memebuy23buy

E91 320d akku

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • at75
    Newbiemmer
    • Nov 2008
    • 6

    #16
    Originally posted by JNIJNI View Post
    Paikallisessa merkkiikkeessä vaihdatin, työn osuuden, tässä tapauksessa kaikkien softien uusinnan, sain kaupan päälle. Yhden yön auto oli ohjelmointilaitteessa kiinni.
    Ja mitäs siis lysti maksoi kokonaisuudessaan? Jos saa/sais softapäivityksen päälle (itselläni auto vm 2005 ja uusi softa naviin olis tervetullut), ni sitten vois harkita noita merkkiliikkeiden palveluita. Muutoin hinta tuntuu kohtuuttomalta... Mitä sulla päivitty ton uuden softan myötä?

    Comment

    • JNIJNI
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2006
      • 1487

      #17
      Originally posted by at75 View Post
      Ja mitäs siis lysti maksoi kokonaisuudessaan? Jos saa/sais softapäivityksen päälle (itselläni auto vm 2005 ja uusi softa naviin olis tervetullut), ni sitten vois harkita noita merkkiliikkeiden palveluita. Muutoin hinta tuntuu kohtuuttomalta... Mitä sulla päivitty ton uuden softan myötä?
      Mulla auto 10/2005. Teetin päivityksen 2v sitten, siis 2007 lopussa. Mm. radion käyttäminen järkevöityi. Lisäksi I-Driven näyttöön tulee käynnistyksessä sama näyttö, kuin oli autoa sammutettaessa. Oli siinä muitakin juttuja, mutta ei enää muista ja onhan ne voinut tässä 2 vuodessa keksiä lisää uudistuksia.

      Akku maksoi 260e tuolloin.
      G21 LCI 330e xDrive 2022
      E93 M3

      Comment

      • Kentsu
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2004
        • 1397
        • Tuusula

        #18
        Originally posted by tohelo View Post
        Jännää..omaan vaihdoin 95 vrla huopa akun ja täynnä on pysynyt.ja lataa täyteen.. Miksi se ei latais täyteen?????Sehän lataa niin kauan kun akku ottaa vastaan?
        Originally posted by Dunky View Post
        Kyllä se nyt vaan on autolle kerrottava erikokoisesta akusta ja jo pelkästään akun vaihto on kuitattava huollossa
        Tähän olisi kyllä mielenkiintoista saada sitä _faktaa_.
        Niin, joltain muulta kuin koodauksia kauppaavalta taholta...
        Ex: 523iA '97, 520iA '89
        /// "24 tölkkiä keississä, 24 tuntia vuorokaudessa. Yhteensattumako?"

        Comment

        • Clavurion
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2005
          • 9159
          • Oulu

          #19
          Originally posted by Kentsu View Post
          Tähän olisi kyllä mielenkiintoista saada sitä _faktaa_.
          Niin, joltain muulta kuin koodauksia kauppaavalta taholta...
          Tuossa kättä pidempää BMW:n WDS:stä. KLIK TIS:stä löytyy lisää faktaa: SI Techniques -> Power supply. Onhan ne BMW:n insinörtit voinu tuon tietysti suunnitella vain yhdeksi keinoksi rahastaa asiakkaita.
          E39 530dA -02 M-Sport
          E53 X5 3.0dA -06 Sport
          * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
          Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

          Comment

          • Kentsu
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2004
            • 1397
            • Tuusula

            #20
            Originally posted by Clavurion View Post
            Tuossa kättä pidempää BMW:n WDS:stä. KLIK TIS:stä löytyy lisää faktaa: SI Techniques -> Power supply. Onhan ne BMW:n insinörtit voinu tuon tietysti suunnitella vain yhdeksi keinoksi rahastaa asiakkaita.
            Danke. Koko "intelligent" -järjestelmän hyöty on tosin mulle edelleen epäselvä. Ainut mitä voin kuvitella olisi jotenkin mitattavissa oleva polttoaineen kulutuksen pieneneminen kun ei ladata "turhaan". Akun kestot ei näytä näissä uudemmissa ainakaan parantuneen vs. vanhat tyhmät järjestelmät.
            Amerikkalaiset kutsuu tällaista sanalla Overengineering. Mutta ehkäpä tuokin systeemi piti tehdä koska periaatteessa siitä on hyötyä ja käytännössä toimii kehittelyn jälkeen joskus seuraavalla vuosikymmenellä :think
            Ex: 523iA '97, 520iA '89
            /// "24 tölkkiä keississä, 24 tuntia vuorokaudessa. Yhteensattumako?"

