Announcement

Collapse
No announcement yet.

e90/e91 hankinta

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kennedy
    Bimmer Rookie
    • Feb 2003
    • 103
    • Järvenpää

    #16
    Originally posted by b mutteri kasa View Post
    Mitkä on yleisimmät oireet kun turbo rupeaa oireilemaan,äläväännön puute...ym?
    Alkaa pitämään ääntä. Vihellys/rahina.
    Yleisesti kokonaan tehopuute.
    Nissan 300ZX Z31 '88 Turbo
    Passat '13
    Ex: E91LCI, A3 TDI

    Comment

    • Veeksi
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2003
      • 2177
      • Kuopio

      #17
      Originally posted by Kennedy View Post
      Alkaa pitämään ääntä. Vihellys/rahina.
      Yleisesti kokonaan tehopuute.
      Jonkun verranhan nuo aikalailla ehjätkin jo viheltää (ainakin lastulla)... ainakin oma 530da vislas lastutettuna aika kovasti, vaikka muuten ahdin oli tehojen ja muun suhteen vielä ihan iskussa (antoi dynossa lähes luvatun eikä imusarja ollut pahasti öljyssä). Korkea tasainen vihellys siis pitäis olla vielä ok, mutta kukkopillimäinen ujellus saati sirkkelimäinen ääni on hälyttäviä. Huollon tarpeessa oleva ahdin rupee myös työntämään enemmän öljyä imupuolelle (oireet: öljyn kulutuksen kasvu ja lisääntynyt savutus...etenkin sininen savu o pahasta).
      BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
      BMW E63 630iA '05

      Comment

      • tiakri
        BTCF Member
        • Jan 2008
        • 208

        #18
        Originally posted by Veeksi View Post
        Oliko takuunalainen auto? Tai onko tämä ihan yleinen käytäntö? Miten vanha tai paljon ajettu auto oli pumpun porsiessa?

        Tämä on tuttu vika itselle jo Opeleista. '05-> vectroissa on 2.2 koneissa suorasuihkutus ja korkeapainepumppu. Niissä pumppuja menee kanssa. Opel on vaihtanut jo ainakin kerran jopa koko pumpun mallia, mutta ongelma ei poistunut . Opelilla rempan hinta laski jossain vaiheessa reilusta tonnista reiluun 600 euroon. Samassa moottorissa on Opelilla myös tuota samaa jakopäänketjun kiristin ongelmaa :/ ...samat insinööritköhän näitä suunnittelee?
        No sikäli oli joo takuunalainen, että autoliikkeestä vaihtoautona ajettu ulos ~3kk aiemmin. Sen vuoksi ei työtkään maksanut mitään, mutta kyllä ne siellä Autosalpassa sanoivat että maahantuoja maksaa osat. 2009 88tkm ajettu auto siis oli tuolloin, viime syksynä.

        http://www.btcf.fi/forum/archive/ind.../t-180264.html Tuolla myös keskustelua jossa monilla mennyt maahantuojan/valmistajan piikkiin.
        E90lci'09

        Comment

        • Petteri75
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2005
          • 2567
          • Kirkkonummi

          #19
          E90 kiinnostaisi, varsinkin 6-koneella. Sellaiseen vain ei ole varaa.

          Onko 316 kohtuuvarustuksella harkinnan arvoinen vai yrittää suoraan 318/320? Tähtäimessä vuosimallit 2009-2011, mutta ehkä pre-facelift edullisempana on järkevämpi.
          BMW 530e iPerformance Luxury Line -20

          Comment

          • BreeZi
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2004
            • 2371
            • Jyväskylä

            #20
            Originally posted by Petteri75 View Post
            E90 kiinnostaisi, varsinkin 6-koneella. Sellaiseen vain ei ole varaa.

            Onko 316 kohtuuvarustuksella harkinnan arvoinen vai yrittää suoraan 318/320? Tähtäimessä vuosimallit 2009-2011, mutta ehkä pre-facelift edullisempana on järkevämpi.
            Ei. Koska jakopään vauriot.
            Itse jos uudempaan kalustoon vaihdan, niin en edes mieti 4-syl konetta vaihtoehtona. En pystyisi omistamaan autoa jossa tietäisin olevan potentiaalinen herkkyys jakopään vaurioitumiselle. Näitä ongelmia on tavattu sekä bensa- että dieselin 4syl moottoreissa. Ennemmin otan sen muutaman tonnin enemmän lainaa ja ostan 6-syl tai ajelen vanhemmilla.
            Last edited by BreeZi; 29-03-2013, 00:49.
            - Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
            - Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
            - E- ja F- sarjan avaimet.
            - xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
            - Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin
            .

