Announcement

Collapse
No announcement yet.

e90/e91 hankinta

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ruismax
    Newbiemmer
    • Jan 2013
    • 1
    • sjk

    e90/e91 hankinta

    hakusessa olis e90/e91 bensa koneella mitä tulisi katsoa erityisesti ostotilanteessa? ja onko ne N46 koneet niin huonoja kuin sanotaan esim. jakopää ongelmat että kannattaa kiertää kaukaa tuo moottorimalli?kutoset vissiin parempia?entäs onko ruostetta esiintynyt näissä malleissa esim.touring mallin takaluukku?loppuuko N46 koneen jakopää ongelmat jos vaihtaa heti suosista täälläkin mainostetun paremman kiristimen?
    Kiitos vastauksista etukäteen.
  • Veeksi
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2003
    • 2177
    • Kuopio

    #2
    Originally posted by ruismax View Post
    hakusessa olis e90/e91 bensa koneella mitä tulisi katsoa erityisesti ostotilanteessa? ja onko ne N46 koneet niin huonoja kuin sanotaan esim. jakopää ongelmat että kannattaa kiertää kaukaa tuo moottorimalli?kutoset vissiin parempia?entäs onko ruostetta esiintynyt näissä malleissa esim.touring mallin takaluukku?loppuuko N46 koneen jakopää ongelmat jos vaihtaa heti suosista täälläkin mainostetun paremman kiristimen?
    Kiitos vastauksista etukäteen.
    Itseäkin kiinnostaisi e9x-sarjaa koskevien moottorien tyyppiviat. Koska aika pahankuuloista ongelmaa on kuitenkin liikkeellä ja nyt ei tiedä uskaltaako mitään hankkia. Jonkun verran surffaillessa näyttäisi tältä. Korjatkaa jos olen väärässä ja täydentäkää tietoja.

    Bensaneloset:
    -jakopään kiristin ongelmia ainakin LCI-malliin asti (rallatus vaiheessa 1000-2000€:n remppa marmoritiskin kautta, itse tehävissä oleva remontti, myöhäisemmässä uusi moottori, 6000€)

    Bensakutoset:
    -suorasuihkutus malleissa korkeapainepumppuongelmat (1000€)?
    -335i:ssä hukkaporttien rallatusongelma, joka vaatii BMW:n huolto-ohjeiden mukaan toteutettuna ahtimen vaihdon ja osittain pakoputkiston uusimisen (vasen putkisto?)

    Dieselneloset:
    -jakopään ongelmia 177hv:n LCI-mallissa (huomattavasti kalliimpaa korjata kuin bensassa, vaatii mm. moottorin noston paikaltaan ja koko kampiakselin vaihdon). Vika korjattu uudemmassa N47D20C-kone joka on kaikissa 3/2009 ja uudemmissa. Yksittäistapauksia tullut vastaan myös uudemmissa koneissa.
    -imusarjan läpät

    Dieselkutoset:
    -imusarjan läpät. Helpohko poistattaa (n. 200€...jos vaan huolto suostuu tekemään...marmoritiskiä todennäköisesti kielletty tekemästä). Onko nämä oikeasti vielä viimeisinäkin vuosina hajoilleet? 325d:ssä ei läppiä?
    -N57-sarjassa (vuosimalleista 2008 eteenpäin) ulkomaisilla foorumeilla puhuttu jakopääongelmsita

    Useimmat ellei kaikki ylläolevista vioista korjattaneen takuuseen tai virhevastuuseen mikäli auto on uudehko, kohtuullisilla kilsoissa tai vastaikään autoliikkeestä ostettu. Kuluttajan täytyy muistaa pitää puolensa asiassa.

    ...eli turvallisia hankintoja olis LCI bensanelarit, bensakutoset semivarmoja (1000€:n pumppuremppa ei maailmaa kaada eikä siihen moottoriaan saa hajoamaan), dieselnelarit LCI:n asti ja dieselkutoset jos läpät on poistettu?
    Last edited by Veeksi; 01-04-2013, 14:13. Reason: Tietojen korjausta
    BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
    BMW E63 630iA '05

    Comment

    • tiakri
      BTCF Member
      • Jan 2008
      • 208

      #3
      Originally posted by Veeksi View Post
      Bensakutoset:
      -suorasuihkutus malleissa korkeapainepumppuongelmat (1000€)?

