Originally posted by SchwartzII
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
318d 320d / N47 Jakopääremontti
Collapse
X
-
Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
Köyhä Connection - Rahasta tiukkaa kerho
-
-
Originally posted by rizzo View PostIhan mielenkiinnosta: löytyykö N47-koneisia autoja joilla on ajeltu esim 300-350tkm tekemättä yhtään mitään?
oli myynnissä vielä hetki sitten autolle.comilla, nyt en enää löytänyt ilmoa.
rek nro FMT-750, muistaakseni ilmossa luki että vaihdettu motti 330tkm kohdalla ketjun katkeamisen takia, tuohan kerkesi lähteä kiertoon täältä Savosta ennen konerikkoa.
yhden 390tkm ajetun taksin tiedän jonka jakopäätä ei vaihdettu, eikä kyllä äänellytkään mitenkään, vaihtoi sen jo pois joten ei tietoa mitä on tänäpäivänä ketjun kunto.
mutta eihän tuon ketjun katkeaminen enää tyyppivika ole näillä metreillä? vai pitäisikö näiden olla ikuisia?BMW F11 LCI 530da x-drive
Opel Vivaro biturbo - 18 vuokrattavana
Comment
-
-
Originally posted by rizzo View PostIhan mielenkiinnosta: löytyykö N47-koneisia autoja joilla on ajeltu esim 300-350tkm tekemättä yhtään mitään?
Nykyisin ei tarvii onneksi enää moottorista stressata, ja äänetkin on kivatE91 LCI 325d -09, E90 330xd -06
Comment
-
-
Originally posted by JHo View PostKaverilla X6 n57 x40d just remontissa. 250tkm ajettu suomiauto. Kettinki venynyt ihan pilalle, olisi katkennut kuulemma ihan just. Että se siitä neloskoneen huonoudesta.
Originally posted by aku1979 View PostOnkohan m57n2:sta katkennut paljon ketjuja? Mutu, että olisi N57:aa varmempi.Musti 8HP
Nokivasara M47
TeiniCoupé DCT
E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo
Ex:
E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i
Comment
-
-
Originally posted by Supra^ View PostEi se siitä neloskoneesta hyvää tee vaikka N57:ssakin noita jokunen on tullut vastaan.
Onhan niistäkin mennyt, mutta jos pitäisi mutuilla niin järjestyksessä N47->N57->M47/M57.F87&E28
Comment
-
-
Originally posted by JHo View PostEi varmaan teekkään parempaa, mutta ihan samanlainen ongelma se on tuossa n57:ssakin. Ei kuulemma ensimmäinen tapaus ollut tuokaan. Nuita nelipyttysiä nyt vain sattuu olemaan liikenteessä moninkertainen määrä.
Olisi kiva saada jostain kaivettua faktatietoja näistä vikaantumismääristä vs. valmistusmääristä niin ei tarttisi yhtään mutuilla, harmi vaan kun ei mitenkään taida olla käytännössä mahdollista.Musti 8HP
Nokivasara M47
TeiniCoupé DCT
E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo
Ex:
E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i
Comment
-
-
Originally posted by Supra^ View PostEi se siitä neloskoneesta hyvää tee vaikka N57:ssakin noita jokunen on tullut vastaan.
Onhan niistäkin mennyt, mutta jos pitäisi mutuilla niin järjestyksessä N47->N57->M47/M57.
NonCR menee pyhällä hengelläG20 330e M-Sport ’20 Dravitgrey metallic
E46 325ti M-Sport ’03 Sapphireblack metallic
1 x F20
3 x E30
2 x E36
5 x E46
3 x E9X
Comment
-
-
Originally posted by alfonson View PostNoniin. Nyt se sitten osuis vissiin minun kohalle Auton hommattua kuuluu jakopään puoleleta sihinää kun kierrokset ovat yli 1500rpm. Ilmoitin tästä myyjäliikkeelle ja sovittiin että auto käy tarkistusreissulla wetterillä ja jos jakopäässä on ongelmaa niin myyjäliile korvaa koko hoidon. Auto siis 318d vn:2011 ja ajettu 130tkm. Elämme jännittäviä aikoja..
Mikäs näistä yleensä ensimmäisenä venyy? Ylä vai alaketju?
Sekä merkkari kun mittaa sen yläketjun kireyden,saako alaketjun kuntoa selville muuta kuin purkamalla
Comment
-
-
Tein juuri rouvan tuoreeseen hankintaan täydellisen jakopääremontin. Kyseessä 2010 320d N47D20C koneella, ajettu 170 tkm. Oireena oli PuMan mukainen case 2 eli kihisevä ääni jakopäästä 1500 rpm alkaen. Muutoin jakopää oli äänetön, joskin käynti selkeästi karkeahko. Kun alkuperäiset osat oli pöydällä, hämmästys oli melkoinen kun niistä ei löytynyt oikeastaan minkäänlaista kulumaa. Kävin ketjut läpi lenkki lenkiltä, eikä minkäänlaista väljää missään. Käytännössä uuden veroiset. Laahaimet ehjät, vain ketjun kulkujälki erottui niissä mutta edes kynnellä kokeilemalla ei mitään uraa tunne. Sen sijaan korkeapainepumpun rattaan takimmaisen hammastuksen takapuolella näkyy selkeä "lyöntijälki" jokaisen hammastuksen pohjakaaressa. Samoin nokka-akselin rattaassa on erotettavissa sama. Silti kaikki osat oli sen kuntoisia että ne olisi periaatteessa voinut laittaa melko ennakkoluulottomasti takaisin koneeseen. Tuossa kohti kävi jo mielessä että olisikohan sittenkin kannattanut käyttää se apulaitehihna kokeeksi pois... Kaikki liikkuvat osat sinne kuitenkin vaihtui eli nokan ratas+yläketju+kiristin+laahaimet, korkeapainepumpun ratas, alempi ketju, kiristin+laahaimet, öljypumpun ketju ja ratas. Kampiakselia en vaihtanut jo lähtökohtaisesti tuon case 2:sen vuoksi. Kun pata ja loppuauto oli kasassa ja kone käynnissä, oli vuorossa seuraava hämmästys: kihinä on tiessään, ja kone käy äärimmäisen siististi eikä karkeudesta ole jälkeäkään. Tätä en olisi uskonut pelkästään osien kunnon perusteella. Toivotaan että äänet ei palaakaan, mutta eipähän tarvitse olla hetkeen huolissaan ketjujen katkeilusta. Luulen kyllä että alkuperäiset hilut olisi kestäneet siellä vielä vaikka kuinka pitkään, mutta ei sen äänen ja epätietoisuuden kanssa oikein olisi pärjännyt.
Tuohon edelliseen kysymykseen vastaan kuitenkin että ilman koko hoidon purkamista tehtävät tutkimiset ja korjailut antaa aika vähäistä toivoa jakopään kunnon selvittämiseen.
Comment
-
Comment