JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET! tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
huollot/korjaukset!
BMW E&F sarjaan. Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu! AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!
Sylinteritilavuus: 1997
Moottorin koodi: N20-B20B
kW: 135
Ja toi 250-260 tulee ilman mitään lisämodeja? Mites vääntö?
Joo, ei tarvitse muita muutoksia. Vääntö taisi olla n.350Nm.
Bensaksi sitten 98 oktaanista ja voi pistää myös viinaa sekaan (E85)😀.
Toki jos autossa ei ole enää takuita yms niin kannattaa kyllä harkita kunnon softaakin kun nuo nykyään menee mukavasti OBD-väylästä.
Joo, ei tarvitse muita muutoksia. Vääntö taisi olla n.350Nm.
Bensaksi sitten 98 oktaanista ja voi pistää myös viinaa sekaan (E85)😀.
Toki jos autossa ei ole enää takuita yms niin kannattaa kyllä harkita kunnon softaakin kun nuo nykyään menee mukavasti OBD-väylästä.
No sitäpä tässä just kun juuri ostettu pirssi jossa 2v/40tkm täystakuuta jonka liike myönsi niin vähän himottais JB4 sitävarten.
N20 koneisiin varmaan löytyisi käytettynäkin jostain, varmista sitten, että on oikeaa mallia (EWG tai PWG) autosi mukaan. Uusia löytyy suomesta Futurez.fi ja ulkomailta esim jb4shop.de tai uk.
Onko kenelläkään kokemusta miten F30 320xi reagoi softaukseen?
Luin realoemia kuin piru Raamattua ja huomasin, että nelikossa olisi sama downpipe ja intercooler kuin 328issa!! (takavetoisessa 320issä eri tuotenumero)
Nyt jäisi eroksi vain männät ja siitä seuraava puristussuhde ero...
Olisiko nelikkosta mahdollista saada paremmat lukemat, vai ahdistaako jostain muualta?
B48 moottorilla oleviin on nyt ohjelmointi saatavilla. Ensimmäiset voisivat raportoida dynotuloksia👍
239hp tuli ekasta, mutta piti laittaa vielä vakioksi. Taisi olla ensimmäisiä mitä koskaan tehty, auto toimi n.30km ihan ongelmitta, sen jälkeen alkoi kaikenmaailman hypyt ja pomput, kun moottoriohjain&vaihteisto huomaa auton kiihtyvyyden olevan liian suuri Saapa nähdä, eiköhän näistä vielä toimivia tule. Ohjelmoinnin jälkeen auton pitää nukahtaa kokonaan, tai se ei käynnisty lainkaan.
JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET! tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
huollot/korjaukset!
BMW E&F sarjaan. Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu! AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!
Minkälaisia kulutuslukemia porukalla on tästä vanhemmasta moottoriversiosta ohjelmoituna? Itellä tulee n.500km viikko ajoo ja nyt kulkimena on 316d celtic tuningin softalla (180hp/400nm) ja 5,4 mitattuna..samaa näyttää auto. 95% maantieajoa. Toi bensakoneen helppo ja suht.reipas tehon nosto vaan alkoi kiinnostaa josko sittenkin F34 320i..
Minkälaisia kulutuslukemia porukalla on tästä vanhemmasta moottoriversiosta ohjelmoituna? Itellä tulee n.500km viikko ajoo ja nyt kulkimena on 316d celtic tuningin softalla (180hp/400nm) ja 5,4 mitattuna..samaa näyttää auto. 95% maantieajoa. Toi bensakoneen helppo ja suht.reipas tehon nosto vaan alkoi kiinnostaa josko sittenkin F34 320i..
Samoihin kulutuksiin pääsee tietysti jos nätisti ajaa kuin vakionakin, mutta kuka nyt enään niin malttaa ajella kun tehoa löytyy. Itsellä siis jb4, jolloin voi ihan mielen mukaan vaihtaa karttoja tai ajella vakiona. Pelkkä ohjelmointi on vähän turha.
b48 moottorilla varustettu 320ix sai 2 viikkoa sitten Celticin ohjelman.
Toimii todella nätisti ja mitään ongelmia ei ole ollut ensimmäisen 700km aikana.
Penkissä käytiin ja tulos oli 265hp/400N. Tuo tulos saatiin neljännellä vedolla, kun oli hieman haasteita aluksi saada homma skulaa. Eli imulämmöt oli vedon alussa jo 50 astetta ja vedon lopussa päälle 100 astetta.
Auto vetää todella nätisti, tasaisesti ja alkuperäiseen nähden tuntuu ihan eri peliltä, kun vääntöä piisaa ja yläkierroksillakin tapahtuu.
0-100km/h tapahtu ilman lähtöavustinta alle 6s.
Ainoa miinus on että vääntöä on alkuperäiseen nähden niin paljon, että nätissä ajossa kierrokset tuntuu pysyttelevän todella matalalla (950-1200rpm) ja vaikka pientä mäkeä tulee vastaan ei pudota enään heti pienempää vaihdetta.
Tähän on kuulemma jo odottamassa päivitetty ohjelma ecu helsingillä, joten luultavasti tämäkin korjaantuu.
Kulutuskin näyttää nopealla tarkastelulla putoavan nätissä ajossa. Työmatka menee nyt 5,6l/100km kun aikaisemmin oli 5,8l/100km. Tosin aika usein nykyään ne muutama risteys mistä pitää kiihdyttää menee hieman rivakammin ja jää nuo alla 6l kulutus lukeman vain toiveeksi.
Voin suositellä ja jos ei ihan niin isoa muutosta halua tai haluaa itse päästä värkkäämään (minä en halua), niin myynnistä löytyy jb4 kaikilla optioilla ylimääräisenä. Ja kun joku kuitenkin miettii, että oliko siihen eroa, niin oli, johtuen siitä, että ajelin vain map1 (=10psi) ja Celtic ohjelma näyttää puskevan 20psi.
Comment