      ...eli turvallisia hankintoja olis LCI bensanelarit, bensakutoset semivarmoja (1000€:n pumppuremppa ei maailmaa kaada eikä siihen moottoriaan saa hajoamaan), dieselnelarit LCI:n asti ja dieselkutoset jos läpät on poistettu?
      Mulla meni maahantuojan piikkiin tuo korkeapainepumppu ja taisivat samalla sytytyspuolatkin yms vaihtaa.. Eli ei kai sitä tonnia itse tartte kärsiä, ainakaan joka tapauksessa. 09 LCI 325iA kyseessä.
      E90lci'09

      Comment

      • Veeksi
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2003
        • 2177
        • Kuopio

        #4
        Originally posted by tiakri View Post
        Mulla meni maahantuojan piikkiin tuo korkeapainepumppu ja taisivat samalla sytytyspuolatkin yms vaihtaa.. Eli ei kai sitä tonnia itse tartte kärsiä, ainakaan joka tapauksessa. 09 LCI 325iA kyseessä.
        Oliko takuunalainen auto? Tai onko tämä ihan yleinen käytäntö? Miten vanha tai paljon ajettu auto oli pumpun porsiessa?

        Tämä on tuttu vika itselle jo Opeleista. '05-> vectroissa on 2.2 koneissa suorasuihkutus ja korkeapainepumppu. Niissä pumppuja menee kanssa. Opel on vaihtanut jo ainakin kerran jopa koko pumpun mallia, mutta ongelma ei poistunut . Opelilla rempan hinta laski jossain vaiheessa reilusta tonnista reiluun 600 euroon. Samassa moottorissa on Opelilla myös tuota samaa jakopäänketjun kiristin ongelmaa :/ ...samat insinööritköhän näitä suunnittelee?
        BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
        BMW E63 630iA '05

        Comment

        • Palehti
          Bimmer Rookie
          • Jan 2005
          • 146
          • Klaukkala

          #5
          Originally posted by Veeksi View Post
          ...eli turvallisia hankintoja olis dieselkutoset jos läpät on poistettu?
          325D:stä on läpät jääneet kokonaan asentamatta, eli se on ihan ykkösvalinta
          i4 M50, E46 325 CiA avo, Suzuki Katana 2022
          ex E39 M5 2001 Anthracite, M550D, F11 525D N57, F36 435D, Model 3 Perf, jne

          Comment

          • jani87
            Bimmer Rookie
            • Mar 2012
            • 82
            • Finland

            #6
            Mulla on tuo kyseinen n46 moottori omassa kärryssä.

            Kokemuksina, ihan kiva kone ajaa. Voimaa on tavalliseen kaupunkiliikenteeseen ihan kivasti vaikka ei mikään raketti olekkaan...

            Koneesta sen verran että öljyjä se tuntuu vuotelevan sieltä täältä... (ei tarvi täytellä öljyä, minimaalisia vuotoja mutta ärsyttäviä) Öljyn suodattimen tiiviste vaihdettu ja kannen tiiviste vaihdettu, vielä tuntuis koneen takaa vuotavan jostain "jarru paine pumpun" tiivisteestä, se ihme pyöree/tähti muotoinen hopea palikka jota ei näe ellei purkaa pois vähä tavaraa edestä.

            Mitä jakoon tulee, rupes talvella kylmäkäynnistyksessä kilkittään/rallattaan hieman kun ajoi kylmällä koneella ekat 100m. Kävin marmorilla vaihdattaas kiristimen. Loppu rallatus ja kaikki ja kone vastas kaasuunkin huomattavasti herkemmin (ei keräilly ketjua kireeks ja sitten vasta ruvennu vetämään). Meinasivat että tuo riittäisi, vielä oli jotain pultteja mihin on tullut vaihto suositus mutta tuo kiristin se heikko lenkki siellä on.
            Asia on sitten erikseen kauanko tuolla ajaa mutta nytten on noin 4kk ajettu uudella kiristimellä ja ei mtn ongelmia ilmenny vaikka kovempiaki pakkasia on tullut vastaan. Mitä muuten olen lukenut netistä niin monet ajellu vuosia tyytyväisenä kiristin vaihdon jälkeen.

            Oma mielipide? Jos on muutama tonni lisää niin tohon N43 LCI malliin ennemmin laittais rahat kun n46, se onki varmaan seuraava auto ittellä ens vuodeks..
            ------------
            Ajossa: 2006, 325i e91

            Ex:
            2005, 320i e90

            Comment

            • kemo81
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2010
              • 1248
              • ylöjärvi

              #7
              Originally posted by Veeksi View Post
              Oliko takuunalainen auto? Tai onko tämä ihan yleinen käytäntö? Miten vanha tai paljon ajettu auto oli pumpun porsiessa?

