DPF:n poisto / E9x Diesel viritys
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
330D N57 DMF vauhtipyörä
Näköjään N57 330D saa FMIC,3" downpipe,75-90 bensapumpulla,turbo modila noin 400/800 ulos.
Tutkinut ja kun manuaali niin tuo kaksoismassavauhtipyörä..ihmetellyt
kun rahallakaan tunnu saavan kestävempää kuin OEM/LUK DMF.
ja kiinteän vauhtipyörän mahdolliset värinät houkuta.
Tiedä, jos alkuperäisen kaksoismassan paikalle saman painoinen kiinteä
niin tulisiko silti värinöitä ja paikat porsisi voimansiirrossa...
hmm ja onkohan tuo automaattiin koska UK niin siellä manuaaleja..
--------------------------------------------------------------
ruottista löytyisi
mutta antavat "toimii tai ei toimi" takuun ks
--------------------------------------------------------------
eli yhteenvetona..jos manuaalin kaksoismassa (uusikaan) kestä pitkään
sintteri levyn ja asetelman kanssa..niin onko ainut toimiva vaihtoehto
335D laatikon vaihto?
ja jos tehoja rajataan voimakkaasti ja kaikki irti vasta 2500-> niin jää
lyhyelle alueelle väännöt. toisaalta harvemmin tulee alle 2000 kierroksilla
kiihdyttävän nyttenkään...
ennemmin vaikka muutama tonni nykyiseen autoon kuin että vaihtaisi autoa kuitenkaan..sen verran jo muuten kuin kulkupuolta laittanut kohdilleen.Last edited by paapaa; 29-12-2017, 17:57.
Leave a comment:
-
En äkkiseltään löytänyt kokemuksia esim. 330xd:n ohjelmoinnista/virityksestä, kestääkö tuo nelivetotekniikka myös lisätehon samalla tavalla kuin takavetomallit? Nimenomaan automaattina.
Leave a comment:
-
Jep, vakio N57 330D menee aika sama, kuin vakio 335D ja ohjelmoitu 330D aika samoihin, kuin ohjelmoitu 335D mitä tehtaan ilmoituksia ja eri tapahtumissa ajettuja varttimailin ja mailin tuloksia katsellut.Originally posted by VolvoTDi View PostMutta käytännössä 335d jää viritetylle 325/330d LCI:lle.
Leave a comment:
-
Originally posted by bonk View PostNo sitä just aattelin kans et kestääkö laatikko ja kytkin tollasta päivitystä. Oliko sulla joku tollane perus stage1 ohjelma?
Kellään kokemuksia tai enempää tietoa asiasta?Jep stage 1Originally posted by huupi View PostTuntui kestävä omassani, kun oli AJ-tech 204/416-ohjelma, jolla puristettu kaikki järkevästi irtoava voima dpf-paikoillaan. Ohjelma laitettiin jotain 185tkm ajettuna, ja ainakin vielä auto minulta lähtiessään 212tkm ajettuna oli pelannut ilman ongelmia.
Ei sillä saralla ongelmia ole, tarkoitin lootan ohjelma kaipais pientä parannusta.
Leave a comment:
-
Tuntui kestävä omassani, kun oli AJ-tech 204/416-ohjelma, jolla puristettu kaikki järkevästi irtoava voima dpf-paikoillaan. Ohjelma laitettiin jotain 185tkm ajettuna, ja ainakin vielä auto minulta lähtiessään 212tkm ajettuna oli pelannut ilman ongelmia.Originally posted by bonk View PostNo sitä just aattelin kans et kestääkö laatikko ja kytkin tollasta päivitystä. Oliko sulla joku tollane perus stage1 ohjelma?
Kellään kokemuksia tai enempää tietoa asiasta?
Leave a comment:
-
No sitä just aattelin kans et kestääkö laatikko ja kytkin tollasta päivitystä. Oliko sulla joku tollane perus stage1 ohjelma?Originally posted by Järppä View PostHyvä mitä sain ecuhelsingistä mutta mutututu että tarvis vaihdelaatikkoon kans päivitystä. Kulutus noussut kaupunki rallissa about pienet 0.1-0.2 L mutta moottoritie kulutuksessa tippui reippasti.
Kellään kokemuksia tai enempää tietoa asiasta?
Leave a comment:
-
Hyvä mitä sain ecuhelsingistä mutta mutututu että tarvis vaihdelaatikkoon kans päivitystä. Kulutus noussut kaupunki rallissa about pienet 0.1-0.2 L mutta moottoritie kulutuksessa tippui reippasti.Originally posted by bonk View PostOstin tämmösen 2008 318d ja mietin jos kävis ohjelmoimassa että sais vähän lisää jerkkua. Mitä mieltä ootte noista celtic tuning yms ohjelmoinneista. Kannattaako ottaa ja mitä pitää huomioida? Lupailee tähän 199bhp ni vaikuttais ihan kivalta.
