Originally posted by JNIJNI
View Post
E91 320d akku
Collapse
X
-
Originally posted by at75 View PostJa mitäs siis lysti maksoi kokonaisuudessaan? Jos saa/sais softapäivityksen päälle (itselläni auto vm 2005 ja uusi softa naviin olis tervetullut), ni sitten vois harkita noita merkkiliikkeiden palveluita. Muutoin hinta tuntuu kohtuuttomalta... Mitä sulla päivitty ton uuden softan myötä?
Akku maksoi 260e tuolloin.G21 LCI 330e xDrive 2022
E93 M3
Comment
-
-
Originally posted by tohelo View PostJännää..omaan vaihdoin 95 vrla huopa akun ja täynnä on pysynyt.ja lataa täyteen.. Miksi se ei latais täyteen?????Sehän lataa niin kauan kun akku ottaa vastaan?
Originally posted by Dunky View PostKyllä se nyt vaan on autolle kerrottava erikokoisesta akusta ja jo pelkästään akun vaihto on kuitattava huollossa
Niin, joltain muulta kuin koodauksia kauppaavalta taholta...Ex: 523iA '97, 520iA '89
/// "24 tölkkiä keississä, 24 tuntia vuorokaudessa. Yhteensattumako?"
Comment
-
-
Originally posted by Kentsu View PostTähän olisi kyllä mielenkiintoista saada sitä _faktaa_.
Niin, joltain muulta kuin koodauksia kauppaavalta taholta...E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Amerikkalaiset kutsuu tällaista sanalla Overengineering. Mutta ehkäpä tuokin systeemi piti tehdä koska periaatteessa siitä on hyötyä ja käytännössä toimii kehittelyn jälkeen joskus seuraavalla vuosikymmenellä :thinkEx: 523iA '97, 520iA '89
/// "24 tölkkiä keississä, 24 tuntia vuorokaudessa. Yhteensattumako?"
Comment
-
-
Originally posted by Kentsu View PostDanke. Koko "intelligent" -järjestelmän hyöty on tosin mulle edelleen epäselvä. Ainut mitä voin kuvitella olisi jotenkin mitattavissa oleva polttoaineen kulutuksen pieneneminen kun ei ladata "turhaan". Akun kestot ei näytä näissä uudemmissa ainakaan parantuneen vs. vanhat tyhmät järjestelmät.
Amerikkalaiset kutsuu tällaista sanalla Overengineering. Mutta ehkäpä tuokin systeemi piti tehdä koska periaatteessa siitä on hyötyä ja käytännössä toimii kehittelyn jälkeen joskus seuraavalla vuosikymmenellä :thinkLast edited by Clavurion; 06-01-2010, 02:30.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
On alkanut epäilyttämään voisiko akku olla Webasto-ongelmien takana, vaikka auto starttaakin ihan ok myös kylmästä.
Vetääkö sähkösysteemit herneen nenään, jos vetää toisesta akusta starttikaapelit nykyakkuun ja kokeilee systeemin / webaston pelitystä sen rinnakkaisen akun kanssa?
Webaston vikakoodissa (ei liittynyt akkuun suoraan "no flame detected") oli jännitteeksi merkitty 11,9V. Välillä kumminkin pelaa ihan hienostikin, erit. kun auto on käynyt.
Ilm. 90Ah AGM-akku on ainoa järkevä vaihtoehto 330d webastolliseen + melkolailla kaikilla muillakin sähköhiluilla varustettuun autoon.Now: 525xd -09
Ex: 330d -07
Ex: 328i -96
Comment
-
-
Originally posted by KoPe View PostHyvä tietää. Eilen salavalikosta katsoin että akussa oli pihaan tullessa 13.1 V virtaa, joululomalla ei ole tullut paljoa ajettua muutaman 7 km työmatkan lisäksi. Onko tuossa ylilataamisen vaara, jos uusi laturi puskee 170 Ah ja entinen akku on 55 Ah ja uusi 74 Ah eikä autoa ole vielä koodattu uudelle akulle, kun autossa ei ole IBS:iä?
Täällä kans hieman epäilyksiä että akku olisi menossa...BMW F11 520d -11
MINI Cooper D -11
BMW E90 318i -11
BMW E90 318i -06
Ex:
BMW E46 316i -04
E70 X5 3.0sd M-Sport -08
E46 325iA -03
E39 540iA Individual Limonit Metallic -99
Comment
-
-
Salavalikko
Originally posted by Sami_R View PostMikäs toi salavalikko on ja miten siihen pääsee?
