Announcement

Collapse
No announcement yet.

F3x Kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 315i
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2014
    • 241
    • Arctopolis

    #16
    Viekö tuo neliveto oikeasti tuon 7+litraa?
    Ei kokemusta vastaavasta takatuupparista, mutta pitäis kai mennä "reilusti" tuon 7 alle.
    Itellä 335 coupé ja meni maantiellä kesärajotuksilla reilun 7 litraa
    kun yksin liikenteessä välillä Pori-Oulu, ja ohittelin hitaampia, mut sallittua ylinopeutta
    HKi-Tre motari n.130kmh vie n. 8 litraa, siis kesäkelissä.
    Olen mitannut kulutuksen myös tankkauksen yhteydessä. Oulun keikka meni desin sisää ajotietokoneen arvosta ja tankkasin vasta perillä.

    Kiinnostais juuri neliveto(niinkuin kai kaikkia tässä sohjossa), ei ehkä 320, mut ehkä 435/335x mut niiden hinnat ja saatavuus on vielä hieman kehno. Kuten myös oma rahan saatavuus...
    Last edited by 315i; 30-01-2016, 19:16.

    Comment

    • Majakovski
      Newbiemmer
      • Feb 2016
      • 23
      • Tampere

      #17
      320i Xdrive A:n kulutuksessa ajotavalla saa varmaan tuollaisen 3 litran eron, sen huomaa nopeasti vaikka ecoProlla ajaen, jos vaihtaa ajotyyliä. Meillä keskikulutus on ollut 7,3 / 80000km /2,5 vuotta. Valtaväylillä 75-80 ajosta, useimmiten ecoPro päällä. Kesä(renkailla) kulutus vähän alle 7 ja talvella 7,8. (Kulutukset on mitattu tankilta, ei auton tietokoneesta.)

      Toisessa huollossa ecoPron käyttäytyminen muuten muuttui, ennen huoltoa yli 100km:n nopeudessa "säästökilometrit" eivät kasvaneet. Huollon jälkeen pääsin pari kertaa tankillisella myös alle 6 litran keskikulutukseen. Tämä nyt ei tietysti ole mitään tiedettä, voihan tuo mennä mittarointi/tankkausvirheisiin.
      Last edited by Majakovski; 03-02-2016, 12:39.
      320i xDrive A Business, 2018
      320i xDrive A Edition, 2016
      320i xDrive A Business, 2013
      X3 2,0d, 2007

      Comment

      • Majakovski
        Newbiemmer
        • Feb 2016
        • 23
        • Tampere

        #18
        Nelivedosta sen verran, että jos sellaisen kerran hankkii, niin on vaikea sellaisista sitten luopua. Ite ostin ekan nelarin 2003 ja sen jälkeen kaikki ovat olleet samanlaisia. Yksi murhe ainakin näin talvikaudella vähemmän, ei tarvitse jäädä mihinkään kiinni. (No joo, kerran jäin, kun oli niin paljon märkää lunta, että auto nousi mahastaan nostaen renkaat liki ilmaan.)
        320i xDrive A Business, 2018
        320i xDrive A Edition, 2016
        320i xDrive A Business, 2013
        X3 2,0d, 2007

        Comment

        • 315i
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2014
          • 241
          • Arctopolis

          #19
          Kyllähän ajotyylillä on huomattava vaikutus kulutukseen.
          Oli Leaf(Nissan) tilapäiskulkineena vajaa viikon ja siinä huomasi miten taloudellisesti ajaen voi säästää tosi paljon, sähköä.
          Sama pätee bensa-autoihin, mutta kun Leafing range alkaa olemaan alle 30 km niin, kyllä oppii ajamaan kevyellä jalalla ja moottorijarrutusta hyödyntäen.

          Comment

          • heksu
            Bimmer Fanatic
            • May 2004
            • 334
            • Joensuu

            #20
            F36 kaiuttimen koot?

            Moi!
            Minkä kokoiset ovat 4 Gran Coupen hifi-kaiuttimet? Tarkoitus olisi parannella musiikkipuolta, kunhan auto saapuu.
            Kattavat ja laadukkaat vakuutukset edullisesti!
            Soita/txt/whatsapp 0406375197
            [email protected]

            Comment

            • isolohko
              BTCF Member
              • May 2004
              • 902
              • Kymenlaakso

              #21
              Parhaiten arvonsa säilyttävä f3x?

