Mites muilla lähinnä bensakoneisissa pyörii toi jäähdyttimen tuuletin? Itsellä 320iA -12 ollut vasta muutaman viikon, niin ei oikein tiedä onko normaalia, että vähänkin pidemmän ajon jälkeen tuuletin pyörii oikeastaan aina ainakin näin kesällä. Hyttiin sisälle ei ääni kuulu, mutta suht hiljaisen hurinan huomaa kun menee autosta ulos. Ilmastoinnin käytöllä en ole huomannut vaikutusta asiaan ja öljyn lämpötila ei ole ikinä noussut keskelle 120 C asti. Aiemmin ollut E90, E39 ja E36 eikä niissä muistaakseni tuuletin pyöriny kuin poikkeustapauksissa silloin kun seisotaan kuumalla kelillä pitkään paikallaan
F3x Kysymyksiä ja vastauksia
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Itsellä F33 430iA -16, joka alkoi tehdä samaa kesän alussa. Eli flekti alkoi pyöriä käytännössä aina kun autolla ajettiin. Ilmastoinnilla ei ollut asiaan vaikutusta, eikä öljyn lämmöt nousseet normaalia ylemmäs. Huomasin myös samaan aikaan alkaneen epätasaisen tyhjäkäynnin. Kun kyseessä oli takuunalainen peli, niin vein auto Laakkoselle tutkittavaksi. Vian aiheuttajaksi paljastui vuoto siinä erillisessä jäähdytysjärjestelmässä, joka ilmeisesti sisältää jäähdytysnesteen välijäähdyttimelle (aluksi Laakkoselta sanottiin, että kyeessä on turbon jäähdytystä hoitava järjestelmä ja myöhemmin, että kyseessä on välijäähdytystä hoitava).Originally posted by Mann View PostMites muilla lähinnä bensakoneisissa pyörii toi jäähdyttimen tuuletin? Itsellä 320iA -12 ollut vasta muutaman viikon, niin ei oikein tiedä onko normaalia, että vähänkin pidemmän ajon jälkeen tuuletin pyörii oikeastaan aina ainakin näin kesällä. Hyttiin sisälle ei ääni kuulu, mutta suht hiljaisen hurinan huomaa kun menee autosta ulos. Ilmastoinnin käytöllä en ole huomannut vaikutusta asiaan ja öljyn lämpötila ei ole ikinä noussut keskelle 120 C asti. Aiemmin ollut E90, E39 ja E36 eikä niissä muistaakseni tuuletin pyöriny kuin poikkeustapauksissa silloin kun seisotaan kuumalla kelillä pitkään paikallaan
Eli oma erillillinen jäähdytysjärjestelmä oli vuotanut niin tyhjäksi, että pumppu jonka piti jäähdytysnestettä siirtää turbolle tai välijäähdyttimelle, haukkasikin ilmaa. Tyhjäkäynti seilasi noin 150 rpm sen mukaan oliko tyhjää pyörivä pumppu käynnissä vai ei (tyhjänä pumppu kävi lyhyitä hetkiä parin minuutin jaksoissa). Tyhjää pyörinyt pumppu sai aikaan syylärin sähköflektin käynnistymisen.
