Announcement

Collapse
No announcement yet.

F30 eturenkaiden melun vaimentaminen?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Galaxy1223
    Bimmer Rookie
    • Jul 2009
    • 121
    • Suomi

    #46
    Repäisin auki edestä sisälokarin ja en olekaan ihan varma mihin tässä uskaltaa vaimennusmattoa laittaa. Alla kuva. Ympyröidystä mustasta jutusta tulee tuulilasin ja konepellin väliin valuva vesi. Onkohan huono idea laittaa vaimennusmattoa paikkaan jossa se joutuu kokoajan veden kanssa kosketuksiin? Minne mattoa kannattaisi laittaa? Vinkkejä?

    Comment

    • TJJ
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2003
      • 7591
      • Jyväskylä

      #47
      Originally posted by Galaxy1223 View Post
      Alla kuva.
      Onhan tuo alanurkassa näkyvä vain pölyä/kuraa eikä ruostetta..?
      E39 528iA

      Comment

      • Jarppa63
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2010
        • 758
        • Kerava

        #48
        Ainakaan Dynamat extreme ei kerää vettä tai muutenkaan siitä häiriinny. Kunhan et tuki noita veden postumisaukkoja.
        Ja lisäksi voit laittaa vaimennusta siihen muovilokariin. Ainakin omassa e93 vaimeni selvästi.
        Jarppa
        BMW i4M50 individual -23
        exiä: BMW 545e -21
        BMW F33 435xd -15
        M550xd-12
        e93 330da -08
        Dodge Stealth RT/TT -91
        Ford Thunderbird SC -91
        Olds Supreme avo -71
        Chevy Chevelle 2d HT -72

        Comment

        • Galaxy1223
          Bimmer Rookie
          • Jul 2009
          • 121
          • Suomi

          #49
          Noh, päädyin nyt tekemään seuraavat (Vasta kuskinpuoli on valmis):



          Eli tältä näkyvimmältä osuudelta blokkasin nuo kaksi ylhäällä olevaa reikää, paitsi että tökkäsin niihin vielä pienet reijät kynällä varmuuden vuoksi vaikkeivät vedenpoistoon tarkoitettuja olekaan. Keskimmäisen kuvan näkyvin palanen ei ole ihan vasempaan reunaan koska sieltä näyttää tulevan likaa ja vettä jossain määrin joten ajattelin että on turvallisempaa olla menemättä liikaa sille alueelle. Samasta syystä en ihan alas asti laittanut mattoa. Laitoin myös vaimennusmattoa tuonne lokasuojan sivuun suuria määriä ja lisäksi jonkinverran tuohon sitä vastapäätä olevaan "ulkolokariin".

          Viimeisessä kuvassa on sitten tuo muovinen(ei huopainen ainakaan) sisälokari johon heitin vielä jotain random palasia. Näin kuvista katsottuna näyttää tosi lamalta työjäljeltä

          Tämä oli tosiaan vaan nyt kuskinpuoli kun ei ehtinyt molempia tekemään, mutta tekisi pienen testilenkin perusteella väittää että ihankuin rengasmelu omista jaloista olisi hieman pienentynyt...

          Edit: Tein myös vänkärin puolen edestä. Siellähän on sitten uusia esteitä eli jonkinlainen jykevä virtapiuha (oletettavasti piuha akulta moottorin laitteille) sekä sivulokasuojan sisään on laitettu pissapojan säiliö joten en voinut laittaa vaimennusmattoa sinne. Eli pääosa vaimennusmateriaalista tuli liimattua suoraan sisälokasuojaan. Ainakin siitä tuli painavampi.

