Originally posted by MakeH
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e9x 320d lämmöt ja kulutus / termostaattien vaihto
Collapse
X
-
Originally posted by ducatirocks View PostTaivun hiukan epäilemään, että "päätermari" voisi olla rikki kun noin pirun paljon laskee lämpöjä! Voisko se ERG:n termari laskea noin paljon lämpöjä?
Missä kohdassa se "päätermari" on jos lähden purkaan sitä tonne pakkaseen :/
Osa 4:
Comment
-
-
Juu ei mene kyllä tänään enää vaihtoon! Elohopea repii kohta -20 raatia...
Onkohan muuten paha homma vaihtaa? Eli mitä kaikkea pitää purkaa ensin tieltä, että pääsee termarin vaihtamaan? Eikös toi mekaaninen ole, joten periaatteessa kai jotenkin koti konsteinkin fiksattavissa!?- F31 320da - Pessimisti ei pety... Pimmeristi pettyy -
Comment
-
-
Originally posted by ducatirocks View PostJuu ei mene kyllä tänään enää vaihtoon! Elohopea repii kohta -20 raatia...
Onkohan muuten paha homma vaihtaa? Eli mitä kaikkea pitää purkaa ensin tieltä, että pääsee termarin vaihtamaan? Eikös toi mekaaninen ole, joten periaatteessa kai jotenkin koti konsteinkin fiksattavissa!?
Comment
-
-
Onko kenelläkään tietoa paljonko päätermostaatti laskee lämpöjä jos on jumittunut kiinni? Tietenkin riippuu eri paramtreista mutta edes rukkas tuntumalla! Jostain olin lukevinani, että jollain joskus, jollain kelillä ja jollain ajonopeudella ja jossain ajossa laski enintään 60 ast. Siksi tässä hieman huolissani jos oman auton lämmöt ainoastaan 50 ast!
Entä paljonko laskee jos se ERG:n termari rikki?
Itse nyt epäilisin omassani tota päätermaria vaan!- F31 320da - Pessimisti ei pety... Pimmeristi pettyy -
Comment
-
-
Katsoin aiemmin moottorin lämpöjä ulkolämpötilan ollessa +1, silloin moottoritie nopeudessa lämmöt 70, eikä yhtään yli. Nopeuden tiputtua meni 60:n puolelle. Vaihdatin eilen termostaatin ja nyt sitten kelitkin tietty muuttui -13:sta, oli moottorin lämmöt 50-55. Noita ei voi tietysti verrata keskenään, mutta ei se termostaatin vaihto ainakaan auttanut pakkaskeliin. Eli jonnekin tuo hukkaa noita lämpöjä. Vieläköhän pitäisi vaihtaa tuo toinen termari, mistä täällä on puhuttu? Miten muilla lämmöt pysyy näin pakkasilla?
2006 e91 daBMW e91 320 da vm.2006
Comment
-
-
Originally posted by mpaa View PostKatsoin aiemmin moottorin lämpöjä ulkolämpötilan ollessa +1, silloin moottoritie nopeudessa lämmöt 70, eikä yhtään yli. Nopeuden tiputtua meni 60:n puolelle. Vaihdatin eilen termostaatin ja nyt sitten kelitkin tietty muuttui -13:sta, oli moottorin lämmöt 50-55. Noita ei voi tietysti verrata keskenään, mutta ei se termostaatin vaihto ainakaan auttanut pakkaskeliin. Eli jonnekin tuo hukkaa noita lämpöjä. Vieläköhän pitäisi vaihtaa tuo toinen termari, mistä täällä on puhuttu? Miten muilla lämmöt pysyy näin pakkasilla?
2006 e91 da325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
-
Originally posted by ducatirocks View PostTähän vielä että lähteekö itse termostaatti irti tosta nyrkin kokoiseta alumiinisesta osasta (termostaatin kansi tms) jossa on noi putkilähdöt vai pitääkö myös termostaatin "kansi" vaihtaa?325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
-
Originally posted by ducatirocks View PostTyhmä kysymys vielä tähän...
Eli miten ERG:n termari vaikuttaa moottorin veden lämpötilaan. Eikös ERG:n termari liity ainoastaan ERG:n venttiiliin joka taas vain vuodattaa pakokaasua imusarjalle kierrätykseen???325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
Comment