            Comment

            • Clavurion
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2005
              • 9159
              • Oulu

              #21
              Originally posted by Kentsu View Post
              Danke. Koko "intelligent" -järjestelmän hyöty on tosin mulle edelleen epäselvä. Ainut mitä voin kuvitella olisi jotenkin mitattavissa oleva polttoaineen kulutuksen pieneneminen kun ei ladata "turhaan". Akun kestot ei näytä näissä uudemmissa ainakaan parantuneen vs. vanhat tyhmät järjestelmät.
              Amerikkalaiset kutsuu tällaista sanalla Overengineering. Mutta ehkäpä tuokin systeemi piti tehdä koska periaatteessa siitä on hyötyä ja käytännössä toimii kehittelyn jälkeen joskus seuraavalla vuosikymmenellä :think
              Vähän samanlaiset tuntemukset on itselläkin. Ajatus on kaunis ja säätöä kulutuksessa tuolla on haettu. Käytännön kulutuslukemat voivat olla kuitenkin vähemmän optimaaliset ja huonoimmassa tapauksessa latauksessa pihistellään akun jäädessä osavaraukseen. Eli ulkoista ylläpitolatausta tarvittaisiin kylmissä olosuhteissa akun lataustilan varmistamiseksi ja kestoiän pidentämiseksi. Hirveä määrä suunnittelua, ylimääräisiä osia ja säätöä marginaalisen kulutusedun saavuttamiseksi. Oheiskomponenttien ja akkujen ennenaikaisen porsimisen jälkeen voi sitten viivan alle vetää johtopäätökset, kumpi tulikaan pitkässä juoksussa edullisemmaksi yksittäiselle kuluttajalle ja toisaalta ympäristölle.
              Last edited by Clavurion; 06-01-2010, 02:30.
              E39 530dA -02 M-Sport
              E53 X5 3.0dA -06 Sport
              * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
              Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

              Comment

              • Kilpuri
                Bimmer Fanatic
                • Jun 2004
                • 831
                • Tampere

                #22
                On alkanut epäilyttämään voisiko akku olla Webasto-ongelmien takana, vaikka auto starttaakin ihan ok myös kylmästä.

                Vetääkö sähkösysteemit herneen nenään, jos vetää toisesta akusta starttikaapelit nykyakkuun ja kokeilee systeemin / webaston pelitystä sen rinnakkaisen akun kanssa?

                Webaston vikakoodissa (ei liittynyt akkuun suoraan "no flame detected") oli jännitteeksi merkitty 11,9V. Välillä kumminkin pelaa ihan hienostikin, erit. kun auto on käynyt.

                Ilm. 90Ah AGM-akku on ainoa järkevä vaihtoehto 330d webastolliseen + melkolailla kaikilla muillakin sähköhiluilla varustettuun autoon.
                Now: 525xd -09
                Ex: 330d -07
                Ex: 328i -96

                Comment

                • Sami_R
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2007
                  • 276
                  • Kurikka

                  #23
                  Originally posted by KoPe View Post
                  Hyvä tietää. Eilen salavalikosta katsoin että akussa oli pihaan tullessa 13.1 V virtaa, joululomalla ei ole tullut paljoa ajettua muutaman 7 km työmatkan lisäksi. Onko tuossa ylilataamisen vaara, jos uusi laturi puskee 170 Ah ja entinen akku on 55 Ah ja uusi 74 Ah eikä autoa ole vielä koodattu uudelle akulle, kun autossa ei ole IBS:iä?
                  Mikäs toi salavalikko on ja miten siihen pääsee?
                  Täällä kans hieman epäilyksiä että akku olisi menossa...
                  BMW F11 520d -11
                  MINI Cooper D -11
                  BMW E90 318i -11
                  BMW E90 318i -06

                  Ex:
                  BMW E46 316i -04
                  E70 X5 3.0sd M-Sport -08
                  E46 325iA -03
                  E39 540iA Individual Limonit Metallic -99

                  Comment

                  • KoPe
                    Bimmer Fanatic
                    • Mar 2004
                    • 251
                    • Helsinki

                    #24
                    Salavalikko

                    Originally posted by Sami_R View Post
                    Mikäs toi salavalikko on ja miten siihen pääsee?
                    Täällä kans hieman epäilyksiä että akku olisi menossa...
                    e90:

                    Laske muistaakseni auton sarjanumeron 5 viimeistä lukua yhteen ja paina mieleesi (saattoi olla kuusikin). Näet myös sarjanumeron lopun salavalikon ekasta valikosta ja voit laskea sen. Tarvitset koodin salavalikon avaamiseen.

                    1. Älä laita avainta vielä paikalleen, vaan paina ensin trippimittaria ja samalla tunge avain reikäänsä.

                    2. Mittaristoon avautuu teksti "FGSRN" tjsp. ja sarjanumeron loppuosa. Laske siitä luvut yhteen.

                    3. Klikkaa rauhallisesti trippimittaria kunnes pääset kohtaan "19. Lock On" - odota hetki ja syötä yhteenlaskettu luku. Kohta järjestelmä palaa alkunäyttöön "FGSRN"

                    4. Klikkaa taas rauhallisesti kohtaan 9, josta näet lepojännitteen kun pysähdyt siihen ja odotat. Huono akku antaa alle 12 V perustilassa, kun radio ja parkit ovat päällä.

