Onko 320xda vm. 2011 (184 hv) mallista poistettava pdf ohjelmallisesti jos pdf-pönttö on tyhjennetty?
Mitä autolle käy jos pdf on tyhjä ja ohjelma ennallaan? Voiko syttyä tuleen? Antaako vikakoodia? Vai toimiiko normaalisti myös ilman ohjelmointia?
Onko kyseisessä autossa pdf ja katallysaattori erikseen?
Ohjelmointi pitää tehdä jos DPF on tyhjä, muuten menee vikatilaan ja ohjelmistoversiosta riippuen saattaa tiputtaa tehot.
Ei syty palamaan vaikka ohjelmaan ei ole koskettu, auto ei vain toimi oikein. Tuossa mallissa on yhdistelmäpönttö eli saman kuoren sisällä katti ja DPF.
Ootko täysin varma että 320xda vm. 2011 (184 hv) mallissa on yhdistelmä pönttö? Pönttö nyt tyhjennetty ja se oli kauttaaltaan samaa moskaa täynnä eli ei erillistä kennoo katalysaattorille näyttänyt olevan.
Olisko voinu käydä niin et katti tuli poistettuu samalla samasta pöntöstä pdf:n poiston yhteydessä? Miten katin erottaa silmämääräsesti pdf:stä?
Ootko täysin varma että 320xda vm. 2011 (184 hv) mallissa on yhdistelmä pönttö? Pönttö nyt tyhjennetty ja se oli kauttaaltaan samaa moskaa täynnä eli ei erillistä kennoo katalysaattorille näyttänyt olevan.
Olisko voinu käydä niin et katti tuli poistettuu samalla samasta pöntöstä pdf:n poiston yhteydessä? Miten katin erottaa silmämääräsesti pdf:stä?
Kyllä siellä samassa pöntössä katti on. Pönttöhän oli toisesta päästä hieman paksumpi, eikö? Paksumpi osuus oli katalysaattoria. Aineena et välttämättä erota kattia DPF:stä, mutta mallista riippuen katti voi olla metalliverkkoa.
Onko kellään kokemusta automaatin ohjelmoimisesta tehon noston yhteydessä?
Ja onko 320d automaattien kestoissa eroja lähinnä että mitä tuosta kannattaa ottaa irti että olisi vielä ns turvallisen rajoissa?
Tuossa taitaa olla sama laatikko kuin esim 335i:ssä ja niistä on revitty 600hp/750Nm ulos ja ovat kohtuullisen aktiivisessa ajossa että jos tuon alle rajaat väännöt niin eiköhän se sit kestä normaalissa käytössä ihan hyvin
Kyselin Autokeskuksesta BMW Performance Power Kittiä 302XD:hen. Hinta asennettuna ja muutoskatsastettuna vajaa 1900e. Pakettiin kuuluu:
320d/320xd alkaen 03/2010: tehon nousu 135 kW:sta 147 kW:iin ja maksimivääntömomentin kasvu 380 Nm:stä 420 Nm:iin.
- New ECU including engine data update
- More Powerfull Charge Air Cooler
- 600w electric fan with new fan frame
- Plastic Air Guide
- Performance Power Kit Alumininum Badge and M Performance Sticker for sill.
- Small Parts
Kaveri sanoi, että auto pitää muutoskatsastaa tuon jälkeen ja vakuutusmaksut nousevat. Onko moisesta paketista ja noista vakuutusmaksuista kokemusta, mitä ne tarkoittaa käytännössä?
Päästöjen lisäys on aika pieni, joten mahdollinen muutos vakuutusmaksuihin on tuskin iso. Itse sain ton PPK:n asennettuna ja katsastettuna 1500€. Oli alkuvuodesta vissiin joku kampanja päällä. Hyvin toimii.. Jos on sulla jo takuu mennyt, niin sitten esim. AJ-Tech:lle..
Vanha juttu mutta voin varmalla tiedolla sanoa ettei vaikuta päästöihin autoveroon tai vakuutusmaksuun ollenkaan. Yksi tuommoinen talossa oli. Paketinkin kanssa moottori on kyllä todella hengetön alhaalla. 25d on jo ihan eri.
Onko kellään kokemusta automaatin ohjelmoimisesta tehon noston yhteydessä?
Ja onko 320d automaattien kestoissa eroja lähinnä että mitä tuosta kannattaa ottaa irti että olisi vielä ns turvallisen rajoissa?
Vakiosta N47 184hp versiosta et todennäköisesti millään saa niin paljoa möykkää pelkällä ohjelmalla irti, että voimalinjan osat alkaisi väsähtelemään. Taitaapa näistä LCI malleista lähes poikkeuksetta tosiaan löytyä ZF 6HP21 lodju jota myös tosiaan esimerkiksi 335i:stä N54:sen jatkona löytää kuten yllä kerrottiin.
Laatikkoon voi ja kannattaakin ohjelmoinnin yhteydessä turauttaa Alpinan D3 transflash. Laatikko pelaa tuolla flashilla ohjelmoinnin jälkeen huomattavasti loogisemmin.
Kulkine on m47 koneella oleva e90. Onko näissä myös kestävä laatikko? Jenkki foorumeilla höpisty jotain että alkupään m47 koneisten laatikoissa olisi heikompi turbiini ja väännön kestoksi ilmoitettu 400nm?
Comment