            Finmodi oy
            050-3063926
            [email protected]

            Comment

            • Zeta
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2004
              • 7561
              • Kotona

              #21
              Originally posted by Petteri75 View Post
              E90 kiinnostaisi, varsinkin 6-koneella. Sellaiseen vain ei ole varaa.

              Onko 316 kohtuuvarustuksella harkinnan arvoinen vai yrittää suoraan 318/320? Tähtäimessä vuosimallit 2009-2011, mutta ehkä pre-facelift edullisempana on järkevämpi.
              Minuakin kiinnostaisi kovasti e90 M3 mutta sellaiseen ei vain ole varaa.

              Itse en missään nimessä ostaisi neloskoneista e9x bemua. Ei ne kuutoskoneiset monessakaan tapauksessa niin paljon kalliimpia ole, että kannattaisi säästämisen takia nelimukista harkita. Jokainen tekee tietysti niinkuin tykkää, ei siinä mitään ja tämä oli vain oma mielipide.

              Alkupään e90 kuutoskoneella saa jo 15 000e http://www.nettiauto.com/bmw/325/5448317

              Jos liikaa kilsoja niin 17000e http://www.nettiauto.com/bmw/325/5230874

              Jos haluaa varusteita niin sitten maksaakin jo http://www.nettiauto.com/bmw/325/5452478
              -
              Käyttöautona: F20
              Myydään: HP 12.5" kannettava **200e**
              Myydään: HP 14" kannettava Win11 **240e**
              -

              Comment

              • Bimmer85
                Bimmer Rookie
                • Mar 2008
                • 89
                • Seinäjoki

                #22
                Originally posted by Veeksi View Post
                Itseäkin kiinnostaisi e9x-sarjaa koskevien moottorien tyyppiviat. Koska aika pahankuuloista ongelmaa on kuitenkin liikkeellä ja nyt ei tiedä uskaltaako mitään hankkia. Jonkun verran surffaillessa näyttäisi tältä. Korjatkaa jos olen väärässä ja täydentäkää tietoja.

                Bensaneloset:
                -jakopään kiristin ongelmia ainakin LCI-malliin asti (rallatus vaiheessa 1000-2000€:n remppa, myöhäisemmässä uusi moottori, 6000€)

                Bensakutoset:
                -suorasuihkutus malleissa korkeapainepumppuongelmat (1000€)?

                Dieselneloset:
                -jakopään ongelmia 177hv:n LCI-mallissa (samat kulut kuin bensassa?). Vika korjattu uudemmassa N47D20C-kone joka on kaikissa 3/2009 ja uudemmissa.
                -imusarjan läpät

                Dieselkutoset:
                -imusarjan läpät. Helpohko poistattaa (n. 200€...jos vaan huolto suostuu tekemään...marmoritiskiä todennäköisesti kielletty tekemästä). Onko nämä oikeasti vielä viimeisinäkin vuosina hajoilleet? 325d:ssä ei läppiä?

                Useimmat ellei kaikki ylläolevista vioista korjattaneen takuuseen tai virhevastuuseen mikäli auto on uudehko, kohtuullisilla kilsoissa tai vastaikään autoliikkeestä ostettu. Kuluttajan täytyy muistaa pitää puolensa asiassa.

