Announcement

Collapse
No announcement yet.

DPF:n poisto / E9x Diesel viritys

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Järppä
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2006
    • 1108
    • Stadi, ladon takana.

    Ehkä täältä löytys vastausta paremmin kuin dpf osiosta.

    Suuttimien korjausarvo koodit ihmetyttää, tuleeko suuttimen uusintaa vai liittyykö dpf:n polttoon kun koodia antaa zero adjustment cylinder 3 injector ja toinen 1 pytystä vai mitä nämä tarkoittavat kun jättävät koodin mutta missään vikatilassa auto ei ole eli mittaristossa ei pala varoituksia onneks.
    Last edited by Järppä; 19-07-2017, 23:40.
    Ex: E91 d813 M-Sport le mans blau metallic
    Ex: E82 123dA M-Sport Sedonarot metallic
    Do not, under any circumstances, buy the 123d in the M-Sport trim. The ride is far too hard.:think
    If you're relaxed or want a thrash, this motor lets you be as wild or calm as you like.
    Top Gear review

    Comment

    • Jana
      BTCF Member
      • Aug 2013
      • 132
      • Sjoki

      Mistä kannattais katella järeämpää kytkinasetelmaa 07 330d? väännön kesto 800nm hujakoilla jatkovirittelyä ajatellen.. jousitettua sintteriä mietiskellyt, eikä mieluusti kalliimmasta päästä
      E90 LCI 335iA Lemans-blau

      Comment

      • Mauritius
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2003
        • 327
        • KRS

        Eilen tuli asennettua tyhjä dpf pönttö jossa katti tallella. Oli kyllä vmäinen homma, koko päivä meni.

        Kun vihdoin ja viimein sain kaikki paikoilleen ja käynnistin auton niin kuului kauhea metallinen ääni. Kauan sai tutkia mistä tuo ääni tuli ja lopuksi näyttäytyi että numero 12 linkin kuvassa oli mennyt vp:n koteloon ja hinkkasi vauhtipyörään kiinni. Onneks sai pihdeillä kaivettua pois. Miten tärkeä tuo osa on? Oli varmasti dpfn asennuksen yhteydessä päässyt painumaan vp:n koteloon sisälle.



        Muuten auto muuttui kyllä paljon pirteämmäksi.

        Comment

        • Jacques
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2008
          • 573
          • pk

          Laitetaanpas raporttia, romuun(karvalakki 335d) päivitetty proturbon stage 2 isompi turbo ja Makeclickin softaa vastaavasti.

          KTA Motorsin penkistä uudet lukemat.
          Renkailta: 365hv ja 718nm
          Moottoriteho: 453hv ja 891nm
          Lappu: https://www.dropbox.com/s/au8t9xmz9i...09.17.png?dl=0

          Ennen turbomodia kävin elokuussa hakemassa samasta penkistä vertailuarvot.
          Renkailta: 318hv ja 681nm
          Moottoriteho: 394hv ja 845nm
          Rengastehojen vertailut nähtävissä tästä: https://www.dropbox.com/s/c1qflgkhb5...tailu.png?dl=0

          KTA dyno antaa yleisesti muita alempia tuloksia (pl. Motorbitin penkki jossa tehot ovat olleet verrattaen vielä ~8% alhaisempia).

          "Suljetulla alueella" tehtyjä kiihtyvyysmittauksia lentävällä lähdöllä ja 10ghz GPS+Glonass (~17 satelliitilla).
          80-160km/h = ~5,4s (paras 5,25s)
          100-200kmh = ~8,9s (paras 8,4s) / 10 mittauksen keskiarvot
          Vertailun vuoksi ennen turbomodia 100-200 = 10.3s

          Vuoden takainen rapsa löytyy täältä: http://www.btcf.fi/forum/showpost.ph...&postcount=893

          Tällä hetkellä softassa on kuitenkin ongelmana ettei koneeseen saada 1450kg/h yli ilmaa menemään ja savua tulee syötöillä liikaakin.
          Jos tämän suhteen löytyy tietäviä niin kaikkia vinkkejä arvostetaan!!


          Viimeisenä kerrottakoon että vertailukohteena 335i coolerilla, downpipeillä, MHD softalla ja 40% etanoliseoksella oli mukana KTA penkissä ja tulos oli identtinen 335d:n kanssa (eroa 0,4hv). Tienpäällä autot menevät tappiin asti vierekkäin. Epäreilua miten helppoa bensapuolella on saada tehoa, en tykkää.
          G30 540i
          F32 435d

          Comment

          • Spiddu
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2007
            • 3562
            • Nla

            Kovasti tekisi mieli saada lisää tehoa tuohon omaan 330dA talven aikana.
            Autossa on jo ohjelma, joka tosin suht mieto, joten jo senkin päivittäminen varmasti muuttaisi asiaa, mutta jos nyt lähdettäisiin viemään asiaa hieman pidemmälle.

