Announcement

Collapse
No announcement yet.

E90 318i N46 -06 - jakopään ongelma 100tkm kohdalla - yleistä? kallista?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bmw Master
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2004
    • 13155
    • Kokomo

    #16
    Samat ongelmat myös n46 koneessa, 320i e91?

    Comment

    • Convertible
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2003
      • 2638
      • Turku

      #17
      Originally posted by Bmw Master View Post
      Samat ongelmat myös n46 koneessa, 320i e91?
      Juu, kaikissa vanhoissa nelos bensoissa 1.6-2.0 on ketjukiristin ongelmaa. 2001-2007.

      2007 eteenpäin oleva LCI kone on laihaseosmootori ja siinä ei samaa ongelmaa ole.
      F25 X3 35d
      E87 118i
      E46 330ti
      E46 M3
      E30 M3
      E30 M3 Convertible
      Z3 Roadster

      Comment

      • e90bmw
        Bimmer Rookie
        • Sep 2012
        • 39
        • Riihimäki-Tampere

        #18
        Originally posted by Convertible View Post
        Uuden mallinen kiristin maksaa 39 euroa esim. Kl varaosissa, ja suht helppo ja nopea vaihtaa.

        Kyllä noihin on vaihtokehoitus annettu, mutta ei ne vaihda niitä suomessa ellei osaa itse pyytää.
        +1. Työ n. 60-100€.. Vaihtakaa ihmeessä - tulee halvemmaks

        Itellä vaihtoon n. 500km.. toivottavasti kestää
        - E90 -

        Comment

        • Cell
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2004
          • 7037
          • Uusikaupunki

          #19
          Siitä uudesta kiristimestä on sorvattu muutama milli pois kiinnityspinnasta, jotta pultti menee syvemmälle
          325i -08
          i3 REx -17
          M5 -98 Imolarot
          535i -90 N/A project (maatumassa)

          Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

          Comment

          • e90bmw
            Bimmer Rookie
            • Sep 2012
            • 39
            • Riihimäki-Tampere

            #20
            Originally posted by Cell View Post
            Siitä uudesta kiristimestä on sorvattu muutama milli pois kiinnityspinnasta, jotta pultti menee syvemmälle

            MetroAuton mies sano että jos haluaa hajoittaa loputkin muovit, niin uudella kiristimellä se onnistuu. Kuulemma kiristäjän vaihto on vain "turhaa tekohengitystä" ja voi antaa ehkä 6-12kk lisäaikaa, jolloin pamahtaa varmasti ja on se kallein mahdollinen remontti sitten O_o

            P.S. Kesä on muuten jo loppu, milloin palaat tauolta ?
            - E90 -

            Comment

            • Convertible
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2003
              • 2638
              • Turku

              #21
              Originally posted by e90bmw View Post
              MetroAuton mies sano että jos haluaa hajoittaa loputkin muovit, niin uudella kiristimellä se onnistuu. Kuulemma kiristäjän vaihto on vain "turhaa tekohengitystä" ja voi antaa ehkä 6-12kk lisäaikaa, jolloin pamahtaa varmasti ja on se kallein mahdollinen remontti sitten O_o

              P.S. Kesä on muuten jo loppu, milloin palaat tauolta ?
              Aika hassu juttu, kun noita uusia kiristimiä on vaihdettu jo vuosia, eikä ne ole pamahtaneet mihinkään suuntaan.
              F25 X3 35d
              E87 118i
              E46 330ti
              E46 M3
              E30 M3
              E30 M3 Convertible
              Z3 Roadster

              Comment

              • e90bmw
                Bimmer Rookie
                • Sep 2012
                • 39
                • Riihimäki-Tampere

                #22
                Originally posted by Convertible View Post
                Aika hassu juttu, kun noita uusia kiristimiä on vaihdettu jo vuosia, eikä ne ole pamahtaneet mihinkään suuntaan.
                Kauppamiehiä näköjään oli tuo ukkeli
                - E90 -

                Comment

                • jani87
                  Bimmer Rookie
                  • Mar 2012
                  • 82
                  • Finland

                  #23
                  Ei sattunut tarkkaan oman mallin kohdalle topiccia ja tää osui heti silmään kun olin vastaavasta tulossa kyselemään. Elikkä kyseessä 320i e90 05 mallia. Koneena on papereiden mukaan n46.

