Announcement

Collapse
No announcement yet.

e90/e91 hankinta

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Hastra
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2011
    • 545
    • Espoo

    #46
    Originally posted by Veeksi View Post
    Kaveri harkitsee E91 325i/330i:tä. Näissähän on useampaakin eri moottoria. Mikä malli on ollut toimintavarmin ja etenkin vähemmän hankalia vikoja sisältäviä? Eli minkä ikäisiä kannattaisi suunnitella?
    Siinä vaiheessa kun kone vaihtuu 2.5 -> 3.0 muuttuu kone suorasuihkuksi, missä tulee suutin ja puola ongelmat. Tuosta vanhemmasta 2.5 koneesta ei ole omakohtaisia kokemuksia, mutta nuo uudemmat suorasuihkut on kyllä niin mukavia ja taloudellisia että niiden kanssa voin vähän enemmän ongelmia sietääkin.
    Samat ongelmathan sullakin on tuon avon kanssa, niin ehkä osaat arvioida meneekö kaverille liian harrastamiseksi.
    Audi A3 GTRON
    EX: BMW 325D Coupe -07
    EX: BMW 320ia -08

    Comment

    • Smistik
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2009
      • 1130
      • Kanta-Häme

      #47
      Originally posted by petnen View Post
      Miten tuommoinen e91 320d manuaali on kestänyt kun autolla on ajettu 250tkm-350tkm?
      Kaksoismassa on tiesti noin 200tkm kodilla vaihdettu ja turbo jopa 100tkm kohdilla. Onko muuta mitä on tullut eteen?
      Hehkut/Hehkuboxi, kiertovesipumppu ei melko varmasti toimi (REST-toiminto), DPF voi olla hapella, jos ajeltu paljon huonoilla termareilla eli myös päätermostaatti kuuluu listaan. Pyörän laakerit, joita tässä itse odottelen kun en tiedä onko vaihdettu jo (olen ajanut nyt väli 140-240tkm.). Itsellä vielä vikakoodi polttoaineen esilämmityksestä, liekkö miten yleistä..muttei kovin vakavaa.

      Takakontin johtosarjassa melko varmasti murtumia piuhoissa. Noh bemarin valopesureista nyt ei tarvinne erikseen mainita Itse laitan sulakkeen aina katsastukseen...säästää melko paljon myös nestettä. Tässä nyt jotain, vaikka kaikki ei sinänsä itse moottoriin liity.
      ex E91 320d käsiaskilla
      ex E46 330dat
      japski
      ranu

      ex E30 316i 4d

      Comment

      • Veeksi
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2003
        • 2177
        • Kuopio

        #48
        Originally posted by Hastra View Post
        Siinä vaiheessa kun kone vaihtuu 2.5 -> 3.0 muuttuu kone suorasuihkuksi, missä tulee suutin ja puola ongelmat. Tuosta vanhemmasta 2.5 koneesta ei ole omakohtaisia kokemuksia, mutta nuo uudemmat suorasuihkut on kyllä niin mukavia ja taloudellisia että niiden kanssa voin vähän enemmän ongelmia sietääkin.
        Samat ongelmathan sullakin on tuon avon kanssa, niin ehkä osaat arvioida meneekö kaverille liian harrastamiseksi.
        En tiedä liekö hyvää onnea vai sitä että kilometrejä tulee jotain 3500km/vuosi niin ei minulla ole ollut vielä mitään murheita. Puolaongelmat nyt ei ihan kauheita ole. Syökö vaparit öljyä kun on vähän sellainen mielikuva jäänyt? Sitäkää ominaisuutta ei itsellä ole.
        BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
        BMW E63 630iA '05

        Comment

        • Hastra
          Bimmer Fanatic
          • Nov 2011
          • 545
          • Espoo

          #49
          Originally posted by Veeksi View Post
          En tiedä liekö hyvää onnea vai sitä että kilometrejä tulee jotain 3500km/vuosi niin ei minulla ole ollut vielä mitään murheita. Puolaongelmat nyt ei ihan kauheita ole. Syökö vaparit öljyä kun on vähän sellainen mielikuva jäänyt? Sitäkää ominaisuutta ei itsellä ole.
          Entinen 320i söi litran noin 30tkm aikana mikä oli öljynvaihtovälinä. Ei ollut ongelma.
          Oma auto toimi 3 vuotta ongelmitta, ennekuin suuttimet, puolat, nox anturi ja bensanpaineanturi menivät vaihtoon.
          Audi A3 GTRON
          EX: BMW 325D Coupe -07
          EX: BMW 320ia -08

