Lukkoperä E9X sarjalaiseen
Collapse
X
-
Minkälainen vaikutus tuli lyhyemmällä välityksellä? Huomaako eroa liiemmin ajossa, tietysti normi ajossa kierrokset ylempänä mutta muuten?
-
-
Originally posted by Bössi View PostMinkälainen ensivaikutelma uudesta perästä?
Todella kova! Reagoi loogisesti kun otti kaikki sähköavut pois päältä ja myös hiljainen vaikka levylukko. Pitäis päästä skidpadille oikeen kokeilemaan ja opettelemaan, onko kellään vinkkejä uudellemaalle?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by AiM View PostMenikös se 3,46 perä sinne muuten paikoilleen? Eli kardaani ja vetarit?
Tuon Quaifen listauksen mukaan kun 3,46 on ns. pikkuperä ja 3,08 isoperä.
3,08->3,46 saa toki lyhyemmän kokonaisvältyksen ja tosiaan sitä kiihtyvyyden tunnetta.
Hyvin se sinne solahti kun runko oli 215L, plug'n'play. Näin jälkikäteen jos olisin tiennyt että siellä 3.08 oli (ja olisi pitänyt vielä selvittää lisää) olisin uuden ottanut samalla välityksellä. Noh, tällä mennään
Leave a comment:
-
-
Originally posted by works View PostNoniin, perä tuli Portugalista parisen kuukautta myöhässä, mutta tulipahan kumminkin. Tämä vuosi on ollut haasteellinen kaikille.
Mutta, internet <tm> kertoi että 135:ssä olisi ollut vakiona 215L 3.46 perä, joten sellaisen tilasin. Kun otettiin vanha irti, oli sen päällä tarra jossa luki 3.08. Perkele.
Saakos ProToolilla koodattua final driven ja/tai gear ratiot niin että DDE pysyy mukana siitä mitä autossa tapahtuu?
Tuon Quaifen listauksen mukaan kun 3,46 on ns. pikkuperä ja 3,08 isoperä.
3,08->3,46 saa toki lyhyemmän kokonaisvältyksen ja tosiaan sitä kiihtyvyyden tunnetta.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by works View PostNoniin, perä tuli Portugalista parisen kuukautta myöhässä, mutta tulipahan kumminkin. Tämä vuosi on ollut haasteellinen kaikille.
Mutta, internet <tm> kertoi että 135:ssä olisi ollut vakiona 215L 3.46 perä, joten sellaisen tilasin. Kun otettiin vanha irti, oli sen päällä tarra jossa luki 3.08. Perkele.
Saakos ProToolilla koodattua final driven ja/tai gear ratiot niin että DDE pysyy mukana siitä mitä autossa tapahtuu?
Ei tuossa ole juuri mitään koodattavaa. Kaikki nopeuteen liittyvät anturit sijaitsee vasta pyörässä niin ei sillä välityksellä ole merkitystä esim. dsc:n kannalta.
Automaattiseen voisi xhp:lla säätää vähän vaihtoja.
Monethan tuon modin tekee manuaaleihin muutenkin, saa ainakin kiihtyvyyden tunnetta paremmaksi
Leave a comment:
-
-
Originally posted by works View PostNoniin, perä tuli Portugalista parisen kuukautta myöhässä, mutta tulipahan kumminkin. Tämä vuosi on ollut haasteellinen kaikille.
Mutta, internet <tm> kertoi että 135:ssä olisi ollut vakiona 215L 3.46 perä, joten sellaisen tilasin. Kun otettiin vanha irti, oli sen päällä tarra jossa luki 3.08. Perkele.
Saakos ProToolilla koodattua final driven ja/tai gear ratiot niin että DDE pysyy mukana siitä mitä autossa tapahtuu?
Tuon perusteella siis 135 manuaalissa on tuo 3.08 perä.
Lisäksi uskoisin, että ProToolilla/BMW:n omilla softilla saa koodattua tarvittavat parametrit kohdilleen.
Leave a comment:
-
-
Noniin, perä tuli Portugalista parisen kuukautta myöhässä, mutta tulipahan kumminkin. Tämä vuosi on ollut haasteellinen kaikille.
