Announcement

Collapse
No announcement yet.

F3x Kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • arben
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2011
    • 1129
    • suomi

    Originally posted by Retze View Post
    ISTA:lla saa ainakin. Tuohon on korjaussofta olemassa jolla estetään jatkossa tuo virheellinen lukema.
    Mahtaakohan saada nykyisillä antureilla oikeat lukemat? Jos tässä turun lähettyvillä laitteet niin yv

    Comment

    • ANSSI
      Bimmer Fanatic
      • Apr 2003
      • 322
      • Espoo

      Originally posted by arben View Post
      Mahtaakohan saada nykyisillä antureilla oikeat lukemat? Jos tässä turun lähettyvillä laitteet niin yv
      Kannattaa mitata myös sisemmät palat, itsellä oli 10mm ulkopuolella ja sisäpalat loppu km noin 45tkm
      330e M-Sport -20 --- 118i M-Sport -20 ---
      EX:530e M-Sport -18, F34 M-Sport, F30 Alpine White HandWashOnly F30, Audi A3 2.0 TDI Quattro -09, BMW 325iA Touring E91 -06, BMW 318iA Touring E46 -01, BMW 316i E46 -99

      Comment

      • arben
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2011
        • 1129
        • suomi

        Originally posted by ANSSI View Post
        Kannattaa mitata myös sisemmät palat, itsellä oli 10mm ulkopuolella ja sisäpalat loppu km noin 45tkm

        2 viikko sit ne mulla oli auki,silloin oli arviolta 7mm. Ajettu ~20tkm näillä paloilla.

        Kaverin f30 60tkm ajettu suomibiili näytti -4000km etupaloille,mittasin kuluneimman palan näytti 6.6mm,kai niilläkin hetken ois ajanut.

        Eiköhän softa päivitys auta että ajotietokone ei ois ihan näin sekasin

        Täytyy myöntää että tää f30 laatu ei oo viellä oikeen vakuuttanut kun vertaan 3 edelliseen e9x autoon. Toivotaan kun tän nyt parsii kasaan jos sillä hetken ajelisi ilman ongelmia
        Last edited by arben; 11-03-2017, 10:15.

        Comment

        • ANSSI
          Bimmer Fanatic
          • Apr 2003
          • 322
          • Espoo

          Originally posted by arben View Post
          2 viikko sit ne mulla oli auki,silloin oli arviolta 7mm. Ajettu ~20tkm näillä paloilla.

          Kaverin f30 60tkm ajettu suomibiili näytti -4000km etupaloille,mittasin kuluneimman palan näytti 6.6mm,kai niilläkin hetken ois ajanut.

          Eiköhän softa päivitys auta että ajotietokone ei ois ihan näin sekasin

          Täytyy myöntää että tää f30 laatu ei oo viellä oikeen vakuuttanut kun vertaan 3 edelliseen e9x autoon. Toivotaan kun tän nyt parsii kasaan jos sillä hetken ajelisi ilman ongelmia
          Mulla kans päiviteltiin noita paloja edellisen auton kohdalla(F30 316da) joka huollossa ja oli ajettu noin 80tkm kun meni vaihtoon eikä paloja ollut vielä vaihdettu
          Tässä nykyisessä geeteessä luulin olevan samaa ongelmaa, mutta olikin sisemmät palat loppu. Vaihdeltiin sitten etupalat bemarin piikkiin.
          330e M-Sport -20 --- 118i M-Sport -20 ---
          EX:530e M-Sport -18, F34 M-Sport, F30 Alpine White HandWashOnly F30, Audi A3 2.0 TDI Quattro -09, BMW 325iA Touring E91 -06, BMW 318iA Touring E46 -01, BMW 316i E46 -99

          Comment

          • Pajazzo
            Newbiemmer
            • Mar 2017
            • 10
            • Tampere

            Mitähän vaihtoehtoja olisi handsfree bluetoothille? Löytyykö valmista retrofittia tai jotain muuta aftermarket ratkaisua? Perinteinen korvanappi on pois suljettu.
            Autona F30

            Comment

            • TeemuT
              Bimmer Fanatic
              • Jun 2007
              • 329
              • Muhos

              Miten näissä F3x (320d) menee huolloissa suodattimien raitis,moottori,polttoaine) vaihdot ?
              -TT-
              F30 320d

              Comment

              • Masse2b
                Newbiemmer
                • Jun 2011
                • 23
                • Pohjoinen

                Originally posted by TeemuT View Post
                Miten näissä F3x (320d) menee huolloissa suodattimien raitis,moottori,polttoaine) vaihdot ?
                2v/30 tkm välein normihuolto (öljyt+suod+raikkari), riippuen miten ajelee. 4v/60 tkm sitten aina isompi huolto, yllämainittujen lisäksi moottorin ilmasuti ja pa-suodatin.

                Kannattaa tilata esim Ebaystä orkkiskamat mukaan huoltoon. Itsellä maksoi Wetterillä varaosat enemmän kuin työt, olisin säästänyt postikulujen jälkeen vajaan satkun kustannuksissa. Tällä kertaa ei ehtiny valmistautua, kun oli muuta tekemistä ennen huoltoa.

                Comment

                • TeemuT
                  Bimmer Fanatic
                  • Jun 2007
                  • 329
                  • Muhos

                  Originally posted by Masse2b View Post
                  2v/30 tkm välein normihuolto (öljyt+suod+raikkari), riippuen miten ajelee. 4v/60 tkm sitten aina isompi huolto, yllämainittujen lisäksi moottorin ilmasuti ja pa-suodatin.