              Olisiko se m-sport, automaatti, xdrive, bensa, farkku, 328?

              Jos ajatellaan nykyhinnaksi 40k ja ajomääräksi 50t?

              Pari vuotta pitoaika ja alle 100t ajettuna myyntiin.

              e87 130i M-Sport, N52, 6-speed manual vm. 2005

              Comment

              • Ollipy
                Newbiemmer
                • Apr 2016
                • 8
                • Jyväskylä

                #22
                F30 paneelien teippaus

                Ostin tuossa kuukausi takaperin itselle 2013 F30 ja sisätilojen harmaissa koriste paneeleissa on esim. keskellä melkoset skraidut niin onko kukaan teippaillu itse/jonkun toimesta noita paneeleja? Onnistuuko ihan tavan tallaajalta vai pitääkö ammattilaisen antaa tehä?

                Comment

                • toukopouko
                  Bimmer Rookie
                  • Jan 2006
                  • 162
                  • Oulu

                  #23
                  Pari varustekyssäriä taas täältä puskista, koittakaa kestää

                  Millainen peräkontinaukaisu F30 sedanissa on vakiona, aukeaako kontti kaukosäätimestä? Aukeaako auki asti, vai naksahtaa vain pois lukosta mutta nostaa pitää käsin? Liekö se hands-free takaluukku hintansa arvoinen kapine (reilu 700e, mukaan tulee avaimeton kulku ovista, mutta sille en oikein osaa laskea arvoa)?

                  Ovatko harman kardonit hintansa arvoiset, vai ovatko jo hifi-kaiuttimet riittävän hyvät? Tarkoitus on tätä vielä yrittää kuunnella livenä, mutta en tähän ole forumeita surffaamalla saanut oikein vastausta, eli että onko nuo hifit hyvät ja paraneeko se audio paljonkin hk:n myötä? Se on tullut jo selväksi että perusaudiolla ei pärjää .

                  Miten vakioalusta versus m-sport -alusta, kannattaako tuo raksia vai onko jo kova? Madaltaako tuo autoa? Sivuilla oli aika huonosti tietoa tai sitten en osannut katsoa oikeasta paikasta.

                  Kiitti taas etukäteen.
                  Last edited by toukopouko; 18-04-2016, 18:57.
                  - Vielä ehtis troijaan | Nyt: G30 530ex, Ex: F30 330e, Skobodanian ihme (Skoda Rapid -14), E39 520ia -01, 6xranskanpullia (Peugeotit 207, 205, 205, 306, 405, 205)

                  Comment

                  • miyli
                    BTCF Member
                    • Dec 2008
                    • 2084
                    • Naantali

                    #24
                    Originally posted by toukopouko View Post
                    Pari varustekyssäriä taas täältä puskista, koittakaa kestää

                    Millainen peräkontinaukaisu F30 sedanissa on vakiona, aukeaako kontti kaukosäätimestä? Aukeaako auki asti, vai naksahtaa vain pois lukosta mutta nostaa pitää käsin? Liekö se hands-free takaluukku hintansa arvoinen kapine (reilu 700e, mukaan tulee avaimeton kulku ovista, mutta sille en oikein osaa laskea arvoa)?

                    Ovatko harman kardonit hintansa arvoiset, vai ovatko jo hifi-kaiuttimet riittävän hyvät? Tarkoitus on tätä vielä yrittää kuunnella livenä, mutta en tähän ole forumeita surffaamalla saanut oikein vastausta, eli että onko nuo hifit hyvät ja paraneeko se audio paljonkin hk:n myötä? Se on tullut jo selväksi että perusaudiolla ei pärjää .

                    Miten vakioalusta versus m-sport -alusta, kannattaako tuo raksia vai onko jo kova? Madaltaako tuo autoa? Sivuilla oli aika huonosti tietoa tai sitten en osannut katsoa oikeasta paikasta.

