollasin mittarin uudestaan Heinolan ja Jyväskylän välillä kun tuli 80:n rajoitus ja ajelin suurimman osan matkasta 89km/h ja kulutus oli 4,5l.
                Hommasta tekee hauskaa se, että loppumatkasta lämpötila laski alle viiden ja taas kulutus pompsahti ylös melkein litralla...
                Koko reissun keskikulutus tankkaamalla mitattuna oli 5,4l, sisältäen myös kaupunkiajelut.

                Comment

                • MakeH
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2004
                  • 1170
                  • Vantaa

                  #23
                  Litralla väheni samanlaisessa ajossa!

                  Comment

                  • NokiNuija
                    Newbiemmer
                    • Sep 2009
                    • 18
                    • In Mind

                    #24
                    320 dA vm. 2007.
                    Lämmöt kaupungissa 87-88, maantiellä 85-86.
                    Kulutus viimeaikoina 6,8 l/100 km, keskinopeus 49 km/h, eli kohtalaisen paljon kaupunkiajoa ja laatikko pääsääntöisesti Sport-asennossa.
                    ________________________________
                    Kestävää kehitystä !
                    ________________________________
                    Vähillä päästöillä kohtuullinen kulku
                    ________________________________

                    Comment

                    • exodus
                      Bimmer Fanatic
                      • Feb 2003
                      • 774
                      • Oulu

                      #25
                      Onnistuuko termarin vaihto tuosta vaan vai vaatiiko se ilmailuja?

                      Comment

                      • MakeH
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2004
                        • 1170
                        • Vantaa

                        #26
                        Originally posted by exodus View Post
                        Onnistuuko termarin vaihto tuosta vaan vai vaatiiko se ilmailuja?
                        Ilmaus oli tuossa helppo, kahdesta paikasta löytyy ilmausruuvit.

                        Comment

                        • ducatirocks
                          Bimmer Fanatic
                          • Apr 2009
                          • 200
                          • Lempäälä

                          #27
                          No nyt heitän OIKEAN lämpöongelman tähän! Kertokaahan missä vika!!!

                          Eli auto siis E91 320dA. Pakkasta -15...-20 astetta. Sisälle ei tule lämpöä kuin juuri nimeksi ja salavalikon kautta lämmöt.... Nyt tarkkana!!! 45...50 astetta!!!

                          Mikä tuolla koneessa on vialla? Joissain threadeissa puhutaan termostaateista, joissain ERG termostaatista! Joka tapauksessa lämmöt ovat pirkanmaalaisjärjelläkin huolestuttavan alhaalla!
                          - F31 320da - Pessimisti ei pety... Pimmeristi pettyy -

                          Comment

                          • ducatirocks
                            Bimmer Fanatic
                            • Apr 2009
                            • 200
                            • Lempäälä

                            #28
                            Originally posted by ducatirocks View Post
                            No nyt heitän OIKEAN lämpöongelman tähän! Kertokaahan missä vika!!!

                            Eli auto siis E91 320dA. Pakkasta -15...-20 astetta. Sisälle ei tule lämpöä kuin juuri nimeksi ja salavalikon kautta lämmöt.... Nyt tarkkana!!! 45...50 astetta!!!

                            Mikä tuolla koneessa on vialla? Joissain threadeissa puhutaan termostaateista, joissain ERG termostaatista! Joka tapauksessa lämmöt ovat pirkanmaalaisjärjelläkin huolestuttavan alhaalla!
                            Toivon nopeita vastauksia jotta pääsen huomen aamulla autolla taas liikenteeseen... Nyt mitataan tän sivuston hyöty!
                            - F31 320da - Pessimisti ei pety... Pimmeristi pettyy -

                            Comment

                            • MakeH
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2004
                              • 1170
                              • Vantaa

                              #29
                              Vaihda molemmat termarit. Eli egr- ja päätermari. Ne on siinä vierekkäin ja samalla vaivalla vaihtuu.

                              Mutta onko näissä samanlaista termaria vaihteistoöljylle kuin e60:ssa?

                              Comment

                              • ducatirocks
                                Bimmer Fanatic
                                • Apr 2009
                                • 200
                                • Lempäälä

                                #30
                                Originally posted by MakeH View Post
                                Vaihda molemmat termarit. Eli egr- ja päätermari. Ne on siinä vierekkäin ja samalla vaivalla vaihtuu.

                                Mutta onko näissä samanlaista termaria vaihteistoöljylle kuin e60:ssa?
                                Mulla ei ole kuvan palaa laatikon termostaatista! Miksi kysyt? Mihin vaikuttaa tässä tapauksessa?
                                - F31 320da - Pessimisti ei pety... Pimmeristi pettyy -

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