          Aloin myös purkaa takakontin osia ja ns. "keskiosat" lähtivät irti, mutta reunoja en saanut purettua. Eli farkun kontin reunoja pitää paikallaan sellainen muoviosa yläreunasta molemmin puolin. Vaikka avasin kuusiokulmat niin en silti oikein keksinyt miten tuon sivupaneelin saa tuosta liikkeelle. Vinkkejä otetaan vastaan. Alkoi vähän kyllästyttää koko homma ja lätkin vaimennusmattoa nyt niiden osien alle johon pystyin. Ei tullut kuvaa vaimennuksista otettua.



          Eli itselleni ongelmakohteet mille jotain haluaisin tehdä jotain on nuo takakontin sivut sekä takapenkin alusta & sivut. Takapenkki pitäisi lähteä etureunasta nostamalla, mutta mitenköhän tuo kuvassa näkyvä sivu? Yritin sitä nykiä mutta aika tiukassa tuntui olevan, ainakaan mitään klipsejä en saanu aukeamaan enkä löytänyt.




          Originally posted by TJJ View Post
          Onhan tuo alanurkassa näkyvä vain pölyä/kuraa eikä ruostetta..?
          On kuraa. Värit vaan meni vähän oudoksi kun yritin ottaa HDR kuvaa käsivaralla.
          Last edited by Galaxy1223; 18-05-2018, 15:47.

          Comment

          • Jassooo
            Bimmer Rookie
            • Nov 2017
            • 55
            • Suomi

            #50
            Tuossa vähän kuvia omasta. Peräkontti purkautuu ottamalla ensin kaikki keskeltä pohja-alueelta kaikki irti mikä irti lähtee irrottamalla kaikki muovinastat ja muovi mutterit. Taaimmaiset sivuseinät lähtee helposti alareunasta vetämällä. Etummaiset pyöräkoteloiden päällä olevat on aika ikävät ottaa mutta nekin lähtee alhaalta keskelle vetämämällä. Mun mielestä noita kuusiokoloja ei tarvi avata tai ainakaan kokonaan ottaa irti koska ne ei mene verhouksesta läpi vaan pitävät vain verhon kiinnikettä. Niitä voi käsitellä aika rajusti, ne ei mene rikki kun ovat jotain huopaa. Niiden yläreunassa on on lipareet jotka menee ikkunan alla olevan muovin alle. Takapenkin selkänojan irtopalat lähtee vetämällä reippaasti yläosasta etupenkkejä kohti ja ne napsahtaa irti, alareunassa on on koukun tyyliset joista ne nousee pois.
            Attached Files
            Last edited by Jassooo; 19-05-2018, 14:57.

            Comment

            • Jassooo
              Bimmer Rookie
              • Nov 2017
              • 55
              • Suomi

              #51
              Itse en ottanut oikeaa pyöräkotelon verhousta irti, vaan väänsin sen sivuun ja siitä tulee riittävästi tilaa varsinkin kun takapenkin selkänojan irtopalan takaa pääsee aika hyvin. Ja oikealla puolella on johtoja niin reilusti että se onkin hankalampi kuin vasen. Pyöräkoteloiden sisäverhouksen alla alareunassa on niin vähä tilaa että sinne mahtuu butyylimatto peltiin ja max 10mm pehmeä matto ja verhous menee juuri ja juuri takaisin että muovinastat osuu reikiin. Pohjassa olevaan verhoukseen liimasin takapuolelle pehmeän maton ja koko peräkontin pohja on butyylimatolla. Se kontin pohjapelti on täysin ilman mitään eristystä alunperin ja aika ohutta peltiä. Ja pehmeäksi matoksi mun suositus on Dymatin Dynaliner tai STP biplast, niissä on hyvä liima ja joustavuus, biplast imee vettä tosin. STP Aeroflexiä ei kannata ostaa, liian jäykkää ja kallista, tosin ei ime vettä. Paketissa on Armaflexiä jota saa 26e/neliö putkieristeenä ja STP hinta on 72e paketti jossa on 1,87 neliötä....
              Last edited by Jassooo; 19-05-2018, 15:07.