Täällä kans hieman epäilyksiä että akku olisi menossa...
Laske muistaakseni auton sarjanumeron 5 viimeistä lukua yhteen ja paina mieleesi (saattoi olla kuusikin). Näet myös sarjanumeron lopun salavalikon ekasta valikosta ja voit laskea sen. Tarvitset koodin salavalikon avaamiseen.
1. Älä laita avainta vielä paikalleen, vaan paina ensin trippimittaria ja samalla tunge avain reikäänsä.
2. Mittaristoon avautuu teksti "FGSRN" tjsp. ja sarjanumeron loppuosa. Laske siitä luvut yhteen.
3. Klikkaa rauhallisesti trippimittaria kunnes pääset kohtaan "19. Lock On" - odota hetki ja syötä yhteenlaskettu luku. Kohta järjestelmä palaa alkunäyttöön "FGSRN"
4. Klikkaa taas rauhallisesti kohtaan 9, josta näet lepojännitteen kun pysähdyt siihen ja odotat. Huono akku antaa alle 12 V perustilassa, kun radio ja parkit ovat päällä.
5. Laita auto käyntiin. Kun normaalit mittaristorutiinit on ohi, palaa volttinäyttö näkyviin ja pysyy siinä aina avaimen poisottoon asti. Auton sammuttamisen jälkeen voltit laskee askeleittain n. 0.5 V kun odottelee hetken. Autossa on aina vähän väylävirtaa päällä. Joku taisi mainita että todellisen volttimäärän näkee noin puoli tuntia sammuttamisen jälkeen.KoPe
--------
Jag XF, ex: e30, e36 komposti, e46, e90, f10, e91
Comment
-
-
Vaihdoin vaimon e90:een 46Ah akun 75Ah:n akkuun.
Onkos tuommoisessa vanhahkossa bensakarvalakki-318i:ssäkin ohjelmointi tehtävä? Auto on -06 mallia.
Metroautoonkin olen aamupäivän yritellyt soittaa, mutta täältä taitaa saada vastauksen nopeamminPorsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800
Ex:
e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i
Comment
-
-
Oman auton käyttäytymistä seuranneena:
-75 ah akku ->100ah akku
-ei tehty mitään ohjelmistomuutoksia
-eperi käynnistyy yli -20 asteen pakkasilla, vanhalla akulla ei
-60km ajoa ja 1h paikallaan,muutama aste pakkasta, salavalikosta akun jännite 12,5v
Mahtaako tosta nyt sitten pystyä sanomaan, tuleeko täyteen vai ei.....
Comment
-
-
E91 320dA, akun vaihto
Originally posted by Dunky View PostKyllä se nyt vaan on autolle kerrottava erikokoisesta akusta ja jo pelkästään akun vaihto on kuitattava huollossa
Moi
Minun kannattaa varmaan ottaa vaan 90ah:n akku, jos auto ei tunne suurempaakaan... vai?
ajattelin ottaa ensin 100ah, mutta ei kannata...?
Comment
-
-
Originally posted by touring39 View PostVaihdoin vaimon e90:een 46Ah akun 75Ah:n akkuun.
Onkos tuommoisessa vanhahkossa bensakarvalakki-318i:ssäkin ohjelmointi tehtävä? Auto on -06 mallia.
Metroautoonkin olen aamupäivän yritellyt soittaa, mutta täältä taitaa saada vastauksen nopeammin
Ostan vaikka trukkilavallisen uusia akkuja vaihdettavaksi puolen vuoden välein ennenkuin käyn tuhoamassa hyvin toimivan auton...Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800
Ex:
e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i
Comment
-
-
Originally posted by klm View PostMoi
Minun kannattaa varmaan ottaa vaan 90ah:n akku, jos auto ei tunne suurempaakaan... vai?
ajattelin ottaa ensin 100ah, mutta ei kannata...?Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita
Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.
Comment
-
-
Originally posted by Dunky View PostOsta 110ah akku jota auto suoraan tukee
*46 Ah
*55 Ah
*70 Ah
*80 Ah
*90 Ah
*70 Ah-AGM
*80 Ah-AGM
*90 Ah-AGME39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
Comment