
Lukkoperä E9X sarjalaiseen
Collapse
X
-
Itsellä kokemusta Quaifesta nyt yhden talven ajalta ja ei voi kun kehua. Leikkiessä menee juuri sinne minne kuski pyytääkin. (ainakin toistaiseksi)
-
-
Originally posted by KtKtuned View PostEn tiä onko mulla ihan paskat talvirenkaat tai jotain. Killottuneista liikennevaloista ei lähde mitenkään kovin ripeästi liikkeelle Quaifesta huolimatta.
Olen koittanut lähteä Dtc päällä ,että quaife sais molemmilla ruopia ja kyllä heikkoa on liikkeellelähtö. Ihan tuntuis siltä ,että ei lukko olis ollenkaan toiminnassa.
Vanhan muistikuvan mukaan Takaveto Cossusierra vakio viskolukolla oli parempi/veti molemmilla.
Toisaalta märällä hiekkatiellä/asfaltilla lukko tuntuu toimivan tosi hyvin. Luistonesto ei välkytä ainakaan vakio 335i:ssä lähellekkään samalla tavalla.
Torsen vahvistaa luistavan pyörän voimaa pitävälle pyörälle noi 3x, joten jos toinen rengas olisi ilmassa, joka tuskin on... siirtyisi kitkajousen vuoksi se 5% x 3 toiselle pyörälle.... Tieliikenteessä on vaikea löytää kohtaa jossa torsenista ei olisi apua. Kitkalukot omiaan rallissa ja tilanteissa jossa auto kulkee välillä 2 pyörällä ja hyppii.
Leave a comment:
-
-
En tiä onko mulla ihan paskat talvirenkaat tai jotain. Killottuneista liikennevaloista ei lähde mitenkään kovin ripeästi liikkeelle Quaifesta huolimatta.
Olen koittanut lähteä Dtc päällä ,että quaife sais molemmilla ruopia ja kyllä heikkoa on liikkeellelähtö. Ihan tuntuis siltä ,että ei lukko olis ollenkaan toiminnassa.
Vanhan muistikuvan mukaan Takaveto Cossusierra vakio viskolukolla oli parempi/veti molemmilla.
Toisaalta märällä hiekkatiellä/asfaltilla lukko tuntuu toimivan tosi hyvin. Luistonesto ei välkytä ainakaan vakio 335i:ssä lähellekkään samalla tavalla.Last edited by KtKtuned; 17-02-2016, 17:35.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Nakkisoturi View PostMulla kyllä kuuluu tuollaista naksutusta vaikka on luistonesto kokonaan pois kytkettynä
Aktiivisenahan tuo "lukko" on jo tehtaalta aina DSC & DTC-moodissa, niinkuin böntti sanoi. Koodaamalla (ne joissa "iso DSC") saadaan ainoastaan se lisätoiminto että myös ns. ilman apuja ajettaessa boksi jarruttaa sutivaa rengasta.Last edited by Supra^; 04-02-2016, 14:47.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Dualfun View PostHyvin huomaa ainakin kun "lukkoperä" ottaa kiinni, koska DSC hydrounitista kuuluu samaan tapaan napsunta kuin jos DSC ottaisi kiinni, nyt toki erona että jos luistonesto on kokonaan kytketty pois niin sieltä ei pitäisi kuulua mitään ääntä.
Leave a comment:
-
-
Kait se "lukko" nyt toimiikin jos ajonvakautus on päällä, sutimisenesto kun on osana ajonvakautusta.
Leave a comment:
-
-
Hyvin puree "lukko" myös ajonvakautus päällä. Ihan erilainen viedä rampeissa näin talvella kun ei puske.
Eiköhän tuo parametri löydy myös x:ssä, kunhan on tarpeeksi uusi vaan, mutta miten se sitten toimii ajossa - selvinnee kokeilemalla.
Leave a comment:
-
-
Saiskohan tätä xDriveen koodattua? Talvella olisi kiva olla vähän enemmän pitoa
Leave a comment:
-
-
Juu eli siis ei toimi. En osaa sanoa tuosta dsc:n vaihdosta, jos lukkoperä pitää saada niin itse kyllä laittaisin esim Quaifen.
Leave a comment:
-
-
Niin no rupesiko se sinulla toimimaan se lukko? Muistaakseni oli vanhemman mallin DSC-purkki.
Leave a comment:
-
-
Mikään ei oo takavetosessa sen ärsyttävämpää kun koittaa laittaa auton meneen kahva eellä mutta auto meneekin vaan suoraa ja toinen rengas huutaa hoosiannaa, ihan sama antaako leipää kuinka paljon niin toisen nopeus vaan kasvaa..
Böntti koodas mullekkin päälle (-06 330d e91) "lukon", toimii siis vaan ilman luistonestoo(?) ja dtcllä.
Mutta ei dtcllä voi mennä sladissa kun se ottaa melkein heti kiinni..
Mitä vaatii jos haluais tohon autoon lukon myös ilman rajoituksia. Uudempi DTC purkki? Missä on ja millanen?
Leave a comment:
-
-
Hyvin huomaa ainakin kun "lukkoperä" ottaa kiinni, koska DSC hydrounitista kuuluu samaan tapaan napsunta kuin jos DSC ottaisi kiinni, nyt toki erona että jos luistonesto on kokonaan kytketty pois niin sieltä ei pitäisi kuulua mitään ääntä.
Leave a comment:
-
-
Nyt kun kuukauden verran on lunta maassa, niin hyvin toimii lukkoperä. Ehkä jos ihan pintakaasulla lähtee ja samalla kääntää, niin saattaa vaan yhdellä lyödä tyhjää. Mutta kun painaa kaasua, niin että aikeissa sutia tai luistattaa niin ottaa heti kiinni ja käyttäytyy kuin mekaaninen lukkoperä.
Tosi hauska peli ajella automaattinakin talvella, manuaalipuolella.
Vaihdoin uuden akun alkuperäisen kokeneen kuoleman pakkasten alussa. Tämän jälkeen en ole saanut esiin. "nykimistä" luistonesto pois päällä ajaessa josta kirjoitin aikaisemmin. Olisiko huonolla akulla voinut olla tekoa tämän kanssa, vai mistä lie johtu. :think
Leave a comment:
-
-
Kukas koodaisi miulle sähkölukon 2008 E60 520d:hen? Etelä-Karjalan alue olisi paras, mutta voin tuon perässä ajella pidemmällekin.
Leave a comment:
-
Leave a comment: