Lukkoperä E9X sarjalaiseen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Jalluton
    replied
    Itsellä kokemusta Quaifesta nyt yhden talven ajalta ja ei voi kun kehua. Leikkiessä menee juuri sinne minne kuski pyytääkin. (ainakin toistaiseksi)

    Leave a comment:


  • makeclick
    replied
    Originally posted by KtKtuned View Post
    En tiä onko mulla ihan paskat talvirenkaat tai jotain. Killottuneista liikennevaloista ei lähde mitenkään kovin ripeästi liikkeelle Quaifesta huolimatta.
    Olen koittanut lähteä Dtc päällä ,että quaife sais molemmilla ruopia ja kyllä heikkoa on liikkeellelähtö. Ihan tuntuis siltä ,että ei lukko olis ollenkaan toiminnassa.
    Vanhan muistikuvan mukaan Takaveto Cossusierra vakio viskolukolla oli parempi/veti molemmilla.

    Toisaalta märällä hiekkatiellä/asfaltilla lukko tuntuu toimivan tosi hyvin. Luistonesto ei välkytä ainakaan vakio 335i:ssä lähellekkään samalla tavalla.
    Sanoisin, että vaihda renkaat jos ne ovat huonot. Ei torsen taka diffissä autosta siis nelivetoa tee

    Torsen vahvistaa luistavan pyörän voimaa pitävälle pyörälle noi 3x, joten jos toinen rengas olisi ilmassa, joka tuskin on... siirtyisi kitkajousen vuoksi se 5% x 3 toiselle pyörälle.... Tieliikenteessä on vaikea löytää kohtaa jossa torsenista ei olisi apua. Kitkalukot omiaan rallissa ja tilanteissa jossa auto kulkee välillä 2 pyörällä ja hyppii.

    Leave a comment:


  • KtKtuned
    replied
    En tiä onko mulla ihan paskat talvirenkaat tai jotain. Killottuneista liikennevaloista ei lähde mitenkään kovin ripeästi liikkeelle Quaifesta huolimatta.
    Olen koittanut lähteä Dtc päällä ,että quaife sais molemmilla ruopia ja kyllä heikkoa on liikkeellelähtö. Ihan tuntuis siltä ,että ei lukko olis ollenkaan toiminnassa.
    Vanhan muistikuvan mukaan Takaveto Cossusierra vakio viskolukolla oli parempi/veti molemmilla.

    Toisaalta märällä hiekkatiellä/asfaltilla lukko tuntuu toimivan tosi hyvin. Luistonesto ei välkytä ainakaan vakio 335i:ssä lähellekkään samalla tavalla.
    Last edited by KtKtuned; 17-02-2016, 17:35.

    Leave a comment:


  • Supra^
    replied
    Originally posted by Nakkisoturi View Post
    Mulla kyllä kuuluu tuollaista naksutusta vaikka on luistonesto kokonaan pois kytkettynä
    Niinhän sieltä kuuluukin jos sähköinen lukkoperä on ruksittu käyttöön.

    Aktiivisenahan tuo "lukko" on jo tehtaalta aina DSC & DTC-moodissa, niinkuin böntti sanoi. Koodaamalla (ne joissa "iso DSC") saadaan ainoastaan se lisätoiminto että myös ns. ilman apuja ajettaessa boksi jarruttaa sutivaa rengasta.
    Last edited by Supra^; 04-02-2016, 14:47.

    Leave a comment:


  • Nakkisoturi
    replied
    Originally posted by Dualfun View Post
    Hyvin huomaa ainakin kun "lukkoperä" ottaa kiinni, koska DSC hydrounitista kuuluu samaan tapaan napsunta kuin jos DSC ottaisi kiinni, nyt toki erona että jos luistonesto on kokonaan kytketty pois niin sieltä ei pitäisi kuulua mitään ääntä.
    Mulla kyllä kuuluu tuollaista naksutusta vaikka on luistonesto kokonaan pois kytkettynä

    Leave a comment:


  • böntti
    replied
    Kait se "lukko" nyt toimiikin jos ajonvakautus on päällä, sutimisenesto kun on osana ajonvakautusta.

    Leave a comment:


  • Dualfun
    replied
    Hyvin puree "lukko" myös ajonvakautus päällä. Ihan erilainen viedä rampeissa näin talvella kun ei puske.

    Eiköhän tuo parametri löydy myös x:ssä, kunhan on tarpeeksi uusi vaan, mutta miten se sitten toimii ajossa - selvinnee kokeilemalla.

    Leave a comment:


  • brainsurgery
    replied
    Saiskohan tätä xDriveen koodattua? Talvella olisi kiva olla vähän enemmän pitoa

    Leave a comment:


  • böntti
    replied
    Juu eli siis ei toimi. En osaa sanoa tuosta dsc:n vaihdosta, jos lukkoperä pitää saada niin itse kyllä laittaisin esim Quaifen.

    Leave a comment:


  • E-rotu
    replied
    Originally posted by böntti View Post
    Niin no rupesiko se sinulla toimimaan se lukko? Muistaakseni oli vanhemman mallin DSC-purkki.
    Toimii dtc päällä mutta ei kaikki pois päältä, onko uudemman mallin dsc vaihettavissa?

    Leave a comment:


  • böntti
    replied
    Niin no rupesiko se sinulla toimimaan se lukko? Muistaakseni oli vanhemman mallin DSC-purkki.

    Leave a comment:


  • E-rotu
    replied
    Mikään ei oo takavetosessa sen ärsyttävämpää kun koittaa laittaa auton meneen kahva eellä mutta auto meneekin vaan suoraa ja toinen rengas huutaa hoosiannaa, ihan sama antaako leipää kuinka paljon niin toisen nopeus vaan kasvaa..

    Böntti koodas mullekkin päälle (-06 330d e91) "lukon", toimii siis vaan ilman luistonestoo(?) ja dtcllä.

    Mutta ei dtcllä voi mennä sladissa kun se ottaa melkein heti kiinni..

    Mitä vaatii jos haluais tohon autoon lukon myös ilman rajoituksia. Uudempi DTC purkki? Missä on ja millanen?

    Leave a comment:


  • Dualfun
    replied
    Hyvin huomaa ainakin kun "lukkoperä" ottaa kiinni, koska DSC hydrounitista kuuluu samaan tapaan napsunta kuin jos DSC ottaisi kiinni, nyt toki erona että jos luistonesto on kokonaan kytketty pois niin sieltä ei pitäisi kuulua mitään ääntä.

    Leave a comment:


  • bemmeri
    replied
    Nyt kun kuukauden verran on lunta maassa, niin hyvin toimii lukkoperä. Ehkä jos ihan pintakaasulla lähtee ja samalla kääntää, niin saattaa vaan yhdellä lyödä tyhjää. Mutta kun painaa kaasua, niin että aikeissa sutia tai luistattaa niin ottaa heti kiinni ja käyttäytyy kuin mekaaninen lukkoperä.

    Tosi hauska peli ajella automaattinakin talvella, manuaalipuolella.





    Vaihdoin uuden akun alkuperäisen kokeneen kuoleman pakkasten alussa. Tämän jälkeen en ole saanut esiin. "nykimistä" luistonesto pois päällä ajaessa josta kirjoitin aikaisemmin. Olisiko huonolla akulla voinut olla tekoa tämän kanssa, vai mistä lie johtu. :think

    Leave a comment:


  • MET
    replied
    Kukas koodaisi miulle sähkölukon 2008 E60 520d:hen? Etelä-Karjalan alue olisi paras, mutta voin tuon perässä ajella pidemmällekin.

    Leave a comment:

Working...
X