Announcement

Collapse
No announcement yet.

320d (184 hv) uudellenohjelmointi/lastutus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • VolvoTDi
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2006
    • 1576
    • Tampere - Pori

    #61
    Originally posted by Rado View Post
    Eikö putkenpää tule juuri mustaksi kun polttoa tapahtuu ?
    Noki lähtee liikenteeseen pöntöstä...:think
    Noki poltetaan pois ja siitä syntyy vettä ja jotain muuta mitä en muista, mutta google tietää
    Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
    Check:
    www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
    Tampere 044-5867096

    Comment

    • Juse80
      Bimmer Rookie
      • Oct 2009
      • 29
      • Iisalmi

      #62
      Onko 320xda vm. 2011 (184 hv) mallista poistettava pdf ohjelmallisesti jos pdf-pönttö on tyhjennetty?

      Mitä autolle käy jos pdf on tyhjä ja ohjelma ennallaan? Voiko syttyä tuleen? Antaako vikakoodia? Vai toimiiko normaalisti myös ilman ohjelmointia?

      Onko kyseisessä autossa pdf ja katallysaattori erikseen?
      Last edited by Juse80; 28-03-2015, 15:06.

      Comment

      • VolvoTDi
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2006
        • 1576
        • Tampere - Pori

        #63
        Originally posted by Juse80 View Post
        Onko 320xda vm. 2011 (184 hv) mallista poistettava pdf ohjelmallisesti jos pdf-pönttö on tyhjennetty?

        Mitä autolle käy jos pdf on tyhjä ja ohjelma ennallaan? Voiko syttyä tuleen? Antaako vikakoodia? Vai toimiiko normaalisti myös ilman ohjelmointia?

        Onko kyseisessä autossa pdf ja katallysaattori erikseen?
        Ohjelmointi pitää tehdä jos DPF on tyhjä, muuten menee vikatilaan ja ohjelmistoversiosta riippuen saattaa tiputtaa tehot.

        Ei syty palamaan vaikka ohjelmaan ei ole koskettu, auto ei vain toimi oikein. Tuossa mallissa on yhdistelmäpönttö eli saman kuoren sisällä katti ja DPF.
        Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
        Check:
        www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
        Tampere 044-5867096

        Comment

        • Juse80
          Bimmer Rookie
          • Oct 2009
          • 29
          • Iisalmi

          #64
          Ootko täysin varma että 320xda vm. 2011 (184 hv) mallissa on yhdistelmä pönttö? Pönttö nyt tyhjennetty ja se oli kauttaaltaan samaa moskaa täynnä eli ei erillistä kennoo katalysaattorille näyttänyt olevan.

          Olisko voinu käydä niin et katti tuli poistettuu samalla samasta pöntöstä pdf:n poiston yhteydessä? Miten katin erottaa silmämääräsesti pdf:stä?

          Comment

          • VolvoTDi
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2006
            • 1576
            • Tampere - Pori

            #65
            Originally posted by Juse80 View Post
            Ootko täysin varma että 320xda vm. 2011 (184 hv) mallissa on yhdistelmä pönttö? Pönttö nyt tyhjennetty ja se oli kauttaaltaan samaa moskaa täynnä eli ei erillistä kennoo katalysaattorille näyttänyt olevan.

            Olisko voinu käydä niin et katti tuli poistettuu samalla samasta pöntöstä pdf:n poiston yhteydessä? Miten katin erottaa silmämääräsesti pdf:stä?
            Kyllä siellä samassa pöntössä katti on. Pönttöhän oli toisesta päästä hieman paksumpi, eikö? Paksumpi osuus oli katalysaattoria. Aineena et välttämättä erota kattia DPF:stä, mutta mallista riippuen katti voi olla metalliverkkoa.
            Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
            Check:
            www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
            Tampere 044-5867096

            Comment

            • maapertaja
              Newbiemmer
              • Nov 2014
              • 3
              • tampere

              #66
              Ohjelmoinnit

              Onko kellään kokemusta automaatin ohjelmoimisesta tehon noston yhteydessä?

              Ja onko 320d automaattien kestoissa eroja lähinnä että mitä tuosta kannattaa ottaa irti että olisi vielä ns turvallisen rajoissa?

              Comment

              • brainsurgery
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2011
                • 1355
                • Helsinki

                #67
                Originally posted by maapertaja View Post
                Onko kellään kokemusta automaatin ohjelmoimisesta tehon noston yhteydessä?

                Ja onko 320d automaattien kestoissa eroja lähinnä että mitä tuosta kannattaa ottaa irti että olisi vielä ns turvallisen rajoissa?
                Tuossa taitaa olla sama laatikko kuin esim 335i:ssä ja niistä on revitty 600hp/750Nm ulos ja ovat kohtuullisen aktiivisessa ajossa että jos tuon alle rajaat väännöt niin eiköhän se sit kestä normaalissa käytössä ihan hyvin

                Comment

                • Pohjoisen Poika
                  Bimmer Fanatic
                  • May 2014
                  • 464
                  • Lappi

                  #68
                  Originally posted by steelduck View Post
                  Kyselin Autokeskuksesta BMW Performance Power Kittiä 302XD:hen. Hinta asennettuna ja muutoskatsastettuna vajaa 1900e. Pakettiin kuuluu:

                  320d/320xd alkaen 03/2010: tehon nousu 135 kW:sta 147 kW:iin ja maksimivääntömomentin kasvu 380 Nm:stä 420 Nm:iin.

                  - New ECU including engine data update
                  - More Powerfull Charge Air Cooler
                  - 600w electric fan with new fan frame
                  - Plastic Air Guide
                  - Performance Power Kit Alumininum Badge and M Performance Sticker for sill.
                  - Small Parts

                  Kaveri sanoi, että auto pitää muutoskatsastaa tuon jälkeen ja vakuutusmaksut nousevat. Onko moisesta paketista ja noista vakuutusmaksuista kokemusta, mitä ne tarkoittaa käytännössä?
                  Originally posted by J-Boy View Post
                  Päästöjen lisäys on aika pieni, joten mahdollinen muutos vakuutusmaksuihin on tuskin iso. Itse sain ton PPK:n asennettuna ja katsastettuna 1500€. Oli alkuvuodesta vissiin joku kampanja päällä. Hyvin toimii.. Jos on sulla jo takuu mennyt, niin sitten esim. AJ-Tech:lle..
                  Vanha juttu mutta voin varmalla tiedolla sanoa ettei vaikuta päästöihin autoveroon tai vakuutusmaksuun ollenkaan. Yksi tuommoinen talossa oli. Paketinkin kanssa moottori on kyllä todella hengetön alhaalla. 25d on jo ihan eri.

                  Comment

                  • TorQuel
                    BTCF Member
                    • Jan 2012
                    • 1927
                    • HKI / JKL / KHM

                    #69
                    Originally posted by maapertaja View Post
                    Onko kellään kokemusta automaatin ohjelmoimisesta tehon noston yhteydessä?

                    Ja onko 320d automaattien kestoissa eroja lähinnä että mitä tuosta kannattaa ottaa irti että olisi vielä ns turvallisen rajoissa?
                    Vakiosta N47 184hp versiosta et todennäköisesti millään saa niin paljoa möykkää pelkällä ohjelmalla irti, että voimalinjan osat alkaisi väsähtelemään. Taitaapa näistä LCI malleista lähes poikkeuksetta tosiaan löytyä ZF 6HP21 lodju jota myös tosiaan esimerkiksi 335i:stä N54:sen jatkona löytää kuten yllä kerrottiin.

                    Laatikkoon voi ja kannattaakin ohjelmoinnin yhteydessä turauttaa Alpinan D3 transflash. Laatikko pelaa tuolla flashilla ohjelmoinnin jälkeen huomattavasti loogisemmin.
                    Last edited by TorQuel; 19-11-2016, 10:27.
                    Näitä ja muita, enimmäkseen näitä.

                    Comment

                    • maapertaja
                      Newbiemmer
                      • Nov 2014
                      • 3
                      • tampere

                      #70
                      Kulkine on m47 koneella oleva e90. Onko näissä myös kestävä laatikko? Jenkki foorumeilla höpisty jotain että alkupään m47 koneisten laatikoissa olisi heikompi turbiini ja väännön kestoksi ilmoitettu 400nm?
                      Last edited by maapertaja; 20-11-2016, 11:11.

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