                  Nyt talvella ilmestynyt pientä rallatusta ekan 100m ajon aikana kun kone on lähtee pakkasilla, kun koneen antaa lämmetä rauhassa ennen ajoa tai kun kone on hieman käynyt/lämmennyt ajossa sen 100m niin ropinaa edestä loppuu eikä myöskään kuulu ensimmäisen 100m aikana jos pitää kierroksia alle 2k rpm. Tyhjäkäynnillä ei ole rallattanut kun kerran ainoastaan ihan hiljaa. Muuten käy hyvin tyhjällä yms.

                  Ilmeisesti näissä on jakoketjun kiristimen vikoja ollut paljo. Onko tuon kiristimen vaihto iso operaatio/kallis? Ja selviäiskö pelkästään sillä vai tarvisko jakopäähän muutakin tehdä? Kone tuntuu muuten normaalilta, mietityttää kuinka tuolla uskaltaa ajella töihin ettei tuu kone syliin...
                  Huollolta pitäisi vielä kysyä mutta tahtoisin täältä mielipidettä kun tääläpäin marmori tuntuu viilaavana linssiin...

                  Kiitoksia vastauksista etukäteen!
                  Last edited by jani87; 27-12-2012, 12:25.
                  ------------
                  Ajossa: 2006, 325i e91

                  Ex:
                  2005, 320i e90

                  Comment

                  • Dualfun
                    Moderator
                    • Jan 2003
                    • 17844
                    • PKS

                    #24
                    Originally posted by jani87 View Post
                    Elikkä kyseessä 320i e90 05 mallia. Koneena on papereiden mukaan n46.
                    Siirsin postauksen tänne, koska kyseessä on sama moottori kuin tässä topikissa esitetty - jatketaan keskustelua tässä threadissa.
                    E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
                    E28 ///M535i '87 zinnoberrot
                    E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic

                    E36 320i Cabrio ///M-Sport '98
                    ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
                    ½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
                    ½
                    G20 320d xDrive mineralweiss metallic
                    Muut talouden vehkeet: Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
                    Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
                    Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

                    Comment

                    • jani87
                      Bimmer Rookie
                      • Mar 2012
                      • 82
                      • Finland

                      #25
                      Thredissa mainittu kiristin tilattu ja huomenna menee huollossa vaihtoon. Osan hinnaksi antoivat 39e + 30 min työ. Ilmottelen katoaako minun tapauksessa tuo rallatus.

                      Kiitos dual kun autoit löytämään hohtalotoverien seuraan!

                      Edit: Omasta autosta tosiaankin tämän aamun perusteella ei kuulunut enään epämäärästä rallatusta. Kone tuntui muutenkin heti pinta kaasulla reagoivan nopeampaa, ei tarvinnu enään "keräillä" että lähti kunnolla liikkeelle.
                      Last edited by jani87; 03-01-2013, 09:24.
                      ------------
                      Ajossa: 2006, 325i e91

                      Ex:
                      2005, 320i e90

                      Comment

                      • Juhamatti
                        Newbiemmer
                        • Feb 2011
                        • 1
                        • Raisio

                        #26
                        Jakopääremontti

                        Mulla auto (-05 e90 320i) lakkasi käymästä myös. Uudelleen starttauksessa lupaili vähän, mutta ei mitään sen jälkeen. Ei muutakun hinausta autokeskukseen. Onneksi oli vakuutuksessa jatkuvuusturva, jonka turvin sain sijaisauton käyttööni.

                        Diagnoosi: jakopään ketju löystynyt niin paljon että hajottanut kaiken
                        tiellään jakopäässä, että ruvetaanko korjaamaan kuului korjaamosedän kysymys. Käskin ottaa yhteyttä maahantuojaan ja tehtaalle, koska eihän huolto/vaihtovapaan laitteen pitäisi hajota kun mittarissa on 100tkm, sen pitäisi kestää auton mottorin elinikä, joka sedän mielestä ei nykypäivän autoissa ole edes 300tkm.

                        Päätöstä odoteltiin 1vrk.
                        Tehtaalta ei mitään vastausta kysymykseen.
                        Maahantuoja oli kysynyt, että onko merkkihuollettu...olen jokaisen huollon teettänyt merkkihuollossa ja viimeisestä öljynvaihtohuollosta n. 5tkm jolloin tarkastuksessa ei huomattu mitään poikkeavaa moottorissa. Maahantuoja lupasi maksaa 1/3 kustannuksista, (koska auto oli merkkihuollettu) autokeskus 1/3 ja omistaja 1/3. Suostuin tähän, koska muutenkin mun olisi tarvinnut vaihtaa venttiilikopan tiiviste, joka erikseen tilattuna vaihtotyönä olisi maksanut ~300€. (Tuli oljyn käryä sisälle välillä, vuosi öljyä pakosarjan päälle)
                        Loppuhinnaksi tuli minulle 900€ ja tuli sentään vaihdettua se tiiviste samalla.

