Originally posted by AlpinWeiss
View Post
F30 320iA -12 ulina
Collapse
X
-
-
-
Originally posted by kobluna View PostEikös tuo ole jo sitten B48 koneella? Sen ääniä ei varmaan voi suoraan verrata N20 koneeseen, vaikka varmaan yhteistäkin löytyy. Mutta siinä olen samoilla linjoilla, että vähemmän on ongelmia kuin omassakaan edellisessä E90:ssä. Toisin sanoen tässä ei ole ollut vielä mitään vikoja, paitsi nämä äänet, jotka on kai ominaisuuksia... Vanhassa oli öljyvuotoja, hajoavaa rattilukkoa, kytkimen täristystä, hajoavaa ABS yksikköä, jne. Kilsoja oli samat myydessä kuin nykyisessä on nyt eli ei ole siitäkään kiinni.
Kyllä tää on N20.MBCLK240 -02
E36 318 -93
E46 320 Ci -01
E46 330 CiA -01
E60 520i -04
E93 325i -07
F36 420xi -16
Comment
-
-
Mikäs tämä lista on ? Koskeeko ongelmat juuri näitä ko koneita?
Litania täältä: https://bmwtechnician.com/2019/01/31...ain-7-70-list/F11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Comment
-
-
Tämä taitaa olla aikaisempi TSB ja siinä on vaadittu tehtaalta "lupa" että osat saa vaihtaa? Ylläolevassa valtuutusta ei tarvita(jenkeissä)?
Tuolla on hyviä kommentteja "I understand the risks of owning a BMW compared to a generic car"
Kommenteissa näytti olevan myös joku video ketjun vinkumisesta ja se pitää ilmesesti kuulua sekä kuumana että kylmänä: https://youtu.be/giOyEdxEkF4
Toinen: https://youtu.be/CfTDCi36ds8
"that noise is two things,,,,the rattle noise is the timing chain,,,,and that whine noise is from the oil pump and sprocket gear."
Turbonöljyputkessa saattaa olla joissain myös jotain mätää: https://bmwtechnician.com/2017/08/02...line-bulletin/
Tehty varmaan kullasta... "My 3 series 2013 BMW just hit 55K miles and started showing the white smoke at start up. I took it to the dealer and they said it was the turbo line and ran my VIN and said it wasn’t under recall, so it would cost me $2000 to replace."
"What happens when the car shuts off and sits over night oil drains from the engine from this oil feed line and sits inside the turbo,,,,so when you start it up in the morning there is to much oil in the turbo and you get that smoke in the morning until it burns off,,,,the new oil line has a check valve built in to it so the oil does not drain back in to the turbo."Last edited by fraatti; 20-03-2019, 00:03.F11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Comment
-
-
Saaga jatkuu oman auton kanssa. Käytin autoa myös Lielahden marmorilla, mutta ainoa mitä sieltä sain oli lasku käteen. Väittivät äänen tulevan apulaitteista, joko hihnan kiristimestä tai ac kompurasta, mikä on täyttä puppua. Purin sitten itse apulaitehihnan pois ja kuvasin videon, ja tismalleen sama naukuminen kuuluu edelleen.
Uskon kyllä sen, että ääni ei todennäköisesti tule jakopäästä/öljypumpun ketjusta, sillä sen ääni on korkeampitaajuuksinen ja selvästi kierrosten mukaan koveneva. Mutta kainpa tällekin äänelle joku lähde täytyy löytyä, sillä ei nämä moottorit sentään noin karseeta ääntä ole uutena pitäneet. Eri lähteitten mukaan olisi öljypumppuun liittyvä ääni. Siis itse pumppuun, ei sitä pyörittävään ketjuun. Omassa autossa "naukuminen" alkoi noin 75-80tkm kohdilla ja on pysynyt samanlaisena siitä lähtien. Kylmällä moottorilla kuuluu parhaiten.
Alla video, missä moottori käynnissä ilman apulaitehihnaa. Kannattaa aloittaa katsominen noin 40s kohdilta, videon alku on vain lähinnä todistus siitä, että apulaitteista ääni ei tule. Eli tuo "naukuminen" on se ylimääräinen ääni, mikä kuuluu kaikista parhaiten tyhjäkäynniltä noin 1500rpm asti.