            Sanotaan vaikka jonkinlaiseksi toiveeksi/tavoitteeksi ~350hv/~650nm
            Ilmeisesti olisi saavutettavissa seuraavilla muutoksilla

            335/535d suuttimet.
            Vakio ahdin muokattuna.
            Isompi välijäähdytin esim. wagner (löytyy jo)
            Moottorinohjauksen ohjelmointi.

            Olisiko tehotavoitteeni mahdollista saavuttaa kyseisillä muutoksilla, vai jääkö jotain puuttumaan? Tietotekninen taito kun puuttuu itseltä, mutta osia osaan sujuvasti ostaa ja asennuksesta maksaa jollekin.
            BMW F30 330e 2017

            Ex list. e36 318is, e36 325iA, e34 540iA,
            e36 325i, e36 318ti, e36 328i, e36 328i, e87 120d, e70 3.0d, F21 125da, E90 330D

            Comment

            • Supra^
              BTCF Member
              • Jul 2005
              • 5150
              • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

              Originally posted by Spiddu View Post
              Kovasti tekisi mieli saada lisää tehoa tuohon omaan 330dA talven aikana.
              Autossa on jo ohjelma, joka tosin suht mieto, joten jo senkin päivittäminen varmasti muuttaisi asiaa, mutta jos nyt lähdettäisiin viemään asiaa hieman pidemmälle.

              Sanotaan vaikka jonkinlaiseksi toiveeksi/tavoitteeksi ~350hv/~650nm
              Ilmeisesti olisi saavutettavissa seuraavilla muutoksilla

              335/535d suuttimet.
              Vakio ahdin muokattuna.
              Isompi välijäähdytin esim. wagner (löytyy jo)
              Moottorinohjauksen ohjelmointi.

              Olisiko tehotavoitteeni mahdollista saavuttaa kyseisillä muutoksilla, vai jääkö jotain puuttumaan? Tietotekninen taito kun puuttuu itseltä, mutta osia osaan sujuvasti ostaa ja asennuksesta maksaa jollekin.
              Eikös tuonikäisessä ole jo piezosuuttimet, jolloin ne on samat kuin 335d/LCI-535d, ei siis tarvetta päivittää.

              En näe syytä miksei pelkällä ahdin+softapuukotuksella lukemat toteutuisi. Vääntöä saa halutessaan enemmänkin...
              Musti 8HP
              Nokivasara M47
              TeiniCoupé DCT
              E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

              Ex:
              E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

              Comment

              • Jacques
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2008
                • 573
                • pk

                Tässähän olisi esimerkkiä mihin 330da LCI:llä on päästy. http://www.btcf.fi/forum/showpost.ph...7&postcount=35

                Sanoisin että hyvinkin vastaavat lukemat mitä turbomodatulla 335da:lla irtoaa.
                G30 540i
                F32 435d

                Comment

                • Supra^
                  BTCF Member
                  • Jul 2005
                  • 5150
                  • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

                  Originally posted by Jacques View Post
                  Tässähän olisi esimerkkiä mihin 330da LCI:llä on päästy. http://www.btcf.fi/forum/showpost.ph...7&postcount=35

                  Sanoisin että hyvinkin vastaavat lukemat mitä turbomodatulla 335da:lla irtoaa.
                  Joo, mutta eipä ole ihan verrattavissa pre-LCI:n M57N-moottoriin tuo N57.
                  Musti 8HP
                  Nokivasara M47
                  TeiniCoupé DCT
                  E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

                  Ex:
                  E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

                  Comment

                  • Jacques
                    Bimmer Fanatic
                    • Mar 2008
                    • 573
                    • pk

                    Olet varmaan oikeassa, kuinka suuresta potentiaalierosta puhutaan?
                    G30 540i
                    F32 435d

                    Comment

                    • Supra^
                      BTCF Member
                      • Jul 2005
                      • 5150
                      • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

                      Originally posted by Jacques View Post
                      Olet varmaan oikeassa, kuinka suuresta potentiaalierosta puhutaan?
                      Se onkin hyvä kysymys Ei välttämättä niin mahdottoman suuri ero.
                      400hv on kuitenkin aika vaikeasti tavoitettavissa M57N + modattu GT2260 yhdistelmällä. Saattaa lisäksi vaatia R90-pumpun ja jos pakopaineet kasvaa liikaa niin jäykemmät venajouset päälle. :think Joku paremmin tietävä saa tulla kertomaan tarkemmin.
                      Musti 8HP
                      Nokivasara M47
                      TeiniCoupé DCT
                      E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