                  Kannattaa tilata esim Ebaystä orkkiskamat mukaan huoltoon. Itsellä maksoi Wetterillä varaosat enemmän kuin työt, olisin säästänyt postikulujen jälkeen vajaan satkun kustannuksissa. Tällä kertaa ei ehtiny valmistautua, kun oli muuta tekemistä ennen huoltoa.
                  ok, kiitos.
                  huollot taidan tehdä itse ja pitää tilailla niin säästää kuten ennenkin aikaisempiin autoihin, takuutakaan ei ole voimassa niin saa tehdä mitä haluaa

                  tuli just 100tkm täyteen joten sama vaihtaa kaikki suodattimet kun ei ne kustanna juuri mitään.
                  -TT-
                  F30 320d

                  Comment

                  • *makke*
                    Bimmer Fanatic
                    • Mar 2007
                    • 884
                    • Klaukkala

                    Millä nuo tehdyt huollot saa tuonne Idriven huoltokirjaan, jos nyt itse tekee vaikka öljyhuollon?

                    Comment

                    • Masse2b
                      Newbiemmer
                      • Jun 2011
                      • 23
                      • Pohjoinen

                      Originally posted by *makke* View Post
                      Millä nuo tehdyt huollot saa tuonne Idriven huoltokirjaan, jos nyt itse tekee vaikka öljyhuollon?
                      Käsittääkseni vaatii merkkihuollon toimenpiteitä, tai sitten joku foorumin harrastelija jolla on sopivat ohjelmat? Mittariston kautta pystyy kait jotain huoltolaskureita nollaamaan edellisten mallien tapaan, mutta ei kait tallennu oikein tuonne Idriveen muuta kuin marmoritiskillä. Youtube: http://www.youtube.com/watch?v=SWaOKymLBXQ

                      Comment

                      • TeemuT
                        Bimmer Fanatic
                        • Jun 2007
                        • 329
                        • Muhos

                        Nollaaminen meni ainakin jarrunesteen vaihdon osalta ihan käsipelillä(ohjeita on netissä).
                        Se näkyy listassa kyllä kun katsoo iDrivellä.
                        samanlailla meinasin kuitata muutkin huollot kun ne teen aikanaan.

                        Itse itseäni korjaten ->ei näy iDrive huoltolistassa mutta näkyy kun katsoo huolto tapahtumaa iDrivella suoraan.
                        Last edited by TeemuT; 20-04-2017, 12:20. Reason: korjaus
                        -TT-
                        F30 320d

                        Comment

                        • pete-
                          Bimmer Fanatic
                          • Sep 2005
                          • 388
                          • Helsinki

                          F31 320d pitäis saada hiukan lähemmäs tien pintaa.
                          Miten vakio iskarit pelittää miedon madalluksen kanssa?
                          F31 330d -13
                          ex:
                          F31 320d -13
                          E91 320d -08
                          E39 528i -96
                          E34 535i -90
                          E34 535i -89
                          E36 325i -91
                          E30 316i -89

                          Comment

                          • ANSSI
                            Bimmer Fanatic
                            • Apr 2003
                            • 322
                            • Espoo

                            Originally posted by pete- View Post
                            F31 320d pitäis saada hiukan lähemmäs tien pintaa.
                            Miten vakio iskarit pelittää miedon madalluksen kanssa?
                            Huonosti ainakin jos on alunperin normialusta eikä M-Sport
                            330e M-Sport -20 --- 118i M-Sport -20 ---
                            EX:530e M-Sport -18, F34 M-Sport, F30 Alpine White HandWashOnly F30, Audi A3 2.0 TDI Quattro -09, BMW 325iA Touring E91 -06, BMW 318iA Touring E46 -01, BMW 316i E46 -99

                            Comment

                            • SC90
                              Bimmer Fanatic
                              • Mar 2007
                              • 280

                              Onko joku laittanut coilover-alustaa näihin?

                              Kiinnostais Bilsteinin korkeussäädettävä...
                              - M3 convertible 2005

                              - Saleen S281 S/C HH Special Edition 2003 1 of 18

                              - Ford Mustang GT 5.0 convertible 1988

                              - Fiat 850 Special 1969

                              - Lexus GS300 2000 TwoTone

                              - Lexus LS600h 2008

                              - Volvo S60 2.5 T AWD 2006

                              Autojen kiillotusta, sisustanpesuja, ajovalojen kiillotusta, kovavahauksia, pinnoituksia ym. ym. n. 20 vuoden kokemuksella parhaimmalla lopputuloksella mistään tinkimättä. Kysy lisää!
                              o44-531 82oo

                              Comment

                              • Pajazzo
                                Newbiemmer
                                • Mar 2017
                                • 10
                                • Tampere

                                Ilmeisen vähän on näihin asennettu öljynkerääjiä? Ei ainakaan haulla löytynyt juttua F-sarjalaisiin. Aikamoisen määrän näyttää öljyä kertyvän noihin kerääjiin, mitä googlella etsinyt. Ihmekkö imusarjat/venttiilit karstoittuu.

                                BMS:ltä näyttää löytyvän oil catch can N20:een. Onko joku käyttänyt jotain muita vaihtoehtoja?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