          Comment

          • AC*
            Bimmer Fanatic
            • Jun 2007
            • 205
            • Tampere

            #50
            Mulla oli -06 330iA eli N52N-koneella. Ei syönyt öljyä eikä muutenkaan mitään ongelmia välillä 48 tkm - 137 tkm.
            Kansissahan noissa on sitä vikaa että voitelu ei yllä kaikkialle ja alkaa naputtamaan todennäköisesti jossakin vaiheessa. Itselläkin tuo hienoisesti kuului mutta asettui lämmetessään. Korjauksena lienee ainoastaan koko kannen vaihto uudistettuun malliin.
            i4 M50

            Comment

            • saM5
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2003
              • 496
              • Pori

              #51
              Originally posted by Smistik View Post
              Noh bemarin valopesureista nyt ei tarvinne erikseen mainita Itse laitan sulakkeen aina katsastukseen...säästää melko paljon myös nestettä.
              Valopesurit ei käsittääkseni tarvi toimia edes katsastuksessa?
              E91 335i xDrive
              -----------------------------------------------
              ex: E61 535d ¤ E30 318i Touring ¤ E61 ///M5 ¤ E91 335i M-Sport ¤ E46 325i M-Sport II Touring ¤ E36 328i M-Sport Touring ¤ E34 3.6 ///M5 ¤ E30 318is ¤ E30 327 ¤ E30 325i

              Comment

              • brainsurgery
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2011
                • 1355
                • Helsinki

                #52
                Originally posted by saM5 View Post
                Valopesurit ei käsittääkseni tarvi toimia edes katsastuksessa?
                Pitää, jos on xenonit.

                Comment

                • saM5
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2003
                  • 496
                  • Pori

                  #53
                  Originally posted by brainsurgery View Post
                  Pitää, jos on xenonit.
                  Jep. Näinhän se olikin.
                  E91 335i xDrive
                  -----------------------------------------------
                  ex: E61 535d ¤ E30 318i Touring ¤ E61 ///M5 ¤ E91 335i M-Sport ¤ E46 325i M-Sport II Touring ¤ E36 328i M-Sport Touring ¤ E34 3.6 ///M5 ¤ E30 318is ¤ E30 327 ¤ E30 325i

                  Comment

                  • huitoja2
                    BTCF Member
                    • Dec 2007
                    • 231
                    • Porvoo

                    #54
                    330i viat

                    Itsellä kiikarissa 330i -05 aj. 180tkm, mitä erityisiä vikoja näissä mahtaa olla näillä kilsoilla? Ilmeisesti kansiviat ainakin?
                    G30 530e, E61 523ia
                    ex e60 525da
                    ex e90 320Si
                    ex e91 320d
                    ex e46 330 Ci
                    ex e46 330D touring
                    ex e46 323 sedan
                    ex e36 320 Coupe
                    Yms lajiin kuulumattomia...

                    Comment

                    • Byge
                      Bimmer Fanatic
                      • Mar 2013
                      • 249
                      • Oulu

                      #55
                      Isäukko oli katsellut mielenkiintoisena yhtä 316d touringia. M47d20 koneella manuaalina ja ajettu n. 180tkm. Onko kellään kokemuksia ja elämyksiä kyseisen auton ja moottorin ominaisuuksista? Itse kun en ole nuita tiiselimiehiä ollenkaan...
                      Nykyiset:
                      520i

                      Entiset:
                      316i
                      520i

                      Comment

                      • N54
                        Bimmer Fanatic
                        • Dec 2012
                        • 526
                        • Satakunta

                        #56
                        Originally posted by Byge View Post
                        Isäukko oli katsellut mielenkiintoisena yhtä 316d touringia. M47d20 koneella manuaalina ja ajettu n. 180tkm. Onko kellään kokemuksia ja elämyksiä kyseisen auton ja moottorin ominaisuuksista? Itse kun en ole nuita tiiselimiehiä ollenkaan...
                        316d ei ole tehty kuin N47 konella mistä löytyy ihan tarpeeksi juttua jo valmiiksi.
                        M47 on yleisesti ottaen luotettava mutta nyt ensin täytyisi selvittää mikä kone siinä autossa oikeasti on.