Laakkonen vaihtoi vuodon aiheuttaneen osan uuteen, jonka jälkeen flekti ei ole enää normiajossa käynnistynyt. Takuun piikkiin menneet osat ja työ maksoivat yhteensä muistaakseni n. 1800€Last edited by IKa; 07-07-2017, 09:35.G22 coupe M440i A xDrive MHEV -22
Comment
-
Ok, eipä oo käyny mielessä että tuokin mahdollisuus on olemassa.. Mulla kyllä tyhjäkäynti on aina tasainen noin 700 rpm. Missäs lämpötiloissa näissä jäähdytysnesteen lämpötila yleensä liikkuu? Katselin salavalikon kautta jäähdytysnesteen lämpötilaa ja korkeimmillaan kävi normaaliajossa 115 C. Tuntuu aika korkealta, mutta näissä ilmeisesti pidetään lämmöt tarkoituksella suht korkeella kulutuksen pienentämiseksi ja asiaan vaikuttaa myös millä ajomoodilla ajetaanOriginally posted by IKa View PostItsellä F33 430iA -16, joka alkoi tehdä samaa kesän alussa. Eli flekti alkoi pyöriä käytännössä aina kun autolla ajettiin. Ilmastoinnilla ei ollut asiaan vaikutusta, eikä öljyn lämmöt nousseet normaalia ylemmäs. Huomasin myös samaan aikaan alkaneen epätasaisen tyhjäkäynnin. Kun kyseessä oli takuunalainen peli, niin vein auto Laakkoselle tutkittavaksi. Vian aiheuttajaksi paljastui vuoto siinä erillisessä jäähdytysjärjestelmässä, joka ilmeisesti sisältää jäähdytysnesteen välijäähdyttimelle (aluksi Laakkoselta sanottiin, että kyeessä on turbon jäähdytystä hoitava järjestelmä ja myöhemmin, että kyseessä on välijäähdytystä hoitava).
Eli oma erillillinen jäähdytysjärjestelmä oli vuotanut niin tyhjäksi, että pumppu jonka piti jäähdytysnestettä siirtää turbolle tai välijäähdyttimelle, haukkasikin ilmaa. Tyhjäkäynti seilasi noin 150 rpm sen mukaan oliko tyhjää pyörivä pumppu käynnissä vai ei (tyhjänä pumppu kävi lyhyitä hetkiä parin minuutin jaksoissa). Tyhjää pyörinyt pumppu sai aikaan syylärin sähköflektin käynnistymisen.
Laakkonen vaihtoi vuodon aiheuttaneen osan uuteen, jonka jälkeen flekti ei ole enää normiajossa käynnistynyt. Takuun piikkiin menneet osat ja työ maksoivat yhteensä muistaakseni n. 1800€
Comment
-
Onko kellään kokemusta ohjaustehostinviasta? Yhtäkkiä siis hävisi ohjaustehostin kokonaan, sekä syttyi RPA (flat tyre monitor failure) sekä driving stabilisation failure. Vilkkuviiksestä ei myöskään enää vilkku palaudu automaattisesti. Mistähän lähtisi vikaa etsimään? Kyseessä siis F30 2012, 320D.
Vikakoodeja:
482394
48239C
D02C24
D01B2A
480128
480129BMW F30 320D
EX: BMW E93, BMW e36 cabriolet, 2x e39 3x e36 sedan, e46, Bmw e92
Comment
-
On tullut vastaan, tehostimen maapiuha auton mahdollisesti alla hapettunut poikki.Originally posted by jani] View PostOnko kellään kokemusta ohjaustehostinviasta? Yhtäkkiä siis hävisi ohjaustehostin kokonaan, sekä syttyi RPA (flat tyre monitor failure) sekä driving stabilisation failure. Vilkkuviiksestä ei myöskään enää vilkku palaudu automaattisesti. Mistähän lähtisi vikaa etsimään? Kyseessä siis F30 2012, 320D.
Vikakoodeja:
482394
48239C
D02C24
D01B2A
480128
480129e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
Mites N47:n lämmöt pitäisi olla normaalisti? Tosi hitaasti nousee ölynlämpö sigun katiskassa, nesteistä ei vielä tietoa koska en pääse salavalikkoon, mikä mättää?
5viim vin numeroa yhteen ja nollat ykkösenä, eikö?
Vai muistanko jotain väärin?BMW F11 LCI 530da x-drive
Opel Vivaro biturbo - 18 vuokrattavana
Comment
-
Omassa riittää reilu 10km ajoa jolloin öljyt on 100°C. Nesteiden lämpöä en ole seurannut.Originally posted by pexodus View PostMites N47:n lämmöt pitäisi olla normaalisti? Tosi hitaasti nousee ölynlämpö sigun katiskassa, nesteistä ei vielä tietoa koska en pääse salavalikkoon, mikä mättää?