                ...eli turvallisia hankintoja olis LCI bensanelarit, bensakutoset semivarmoja (1000€:n pumppuremppa ei maailmaa kaada eikä siihen moottoriaan saa hajoamaan), dieselnelarit LCI:n asti ja dieselkutoset jos läpät on poistettu?
                Jakopää ongelmia näyttää esiintyvän myös uudemmissa bensa nelosissa ( moottorityyppi n43 ). Vaikuttaa siltä että vain ainoastaan 4-syl moottoreissa vanhempi diesel ( moottorityyppi M47) tuntuu olevan luotettavin jos katsoo jakopäätä. Korjatkaa jos olen väärässä.

                e91 ( m47 moottorilla ) auto olis hakusessa, joten olen asiaa lähipäivinä tutkinut melko paljon. Bensa vehje mulla on ollut aikaisemmin aina, mutta tuntuu ettei menovesi pysy samana, jos haluaa luotettavan pelin.
                Ajossa: E91 320d - 2006

                Ex. E46 320i touring -00
                Ex. E36 328i cabrio -95
                Ex. E36 320i sedan -97
                Ex. E36 325i sedan -91

                Comment

                • Petteri75
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2005
                  • 2567
                  • Kirkkonummi

                  #23
                  Originally posted by BreeZi View Post
                  Ei. Koska jakopään vauriot.
                  Itse jos uudempaan kalustoon vaihdan, niin en edes mieti 4-syl konetta vaihtoehtona. En pystyisi omistamaan autoa jossa tietäisin olevan potentiaalinen herkkyys jakopään vaurioitumiselle. Näitä ongelmia on tavattu sekä bensa- että dieselin 4syl moottoreissa. Ennemmin otan sen muutaman tonnin enemmän lainaa ja ostan 6-syl tai ajelen vanhemmilla.
                  Tässä on nyt 1.5v mennyt Renaultin kanssa, joten noiden 4-syl. ongelmiin ei ole tullut perehdyttyä, mutta mitä ihmettä? Onko kyse kulkutaudista?? Mikä ihme noissa nykyajan jakopäissä ja lähinnä ketjunkiristimissä on, että ne eivät kestä. Opel, VW jne.. ainoa missä mitään ei ole tullut vastaan, niin on tuo Renault. Ok, se on ranskis joten sääli näkyy silmistä jo ensitavuilla.

                  Varusteet olisivat kivoja, mutta ainoa täysin pakollinen on vakionopeudensäädin. Ajomäärä saisi olla reilusti alle 100tkm, mieluiten ensikympeillä, sekä autoliikkeessä jotta tuosta pääsisi eroon kohtuuvaivalla. Facelift olisi tietysti kiva, mutta budjettirajoite lienee tuossa 25k€ kohdalla, joten ei haaveilla liikaa. E90 325 bensa, näitä ei paljoa ole liikkeellä.

                  Hitto näitä autoja. Miksi sitä edelleen haluaa ylihintaisen baijerilaisen korjauskohteen kun voisi vain ajella millä vain muulla, halvemmalla ja vähemmillä korjauksilla.
                  BMW 530e iPerformance Luxury Line -20

                  Comment

                  • Veeksi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2003
                    • 2177
                    • Kuopio

                    #24
                    Originally posted by Petteri75 View Post
                    Tässä on nyt 1.5v mennyt Renaultin kanssa, joten noiden 4-syl. ongelmiin ei ole tullut perehdyttyä, mutta mitä ihmettä? Onko kyse kulkutaudista?? Mikä ihme noissa nykyajan jakopäissä ja lähinnä ketjunkiristimissä on, että ne eivät kestä. Opel, VW jne.. ainoa missä mitään ei ole tullut vastaan, niin on tuo Renault. Ok, se on ranskis joten sääli näkyy silmistä jo ensitavuilla.
                    Tuollainen ketjunkiristin ongelmainen Opel löytyy pihasta. Reilu 150tkm ajettiin ongelmitta ja sit varmuuden varalta vaihdettiin ketju ja kiristin. Opelille pisteet siitä, että tilalle sentään saa vaihdettua kestävän kiristimen ja siinäkin vaiheessa kun alkaa rallattaa, pääsee vielä alle 1000€:n korjauksella ratkaisuun joka kestää loppuelämän. Samasta yksilöstä löytyy myös Boschin korkeapainepumppu (suorasuihkutus) missä on myös samat ongelmat kuin baijerilaisessa ...siihen ongelmaan ei kyl ole vielä ratkaisuja keksitty (muuta kuin pumpun vaihto ja uutta vaihtoa odotellessa).
                    BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
                    BMW E63 630iA '05

                    Comment

                    • janne320d
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2008
                      • 1342
                      • jns