                    Kiitti taas etukäteen.
                    Kontti aukeaa kakesta ja ponnahtaa kyllä itsekseen pystyyn. Meillä ainakaan se takaluukun aukaisu sieltä puskurin alta jalkaa heilauttamalla ei oikein toimi hyvin. Harman Kardonit on todella hyvät, mutta hifeistä ei kokemusta. M-sport alustasta ei kokemusta kun on luxory malli ja siinä alusta aivan älyttömän löysä.
                    Käyttis: BMW IX3 G08 Lci Mineral Weiss Metallic
                    Harraste: BMW Z4 G29 M-Sport Alpinweiss 3 "with all equipment"
                    Talviprojekti: BMW E91 330ix "manual"

                    Talviharraste: BMWe36 vompatti (jäärata vehje)
                    Ex Harraste: BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss 534hv/803Nm



                    Ex: BMW e92 335iA 600hv/719nm
                    1/4 maili 11.8 / 205 km/h
                    0-200km/h 11.40s
                    100-200km/h 6,00s
                    http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=309354

                    Exät: 19 kpl BMW, 17 kpl muita mielenhäiriöitä ja 6 kpl prätkää

                    Comment

                    • JP-76
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2009
                      • 1060
                      • Kanta-Häme

                      #25
                      Originally posted by miyli View Post
                      Kontti aukeaa kakesta ja ponnahtaa kyllä itsekseen pystyyn. Meillä ainakaan se takaluukun aukaisu sieltä puskurin alta jalkaa heilauttamalla ei oikein toimi hyvin. Harman Kardonit on todella hyvät, mutta hifeistä ei kokemusta. M-sport alustasta ei kokemusta kun on luxory malli ja siinä alusta aivan älyttömän löysä.
                      Ite huomannu, ainakin F10:ssä, että jalan heilautukseen pitää löytää oma tekniikka. Sen kun keksii niin toimii joka kerta.

                      Omassa kun jomman kumman keskiparkkitutkan kohdalta nostaa polven parkkitutkan eteen ja heilauttaa jalkaterää 2 kertaa puskurin alla niin kuuluu naksahdus ja kontti aukeaa. Joskus jos ei kuulu naksahdusta kahdesta niin kolmas kerta toden sanoo.
                      Kalusto:
                      BMW 550i xDrive -14
                      BMW S1000R -17
                      Toyota Proace -15

                      Comment

                      • toukopouko
                        Bimmer Rookie
                        • Jan 2006
                        • 162
                        • Oulu

                        #26
                        Miten muuten rengaspainevalvonta toimii F30 LCI:ssä, onko siinä anturit vanteissa, vai mittaako se pyörimisnopeuseroja ajonvakautuksen kautta vai molemmat?

                        Jos tollaiseen uuteen autoon hommaa jotkin tarvikevanteet, onko niihin mahdollista hankkia anturit, jos sellaiset siis on orggiksissakin ja mihin hintaan? Toimiiko auto vanteilla joissa antureita ei ole, vai uliseeko se maailman tappiin?
                        - Vielä ehtis troijaan | Nyt: G30 530ex, Ex: F30 330e, Skobodanian ihme (Skoda Rapid -14), E39 520ia -01, 6xranskanpullia (Peugeotit 207, 205, 205, 306, 405, 205)

                        Comment

                        • jonihei
                          Newbiemmer
                          • Aug 2011
                          • 15
                          • Raisio

                          #27
                          Originally posted by miyli View Post
                          Kontti aukeaa kakesta ja ponnahtaa kyllä itsekseen pystyyn. Meillä ainakaan se takaluukun aukaisu sieltä puskurin alta jalkaa heilauttamalla ei oikein toimi hyvin. Harman Kardonit on todella hyvät, mutta hifeistä ei kokemusta. M-sport alustasta ei kokemusta kun on luxory malli ja siinä alusta aivan älyttömän löysä.
                          Edellisessä mulla oli hifipaketti joka silloin tuntui olevan hyvä. Nykyisessä on Harmanit ja kyllä on eroa kuin yöllä ja päivällä. Noissa taitaa soitinkin olla ihan eri tasoa. Hifeillä ei pystynyt kuuntelemaan kovinkaan kovaa kun ääni alkoi särkemään. Harmaneilla en ole saanut ääntä särkymään, särkyy korvat ensin. Ja äänenlaatukin ihan toista luokkaa. Eli Hifi vs. HK, ehdottomasti HK.

                          Hands free takaluukku toimii mulla hyvin ja on kätevä. Oikean potkutekniikan opettelu vei hieman aikaa. Tekniikka kannattaa opetella kotipihassa, vältyy noloilta tilanteilta

                          Ja se avaimeton kulku on mielestäni kyllä tosi näppärä ominaisuus.

