Announcement

Collapse
No announcement yet.

320i /328i softaus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Gozilla
    Bimmer Fanatic
    • Sep 2009
    • 268
    • Sipoo

    320i /328i softaus

    Hyvin tuntuu tulevan lisää vetoja 320i/328i F30/31.

    Modit
    - Karala softa
    - Wagner FMIC ( Racing malli )
    - 335i takavaimennin

    310hp 5900rpm
    430nm 3000-4500rpm

    G-tech tuloksia
    jarruavasten 4.89s
    ilman jarruapua 5.41s

    Nyt auto on sellainen kun se tehtaan jäljiltä pitäis olla.
    M135 F21 2013
    320d X-drive E90 2009





  • Bmw Master
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2004
    • 13155
    • Kokomo

    #2
    Kumpi 320 vai 328?

    http://www.motorbit.fi/bmw-f3x-n20-320i-328i/ tuon mukaan 320 sulaa männät noilla tehoilla?

    Comment

    • Gozilla
      Bimmer Fanatic
      • Sep 2009
      • 268
      • Sipoo

      #3
      320i... jaa vai niin.

      Sytkä ja bensa oli ainakin ihan kohdallaan kaikissa vedoissa. Ajettiin kuitenkin koko päivä, niin kait se olis jo sulannu sinne rullille.

      Täytyy muistaa että noita karttojen tekijöitä kun on joka lähtöön, niin saa sen koneen paskaks vaikka 150hp tehoilla.
      M135 F21 2013
      320d X-drive E90 2009





      Comment

      • Bmw Master
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2004
        • 13155
        • Kokomo

        #4
        Niin en tiedä onko motorbitillä kokemuksia vai mitä ne meinaa.

        Vakio downpipe katilla?

        On kyllä napakat lukemat, videota jos sais vielä

        Comment

        • Gozilla
          Bimmer Fanatic
          • Sep 2009
          • 268
          • Sipoo

          #5
          Joo vakio DP:llä mennään, olis kiva tietää miten 328 putkisto poikkee versus 320. Tuossa 335i vaimentimessa on ainakin ihan julmettua toi rööri ( 80mm )
          Onhan se 320 putkisto DP:n jälkeen aika ujoa, jos 328 olis tuo DP:n jälkeinen osuus paksumpaa niin vois vaikka vaihtaa.

          Auto on kuitenkin meillä hallituksen ajossa joten ei mitään järjetöntä ajoa. Meneeköhän lappu pohjassa edes koskaan

          Videota ei tullu vedoista otettua...
          Last edited by Gozilla; 16-10-2016, 18:41.
          M135 F21 2013
          320d X-drive E90 2009





          Comment

          • Gozilla
            Bimmer Fanatic
            • Sep 2009
            • 268
            • Sipoo

            #6
            Kyllä ne näköjään Ruotsissakin puristaa suht samat pollet stage 3:lla

            DP näköjään vaihdettu...

            tuning_to BMW 320i 184Hp 2012-2015, Stage 3. Viritystulos 312Hp / 450Nm. Moottoritunnus N20 B20 A, N20 B20 B, N20 B20 D
            M135 F21 2013
            320d X-drive E90 2009





            Comment

            • Smistik
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2009
              • 1130
              • Kanta-Häme

              #7
              Mites tuo viritys vaikuttaa esim moottori/pakoääniin sisällä ja ulkona? Kun koneesta puristetaan tuplat ulos, niin oletan ihan vakioputkilla äänen muuttuvan rouheammaksi(?)EPDM dynopäivillä ei oikein saanut kuvaa, muuten kuin tyhjäkäynnin dieselmäisestä raksutuksesta (piezosuuttimet?) Hyvinhän nää menee verrattuna siihen hintaeroon mitä tosin 335 tarjoaisi äänien ja fiiliksen puolesta. Jos riittää puhdas suorituskyky, niin tässä voisi sanoa että halvalla hyvää eikä mitään järkeä ole laittaa 328i ainakaan. Senkin hintaerolla vissiin saa kulun samoihin ja jää massia jälkivarusteluun.
              Last edited by Smistik; 21-10-2016, 08:20.
              ex E91 320d käsiaskilla
              ex E46 330dat
              japski
              ranu

              ex E30 316i 4d

              Comment

              • Jacques
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2008
                • 569
                • pk

                #8
                Penkki(näsä)viisautta:
                Kotkan KTA Motorsin penkki on monen kilpatallin suosiossa, useimmiten Karala/Harinen viritettyjen autojen teholukemat tippuu 10% KTA:lle vietäessä. Silti KTA penkin lukemista lähtee melkein 10% lisää tehoja pois kun tehomittaus tehdään Motorbitillä vrt. KTA.
                Tämän huomioiden Motorbitin artikkeli 320i 250hv rajasta ei ehkä ole niin pahasti ristiriidassa topikin 320i yksilön kanssa.

                Pääasia on toimiva softa ja autoonsa tyytyväinen asiakas.

                2013 kävi tuore yksilö KTA penkissä 335i putkistolla ja Burgerin JB4:lla varustettuna. Vakiona 328i mitattiin 270hv ja JB4:lla 300hv.
                G30 540i
                F32 435d

                Comment

                • Gozilla
                  Bimmer Fanatic
                  • Sep 2009
                  • 268
                  • Sipoo

                  #9
                  Samasella G-tech laitteella jolla mittasin tuon alle 5s 0-100kmh antoi pyörätehoksi 258hp. Sitä kuinka paljon tuo 8-lovinen voimansiirto vie prosenteissa tehoa en osaa sanoa, mutta veikkaan 15-20%
                  M135 F21 2013
                  320d X-drive E90 2009





                  Comment

                  • juxo
                    Bimmer Fanatic
                    • Jan 2010
                    • 301
                    • Jyväskylä

                    #10
                    Vielä ei taida olla hirveästi kokemuksia tuosta B48 moottorin virittelystä kellään? Jotain ulkomaitten foorumi juttuja vähän lueskelin, mutta mitään selkeää ei vielä selvinnyt. Sama ahdin ja suuttimet näyttäis 320i olevan kuin 330i:ssä, mutta männät on eri varaosanumerolla. Puristussuhteessakin specsien perusteella sen verran eroa, että 320i 11 kun taas 330i 10,2. :think
                    G05 X5 45e Msport
                    E70 X5 35d
                    E36 Compact VR6T
                    E60 M5 VR6T
                    E92 VR6T Build

                    Comment

                    • toukopouko
                      BTCF Member
                      • Jan 2006
                      • 162
                      • Oulu

                      #11
                      Originally posted by juxo View Post
                      Vielä ei taida olla hirveästi kokemuksia tuosta B48 moottorin virittelystä kellään? Jotain ulkomaitten foorumi juttuja vähän lueskelin, mutta mitään selkeää ei vielä selvinnyt. Sama ahdin ja suuttimet näyttäis 320i olevan kuin 330i:ssä, mutta männät on eri varaosanumerolla. Puristussuhteessakin specsien perusteella sen verran eroa, että 320i 11 kun taas 330i 10,2. :think
                      Kokemusta ei ole, mutta Venturalla ainakin olisi tuolle b48:lle jotain tuninkia tarjolla, myös 330e-mallille: http://www.venturatuning.nl/chiptuning-bmw.html
                      - Vielä ehtis troijaan | Nyt: G30 530ex, Ex: F30 330e, Skobodanian ihme (Skoda Rapid -14), E39 520ia -01, 6xranskanpullia (Peugeotit 207, 205, 205, 306, 405, 205)

                      Comment

                      • juxo
                        Bimmer Fanatic
                        • Jan 2010
                        • 301
                        • Jyväskylä

                        #12
                        Originally posted by toukopouko View Post
                        Kokemusta ei ole, mutta Venturalla ainakin olisi tuolle b48:lle jotain tuninkia tarjolla, myös 330e-mallille: http://www.venturatuning.nl/chiptuning-bmw.html
                        Noh, 330e:ssähän on samat männät kuin 320i:ssä. Eli ei tuo 320i ollut ollenkaan huono ratkaisu 330i sijasta kun softalla pitäisi olla siis mahdollista jo päästä 184hp->+300hp lukemille. Täytyy vielä selata nuo kaikki moottoriin liittyvät osanumerot läpi niin saa varmuuden.
                        G05 X5 45e Msport
                        E70 X5 35d
                        E36 Compact VR6T
                        E60 M5 VR6T
                        E92 VR6T Build

                        Comment

                        • poke
                          BTCF Member
                          • Feb 2005
                          • 3048

                          #13
                          Originally posted by juxo View Post
                          Noh, 330e:ssähän on samat männät kuin 320i:ssä. Eli ei tuo 320i ollut ollenkaan huono ratkaisu 330i sijasta kun softalla pitäisi olla siis mahdollista jo päästä 184hp->+300hp lukemille. Täytyy vielä selata nuo kaikki moottoriin liittyvät osanumerot läpi niin saa varmuuden.
                          mites näissä bensakoneissa jakopäät kestää? onko yhtä kuraa kuin dieselit N47D20?
                          Kulkineet/projektit:

                          640D F06
                          530iA E39
                          635 CSi E24
                          518i E28 M54B30 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
                          1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991

                          Comment

                          • toukopouko
                            BTCF Member
                            • Jan 2006
                            • 162
                            • Oulu

                            #14
                            Originally posted by juxo View Post
                            Noh, 330e:ssähän on samat männät kuin 320i:ssä. Eli ei tuo 320i ollut ollenkaan huono ratkaisu 330i sijasta kun softalla pitäisi olla siis mahdollista jo päästä 184hp->+300hp lukemille. Täytyy vielä selata nuo kaikki moottoriin liittyvät osanumerot läpi niin saa varmuuden.
                            Eiköhän 330e:n kohdalla tuo 300+ hp ole yhteislukema sähkö+bensa -teholle.

                            Ylempänä 320i b48:lle on lupailtu 252hv.
                            - Vielä ehtis troijaan | Nyt: G30 530ex, Ex: F30 330e, Skobodanian ihme (Skoda Rapid -14), E39 520ia -01, 6xranskanpullia (Peugeotit 207, 205, 205, 306, 405, 205)

                            Comment

                            • juxo
                              Bimmer Fanatic
                              • Jan 2010
                              • 301
                              • Jyväskylä

                              #15
                              Originally posted by toukopouko View Post
                              Eiköhän 330e:n kohdalla tuo 300+ hp ole yhteislukema sähkö+bensa -teholle.

                              Ylempänä 320i b48:lle on lupailtu 252hv.
                              Aivan, ajattelin tuon sähkömoottorin olevan avustava joka tekee tuolle 330e:lle sen rajun alaväännön vrt 330i malliin. Mistään en löytänyt tarkkaa infoa tuosta 330e:n sähkömoottorin toiminnasta polttomoottorin rinnalla. Ainoastaan sen tiedon löysin, että pelkällä sähkömoottorilla on mahdollista kiihdyttää 80km/h nopeuteen jonka jälkeen polttomoottori käynnistyy. Oletko varma että tuo sähkömoottori on pelissä isoilla kierroksilla? Teoreettisesti kuitenkin on mahdollista saada 320i:stä erittäin potentiaaliset tehot ulos. 98 ajettaessa 11 puristussuhteen kanssa vaan saattaa olla omat ongelmansa, mutta e85 käytettäessä tuo puristussuhde on erittäin hyvä ellei täydellinen. Toisikohan joulupukki JB4 purkin jouluksi:think

                              Venturatuning ei myöskään ole laittanut sivuilleen 330i:n dyno tuloksia joista voisi vertailla, mutta löysin toisen yrityksen tekemästä boksista dynolapun jossa on saatu käytännössä samat lukemat kuin venturatuning ilmoittaa omalle 330i versiolle. http://www.cpa-chiptuning.de/en/chip...uning_2990.htm
                              Last edited by juxo; 03-11-2016, 10:38.
                              G05 X5 45e Msport
                              E70 X5 35d
                              E36 Compact VR6T
                              E60 M5 VR6T
                              E92 VR6T Build

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