                        Huollon jälkeen tehot olivat ikäänkuin palanneet takaisin, kulutus hieman pienentynyt, kylmän koneen nykiminen jäänyt pois ja kylmäkäynnistys on terveellisemmän kuuloinen ja nopeampi. Muuta merkittävää muutosta en ole huomannut. Liekö vain kuvitelmia vai mitä. Poislähtiessäni sanoin setämiehelle, että nähdään taas parin kuukauden päästä. Äijä myhäili kummallisesti .

                        Comment

                        • Cell
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2004
                          • 7037
                          • Uusikaupunki

                          #27
                          Hajottanut kaiken tiellään, ei yhtään dramatisoiva ilmaus

                          Ne jakopään uudet hilut ei maksa juuri mitään, tilasin viimeksi saksan marmorilta alle satkulla. Kiristin tuosta puuttui, mutta 150e saa koko setin. Sitä en tiedä mitä suomen marmorilla maksaa, mutta noita täysin samoja saa myös tarvikkeena. Loput on vain työtä, jota ei tarvitse teettää merkkiliikkeen veloituksilla kun useat pienemmätkin korjaamot tekee noita remontteja jo nykyään eikä tuntimäärä ole mitenkään älytön. Viimeksi aiheesta nähdyssä kuitissa oli ko. remontti maksanut osineen raumalla alle 600e.
                          325i -08
                          i3 REx -17
                          M5 -98 Imolarot
                          535i -90 N/A project (maatumassa)

                          Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                          Comment

                          • poke
                            BTCF Member
                            • Feb 2005
                            • 3103

                            #28
                            Originally posted by Convertible View Post
                            Uuden mallinen kiristin maksaa 39 euroa esim. Kl varaosissa, ja suht helppo ja nopea vaihtaa.

                            Kyllä noihin on vaihtokehoitus annettu, mutta ei ne vaihda niitä suomessa ellei osaa itse pyytää.
                            Olisko heittää varaosanumeroa, että osais ostaa oikean osan.

                            Vaimon kulkineessa 2004 E46 316i on N42B18, kilsoja taulussa 172tkm. Olis varmaan syytä vaihtaa ennenkuin kosahtaa.
                            Kulkineet/projektit:

                            640D F06
                            530iA E39
                            635 CSi E24
                            518i E28 M54B30 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
                            1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991

                            Comment

                            • poke
                              BTCF Member
                              • Feb 2005
                              • 3103

                              #29
                              Originally posted by poke View Post
                              Olisko heittää varaosanumeroa, että osais ostaa oikean osan.

                              Vaimon kulkineessa 2004 E46 316i on N42B18, kilsoja taulussa 172tkm. Olis varmaan syytä vaihtaa ennenkuin kosahtaa.
                              -----
                              Kulkineet/projektit:

                              640D F06
                              530iA E39
                              635 CSi E24
                              518i E28 M54B30 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
                              1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991

                              Comment

                              • Temexi08
                                Bimmer Rookie
                                • Aug 2012
                                • 40
                                • Vantaa

                                #30
                                Nostetaas vähän tätä aihetta:

                                Olen lueskellut näitä topicceja ja tullut hieman vainoharhaiseksi auton kanssa (2.0i N46 E90 -05 125tkm).

                                Autossa ei ole eikä ole ollut mitään vikaa, mutta päätin hakea marmorilta uuden kiristimen. Vaihdoin sen ja kaikki toimii kuten pitää. Uudessa ja vanhassa kiristimessä on huomattava ero! Ja on erittäin helppo vaihtaa itse: http://www.youtube.com/watch?v=6wiKMrvchtc Videon moottori N42, mutta kiristin täysin samassa paikkassa ja ymmärtääkseni sama kiristinkin. Tämän videon opastuksella itse suoriuduin ainakin

                                Luulen, että auton käytös muuttui hieman "pirteämmän" oloiseksi (voi olla myös pelkkää kuvitelmaa)


                                Kysymyksiä:

                                Nyt kun kiristin on vaihdettu onko oletettavaa, että jakopäähän ei tule ongelmia? :think

                                Onko kukaan teettänyt toimivasta autosta ketjun ja hilppeiden vaihtoa? Onko järkeä?

                                Pyöriikö näissä vesipumppu samalla ketjulla? Vaikka ketju olisi "ikuinen" niin pumppu ei varmasti ole....

                                Jos joku on teettänyt niin minkä hintaista PK-seudulla?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