                    5. Laita auto käyntiin. Kun normaalit mittaristorutiinit on ohi, palaa volttinäyttö näkyviin ja pysyy siinä aina avaimen poisottoon asti. Auton sammuttamisen jälkeen voltit laskee askeleittain n. 0.5 V kun odottelee hetken. Autossa on aina vähän väylävirtaa päällä. Joku taisi mainita että todellisen volttimäärän näkee noin puoli tuntia sammuttamisen jälkeen.
                    KoPe
                    --------
                    Jag XF, ex: e30, e36 komposti, e46, e90, f10, e91

                    Comment

                    • touring39
                      BTCF Member
                      • May 2005
                      • 3901
                      • Kaarina

                      #25
                      Vaihdoin vaimon e90:een 46Ah akun 75Ah:n akkuun.

                      Onkos tuommoisessa vanhahkossa bensakarvalakki-318i:ssäkin ohjelmointi tehtävä? Auto on -06 mallia.

                      Metroautoonkin olen aamupäivän yritellyt soittaa, mutta täältä taitaa saada vastauksen nopeammin
                      Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

                      Ex:
                      e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

                      Comment

                      • Teme
                        Bimmer Rookie
                        • May 2003
                        • 94

                        #26
                        Oman auton käyttäytymistä seuranneena:

                        -75 ah akku ->100ah akku
                        -ei tehty mitään ohjelmistomuutoksia
                        -eperi käynnistyy yli -20 asteen pakkasilla, vanhalla akulla ei
                        -60km ajoa ja 1h paikallaan,muutama aste pakkasta, salavalikosta akun jännite 12,5v

                        Mahtaako tosta nyt sitten pystyä sanomaan, tuleeko täyteen vai ei.....

                        Comment

                        • klm
                          Newbiemmer
                          • Jul 2009
                          • 13
                          • kotka

                          #27
                          E91 320dA, akun vaihto

                          Originally posted by Dunky View Post
                          Kyllä se nyt vaan on autolle kerrottava erikokoisesta akusta ja jo pelkästään akun vaihto on kuitattava huollossa


                          Moi
                          Minun kannattaa varmaan ottaa vaan 90ah:n akku, jos auto ei tunne suurempaakaan... vai?
                          ajattelin ottaa ensin 100ah, mutta ei kannata...?

                          Comment

                          • touring39
                            BTCF Member
                            • May 2005
                            • 3901
                            • Kaarina

                            #28
                            Originally posted by touring39 View Post
                            Vaihdoin vaimon e90:een 46Ah akun 75Ah:n akkuun.

                            Onkos tuommoisessa vanhahkossa bensakarvalakki-318i:ssäkin ohjelmointi tehtävä? Auto on -06 mallia.

                            Metroautoonkin olen aamupäivän yritellyt soittaa, mutta täältä taitaa saada vastauksen nopeammin
                            Sainkin ajan varattua sitten Metroautoon, ja lupasivat, että se on vartin homma ja hoituu odottaessa. No just. Notkuin siinä myymälän puolella kun soittivat, että koko auto pitää ohjelmoida, jättää se päiväksi, ja pulittaa "jotain 250-300 Eur". Ne, jotka ovat lukeneet mun "ohjelmointi"-kokemuksista, ymmärtänevät reaktioni: "avaimet tänne. Heippa".

                            Ostan vaikka trukkilavallisen uusia akkuja vaihdettavaksi puolen vuoden välein ennenkuin käyn tuhoamassa hyvin toimivan auton...
                            Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

                            Ex:
                            e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

                            Comment

                            • Dunky
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2003
                              • 4927
                              • Kotka

                              #29
                              Originally posted by klm View Post
                              Moi
                              Minun kannattaa varmaan ottaa vaan 90ah:n akku, jos auto ei tunne suurempaakaan... vai?
                              ajattelin ottaa ensin 100ah, mutta ei kannata...?
                              Osta 110ah akku jota auto suoraan tukee
                              Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

                              Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

                              Comment

                              • Clavurion
                                Bimmer Enthusiast
                                • Feb 2005
                                • 9159
                                • Oulu

                                #30
                                Originally posted by Dunky View Post
                                Osta 110ah akku jota auto suoraan tukee
                                E9x:ssä vaihtoehdot:
                                *46 Ah
                                *55 Ah
                                *70 Ah
                                *80 Ah
                                *90 Ah
                                *70 Ah-AGM
                                *80 Ah-AGM
                                *90 Ah-AGM
                                E39 530dA -02 M-Sport
                                E53 X5 3.0dA -06 Sport
                                * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                                Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                                Comment

                                Working...
                                X