              Tämä on tuttu vika itselle jo Opeleista. '05-> vectroissa on 2.2 koneissa suorasuihkutus ja korkeapainepumppu. Niissä pumppuja menee kanssa. Opel on vaihtanut jo ainakin kerran jopa koko pumpun mallia, mutta ongelma ei poistunut . Opelilla rempan hinta laski jossain vaiheessa reilusta tonnista reiluun 600 euroon. Samassa moottorissa on Opelilla myös tuota samaa jakopäänketjun kiristin ongelmaa :/ ...samat insinööritköhän näitä suunnittelee?
              Jäi kans kiinnostamaan jos sattuu omalle kohdalle napsahtaan tuon sigun auton kans tuollaset murheet
              Itsellä oli joskus historiassa kans muutamakin b vectra.Toinen tuolla ko.moottorilla mut ei osunu omalle kohdalle tuollasta vikaa vaan että katkes jakoketju.Opelit on opeleitaSori vähä offtopic tuo..
              e90 325ia 2009 lci M-Sport SaphireBlack
              Ex.
              e61 520da 2009 lci M-Sport GarbonBlack
              e91 325i 2009 lci SaphireBlack
              e91 325i 2005 ArktisMetal
              e46 320ci 2001 TobassBlue
              e39 523i 1996 AlpinWhite 2

              S1000rr 2010 Thunder grey

              Comment

              • MonacoBlueE90
                Bimmer Fanatic
                • Sep 2011
                • 245
                • Kymenlaakso

                #8
                Originally posted by Veeksi View Post
                Dieselkutoset:
                -imusarjan läpät. Helpohko poistattaa (500€?...jos vaan huolto suostuu tekemään...marmoritiskiä todennäköisesti kielletty tekemästä). Onko nämä oikeasti vielä viimeisinäkin vuosina hajoilleet?
                Minä poistatin omasta 320d:stä läpät.Homman hoiti eräs foorumin jäsen.Ei se poisto noin paljoa maksa, esim Benkara auto Tampereelta listaa ko. työn hinnaksi 180€.

                http://www.benkara-auto.fi/hinnasto.html

                En tiedä onko niitä mennyt, mut onpahan pois niin ei ainakaan tarvitse sitä miettiä.
                sigpic

                Comment

                • Juspa
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2006
                  • 1233
                  • Pori

                  #9
                  Originally posted by Veeksi View Post

                  Dieselneloset:
                  -jakopään ongelmia ennen LCI-mallia? (samat kulut kuin bensassa?)
                  Ei, vaan nimenomaan LCI-mallissa ongelmat. Pre-LCI toimii kuin junan vessa.
                  E70 M-Sport AlpinWeiß 3

                  Ex.
                  F11 535d -11 M-Sport AlpinWeiß 3
                  E60 535d -06 M-Sport Carbonschwartz
                  E90 320d -05 Schwartz 2
                  E36 328i touring -97 Diamantschwartz
                  E36 352i -91 Diamantschwartz

                  Comment

                  • Veeksi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2003
                    • 2177
                    • Kuopio

                    #10
                    Korjailin tietoja alkuperäiseen viestiin. Kiitos!
                    BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
                    BMW E63 630iA '05

                    Comment

                    • Raimo Miettinen
                      Bimmer Fanatic
                      • Jul 2004
                      • 320

                      #11
                      Originally posted by Veeksi View Post

                      Dieselneloset:
                      -jakopään ongelmia 177hv:n LCI-mallissa (samat kulut kuin bensassa?)
                      -imusarjan läpät
                      Lisäisin tuohon turboremppa (1500€) jos kilsoja lähemmäs 200tkm.
                      BMW 530dA x-drive F10 # Auto: k u v a t | v i d e o t

                      Comment

                      • Kennedy
                        Bimmer Rookie
                        • Feb 2003
                        • 103
                        • Järvenpää

                        #12
                        Originally posted by Raimo Miettinen View Post
                        Lisäisin tuohon turboremppa (1500€) jos kilsoja lähemmäs 200tkm.
                        Ei kyllä noin paljoa kustanna jos vähänkin tutkii tarjontaa.
                        Huollettuja ja itse viallisen huoltamalla pääsee varmaan puoleen tuosta jollei alemmaksikin.
                        Last edited by Kennedy; 12-03-2013, 21:51.
                        Nissan 300ZX Z31 '88 Turbo
                        Passat '13
                        Ex: E91LCI, A3 TDI

                        Comment

                        • Raimo Miettinen
                          Bimmer Fanatic
                          • Jul 2004
                          • 320

                          #13
                          Sori, puhuin uudesta alkuperäisestä turbosta vaihtoineen.
                          BMW 530dA x-drive F10 # Auto: k u v a t | v i d e o t

                          Comment

                          • Veeksi
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2003
                            • 2177
                            • Kuopio

                            #14
                            Onko noissa turboissa sit jotenkin erityisen paljon vikaa? Normaaliahan se on, että käytön ja tuurin mukaan noita turboja voi mennä autosta kuin autosta 100-200tkm ajettuna. Samoin toki dieselkoneista suuttimia ja hehkuja yms., mutta ne nyt ei varsinaisesti tyyppiongelmiksi lukeudu.
                            BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
                            BMW E63 630iA '05

                            Comment

                            • b mutteri kasa
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2006
                              • 1462
                              • Area 03

                              #15
                              Mitkä on yleisimmät oireet kun turbo rupeaa oireilemaan,äläväännön puute...ym?
                              BMW F11 530 dA VOLL
                              Carbon-schwarz Metallic

                              BMW E30 325i Sport

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