                          Comment

                          • mahead
                            Bimmer Rookie
                            • Apr 2007
                            • 38

                            #28
                            Uutta autoa tässä kattelemassa. Periaatteessa haluaisin bensa-auton, mutta näköjään kukkaroni hintaluokassa (25000 - 30000 e) dieseleitä on helpompi löytää. N47-koneiden maine ei erikoisen hyvä ole, mutta niistäkin on tullut uusia versioita niin mikäs tilanne on tuommoisen 2013 vuosimallisen 318d:n kanssa? Uskaltaako semmoisen ostaa 50-100 tkm ajettuna? Vaihtoehtona voisi olla myös 316i, n. 60 tkm ajettuna. Ilmeisesti ko. bensakone pitäisi olla ihan ok?

                            Yhden E36:n automaattilaatikon olen ostanut, ja nykyisestä E91:stä sai melkein heti kotteron pihaan saamisen jälkeen olla revityttämässä imusarjan läppiä irti. Tältä pohjalta ajattelin että olisi kivaa jos seuraava auto olisi vähän huolettomampi.

                            Comment

                            • Petteri75
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2005
                              • 2545
                              • Kirkkonummi

                              #29
                              Originally posted by toukopouko View Post

                              Miten vakioalusta versus m-sport -alusta, kannattaako tuo raksia vai onko jo kova? Madaltaako tuo autoa? Sivuilla oli aika huonosti tietoa tai sitten en osannut katsoa oikeasta paikasta.

                              Kiitti taas etukäteen.
                              M-sport alusta madaltaa ehkä n. 10mm, pehmeä se ei ole. Kaikki poikittaissaumat, rosoreunaiset talvikuopat yms - kaikki tulee läpi. Omassa on 17-tuumaiset alla, niiden kanssa auto toimii hyvin. Mutka-ajossa alusta loistaa, niin kauan kuin on pitoa, F30 vetää kurvin toisensa jälkeen täysin eleettömästi. Suunnanvaihto on terävää ja kulku suuntavakaata niin kauan kuin ei ole aivan hirveitä uria, niihin auto kyllä RF-renkailla hakeutuu. Normialusta + 18-tuumaiset kahdessa koeajetussa yksilössä aiheuttivat omituista nypytystä, mutta ajajassakin saattaa olla vikaa, ainakin korvien välissä välillä.

                              M-sport -alusta kannattaa ehdottomasti koeajaa ennen tilauspäätöstä, koska ei mukavuuskaan ole mitenkään epäoleellista varsinkaan kun tiestön kunto ei ole aina niin hyvä. Omalla on tullut ajettua nyt n. 32tkm hiukan yli vuoden aikana ja kieltämättä kaikki mahdolliset kuopat tiessä tulee ohitettua, jos se on mahdollista. Normiautolla sama reitti ei tunnu lainkaan niin epämukavalta.

                              Jos olisin tilaamassa uutta F30:stä, niin ottaisinko M-sport -alustan? Kyllä. Mutta sitäkin tärkeämpää on Sport-penkit, ilman niitä ei kannata edes harkita. Mielellään vielä ristiselän tuella, niin saadaan jälkimarkkinoille hyviä yksilöitä. Itse en välttämättä edes ulkoisesti erottaisi "tehdasmadallettua" normialustaisesta ja ehkä kyse ei olekaan vain siitä, kuinka lähellä tonttia auto on, vaan alustan kokonaisvirityksestä. F30 M-sport -alustalla on oman rajallisen kokemuksen mukaan ehkä parhaiten onnistunut jokapäiväiseen ajoon tarkoitettu kompromissi.
                              BMW 530e iPerformance Luxury Line -20

                              Comment

                              • akez87
                                Newbiemmer
                                • Mar 2014
                                • 16
                                • Kuopio

                                #30
                                Kiinnostaisi tietää onko tässä f3x moottoreissa ilmennyt samanlaisia jakopää ongelmia kuin e9x? Tai onko porukalla tietoo onko kyseisessä mallissa jtn ns. Kallista tyyppivikaa joka ois hyvä tietää kun autoa on hankkimassa? Mielessä olis joko bensan tai dieselin osto....

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