Keskustelua tuosta äänestä ja sen aiheuttajasta on ympäri maailmaa, alla yksi niistä. Keskustelusta löytyy myös useita videoita äänestä.
Ja tuossa vielä yksi video:
Last edited by maukka86; 20-11-2019, 13:34.f22 220i
Comment
-
-
Originally posted by maukka86 View PostAlla video, missä moottori käynnissä ilman apulaitehihnaa. Kannattaa aloittaa katsominen noin 40s kohdilta, videon alku on vain lähinnä todistus siitä, että apulaitteista ääni ei tule. Eli tuo "naukuminen" on se ylimääräinen ääni, mikä kuuluu kaikista parhaiten tyhjäkäynniltä noin 1500rpm asti.Tällä hetkellä: i3 120Ah Sport, Polestar 2 Long Range Dual Motor
Comment
-
-
Öljypumppu
Hei, tyypillinen öljypumppu näissä. Jakopään ketjumoduuli vaihdetaan samalla. Omassa N20 moottorissa ei kuulu vielä BMW Mekaanikkojen mukaan siltä, että pitäisi vaihtaa, mutta seuraan itse tilannetta.
Tiedoksi vielä kaikille, että Öljypumpun moduuli vinkuu ja jakoketju pitää rallattavaa ääntä kun kaasupoljinta pumppaa. Toivottavasti tästä on apua, Yksityisviesteillä ja quoteilla varmaan voitte kysellä tarkentavia kysymyksiä.
Comment
-
-
Moro, mulla on 320iA F34 2015 malli, nyt ajettu 82tkm. Tässä yks aamu kun lähdin liikkeelle syttyi moottorin merkkivalo, ajoin suoraan merkkihuoltoon.
Olin edellisenä päivänä käyttänyt auton siellä määräaikaishuollossa ja silloin ei ollut mitään ongelmaa.
Auto jäi tutkittavaksi ja huoltoneuvoja soitti iltapäivällä, syy oli jakoketjun löystyminen, ilmeisesti jotain on antautunut. Onneksi autossa on BPS-takuu, liike tilas uudet jakopään kilkkeet ja parin viikon päästä pitäis saada auto takas.
Saas nähdä mitä paljastuu kun avaavat, autolla pystyi siis ajamaan, ainakin sen muutaman kilsan mitä ajoin liikkeeseen, eli ei nyt mitään totaali rikkoa ole. Häiriövalon syy oli ilmeisesti kampiakselin / nokka-akselin "suhteen" muuttuminen.
Tuli kyllä yllätyksenä, että näissä on tälläisiä vikoja:think
Comment
-
-
Originally posted by THS View PostMoro, mulla on 320iA F34 2015 malli, nyt ajettu 82tkm. Tässä yks aamu kun lähdin liikkeelle syttyi moottorin merkkivalo, ajoin suoraan merkkihuoltoon.
Olin edellisenä päivänä käyttänyt auton siellä määräaikaishuollossa ja silloin ei ollut mitään ongelmaa.
Auto jäi tutkittavaksi ja huoltoneuvoja soitti iltapäivällä, syy oli jakoketjun löystyminen, ilmeisesti jotain on antautunut. Onneksi autossa on BPS-takuu, liike tilas uudet jakopään kilkkeet ja parin viikon päästä pitäis saada auto takas.
Saas nähdä mitä paljastuu kun avaavat, autolla pystyi siis ajamaan, ainakin sen muutaman kilsan mitä ajoin liikkeeseen, eli ei nyt mitään totaali rikkoa ole. Häiriövalon syy oli ilmeisesti kampiakselin / nokka-akselin "suhteen" muuttuminen.
Tuli kyllä yllätyksenä, että näissä on tälläisiä vikoja:thinkS65, S85, H1, N63TU, IB1
Comment
-
-
F31 320i -13
Helou
Auto on ollut mulla vajaan vuoden, varsinkin käynnistäessä koneesta kuuluu kyllä todella ruma ääni ja samaten veto päällä sellainen miten sen kuvaisi, rallatus. Autoon tehtiin jakopääremontti kun ostin auton, mutta ääni on kyllä pysynyt samana. Itsellä ei niin paljon tuota teknistä tietoutta ole mutta ei tuo ainakaan terveeltä kuulostaosaisko joku sanoo miten kannattais edetä?
Comment
-
Comment