Kyllä,meinasin talveksi tärvellä keulan sulavaa muotoilua laittamalla kilven ALApuolelle pitkän ledipötkön (w-light wave500) joka nyt jollain muotoo asettuis sinne.Nyt kiinnostais herätevirran otto hall anturi lienee pakollinen hankinta mutta mihin johtoon?? Kukaan kokeillut?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
F31 Lisävalojen asennus
Collapse
X
-
F10/11 puolella oli keskustelua näistä lisäpitkistä. Onko 3-sarjassa myös mennyt samalla tavalla, eli etuvalon keltainen/punainen johdosta saa ihan normaalilla releellä herätteen? Että ei tarvitse Hall-anturillista tai CAN-purkkia?
Originally posted by nappe74 View PostNoniin, asennus valmis eikä savuakaan noussut mistään !!
Apparin puolelle johdotukset ja heti valojen takaa heräte kelt/pun johdosta...
Nyt odotetaan hetki että pimenee ja sitten suuntaamaan.
Originally posted by vatku View PostHerätteen voi ottaa suoraan pitkien johdosta bi-xenoneilla ainakin. Ja sen herätteen voi siis tosiaan ryöstää joko ajovalojen takaa tai ajovalomodulin takaa kummasta lystää.
Jos aikoo laittaa kytkimen lisävalolle, niin silloin tulee yksinkertaisemmat asennukset jos ottaa ajovalomodulilta kuskin jalkatilasta, niin asennus on seuraava:
______________________________maa
_______________________________|
ajovalomoduli --heräte-- katkaisija -- rele =(läpivienti)=====lisäpitkä
_______________________________|
_____________________________sulake
_______________________________|
_____________________________+ 12 v
(alaviivat muotoilun takia vaan)
Toinen on sitten, jos ei tarvitse katkaisijaa, niin nuo kaikki kilkkeet laitetaan konehuoneen puolelle ja suojataan kuralta. Piuhan veto on sitten helpompaa.Last edited by O.K.; 19-08-2023, 09:28.Nykyiset: Melbournerot F31 320d M-Sport ja Saab 9-3 Aero Cabriolet '01
Ex. E91 325i '06, E39 530dA touring facelift, Saab 9-5 2.3t Wagon, E34 525i
Comment
-
-
F31 lisävalon asennus
Osaako joku neuvoa, että missä on vika. Asensin Led-lisävalopaneelin ja asennuksessa käytin LuminaLightsin kytkentärelettä. Herätteen releelle otin repsikan puolen valon liittimestä pin 6, tässä tapauksessa vihr/musta johdin. Ongelmana on, että lisäpitkä kytkeytyy päälle automaattisesti heti kun auton laittaa käyntiin. Valon saa sammumaan, kun vilkuttaa pitkiä ja sen jälkeen ohjaus viiksestä toimii moitteettomasti. Missä vika, että lisävalo kytkeytyy automaattisesti päälle auton käynnistyttyä? Onko heräte otettu oikeasta johtimesta? Olen yrittänyt eristää hall-anturia foliolla, mutta ei auta ongelmaan...
Kiitokset etukäteen vastauksista!
Comment
-
-
Originally posted by O.K. View Postnnellut tällaista kytkintä jotenkin siististi F30/F31 ohjaamoon?Nykyiset: Melbournerot F31 320d M-Sport ja Saab 9-3 Aero Cabriolet '01
Ex. E91 325i '06, E39 530dA touring facelift, Saab 9-5 2.3t Wagon, E34 525i
Comment
-
-
Tarkoituksena on kanssa laittaa ledbar kilven alle.
Onko jo varmaa tietoa mistä saa herätevirrat otettua. Perusrele asennus olis toivoittavaa, ettei tarttis järettömän hintasta "älyrelettä" hommata
Umpiolle menevästä johtosarjasta, mutta osaako kukaan sanoa mistä johdosta sen saisi?
Toki mittaamalla se löytyy (ehkä), mutta olisihan se helpompaa jos tietäisi jo valmiiksi oikean johdon.
Autona on F31 vm 2013 ja perus xenoneilla tuo taitaa olla ilman mitään automatiikkaa
Comment
-
-
Saman aiheen kanssa painitaan, joten nostetaan tätä.
Autona kylläkin 2014 vuosimallin 4 sarjalainen, johdotukset todennäköisesti menee samalla tavalla?
Kovalla salapoliisityöllä ilmeisesti vihreä/musta piuha ohjaa bi-xenonien varjostinta/peiliä f30/f31 mallissa.
Onko tästä faktaa ja mieluiten tarkkaa sijaintia, mistä tuon piuhan löytää?
Perus johtosarjalla ja releellä on porukka tuota onnistuneesti ryöstänyt lisävaloille. Ei siis ilmeisesti tarvetta "älyreleelle".
Comment
-
-
Originally posted by oikkeli View PostVastataanpa muille ja itselle.
Tänään asennettu normi releellä.
Heräte apukuskin umpion johtosarjan musta/vihreä johdosta.
Sain ohjeet kaverilta, joka asentanut samalla tavalla f31 malliin.
Hienoa kun oli herätejohdon paikka selvinnyt.
Tänään olis tarkoitus kokeilla löytäisikö ledbar paikkansa F31 keulalta ja heräte musta/vihreä johdosta.
Mistäköhän olisi helpoin läpivientipaikka katkaisimen johdoille?
Jos vaikka senkin samalla asentais johonkin sopivaan paikkaan, ettei liikaa näy. Olisiko ehdotuksia katkaisimen paikaksi?
Tietty kuvat umpion johtosarjasta ja läpivienneistä olis asiaa helpottavat.
Täytyy yrittää itse ottaa kuvia asennuksen eri vaiheista, jos siitä jollekin jatkossa olisi apua.
Comment
-
-
Nyt on F31 keulalle laitettu ledbar.
Pitkien ohjaus johto (musta/vihreä) löyty apparin puolen johtosarjasta ja tuosta kohtaa (kuva) oli helppo ottaa herätevirta. Tuli lyhet vedot.
Kytkentä tehty nyt ilman katkaisinta ajanpuutten vuoksi.
Täytyy myöhemmin etsiä hyvä läpivientipaikka kabiiniin ja laittaa katkaisin paikoilleen.
Tuossa kuva myös miltä keula näyttää kun valo on paikallaan.
Comment
-
Comment