Mutta, internet <tm> kertoi että 135:ssä olisi ollut vakiona 215L 3.46 perä, joten sellaisen tilasin. Kun otettiin vanha irti, oli sen päällä tarra jossa luki 3.08. Perkele.
Saakos ProToolilla koodattua final driven ja/tai gear ratiot niin että DDE pysyy mukana siitä mitä autossa tapahtuu?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by tryffis View PostEipä tuo ole tarpeen, ainakaan jos käytit syntrax 75w-140 öljyjä. Sisältää itsessään jo liukua, ja muutenkin nuo lisäaineet vain huonontavat lukon pitävyyttä vähentämällä kitkaa. Eli jos ei pidä meteliä tai hakkaa niin kovaa ajoa vaan.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by SC90 View PostOnko kukaan laittanut lisäainetta e9x M3:sen lukkoperään?
Esim. tätä:
Kannattaako?
Tuoreet öljyt ovat, joten tässä kohtaa olisi helppo lisäillä.
Leave a comment:
-
-
Onko kukaan laittanut lisäainetta e9x M3:sen lukkoperään?
Esim. tätä:
Kannattaako?
Tuoreet öljyt ovat, joten tässä kohtaa olisi helppo lisäillä.Last edited by SC90; 16-06-2020, 08:56.
Leave a comment:
-
-
Täältä myös piste protoolille, maksaa itsensä melko nopeasti takaisin.
Sellainen huomio sen hankintaan että ainakaan itsellä ei google play antanut millään maksaa sitä. Ilmeisesti on sen verran kallis että googlen järjestelmä luulee huijaukseksi. Master-lisenssin (koodaus ja diagnostiikka) hankkiminen onnistui ottamalla yhteyttä ohjelman tekijöihin, tulipa sillä tavalla jopa dollarihinnalla hieman halvemmaksi kuin google playn eurohinnat olivat.
Ja tuon applikaation facebook-ryhmä on muuten tosi aktiivinen ja sieltä saa myös apua pulmiin. Ja ohjelman tekijät ovat siellä neuvomassa miten erinäisiä koodauksia saa tehtyä jos ei onnistu omin voimin.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by works View PostHa, kiitos vinkistä! Mietinkin että onko tähän tullut vielä parempaa vaihtoehtoa kuin läppäri ja vm-sota työkalut virtuaalimasiinan kautta. Onneksi tuli tuo MHD:n wifi hankittua, pitäis soida sen kautta.Laittele palautetta tuosta portugalin lukosta, itse olin viittä vailla tilaamassa tuolta 50/30 rampeilla ja 8 levyllä, mutta päädyin m3:n settiin kaikkineen kun sattui löytymään sopurahaan. Aika lupaavalta kyllä vaikutti, ja varmasti pieksee nuo torsenit mennentullen jos tosissaan ajellaan.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by tryffis View PostProtoolilla (google play) koodaa helposti tuon ja monet muutkin täppä ruutuun menetelmällä. Sielä on dsc:n valmiiksi kasatulla listalla ne kaikki ajettavuuteen vaikuttavat lapsenvahti rimpsut mm. jarrutukseen liittyvät ja muut kaasua pätkivät.
Ha, kiitos vinkistä! Mietinkin että onko tähän tullut vielä parempaa vaihtoehtoa kuin läppäri ja vm-sota työkalut virtuaalimasiinan kautta. Onneksi tuli tuo MHD:n wifi hankittua, pitäis soida sen kautta.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by mmie View PostVoiko sen "sähkölukon" olemassaolon tarkastaa ja tarvittaessa deaktivoida esim. INPAlla?
Potilaana 10/2006 e92 335i, jossa edellisen omistajan jäljiltä quaife.
Meinaa kovassakin vauhdissa polkastessa luistonesto jarruttaa hyvinkin rajusti menoa, jos ei ole painettu kokonaan pois päältä. Mietin, että voiko sähkölukko quiafen kanssa tehdä semmoista hassua.Last edited by tryffis; 30-05-2020, 00:53.
Leave a comment:
-
Leave a comment: