Lukkoperä E9X sarjalaiseen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Vilkku89
    replied
    Minkälainen vaikutus tuli lyhyemmällä välityksellä? Huomaako eroa liiemmin ajossa, tietysti normi ajossa kierrokset ylempänä mutta muuten?

    Leave a comment:


  • works
    replied
    Originally posted by Bössi View Post
    Minkälainen ensivaikutelma uudesta perästä?

    Todella kova! Reagoi loogisesti kun otti kaikki sähköavut pois päältä ja myös hiljainen vaikka levylukko. Pitäis päästä skidpadille oikeen kokeilemaan ja opettelemaan, onko kellään vinkkejä uudellemaalle?

    Leave a comment:


  • Bössi
    replied
    Minkälainen ensivaikutelma uudesta perästä?

    Leave a comment:


  • works
    replied
    Originally posted by AiM View Post
    Menikös se 3,46 perä sinne muuten paikoilleen? Eli kardaani ja vetarit?

    Tuon Quaifen listauksen mukaan kun 3,46 on ns. pikkuperä ja 3,08 isoperä.

    3,08->3,46 saa toki lyhyemmän kokonaisvältyksen ja tosiaan sitä kiihtyvyyden tunnetta.

    Hyvin se sinne solahti kun runko oli 215L, plug'n'play. Näin jälkikäteen jos olisin tiennyt että siellä 3.08 oli (ja olisi pitänyt vielä selvittää lisää) olisin uuden ottanut samalla välityksellä. Noh, tällä mennään

    Leave a comment:


  • AiM
    replied
    Originally posted by works View Post
    Noniin, perä tuli Portugalista parisen kuukautta myöhässä, mutta tulipahan kumminkin. Tämä vuosi on ollut haasteellinen kaikille.


    Mutta, internet <tm> kertoi että 135:ssä olisi ollut vakiona 215L 3.46 perä, joten sellaisen tilasin. Kun otettiin vanha irti, oli sen päällä tarra jossa luki 3.08. Perkele.


    Saakos ProToolilla koodattua final driven ja/tai gear ratiot niin että DDE pysyy mukana siitä mitä autossa tapahtuu?
    Menikös se 3,46 perä sinne muuten paikoilleen? Eli kardaani ja vetarit?

    Tuon Quaifen listauksen mukaan kun 3,46 on ns. pikkuperä ja 3,08 isoperä.

    3,08->3,46 saa toki lyhyemmän kokonaisvältyksen ja tosiaan sitä kiihtyvyyden tunnetta.

    Leave a comment:


  • tryffis
    replied
    Originally posted by works View Post
    Noniin, perä tuli Portugalista parisen kuukautta myöhässä, mutta tulipahan kumminkin. Tämä vuosi on ollut haasteellinen kaikille.


    Mutta, internet <tm> kertoi että 135:ssä olisi ollut vakiona 215L 3.46 perä, joten sellaisen tilasin. Kun otettiin vanha irti, oli sen päällä tarra jossa luki 3.08. Perkele.


    Saakos ProToolilla koodattua final driven ja/tai gear ratiot niin että DDE pysyy mukana siitä mitä autossa tapahtuu?

    Ei tuossa ole juuri mitään koodattavaa. Kaikki nopeuteen liittyvät anturit sijaitsee vasta pyörässä niin ei sillä välityksellä ole merkitystä esim. dsc:n kannalta.

    Automaattiseen voisi xhp:lla säätää vähän vaihtoja.

    Monethan tuon modin tekee manuaaleihin muutenkin, saa ainakin kiihtyvyyden tunnetta paremmaksi

    Leave a comment:


  • eljas
    replied
    Originally posted by works View Post
    Noniin, perä tuli Portugalista parisen kuukautta myöhässä, mutta tulipahan kumminkin. Tämä vuosi on ollut haasteellinen kaikille.


    Mutta, internet <tm> kertoi että 135:ssä olisi ollut vakiona 215L 3.46 perä, joten sellaisen tilasin. Kun otettiin vanha irti, oli sen päällä tarra jossa luki 3.08. Perkele.


    Saakos ProToolilla koodattua final driven ja/tai gear ratiot niin että DDE pysyy mukana siitä mitä autossa tapahtuu?
    Selvittelin omaan 135:een (automaatti) lukkoperämahdollisuuksia (päädyin Quaifeen), niin löysin tällaisen sivuston ja sieltä alla olevan kuvan: http://www.vacmotorsports.com/news/3...483338466.html



    Tuon perusteella siis 135 manuaalissa on tuo 3.08 perä.

    Lisäksi uskoisin, että ProToolilla/BMW:n omilla softilla saa koodattua tarvittavat parametrit kohdilleen.

    Leave a comment:


  • works
    replied
    Noniin, perä tuli Portugalista parisen kuukautta myöhässä, mutta tulipahan kumminkin. Tämä vuosi on ollut haasteellinen kaikille.


    Mutta, internet <tm> kertoi että 135:ssä olisi ollut vakiona 215L 3.46 perä, joten sellaisen tilasin. Kun otettiin vanha irti, oli sen päällä tarra jossa luki 3.08. Perkele.


    Saakos ProToolilla koodattua final driven ja/tai gear ratiot niin että DDE pysyy mukana siitä mitä autossa tapahtuu?