                      #25
                      Originally posted by Veeksi View Post
                      Tuollainen ketjunkiristin ongelmainen Opel löytyy pihasta. Reilu 150tkm ajettiin ongelmitta ja sit varmuuden varalta vaihdettiin ketju ja kiristin. Opelille pisteet siitä, että tilalle sentään saa vaihdettua kestävän kiristimen ja siinäkin vaiheessa kun alkaa rallattaa, pääsee vielä alle 1000€:n korjauksella ratkaisuun joka kestää loppuelämän. Samasta yksilöstä löytyy myös Boschin korkeapainepumppu (suorasuihkutus) missä on myös samat ongelmat kuin baijerilaisessa ...siihen ongelmaan ei kyl ole vielä ratkaisuja keksitty (muuta kuin pumpun vaihto ja uutta vaihtoa odotellessa).
                      +1
                      täälä oli kanssa yksi kiristinvikainen opel johon vaihdettiin 100tkm ajettuun kiristin ja ketju,on näitä muillakin merkeillä...ja nyt kun on yksi vw:kin pihassa ja on tullut vähän perehdyttyä niidenkin ongelmiin niin voi luoja ei pääse niilläkään ilman ongelmia!

                      ja jos bmw:n kestävyydestä ja etenkin dieselin puhutaan niin oma 330d on toiminut erittäin moitteitta ainakin viimeiset 35tkm/reilun vuden mitä tuo on itsellä ollut ja mittarissakin on jo 200tkm
                      Last edited by janne320d; 30-03-2013, 05:25.
                      ex:316i99,320dt-03,323ci-99 hamann,320dat-01,e91 330d -06 lemon,e39 528i-96, X5 e53 3.0ia

                      Comment

                      • BreeZi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Dec 2004
                        • 2371
                        • Jyväskylä

                        #26
                        Originally posted by Petteri75 View Post
                        Tässä on nyt 1.5v mennyt Renaultin kanssa, joten noiden 4-syl. ongelmiin ei ole tullut perehdyttyä, mutta mitä ihmettä? Onko kyse kulkutaudista?? Mikä ihme noissa nykyajan jakopäissä ja lähinnä ketjunkiristimissä on, että ne eivät kestä. Opel, VW jne.. ainoa missä mitään ei ole tullut vastaan, niin on tuo Renault. Ok, se on ranskis joten sääli näkyy silmistä jo ensitavuilla.

                        Varusteet olisivat kivoja, mutta ainoa täysin pakollinen on vakionopeudensäädin. Ajomäärä saisi olla reilusti alle 100tkm, mieluiten ensikympeillä, sekä autoliikkeessä jotta tuosta pääsisi eroon kohtuuvaivalla. Facelift olisi tietysti kiva, mutta budjettirajoite lienee tuossa 25k€ kohdalla, joten ei haaveilla liikaa. E90 325 bensa, näitä ei paljoa ole liikkeellä.

                        Hitto näitä autoja. Miksi sitä edelleen haluaa ylihintaisen baijerilaisen korjauskohteen kun voisi vain ajella millä vain muulla, halvemmalla ja vähemmillä korjauksilla.
                        Kyllä minä jo tuota luonnehtisin kulkutaudiksi.

                        Täältä voit perehtyä tähän jakopäähommaan.


                        Itse tämän topicin nähtyäni ja luettuani, en halunnut enää 4-syl bemaria(M47 jälkeisiä).
                        - Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
                        - Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
                        - E- ja F- sarjan avaimet.
                        - xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
                        - Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin
                        .

                        Finmodi oy
                        050-3063926
                        [email protected]

                        Comment

                        • Joutti
                          Bimmer Fanatic
                          • Jan 2008
                          • 305
                          • Ummeljoki

                          #27
                          Varmasti monesti asiaa puitu, mutta kysytään vielä.
                          Eli kiikarissa mahdollisesti e91/e92 330 bensa automaatti. Mihinkäs kannattaa varautua tuommoisen kanssa/selvittää ennen ostoa? Ilmeisesti hieman luotettavampia kuin vast. dieselit?

                          Tällä budjetilla LCI:t voi näköjään unohtaa jos ei mitään starttimoottoria halua . Kilsojakin sopivilla yksilöillä on +-150tkm.
                          Mitkäs kaikki pakolliset varusteet pitää muistaa M-Sportin lisäksi? Ei näistä uusista hienouksista ole mitään tietoa
                          E36 M3 & E39 530d

                          Comment

                          • hw74
                            Bimmer Rookie
                            • Apr 2012
                            • 49
                            • Finland

                            #28
                            Originally posted by Veeksi View Post
                            Korjatkaa jos olen väärässä ja täydentäkää tietoja.