                        Comment

                        • BFI18
                          BTCF Member
                          • Aug 2012
                          • 1456
                          • Turku

                          #57
                          Originally posted by AC* View Post
                          Mulla oli -06 330iA eli N52N-koneella. Ei syönyt öljyä eikä muutenkaan mitään ongelmia välillä 48 tkm - 137 tkm.
                          Kansissahan noissa on sitä vikaa että voitelu ei yllä kaikkialle ja alkaa naputtamaan todennäköisesti jossakin vaiheessa. Itselläkin tuo hienoisesti kuului mutta asettui lämmetessään. Korjauksena lienee ainoastaan koko kannen vaihto uudistettuun malliin.
                          Mulla oli joskus E91 325ia N52 koneella (67-104 tkm) ja se söi kyllä aika reilunpuoleisesti öljyä, tarkemmin määriä en muista. Muuten N52 toimi hienosti kyllä, tosin kulutus oli suurehko tehoihin nähden, jotain >11l/100 km, nykyinen N54 menee pienemmällä...
                          G26 i4 M50 Black Sapphire

                          Comment

                          • TuomoA
                            BTCF Member
                            • Apr 2009
                            • 534
                            • Krs

                            #58
                            Originally posted by BFI18 View Post
                            Mulla oli joskus E91 325ia N52 koneella (67-104 tkm) ja se söi kyllä aika reilunpuoleisesti öljyä, tarkemmin määriä en muista. Muuten N52 toimi hienosti kyllä, tosin kulutus oli suurehko tehoihin nähden, jotain >11l/100 km, nykyinen N54 menee pienemmällä...
                            Hmmm.. Ei tuo ihan terveeltä N52 kuulosta. Omassani taajama-ajossa keskikulutus 8.8 ja öljyäkään ei mene kuin 1L/8tkm mikä on kyllä ihan normaalia näille koneille. Sitä en usko, että jos joku väittää ettei yhtään kulu N52 normaalilla vaihtovälillä n.30tkm
                            Itsellä ollut 2 N52B25 ja molemmat olivat niin bensiinin kuin öljynkin suhteen samanlaisia. Minä olen vaihdellut öljyt aina kun toisen kerran pyytää litran lisäämään. Eipä siitä haittaakaan ole.
                            G26 420iA Msport SanremoGreen
                            F22 220iA Msport EstorilBlau
                            F20 118i MsportValenciaOrange
                            E82 118dA TitanSilber

                            Comment

                            • BFI18
                              BTCF Member
                              • Aug 2012
                              • 1456
                              • Turku

                              #59
                              Originally posted by TuomoA View Post
                              Hmmm.. Ei tuo ihan terveeltä N52 kuulosta. Omassani taajama-ajossa keskikulutus 8.8 ja öljyäkään ei mene kuin 1L/8tkm mikä on kyllä ihan normaalia näille koneille. Sitä en usko, että jos joku väittää ettei yhtään kulu N52 normaalilla vaihtovälillä n.30tkm
                              Itsellä ollut 2 N52B25 ja molemmat olivat niin bensiinin kuin öljynkin suhteen samanlaisia. Minä olen vaihdellut öljyt aina kun toisen kerran pyytää litran lisäämään. Eipä siitä haittaakaan ole.
                              Mulla oli tuota E91:stä ennen E46 325i touring M54B25 koneella manuaalina ja se vei vastaavassa ajossa noin 2 litraa vähemmän aina, eli noin 9L.
                              Automaatti N52 koneen kanssa lienee huono yhdistelmä kulutuksen kannalta. Sulla on varmaan taloudellinen ajotapa kun pääset taajama-ajossakin alle EU-kulutuksen:think
                              Silloin oli yhdellä toisellakin tutulla E9X 325ia ja sen kulutuksen olivat myös kympin yli aina kuulemma.
                              G26 i4 M50 Black Sapphire

                              Comment

                              • J_K
                                Bimmer Rookie
                                • May 2013
                                • 117
                                • Tuusula

                                #60
                                Originally posted by TuomoA View Post
                                Hmmm.. Ei tuo ihan terveeltä N52 kuulosta. Omassani taajama-ajossa keskikulutus 8.8 ja öljyäkään ei mene kuin 1L/8tkm mikä on kyllä ihan normaalia näille koneille. Sitä en usko, että jos joku väittää ettei yhtään kulu N52 normaalilla vaihtovälillä n.30tkm
                                Itsellä ollut 2 N52B25 ja molemmat olivat niin bensiinin kuin öljynkin suhteen samanlaisia. Minä olen vaihdellut öljyt aina kun toisen kerran pyytää litran lisäämään. Eipä siitä haittaakaan ole.
                                Täytyy yhtyä tähän. '07 140tkm N52B25 taajamassa ~8.5 ja maantiellä litra vähemmän.

                                Polkemallakaan ei helposti yhdeksään litraan pääse, jos ei yrittämällä yritä.

                                Öljyä menee noin litra per 8-9 tkm.
                                sigpic
                                325i E90

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