Announcement

Collapse
No announcement yet.

4-sarjan 435d tai 435i kokemuksia

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • pyroz
    BTCF Member
    • Nov 2002
    • 6741
    • PK-seutu

    #31
    Start stopin saa sen lisäksi koodattua niin että se on joka startissa OFF. Melkeinpä parempi asetus kuin muisti.
    S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1

    Comment

    • Galaxy1223
      Bimmer Rookie
      • Jul 2009
      • 121
      • Suomi

      #32
      Originally posted by pyroz View Post
      Start stopin saa sen lisäksi koodattua niin että se on joka startissa OFF. Melkeinpä parempi asetus kuin muisti.
      Saa, mutta itse laitoin kanssa muistin. Ehkä turhaa ajattelua, mutta jos auton vie merkkihuoltoon ja default on OFF niin tarkkaavainen huoltomies näkee suoraan käynnistyksessä että autoa on koodattu.

      Ja lopputulos on ihan sama, kerran laittaa OFFille niin siinähän se pysyy.

      Comment

      • pyroz
        BTCF Member
        • Nov 2002
        • 6741
        • PK-seutu

        #33
        Originally posted by Galaxy1223 View Post
        Saa, mutta itse laitoin kanssa muistin. Ehkä turhaa ajattelua, mutta jos auton vie merkkihuoltoon ja default on OFF niin tarkkaavainen huoltomies näkee suoraan käynnistyksessä että autoa on koodattu.

        Ja lopputulos on ihan sama, kerran laittaa OFFille niin siinähän se pysyy.
        Ihan validi pointti tuo huoltoon vienti (tai myynti), mutta jos joskus nuukailee eco pro:lla jonkun reissun ja sammuttaa auton suoraan siitä moodista niin taitaa seuraavalla startilla olla taas start stoppi päällä kun lähtee liikkeelle. Ja se jos mikä ottaa aivoon, joka kerta
        S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1

        Comment

        • Puistis
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2013
          • 849
          • 09

          #34
          Saahan sen koodattua niinkin ettei eco pro laita start&stoppia päälle.

          Comment

          • pyroz
            BTCF Member
            • Nov 2002
            • 6741
            • PK-seutu

            #35
            Originally posted by Puistis View Post
            Saahan sen koodattua niinkin ettei eco pro laita start&stoppia päälle.
            Kerro lisää. Tämä on uutta tietoa allekirjoittaneelle.
            S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1

            Comment

            • Puistis
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2013
              • 849
              • 09

              #36
              Originally posted by pyroz View Post
              Kerro lisää. Tämä on uutta tietoa allekirjoittaneelle.
              Carly for BMW ainakin onnistuu:

              Start/Stop-Automatic enabled in ECO mode
              • active
              • not active
              Engine start/stop automatic is automatically activated in ECO mode. (codable in FEM

              Comment

              • Laku
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2007
                • 17526
                • Turku

                #37
                Originally posted by pyroz View Post
                jos joskus nuukailee eco pro:lla jonkun reissun
                Total *FAIL*
                Näillä mennään:
                - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                Comment

                • pyroz
                  BTCF Member
                  • Nov 2002
                  • 6741
                  • PK-seutu

                  #38
                  Originally posted by Laku View Post
                  Total *FAIL*
                  No niinkauan kun mallimerkinnässä on jossain kohtaa "D", niin se on samaan konkurssiin sitten se fail Nettoilua se dieselöinti on anyway
                  S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1

                  Comment

                  • Thmas
                    Bimmer Fanatic
                    • Feb 2008
                    • 531
                    • HEL

                    #39
                    Originally posted by pyroz View Post
                    No niinkauan kun mallimerkinnässä on jossain kohtaa "D", niin se on samaan konkurssiin sitten se fail Nettoilua se dieselöinti on anyway
                    Nettoilu sopii ainakin itselle 16 tkm tullut lisää mittariin sitten heinäkuun puolivälin. Taas tuli vedettyä kahteen päivään reipasta matka-ajoa yli 800 km keskikulutuksella 6,0 l/100km. Koko omistushistorian ajalta 6,6 l/100km sisältäen aika paljon kaupunki- ja moottoritieajoa. 435iA xDrive olis kieltämättä makea, mutta näinköhän riittäisi edes 12 l/100 km tällä ajosuoritteella..
                    Audi e-tron 55

                    Exiä:
                    1999 E46 316i, 2005 E46 316i, 2008 E87 120d, 2011 E90 320i, 2012 F30 320iA, 2013 F30 318dA, 2014 F32 435dA, 2014 F30 320d, 2015 F10 530dA, 2014 F32 435iA, 2013 730dA, 2015 520dA + muita merkkejä.

                    Comment

                    • bmwee
                      Bimmer Rookie
                      • May 2003
                      • 188
                      • 70820 Kuopio

                      #40
                      Originally posted by Thmas View Post
                      Nettoilu sopii ainakin itselle 16 tkm tullut lisää mittariin sitten heinäkuun puolivälin. Taas tuli vedettyä kahteen päivään reipasta matka-ajoa yli 800 km keskikulutuksella 6,0 l/100km. Koko omistushistorian ajalta 6,6 l/100km sisältäen aika paljon kaupunki- ja moottoritieajoa. 435iA xDrive olis kieltämättä makea, mutta näinköhän riittäisi edes 12 l/100 km tällä ajosuoritteella..
                      Tuosta bensan kulutuksesta.... omani on GT 335iA xDrive nastarenkailla ja kaksi peräkkäistä 1000km viikonloppureissua takana joista suurin osa matka-ajoa. Keskikulutus oli ekalla reissulla 7,6 ja toisella 7,9l/100km. Ajoin lähes koko ajan eco- modella, mutta otin kyllä aika reippaita vetoja kun ohitin 3-5 auton jonoja eli tais ecoilun edut mennä ohitellessa. Tuon pohjalta olen kyllä todella tyytyväinen kulutukseen tehoon nähden ja varsinkin kun nyt hummat on n. 370hp nurkilla.
                      Ahdin määrää tahdin ja Minä suunnan!