                            Bensaneloset:
                            -jakopään kiristin ongelmia ainakin LCI-malliin asti (rallatus vaiheessa 1000-2000€:n remppa, myöhäisemmässä uusi moottori, 6000€)
                            Pelkkä kirisitimen vaihto itse tehtynä kustantaa n. 40 €. Vaihtotyö on erittäin yksinkertainen. Jos lisäksi vaihdetaan ketju ja laahaimet, remontti voi olla merkkiliikkeessä tuossa hintaluokassa. Moottorien täystuhot eivät liene yleisiä?

                            Dieselneloset:
                            -jakopään ongelmia 177hv:n LCI-mallissa (samat kulut kuin bensassa?). Vika korjattu uudemmassa N47D20C-kone joka on kaikissa 3/2009 ja uudemmissa.
                            N47-moottorin jakopää on moottorin takana, joten korjauskulut ovat toisessa hintaluokassa bensakoneisiin verrattuna. Remontti alkaa moottorin irroituksella. Lisäksi kampiakselin päässä olevan rattaan vaihto tarkoittaa koko kampiakselin vaihtoa, koska ratas on kiinteä osa akselia.

                            Olen nähnyt raportteja ongelmista myös 2009 jälkeen valmistetuista autoista.

                            Dieselkutoset:
                            -imusarjan läpät. Helpohko poistattaa (n. 200€...jos vaan huolto suostuu tekemään...marmoritiskiä todennäköisesti kielletty tekemästä). Onko nämä oikeasti vielä viimeisinäkin vuosina hajoilleet? 325d:ssä ei läppiä?
                            Joitain raportteja N57-moottorin jakopääongelmista on näkynyt ulkomaisilla foorumeilla, mutta ongelmien yleisyydestä en osaa sanoa.

                            Comment

                            • Veeksi
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2003
                              • 2177
                              • Kuopio

                              #29
                              Originally posted by hw74 View Post
                              Pelkkä kirisitimen vaihto itse tehtynä kustantaa n. 40 €. Vaihtotyö on erittäin yksinkertainen. Jos lisäksi vaihdetaan ketju ja laahaimet, remontti voi olla merkkiliikkeessä tuossa hintaluokassa. Moottorien täystuhot eivät liene yleisiä?



                              N47-moottorin jakopää on moottorin takana, joten korjauskulut ovat toisessa hintaluokassa bensakoneisiin verrattuna. Remontti alkaa moottorin irroituksella. Lisäksi kampiakselin päässä olevan rattaan vaihto tarkoittaa koko kampiakselin vaihtoa, koska ratas on kiinteä osa akselia.

                              Olen nähnyt raportteja ongelmista myös 2009 jälkeen valmistetuista autoista.



                              Joitain raportteja N57-moottorin jakopääongelmista on näkynyt ulkomaisilla foorumeilla, mutta ongelmien yleisyydestä en osaa sanoa.
                              Kiitos tiedoista. Lisäilin näitä. Toivotaan ettei N57-moottoreita ole pilattu.
                              BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
                              BMW E63 630iA '05

                              Comment

                              • b mutteri kasa
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2006
                                • 1462
                                • Area 03

                                #30
                                Originally posted by Zeta View Post

                                Jos haluaa varusteita niin sitten maksaakin jo http://www.nettiauto.com/bmw/325/5452478
                                Mitäs varusteita tässä yksilössä on?Ylihinnoiteltu manuaali mehukioski,sillä kuuluisalla ja "himoitulla" M-sport palikoilla (erilaiset muovinpalaiset edessä takana,M padge ratissa,niin kuin vaihdekepissä ja käsijarrukahvassa,jalan lepuuttimessa,sportti jakkarat,musta katto,alcantara-kangas sisusta,M-sport alusta) + busines paketti...kaukana HYVIN varustellusta yksilöstä!
                                BMW F11 530 dA VOLL
                                Carbon-schwarz Metallic

                                BMW E30 325i Sport

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