              Comment

              • TJJ
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2003
                • 7591
                • Jyväskylä

                #52
                Originally posted by Jassooo View Post
                Tuossa vähän kuvia omasta.
                Vaimensitko myös ovien ulkopellit? Sillä on aika suuri vaikutus vs. pelkkä sisäpuolen ja ovipahvin vaimennus.
                E39 528iA

                Comment

                • Jassooo
                  Bimmer Rookie
                  • Nov 2017
                  • 55
                  • Suomi

                  #53
                  En laittanut ulkopeltiin mitään, ovipanelin alle vain butyylimaton mihin mahdollista ja 10mm STP biplast molempiin sekä oveen että verhoukseen. Edelliseen vaggiin laitoin ulkopeltiinkin mutta nyt ei jaksanut. Sellainen tuulensuhinamainen rengasääni väheni aika paljon, tosin 19” ääniä ei saa ikinä kokonaan pois.

                  Comment

                  • scheisse
                    BTCF Honorary Member
                    • Apr 2007
                    • 2798
                    • Kauhajoki

                    #54
                    Minkä paksuista mattoa olette käyttäneent muovisissa sisälokareissa? Mietin vaan painokuormaa kun kyseessä kuitenkin muovinen osa ja muoviset kiinnikkeet.
                    - f30 330e M-Sport , -16
                    - e36 3.2 M3 cabrio individual

                    Comment

                    • TuomoA
                      BTCF Member
                      • Apr 2009
                      • 538
                      • Krs

                      #55
                      Originally posted by scheisse View Post
                      Minkä paksuista mattoa olette käyttäneent muovisissa sisälokareissa? Mietin vaan painokuormaa kun kyseessä kuitenkin muovinen osa ja muoviset kiinnikkeet.
                      Ainakin etulokareissa, vaikka ovat aika ohutta muovilärpäkettä laitoin ihan STP goldia. Kyllä me paikoillaan tukevasti kiinni ovat. Voihan noita renkaanvaihdossa tarkistaa.
                      G26 420iA Msport SanremoGreen
                      F22 220iA Msport EstorilBlau
                      F20 118i MsportValenciaOrange
                      E82 118dA TitanSilber

                      Comment

                      • Galaxy1223
                        Bimmer Rookie
                        • Jul 2009
                        • 121
                        • Suomi

                        #56
                        Onko kukaan laittanut takapenkkien alle vaimennusta? Vaimo laittoi takapenkille repun jossa oli huonosti suljettu juomapullo joka kasteli penkin läpimäräksi. Nappasin koko penkin irti ja kuivumaan ja ajelin eilen ilman takapenkkiä niin takaa kuuluu melko kova ääni. Tämä on siis tietysti täysin luonnollista että ääntä kuuluu kun penkki puuttuu, mutta havahduin siihen että takaa kuuluu samanlaista rengasääntä hiljempaa kun penkki on paikoillaan.

                        Vaahtomuovisen istuinosan alla on sellainen kangas/huopa jonka alla on peltiä vasten olevia johtoja. Nyt mietinkin että mihinköhän väliin tuota STP Goldia pitäisi tunkea? Vaihtoehdot ovat käytännössä joko huovan päälle ilman että tarrapinta ottaa mihinkään, tai sitten huovan alle kaikkiin väleihin peltiin kiinni. Pelkääjän puolen takaistuimen alla on vaan yhteys bensatankkiin (pumppu?) ja paljon piuhaa joten en tiedä saako siihen oikeasti merkitsevää määrää mattoa kiinni. Auttaakohan tuollainen vaimennusmatto jos sitä ei pääse kiinnittämään peltiin vaan se ikäänkuin pyörii vapaana?

                        Comment

                        • Puistis
                          Bimmer Fanatic
                          • Mar 2013
                          • 849
                          • 09

                          #57
                          Huovan alle olen laittanut ja johdot jätin vaimennusmaton päälle. Suosittelen!

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