                      Ajossa:
                      GT 335i xDrive M-Sport -14
                      Z3 2,8i Coupe -99
                      318i Cabriolet -91
                      325itic taxi -89

                      Comment

                      • Thmas
                        Bimmer Fanatic
                        • Feb 2008
                        • 531
                        • HEL

                        #41
                        Pienellä näyttää bensakin menevän tarvittaessa

                        Eco Pro asennossa matka-ajossa olen saanut tuon menemään alimmillaan 4,6 l/100 km lukemiin, mutta se on jos sitten ihan varpaankynsillä ajamista. Tuosta 6,6 l/100 km keskikulutuksesta kohtuullisen iso osa on kaupunkiajoa.
                        Audi e-tron 55

                        Exiä:
                        1999 E46 316i, 2005 E46 316i, 2008 E87 120d, 2011 E90 320i, 2012 F30 320iA, 2013 F30 318dA, 2014 F32 435dA, 2014 F30 320d, 2015 F10 530dA, 2014 F32 435iA, 2013 730dA, 2015 520dA + muita merkkejä.

                        Comment

                        • SilverHawk
                          Bimmer Fanatic
                          • Oct 2016
                          • 271
                          • Helsinki

                          #42
                          Onko kellään kokemusta 435i? Autokuumetta puskee päälle ja 435i Gran Coupe nelivetona ois hakusessa. Onko noissa mitään pahempia vikoja?

                          Comment

                          • Thmas
                            Bimmer Fanatic
                            • Feb 2008
                            • 531
                            • HEL

                            #43
                            Oman 435d:n kun myin BMW-merkkiliikkeeseen niin ensimmäinen asia minkä myyjä testasi koeajolla oli nelivedon jakolaatikko. Niitä vaihdellaan kuulemma kohtuullisen paljon 3- ja 4-sarjaan.

                            Eli loivaan kaarteeseen reipas kiihdytys. Jos tärisee / tutisee kiihdytyksessä niin jakolaatikon vaihto tiedossa, useamman tonnin juttu.

                            Itsellä hajosi toinen etuiskari jossain 8x tkm kohdalla. Myös toinen etulaakeri ja turvavyön ojentaja (coupe) vaihdettiin.

                            Hyvännäköinen auto se on ja kiva ajaa, mutta sisätilojen laadukkuus ei vastaa ihan mielestäni hintalappua.
                            Audi e-tron 55

                            Exiä:
                            1999 E46 316i, 2005 E46 316i, 2008 E87 120d, 2011 E90 320i, 2012 F30 320iA, 2013 F30 318dA, 2014 F32 435dA, 2014 F30 320d, 2015 F10 530dA, 2014 F32 435iA, 2013 730dA, 2015 520dA + muita merkkejä.

                            Comment

                            • Galaxy1223
                              Bimmer Rookie
                              • Jul 2009
                              • 121
                              • Suomi

                              #44
                              Originally posted by Thmas View Post
                              Oman 435d:n kun myin BMW-merkkiliikkeeseen niin ensimmäinen asia minkä myyjä testasi koeajolla oli nelivedon jakolaatikko. Niitä vaihdellaan kuulemma kohtuullisen paljon 3- ja 4-sarjaan.
                              Tuo on jotenkin surullista. Ensin tyrkytetään nelivetoa joko puoli-ilmaiseksi tai jopa kokonaan ilmaiseksi ja sitten siinä on tuollaisia ongelmia. Nelivetoa ei kuitenkaan kovinkaan usein tarvitse (jos oikeasti keli on sellainen että tarvitsee niin silloin se on kyllä helvetin hyvä).

                              Comment

                              • Thmas
                                Bimmer Fanatic
                                • Feb 2008
                                • 531
                                • HEL

                                #45
                                Originally posted by Galaxy1223 View Post
                                Tuo on jotenkin surullista. Ensin tyrkytetään nelivetoa joko puoli-ilmaiseksi tai jopa kokonaan ilmaiseksi ja sitten siinä on tuollaisia ongelmia. Nelivetoa ei kuitenkaan kovinkaan usein tarvitse (jos oikeasti keli on sellainen että tarvitsee niin silloin se on kyllä helvetin hyvä).
                                Noh, yhtään jos enempää ajaa kuten itse teen niin ei se vajaavetoinen ole enää käyttöautossa vaihtoehto. Ja sen verran inhorealistiseksi näiden autojen kanssa pelatessa on muuttunut, että kaikista autoista hajoaa ajan mittaan jotain. Kaikki ne on paskoja, ei muuta kuin ostoksille!
                                Audi e-tron 55

                                Exiä:
                                1999 E46 316i, 2005 E46 316i, 2008 E87 120d, 2011 E90 320i, 2012 F30 320iA, 2013 F30 318dA, 2014 F32 435dA, 2014 F30 320d, 2015 F10 530dA, 2014 F32 435iA, 2013 730dA, 2015 520dA + muita merkkejä.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