                      Ex:
                      E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

                      Comment

                      • Jacques
                        Bimmer Fanatic
                        • Mar 2008
                        • 573
                        • pk

                        Juu, varmaankin menee aika samalla kaavalla kuin x35d:kin loppupeleissä, cooleri, pumppu, turbo.. Onkohan maailmalla noita pakovenoja vaihdeltu enemmän, tuntuu ettei kotimaassa ole tehty pl.Tuikku. Tai niistä ei julkisesti huudella.
                        Se on potentiaalinen askel eteenpäin turbomodin jälkeen.
                        G30 540i
                        F32 435d

                        Comment

                        • Komu
                          BTCF Member
                          • Sep 2004
                          • 1037
                          • Nurmijärvi

                          Originally posted by Jacques View Post
                          Tällä hetkellä softassa on kuitenkin ongelmana ettei koneeseen saada 1450kg/h yli ilmaa menemään ja savua tulee syötöillä liikaakin.
                          Jos tämän suhteen löytyy tietäviä niin kaikkia vinkkejä arvostetaan!!
                          Näillä tehoilla mulla meni imuputki ilmansuodattimelta eteenpäin kasaan = imee itsensä littanaksi = ei saa ilmaa. Havaittavissa lähinnä dynossa silmällä.
                          Omassani korvattu metallisella... Kokeile, kun kone on ajettu lämpimäksi, niin ihan jos kädellä saat imuputkea puristettua...
                          E6x koneisissa muovi on erilaista, ei ongelmaa.
                          E70 X5 40d + F31 330d
                          Ex Harraste: E34 M5 Turbo maililla 331km/h
                          Myyty tämäkin335d E91 perheauto
                          Vanhemmat Ex: E36/7 Z3M Coupe 1999, E38 730i 1995, E34 525iax 1993, E39 540ia 1996

                          Comment

                          • Spiddu
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2007
                            • 3562
                            • Nla

                            Originally posted by Supra^ View Post
                            Eikös tuonikäisessä ole jo piezosuuttimet, jolloin ne on samat kuin 335d/LCI-535d, ei siis tarvetta päivittää.

                            En näe syytä miksei pelkällä ahdin+softapuukotuksella lukemat toteutuisi. Vääntöä saa halutessaan enemmänkin...
                            Originally posted by Supra^ View Post
                            Se onkin hyvä kysymys Ei välttämättä niin mahdottoman suuri ero.
                            400hv on kuitenkin aika vaikeasti tavoitettavissa M57N + modattu GT2260 yhdistelmällä. Saattaa lisäksi vaatia R90-pumpun ja jos pakopaineet kasvaa liikaa niin jäykemmät venajouset päälle. :think Joku paremmin tietävä saa tulla kertomaan tarkemmin.
                            Suuttimien kanssa ei käynyt tuuri 5/2007 niin on vielä vanhanmalliset, muutos tullut 8/2007

                            Mutta siis suuttimien ja ahtimen muutoksella tarvoitteisiin olisi päästä?
                            Pumppua ei tarvitse vaihtaa?
                            BMW F30 330e 2017

                            Ex list. e36 318is, e36 325iA, e34 540iA,
                            e36 325i, e36 318ti, e36 328i, e36 328i, e87 120d, e70 3.0d, F21 125da, E90 330D

                            Comment

                            • Jana
                              BTCF Member
                              • Aug 2013
                              • 132
                              • Sjoki

                              Itsellä pre-lci 330d manuaalista turbon muokkauksella, suoralla rännillä sekä isommalla coolerilla 375/hp715nm , vakio suuttimilla. Kuulemani mukaan 35d suuttimista ei ole juurikaan hyötyä, tiedä sitten. Olisi kiva kuulla kellä asiasta kokemusta minkälainen hyöty saavutettu
                              E90 LCI 335iA Lemans-blau

                              Comment

                              • Supra^
                                BTCF Member
                                • Jul 2005
                                • 5150
                                • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

                                Eroa 30d vs 35d solenoidisuuttimien tuotossa kutakuinkin 17%, eli ihan tuntuva. Tuolla 400hv tehoilla alkaa ruiskutusajat venymään 30d-suuttimilla kohtuuttoman pitkiksi, liekö edes mahdollista? Neljänsadan pinnassa alkaa myös R70 pumppukin jo olemaan liian pieni (jos AJ-Techin penkkilukemiin on uskomista että noista 335d:stä sen verran on saatu vakiona).
                                Last edited by Supra^; 20-09-2017, 11:50.
                                Musti 8HP
                                Nokivasara M47
                                TeiniCoupé DCT
                                E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

                                Ex:
                                E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