Vai kannattaako ottaa jostai muualta ja tehdä samalla jotain muuta?
Leave a comment:
-
318d ohjelmointi
Ostin tämmösen 2008 318d ja mietin jos kävis ohjelmoimassa että sais vähän lisää jerkkua. Mitä mieltä ootte noista celtic tuning yms ohjelmoinneista. Kannattaako ottaa ja mitä pitää huomioida? Lupailee tähän 199bhp ni vaikuttais ihan kivalta.
Vai kannattaako ottaa jostai muualta ja tehdä samalla jotain muuta?
Leave a comment:
-
Tässäpä nämä erot:Originally posted by Croway View PostLienee oikea triidi, mutta mitä eroa oikeasti on E90 LCI M57N2 325d ja 330d välillä?
Mitä nyt googlea tonkinut, samat suuttimet, sama turbo, jarrulevyt taitaa olla muutaman millin leveämmät? :think
Teorias siis 330d varovaisesti viritetty 325d? Mutta silti 330d otetaan virejä irti enemmä ku 325d, mitä eroa siis?
Originally posted by Tyrvis View PostSaksan pojat foorumeillaan väittivät seuraavaa:
-tehdasasenteiset mäntäsarjat ovat materiaaliltaan erilaiset. Tämä on tehty materiaalikustannusten ja moottorin jäähdytyksen kannalta. Varaosanumero männille on kuitenkin sama, sillä mäntien vaihdon yhteydessä ei ole merkitystä, vaikka 325d:hen vaihdetaan paremmalla materiaalilla olevat 330d männät (mitat ja massat ovat samat).
-330d sylinteriryhmä on tuplahoonattu, jotta voitelukalvo riittää isommille pyörimisnopeuksillekin (3750 vs 4000rpm)
-330d pakoventtiilit ovat natriumtäytteiset, paremman lämmönkestävyyden vuoksi. Saksassa oli tiedossa muutama tapaus, jossa chipattu 325d oli porsinut juurikin pakoventtiileistään. Tämän vuoksi tehdassuositus onkin vaihtaa kaikki venttiilit kerralla venttiilivaurion yhteydessä natriumtäytteisiin.
-moottorin ohjelmat ovat erilaiset.
-mäntien jäähdytys 330d:ssä parempi, sylinterikannet ovat erilaiset.
-imusarjat ovat erilaiset, (330d läpillä, 325d ilman?)
-suuttimet ja jakotukki ovat erilaiset
-kytkin on eri levyllä
-partikkelifiltterit ovat erilaiset
-jarrut ovat samat
-perusmoottori pitkälti sama: turbo, vauhtipyörät, nokat, pakoputkisto, välijäähdytin, moottorin lohko jne.
-muitakin eroja varmasti vielä löytyy, mutta niistä tehdas vaikenee.
Leave a comment:
-
Suuttimet ainakin ovat pienemmät. 318/325d omansa ja 320d/330d omansa. RealOEMista/bmwfansista on helpompi tonkia kuin googlesta.Originally posted by Croway View PostLienee oikea triidi, mutta mitä eroa oikeasti on E90 LCI M57N2 325d ja 330d välillä?
Mitä nyt googlea tonkinut, samat suuttimet, sama turbo, jarrulevyt taitaa olla muutaman millin leveämmät? :think
Teorias siis 330d varovaisesti viritetty 325d? Mutta silti 330d otetaan virejä irti enemmä ku 325d, mitä eroa siis?
325d:stä ei siis saa samoja tehoja ulos ihan jo pelkästään suuttimien takia.
Jos ne vaihtaa niin seuraavana jarruna taitaa olla automaattimalleissa laatikko, se kun on heikompaa tekoa vrt. 330d/335d.
325d: 260hp/560nm
330d: 320hp/730nm
AJ-Tech-lukuja...Last edited by Supra^; 22-11-2017, 07:08.
Leave a comment:
-
Lienee oikea triidi, mutta mitä eroa oikeasti on E90 LCI M57N2 325d ja 330d välillä?
Mitä nyt googlea tonkinut, samat suuttimet, sama turbo, jarrulevyt taitaa olla muutaman millin leveämmät? :think
Teorias siis 330d varovaisesti viritetty 325d? Mutta silti 330d otetaan virejä irti enemmä ku 325d, mitä eroa siis?
Leave a comment:

Leave a comment: