Announcement

Collapse
No announcement yet.

320i /328i softaus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • makkis
    BTCF Member
    • Feb 2005
    • 5152
    • Kouvola, Savisto

    Originally posted by AlpinWeiss View Post
    Ja kuten edellä todettiin, JB4 on täysin eri asia kuin joku dieselien racechip.
    Niin kauan se on vain kehittynyt dieselin racechip kun se ei oikeasti vaihda karttoja autoon vaan perustuu alkuperäisen ohjaimen huijaamiseen.
    Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
    Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
    Virallinen Xhp jälleenmyyjä

    Comment

    • Tommix
      BTCF Member
      • Dec 2006
      • 5428
      • S:t Karins

      Originally posted by makkis View Post
      Niin kauan se on vain kehittynyt dieselin racechip kun se ei oikeasti vaihda karttoja autoon vaan perustuu alkuperäisen ohjaimen huijaamiseen.
      No mitäs se siellä huijaa? Ja mitäs ECU:lla tapahtuu kun sinne vaihdetaan kartta? Manipuloidaan asetuksia, myös turva-asetuksia?
      Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
      Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
      ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
      Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

      Comment

      • AlpinWeiss
        Bimmer Fanatic
        • Sep 2007
        • 927
        • West coast

        Originally posted by Tommix View Post
        No mitäs se siellä huijaa? Ja mitäs ECU:lla tapahtuu kun sinne vaihdetaan kartta? Manipuloidaan asetuksia, myös turva-asetuksia?
        Juurikin niin. Just yritettiin korjata yhtä autoa kauheella vimmalla ja vikaa ei tahtonut löytää millään kun oli ohjelmoija vähän laittanut vikakoodeja näkymättömiin.
        MBCLK240 -02
        E36 318 -93
        E46 320 Ci -01
        E46 330 CiA -01
        E60 520i -04
        E93 325i -07
        F36 420xi -16

        Comment

        • VolvoTDi
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2006
          • 1576
          • Tampere - Pori

          Originally posted by AlpinWeiss View Post
          Juurikin niin. Just yritettiin korjata yhtä autoa kauheella vimmalla ja vikaa ei tahtonut löytää millään kun oli ohjelmoija vähän laittanut vikakoodeja näkymättömiin.
          Tämä on totta, tätä tapahtuu todella usein ja on kyllä tooodella kiva etsiä vaikka vikaa autosta kun se ei osaa kertoa mistä sattuu. Jos tai kun ohjelma tehdään oikein niin ainuttakaan vikakoodia ei poisteta eikä turvarajoja nosteta, koska ei tarvitse. Ohjelmalla tosin ei pääse samoihin lukemiin millään mitä noilla kehittyneillä bokseilla juuri em. asioiden vuoksi, ellei joitain turvarajoja nosteta sekä blokata paria koodia, kertooko tämä jotain...
          Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
          Check:
          www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
          Tampere 044-5867096

          Comment

          • majgul
            Bimmer Fanatic
            • Nov 2008
            • 891
            • Oulu

            Originally posted by VolvoTDi View Post
            Tämä on totta, tätä tapahtuu todella usein ja on kyllä tooodella kiva etsiä vaikka vikaa autosta kun se ei osaa kertoa mistä sattuu. Jos tai kun ohjelma tehdään oikein niin ainuttakaan vikakoodia ei poisteta eikä turvarajoja nosteta, koska ei tarvitse. Ohjelmalla tosin ei pääse samoihin lukemiin millään mitä noilla kehittyneillä bokseilla juuri em. asioiden vuoksi, ellei joitain turvarajoja nosteta sekä blokata paria koodia, kertooko tämä jotain...
            Okei, harkitsin omaan 335xi:hin hetken tuota jb4:sta vaikka onkin mhd asennettuna. Enpä taida hommata, pelkkä tune loppuunsa siis paljon turvallisempi koska ei siis nosta turvarajoja. Riittää mulle ihan tune+viriosat. Kiitoksia näistä tiedoista, eipä tuota olisi itse tajunnut muuten selvittää

            Comment

            • Tommix
              BTCF Member
              • Dec 2006
              • 5428
              • S:t Karins

              Originally posted by majgul View Post
              Okei, harkitsin omaan 335xi:hin hetken tuota jb4:sta vaikka onkin mhd asennettuna. Enpä taida hommata, pelkkä tune loppuunsa siis paljon turvallisempi koska ei siis nosta turvarajoja. Riittää mulle ihan tune+viriosat. Kiitoksia näistä tiedoista, eipä tuota olisi itse tajunnut muuten selvittää
              Älä sekota MHD:n bulkkisoftaa esim. VolvoTDI:n tekemään softaan. Jälkimmäinen jättää, kuten yllä mainitsee, kaikki turvarajat originaaliksi, kun taas MHD:n bulkkisoftalla ei ilman karttojen korjausta saa turvallista/hyvää softaa. Aika moni raja ylittyy pahastikin kun noita logeja on katsellut. Ei se JB4 myöskään autuaaksi tosiaan tee, vaan niitä logeja pitää tutkia ja varmistaa että kaikki arvot on rajoissa.
              Last edited by Tommix; 14-04-2018, 22:40.
              Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
              Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
              ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
              Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

              Comment

              • 314da
                Bimmer Fanatic
                • May 2015
                • 254
                • J

                Mites sen B48:n ohjelmointi? Onnistuuko se nykyisillä työkaluilla?

                Comment

                • IKa
                  BTCF Member
                  • Apr 2007
                  • 877
                  • Klaukkala

                  Originally posted by 314da View Post
                  Mites sen B48:n ohjelmointi? Onnistuuko se nykyisillä työkaluilla?
                  Tänään yritettiin taas ohjelmoida OBD-portin kautta sigun 430i:tä, eli B48B20O0 moottorilla varustettua autoa - ei onnistunut.
                  G22 coupe M440i A xDrive MHEV -22

                  Comment

                  • BFI18
                    BTCF Member
                    • Aug 2012
                    • 1456
                    • Turku

                    Originally posted by IKa View Post
                    Tänään yritettiin taas ohjelmoida OBD-portin kautta sigun 430i:tä, eli B48B20O0 moottorilla varustettua autoa - ei onnistunut.
                    Taitaa olla sama juttu kun b58 moottorissa, jostain lueskelin kun joku yritti siihen obd:n kautta ohjelmointia eikä onnistunut.
                    G26 i4 M50 Black Sapphire

                    Comment

                    • 314da
                      Bimmer Fanatic
                      • May 2015
                      • 254
                      • J

                      Originally posted by BFI18 View Post
                      Taitaa olla sama juttu kun b58 moottorissa, jostain lueskelin kun joku yritti siihen obd:n kautta ohjelmointia eikä onnistunut.
                      Noin minäkin sen oletin sen olevan, poikittaismoottoriset B48:t kuulemma onnistuu, onkohan niissä joku eri ECU tai softaversio?

                      Comment

                      • pwd83
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2004
                        • 1004
                        • Espoo

                        Onko kukaan ohjelmoinut 330eemeliä? Mosselman näyttäisi myyvän boksia. Mutta oletteko ohjelmoinut näitä?

                        Comment

                        • Spetke
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2005
                          • 3452
                          • Janakkala

                          Originally posted by pwd83 View Post
                          Onko kukaan ohjelmoinut 330eemeliä? Mosselman näyttäisi myyvän boksia. Mutta oletteko ohjelmoinut näitä?
                          Myy mutta saatavuus tuntuu olevan vaikeaa... :think
                          ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

                          Comment

                          • tanppu
                            Bimmer Rookie
                            • May 2008
                            • 169
                            • Vantaa

                            Mites ton JB4 teholisäykset on oikeesti? Koitin ettiskellä mut oikeestaan ainut mikä antaa mitää infoa mistään lisäyksistä on 328:ssa ja 320:ssä Stage3.

                            Jos softaaja x, y ja z saa seuraavaa aikaseks ilman et joutuu koskemaan rautaan
                            hp: 183->250-260
                            nm: 270 -> 400-420

                            Niin mihin akselille JB4 jää stage1:llä joka oli ~+0.2bar ahtoja lisää? Vai oliko nyt niin että 320:lle suosittiin käyttämään map5:sta joka oli joku autotune map? Tää vertailu oli paljon helpompaa N54 ja N55 :(
                            Ex vehkeet..
                            X5 40d E70, 535iA F10, 335iA E92, M5 E60, 335iA E92, 330iA E90 LCI, 330xiA E91, 123d E82, 330dA E90, 30dA E39, Evo V (aivopieru), 328i E46, 325i E36

                            Comment

                            • 314da
                              Bimmer Fanatic
                              • May 2015
                              • 254
                              • J

                              Originally posted by tanppu View Post
                              Mites ton JB4 teholisäykset on oikeesti? Koitin ettiskellä mut oikeestaan ainut mikä antaa mitää infoa mistään lisäyksistä on 328:ssa ja 320:ssä Stage3.

                              Jos softaaja x, y ja z saa seuraavaa aikaseks ilman et joutuu koskemaan rautaan
                              hp: 183->250-260
                              nm: 270 -> 400-420

                              Niin mihin akselille JB4 jää stage1:llä joka oli ~+0.2bar ahtoja lisää? Vai oliko nyt niin että 320:lle suosittiin käyttämään map5:sta joka oli joku autotune map? Tää vertailu oli paljon helpompaa N54 ja N55 :(
                              Onko sinulla N20 vai B48 moottori?
                              Jos N20 niin Map 5 ja n. 250 - 260 hv.
                              Jos B48 niin tuollaisiin tehoihin ei varmaankaan helpolla pääse, suuntaa antavia tehoja= Map 1 n.205 hv, Map 2 n.215 hv, map 3 n.225 hv.

                              Comment

                              • tanppu
                                Bimmer Rookie
                                • May 2008
                                • 169
                                • Vantaa

                                Originally posted by 314da View Post
                                Onko sinulla N20 vai B48 moottori?
                                Jos N20 niin Map 5 ja n. 250 - 260 hv.
                                Jos B48 niin tuollaisiin tehoihin ei varmaankaan helpolla pääse, suuntaa antavia tehoja= Map 1 n.205 hv, Map 2 n.215 hv, map 3 n.225 hv.
                                Sylinteritilavuus: 1997
                                Moottorin koodi: N20-B20B
                                kW: 135

                                Ja toi 250-260 tulee ilman mitään lisämodeja? Mites vääntö?
                                Ex vehkeet..
                                X5 40d E70, 535iA F10, 335iA E92, M5 E60, 335iA E92, 330iA E90 LCI, 330xiA E91, 123d E82, 330dA E90, 30dA E39, Evo V (aivopieru), 328i E46, 325i E36

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