    Leave a comment:


  • SC90
    replied
    Originally posted by tryffis View Post
    Eipä tuo ole tarpeen, ainakaan jos käytit syntrax 75w-140 öljyjä. Sisältää itsessään jo liukua, ja muutenkin nuo lisäaineet vain huonontavat lukon pitävyyttä vähentämällä kitkaa. Eli jos ei pidä meteliä tai hakkaa niin kovaa ajoa vaan.
    Eli ehkä skipataan lisäaine sitten. Ropataan sitten jotain muuta.

    Leave a comment:


  • tryffis
    replied
    Originally posted by SC90 View Post
    Onko kukaan laittanut lisäainetta e9x M3:sen lukkoperään?

    Esim. tätä:



    Kannattaako?

    Tuoreet öljyt ovat, joten tässä kohtaa olisi helppo lisäillä.
    Eipä tuo ole tarpeen, ainakaan jos käytit syntrax 75w-140 öljyjä. Sisältää itsessään jo liukua, ja muutenkin nuo lisäaineet vain huonontavat lukon pitävyyttä vähentämällä kitkaa. Eli jos ei pidä meteliä tai hakkaa niin kovaa ajoa vaan.

    Leave a comment:


  • SC90
    replied
    Onko kukaan laittanut lisäainetta e9x M3:sen lukkoperään?

    Esim. tätä:



    Kannattaako?

    Tuoreet öljyt ovat, joten tässä kohtaa olisi helppo lisäillä.
    Last edited by SC90; 16-06-2020, 08:56.

    Leave a comment:


  • Jupi
    replied
    Täältä myös piste protoolille, maksaa itsensä melko nopeasti takaisin.

    Sellainen huomio sen hankintaan että ainakaan itsellä ei google play antanut millään maksaa sitä. Ilmeisesti on sen verran kallis että googlen järjestelmä luulee huijaukseksi. Master-lisenssin (koodaus ja diagnostiikka) hankkiminen onnistui ottamalla yhteyttä ohjelman tekijöihin, tulipa sillä tavalla jopa dollarihinnalla hieman halvemmaksi kuin google playn eurohinnat olivat.

    Ja tuon applikaation facebook-ryhmä on muuten tosi aktiivinen ja sieltä saa myös apua pulmiin. Ja ohjelman tekijät ovat siellä neuvomassa miten erinäisiä koodauksia saa tehtyä jos ei onnistu omin voimin.

    Leave a comment:


  • tryffis
    replied
    Originally posted by works View Post
    Ha, kiitos vinkistä! Mietinkin että onko tähän tullut vielä parempaa vaihtoehtoa kuin läppäri ja vm-sota työkalut virtuaalimasiinan kautta. Onneksi tuli tuo MHD:n wifi hankittua, pitäis soida sen kautta.
    Jeps, kyllä menee kokoajan vain helpommaksi näidenkanssa touhailu Laittele palautetta tuosta portugalin lukosta, itse olin viittä vailla tilaamassa tuolta 50/30 rampeilla ja 8 levyllä, mutta päädyin m3:n settiin kaikkineen kun sattui löytymään sopurahaan. Aika lupaavalta kyllä vaikutti, ja varmasti pieksee nuo torsenit mennentullen jos tosissaan ajellaan.

    Leave a comment:


  • works
    replied
    Originally posted by tryffis View Post
    Protoolilla (google play) koodaa helposti tuon ja monet muutkin täppä ruutuun menetelmällä. Sielä on dsc:n valmiiksi kasatulla listalla ne kaikki ajettavuuteen vaikuttavat lapsenvahti rimpsut mm. jarrutukseen liittyvät ja muut kaasua pätkivät.

    Ha, kiitos vinkistä! Mietinkin että onko tähän tullut vielä parempaa vaihtoehtoa kuin läppäri ja vm-sota työkalut virtuaalimasiinan kautta. Onneksi tuli tuo MHD:n wifi hankittua, pitäis soida sen kautta.

    Leave a comment:


  • tryffis
    replied
    Originally posted by mmie View Post
    Voiko sen "sähkölukon" olemassaolon tarkastaa ja tarvittaessa deaktivoida esim. INPAlla?

    Potilaana 10/2006 e92 335i, jossa edellisen omistajan jäljiltä quaife.

    Meinaa kovassakin vauhdissa polkastessa luistonesto jarruttaa hyvinkin rajusti menoa, jos ei ole painettu kokonaan pois päältä. Mietin, että voiko sähkölukko quiafen kanssa tehdä semmoista hassua.
    Protoolilla (google play) koodaa helposti tuon ja monet muutkin täppä ruutuun menetelmällä. Sielä on dsc:n valmiiksi kasatulla listalla ne kaikki ajettavuuteen vaikuttavat lapsenvahti rimpsut mm. jarrutukseen liittyvät ja muut kaasua pätkivät. Pelkkä koodauslisenssi riittää, osaavalle onnistuu koodailu expert puolella myöskin samaan tyyliin kuin ncs-expertilläkin. Enpä ole paljoa läppäriä availlut enään kun tuon diagnostiikankin tohon hommasin. Itse otin tuon e diffin pois päältä oikean lukon asennuksen jälkeen ja huomasin selkeän eron kyllä, vaikka jotkut sanovat ettei pitäisi puuttua enään mitenkään.
    Last edited by tryffis; 30-05-2020, 00:53.

    Leave a comment:

Working...
X