5viim vin numeroa yhteen ja nollat ykkösenä, eikö?
Vai muistanko jotain väärin?
Comment
-
nollat nollina.Originally posted by pexodus View PostMites N47:n lämmöt pitäisi olla normaalisti? Tosi hitaasti nousee ölynlämpö sigun katiskassa, nesteistä ei vielä tietoa koska en pääse salavalikkoon, mikä mättää?
5viim vin numeroa yhteen ja nollat ykkösenä, eikö?
Vai muistanko jotain väärin?Kulkineet/projektit:
M2 F87
530iA E39
635 CSi E24
518i E28 M54B30+ G-power http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991
Comment
-
-
Saa, mulla ainakin säätyyOriginally posted by Pajazzo View PostSaakohan f30:een eestaas säädettävää keskikonsolin kyynärnojaa?
Auttaisi kummasti ajoasentoon, nyt jää kyynärpää juuri ja juuri kannen reunalle.
Varustenumero listassa S4AE armrest front, retractableBMW F11 LCI 530da x-drive
Opel Vivaro biturbo - 18 vuokrattavana
Comment
-
Vin viimeiset numero on 174401 toistuvasti summa on 17, salavalikko aukeaa numerolla 16 :think Joko olen todella yksinkertainen tai sitten tuo nolla oli jotain muuta kuin nolla.Originally posted by pexodus View PostEi aukea silti, ja mitä tulee äljyihin niin eivät nouse sataan edes 25km matkalla vielä.
Tuskin tuo powerkit vakuttaa tuohon nousuun? lie termarit sökönä.
Äsken pikkusiirrossa näkyi olevan nesteet 83 ja öljyt 84, öljylämpömittarin näyttäessä kuitenkin alle 75.
edit: 20km moottoritieajolla lämmöt nousivat 88 asteeseen, öljyt laahasi aluksi 10 astetta jäljellä kunnes sitten pikkuhiljaa nousivat 98 asteeseen, tähän tarvittiin kyllä 15min moottoritiellä, tosin 8 vaihteella mutta kuitenkin.
eli 10min ja öljyt sataan on tässä tapauksessa todella kaukana koska nyt meni se vartti 51 asteesta sataan.
vaikuttaako performance powerkit millään muotoa öljyjen lämpöihin? eikös siinä vain välijäähy tule, ei öljynlauhdutinta tms.Last edited by pexodus; 22-07-2017, 21:07.BMW F11 LCI 530da x-drive
Opel Vivaro biturbo - 18 vuokrattavana
Comment
-
Kyllähän sulla on vin 5 viimeistä summa sen 16Originally posted by pexodus View PostVin viimeiset numero on 174401 toistuvasti summa on 17, salavalikko aukeaa numerolla 16 :think Joko olen todella yksinkertainen tai sitten tuo nolla oli jotain muuta kuin nolla.
Äsken pikkusiirrossa näkyi olevan nesteet 83 ja öljyt 84, öljylämpömittarin näyttäessä kuitenkin alle 75.
edit: 20km moottoritieajolla lämmöt nousivat 88 asteeseen, öljyt laahasi aluksi 10 astetta jäljellä kunnes sitten pikkuhiljaa nousivat 98 asteeseen, tähän tarvittiin kyllä 15min moottoritiellä, tosin 8 vaihteella mutta kuitenkin.
eli 10min ja öljyt sataan on tässä tapauksessa todella kaukana koska nyt meni se vartti 51 asteesta sataan.
vaikuttaako performance powerkit millään muotoa öljyjen lämpöihin? eikös siinä vain välijäähy tule, ei öljynlauhdutinta tms.
Comment
Comment